< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
İnsanların elektrikli araç satın alım isteği düşüyor: Peki ama neden? (6. sayfa)
-
-
ek olarak: benzinli kullaninca molalar zaruri degil keyfi oluyor, ayrica cogu zaman mola sonrasi esin yada cocugun kullanir arabayi, yani saati bulan mola vermezler. yolculuk sirasinda birinde 100lerce mola secenegi var digerinde 10larca, birinde 15 dakika yeterli, digerinde 1 saat. bizim de elektrikli aracimiz var ama uzun yola gitmek icin degil.
-
petrol bitecek demenin nesi mantıksız sen onu açıkla mantıken hele bir.
petrolün oluşması milyonlarca yıl alıyor. evet, bitecek. hibrid bir geçiş teknolojisi. önce tüm araçlar ya hibrid ya elektrikli olacak, sadece petrollü araçlar bitecek. sonra da hibridler bitecek. elektriklinin hazır olmadığını söylüyorum ben zaten. bir sonraki aracım da muhtemelen tiguan hafif hibrid olacak ama hibridin geleceği de yok. bu da bir gerçek. toyota saçmalamış. gelecek saf elektrikli.
-
Petrol bitmesine, torunlarımızın bile ömrü yeteceğini sanmıyorum. O yüzden yakın gelecekten (bizi ilgilendiren) bahsetmek en yararlısı. Tek çare elektrik değildir. Hidrojen ve hatta su bile yakıt olarak kullanılabilecektir. Dolaysıyla elektrik konusunda kendimizi şartlamamız gereksiz. Hibrit dediğimiz olay da başka yakıt sistemleri geliştirildiğinde kullanılması yine mümkün olabilir. Sadece benzinli hibrit olarak düşünmeyin. Toyota bu yüzden saçmalamıyor bir şeyleri görüyor ve ona göre konuşuyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
hidrojeni bir lpg gibi sıkıştırmak pek mümkün değil, o yüzden işe yarayacak gibi değil. suda enerji yok. suyu ayrıştırırsan enerji elde edersin ki bu arada fazlasını harcarsın. toyota hibride çok para harcadığı için vazgeçemiyor, olay bu.
-
Bence de para çok döktü o yüzden üstüne çok titriyor hibritin. Buna ek bilgi, yine toyota sudaki Hidrojeni kullanmanın yolunu arıyormuş bu arada ne kadar başarılı olur bilemedim ama deniyormuş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MBK3334 VAUVJ -- 8 Temmuz 2024; 14:34:38 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
sudaki hidrojeni kullanma yolunu arıyor olamaz toyota. bu erke dönergeci gibi birşey. birileri uydurmuş. böyle şeylere inanmayın. hidrojen ve oksijen birleşirken bir enerji ortaya çıkıyor ve uzaklaşıyor. suda enerji falan yok.atomlarına ayırmak için enerji gerekiyor.
-
Evet malesef manipülatif haber çok, bir kaynaktan okumuştum. Ancak su olayı sadece bir örnekti ama ben gelecekte farklı yakıt alternatifleri ve çözümleri olacağına inanıyorum. Hatta çokça ilgimi çeken bir konudur. Elektrik değilde başka ne gibi bir çözüm üretebiliriz gibi gibi…
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MBK3334 VAUVJ -- 8 Temmuz 2024; 15:21:46 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hidrojenle çalışan araçlar yıllardır var zaten. Ancak dolum istasyonları elektrikli araçların şarj istasyonu sayısının %1'i falan bile yok belki. Bu altyapı yayılamadan hidrojen işi elektrikliden daha zor.
-
Elektrikli aslında yüz seneden fazladır hazır da bataryalar daha hazır değil. İlk araçlar elektrikli idi. Ancak batarya sorunları ile uğraşmaktansa benzinli araçlar bir ton kolaylık sağladı ve elektriklileri piyasadan sildi. Şimdi batarya teknolojisi gelişti ama araçlar hâlâ bir fosil yakıtlı düzeyinde değil. Bataryaların hâlâ ciddi sorunları varken elektriklinin piyasayı ele geçirmesi vs. henüz uzak terimler kalıyor. Belli olmaz yine de, Çinlilerden atılımlar bekliyorum. Dizel gibi menzilli ve uygun fiyatlı düzgün bir araç çıkardıklarında bırak piyasayı ele geçirmeyi, Dünya'yı bile ele geçirirler. :D
Hibritler bataryalarının ufaklığından dolayı elektriklilerden de daha sık şarj olup boşalan bataryalara sahip. Bundan hibrit araçlara yaklaşmak istemiyorum. Yoksa o bataryanın ileride sorun çıkarması kesin gibi geliyor bana.
-
söylediğim gibi hidrojen lpg gibi sıkıştırılamıyor. o yüzden de tutmadı, tutmayacak.
-
%50 çeşme suyu + %50 petrol yakıtı = %50 tasarruf + %30 performans artışı
Türk mucidimiz yapmış.
İhlas Haber AjansıyoutubeGaziantepli oto tamircisi Murat Ağbaş petrol savaşlarını bitirecek bir buluşa imza attı. Ağbaş, araçların yüzde elli suyla çalışması sağlayan sitem geliştirdi. 3 araçta yaptığı denemede başarılı sonuçlar elde eden Ağbaş, 2 litre suyla 70 kilometre gidiyor. İhlas Haber Ajansı YouTube Kanalına Abone Olmak İçin: ► http://bit.ly/IHA-Abone Gaziantepli oto tamircisi araçların suyla çalışması için önemli bir buluşa imza attı. 21 yaşındaki Murat Ağbaş geliştirdiği sistemi eski model bir araçta yaptığı testin başarılı olduğunu görünce, yeni arabalara da takarak yaklaşık 70 kilometrelik yolu 2 litre suyla gidiyor. Ağbaş geliştirdiği sistemin Şimdilik yüzde elli su yüzde elli yakıtla çalıştığını ifade ederek, hedefinin yüzde 100 suyla çalışan otomobiller olduğunu söyledi. Aracın performansını da yüzde 30 yükseldiğini belirten Ağbaş, Yetkililerin kendisine destek vermesi durumunda buluşunu geliştireceğini ifade ederek, buluşunun dünyada yankı oluşturacağını iddia etti. “Testler olumlu geçince aktif olarak kullanıyorum” Yaptığı testlerin başarılı olduğunu gördükten sonra sıfır arabaya sistemini monte ettiğini belirten Ağbaş, “Baktım ki petrol fiyatları yüksek, savaşlarda hep bu petrol yüzünden oluyor. Bende bunu önlemek için böyle bir fikir geliştirdim. Yaptığım sistemi ilk başta bir tane eski model bir araçta test ettim. Yaklaşık 10 bin kilometre yaptıktan sonra motorunu açarak herhangi bir olumsuz durum var mı diye kontrol ettim. Hiçbir olumsuzluk olmadığını görünce biri sıfır olmak üzere 2 araca daha bu sistemi monte ettim. Araca takılan sistem sayesinde yakıttan yüzde elli tasarruf yapılıyor. Yüzde 50 suyla çalıştığı için yakıt tasarrufu yüzde 50 düşerken, performansta yüzde 30 artıyor” dedi. “Sistem nasıl çalışıyor” Sistemle ilgili bilgiler paylaşan Ağbaş, “Arkada su haznemiz var. O su haznesine elektronik bir cihaz yaptım. Hepsini kendim yaptım. O eletronik cihazda suyun içindeki hidrojen gazımızın elde etmek maksadıyla ayrışan hidrojen 2 tane filtremiz var. Birinci filtremizden geçtikten sonra 2 filtremizde motora doğru gönderip yanmasını sağlıyor. Aracımız yüzde 50 su, yüzde 50 yakıtla çalışıyor” şeklinde konuştu. “Hedefim yüzde 100 suyla çalışan sistem” Hedefinin yüzde 100 suyla çalışan sistem geliştirmek olduğunu belirten Ağbaş, “Bunu yüzde yüz suyla çalışır duruma getirmek istiyorum. Ancak maddi kaynaklarım kısıtlı olduğu için geliştiremedim. Şimdilik yüzde 50 suyla çalışır sistemi geliştirdim. Bagajdaki sistem görüntüsünü de gelecek desteklere bağlı olarak kapalı yerlere monte edeceğim. Sistemi geliştirmek için yetkililerden destek bekliyorum” 2 litre ile 70 kilometre 2 litre suyla 70 kilometre yol gidildiğini belirten Ağbaş, “Yüzde 30 civarında aracın performansı artıyor. Çeşmeden suyu doldurup biniyorsun hepsi bu” diye konuştu. “Bizde aracımıza uygulayacağız” Sanayi sitesinde bulunan komşu esnaflar ise, ilk duyduklarında inanamadıklarını, ancak test ettikten sonra kendi aracımıza da uygulama kararı aldıklarını ifade etti. #haber #sondakika #gündem #petrolsavaşları #suylaçalışansistem ================================ İhlas Haber Ajansı Resmi Web Sitesi ► http://www.iha.com.tr İhlas Haber Ajansı Sosyal Medya Adresleri ► https://facebook.com/iha.com.tr ► https://twitter.com/ihacomtr ► https://instagram.com/ihacomtr/ ► https://plus.google.com/+ihatr_ihacomtr/ İhlas Haber Ajansı hakkında http://www.iha.com.tr/hakkimizda.html İhlas Haber Ajansı’na ulaşmak için ►http://www.iha.com.tr/hakkimizda.htmlhttps://www.youtube.com/watch?v=rXoZ6DVLcQg&feature=youtu.be
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Bir dolumda benzinli araç kadar gidebiliyorsun hocam. Varsın sıkışmasın...
-
çok yer kaplıyor, onu demeye çalışıyorum. o yüzden yaygınlaşamıyor zaten.
-
Gülünecek bir durum yok. Gurur duyulacak bir durum var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence zamanla bataryalar hafifletecek, gücü artacak, biz akaryakıta göre daha kısa menzil döngüsüne alışacağız.
Yaklaşık 15 gündür elektrikli kullanıyorum.
İlk başta eriyen menzil insanı tedirgin ediyor ama sonradan kabullenip kafaya takmamaya başlıyorsunuz. Artık aracı ve şarj ekosistemini öğreniyorsunuz ve endişeler git gide düşüyor.
Araç sessiz, su gibi akıyor, gaza basınca hiç düşünmeden sessizce uzayıp gidiyor.
Bu arabadan sonra şirketin sıfır verdiği 1,3 megane edc yi sürdüğümde (eski aracım da aynısıydı ve çok sessiz diye övünürdüm) aslında ne kadar bağırdığını, gaza geç tepki verdiğini, şanzımanın geçişlerde nasıl sarıldığını filan hayret ederek hissediyorsunuz.
Hafta sonu 600km git gel şeklinde uzun yol yaptım. Şarj istasyon uygulamalarının ödeme sistemi bağımsız olması çok kötü. Her birinin arayüzü farklı. Bu ciddi sıkıntı. 300kw yazan istasyon 80-90kw veriyor sıkıntı. Fiyatlar firmalar arası çok değişken sıkıntı.
Düzelecektir yavaş yavaş.
Şikayetlere çok hızlı geri dönüş oluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Yukarıda batarya değiştiren birinin yorumu da vardı, 10 bin $ diyordu Zoe bataryasına.
Tesla bataryalarına bir ara 400 bin diyordu sanırım servis, son durum nedir bilmiyorum. Gerçi serviste sıra bulup bataryanın takılması kim kaç aydır Tesla'da. :D
Burada şaşılacak çok bir şey yok. Batarya arabanın en fazla para eden kısmı. Bir de yetkili servis ise sana her şeyi üç katı fiyata satmaya çalışır. Sanayide yaptırsa bataryadaki bozuk hücre tespit edilir, 50$ tutmaz muhtemelen, o hücre değiştirilir, batarya toplanır devam edilirdi. :D Şimdi de sanayinin 100 bine 200 bine toplayacağı motora servisler 500 bin istiyor...
-
Toyota Mirai mesela yaklaşık 140 litrelik depoya 5 buçuk KG kadar yakıt alıyormuş. Bununla 500 - 600 KM kadar gidebiliyor. Yakıt hücresi ve motor kısımlarını çık, depo hacmi elektrikli araçların bataryasına göre çok daha az yer kaplıyor hâlâ. Yani mühendisler hâlâ araçların içlerini iyi kullanarak menzili arttırabilirler.
Esas mesele bu bataryayı doldurması. Hidrojen doğalgaz gibi yer altından çıkmıyor. Belli işlemlerle üretilmesi gerekiyor. Doğalgazdan elektrik üretip o elektrikle suyu hidroliz yaparak hidrojen üretirsen bu hidrojen tabii ki doğalgazdan pahalı olur. Hoş, bu şekilde kesin üretmiyorlar ama tabii ki pahalı bir ürün. Ucuz hale gelmeden çok bir şey beklemek yanlış şuan.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X