< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 1 Temmuz 2024; 17:20:32 > |
İnsanların elektrikli araç satın alım isteği düşüyor: Peki ama neden? (2. sayfa)
-
-
1.5 verip 200 KM gitmek de bir garip. Bir dönemler Renault Zoe en fiyat performans araçtı. Bir de AC'den 21 ya da 42 KW hızla şarj edilebildiği için de Türkiye koşullarına oldukça uygundu. Az zorlayınca 400 gidebilecek bir uygun fiyatlı EV tercih ederim şuan alacak olsam. Nihayetinde batarya teknolojileri de durmayıp değişmeye devam ediyor ve birkaç seneye bizi kaç KM menzilli EV'ler bekliyor belli değil. Yakında satmayacaksan çok yatırım gibi bakmamak lazım.
-
Haber usa de düştüğünü söylüyor, yorumların alayı turkiyede geçiyor. Hatta %38 elektrik zamımdan düştü diyen var.
Hani birde bu durumu kafaya takmamak için göz kaydırarak okudum. 1dk filan harcamisimdir okumaya.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu da var. Otomobil pazarı sınırsız bir pazar değil ve herkesin aracını kendi şarj edebileceği bir evde şarj imkanı yok. Evde şarj edebilenler aldıkça pazar şarj edemeyenlere kalıp satışların bundan bir tık etkilenmesi normal. Ama yabancılar arabalara bizim gibi yatırımlık bakmadığı için işi bitenden kurtulup yenisini alabiliyorlar...
-
sağlam bir lobiyle büyük işler başarılıyor valla.
Ama elektrikli araçların yükselişi engellenemez gençler.
Pompalanan korkuyla işler buraya geldi.
Bu yavaşlama kalıcı değil.
At fava bekle :)
-
Amerikadan yorum yapiyorum 100 bin dolara satilan elektrikli arabanin sifiri suan 60 bin dolar , bunu goren insan elektrikli araba alir mi ? uzun yolda sarj imkanlari hala belirli bolgelerde yogunlasmis,uzun yol icin benzinli bir araban varsa, market arabasi yapmak icin elektrikli alinir. amerikada ceki demirine biseyler baglayip cekmek cok fazla yapilir, elektrikli arabalarin cekme gucu yuksek ama cektigin zaman menzil cok dusuyor, yani hala bir benzinli yerine gecemiyor. amerika gibi devasa bir cografyada 15+ saat araba kullanman gereken yollarda elektrikli ne kadar mantikli ?
-
Amerika istemiyor çünkü bu sert geçişi artık. Çin atılım yaptı çünkü.
-
Düşünsene cep telefonunu şarj etmek için dışarıya şarj istasyonuna gidip bekliyorsun.
Bu elektrikli arabaların şarj olayı telefonların ki gibi basit olmadıkça bir işlevselliği yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben yeni rakamlarla da 210 TL maliyete ulaşamadım.
Elektrik fiyatları mesken:
240 KWh'e kadar: 1,47 TL
240 KWh üstü: 2,22 TL
Bugün itibariyle %38 zam geldiğine göre elektriğin maksimum fiyatı: 2,22 x 1,38 =3,06 TL yapar. Bunu 100 km için 18 kwh ile çarptığımızda 55 lira gibi bir rakam elde ediyoruz. Zaten o 1 yıl önceki 43 tl fiyatı yeni gelen zamla çarpsak yine 59 tl gibi bir şey elde ediyoruz. 1,5 yıldır elektrik fiyatlarına zam gelmiyordu. Peki sizin 210 TL rakamı nereden geldi? Nasıl buldunuz elektriklide bu rakamı?
-
Hala devlet eliyle firmaların pohpohlandigi bir sistem olarak görüyorum ve yazık. Yüzlerce amper akımın üzerinde seyir halinde gidiliyor. Uzun yolda aşırı verimsiz. Şehir içinde çok mantıklı ama toplu ulaşım kadar çevreci değil ve şehirlerin elektrik altyapısı ve müstakil şarj imkanları buna müsait değil. Bu kadar büyük altyapı isteyen ve hiçbir probleme çözüm olmayan bir şeye nasıl dayatiliyoruz izledik ama sönecek gibi. Toyota yine haklı
-
asıl bıktığımız şey depo doldurmak ve yağına, suyuna sürekli servet harcamak.
-
iki ileri bir geri
-
Münferit bir olay gibi olsa da güzel bir örnek vereyim size. Malum kurban bayramında herkes yunanistana gitmek için hücum etti. Bunun neticesinde sınır kapısında aşırı yığılma oldu. Buna bir de iş yavaşlatan yunan gümrük ekipleri eklenince 3-4 saati bulan kuyruklar oluştu. O sıcakta kontak kapatamıyorsun tabi klima vs. Elektrikli aracı olanlar hep geri dönmek zorunda kaldı. Şarjları o kadar uzun süre kuyrukta beklemeye müsait değildi.
-
"Şehir içinde çok mantıklı ama toplu ulaşım kadar çevreci değil"
Hocam nasıl bir yorum bu?
Elektrikli araç ile toplu ulaşımı mı karşılaştırıyorsunuz yoksa elektrikli araç ile içten yanmalı aracı mı?
Hangi içten yanmalı araç toplu ulaşımdan daha çevreci? "Haklı" dediğiniz Toyota mı? :)
O zaman kimse şehir içinde araç kullanmasın ne de olsa toplu ulaşım daha çevreci. :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yine de millet beklediğimden erken uyandı bu işe. Ben açıkçası 3-5 sene daha fahiş fiyatlarla pilli araç satarlar diye bekliyordum. Pilli araçlar bir geçiş dönemiydi ve oldukça erken piyasaya veda edecekler gibi görünüyor. Hidrojen yakıt hücreli araçların üretimi başladığına göre ümitsiz vaka olan pilli araçlardan hızlıca vazgeçecekler demektir. Üzüldüğüm tek nokta, tek araç alabilecek bütçeye sahip insanlara satılan pilli araçlar. Onların bu yükten kurtulmaları çok zor olacak. İkinci el piyasası yok zaten. Ancak adamların hakkını vermek lazım, çok iyi allayıp pullayıp çaktılar pilli arabaları.
-
Korkan insanlar haklıymış demek ki. Bilenler yine yanılmış.
-
Bırakın 20 seneyi, 5 yıl sonra bile üretimde pilli araç kalacak mı acaba?
-
Fosil yakıt kullanımı bu hızda devam ederse 40-50 yıl içinde rezervler tükenecek. Pilli araçlar fosil yakıt kullanımını azaltıyorlar. Dolayısıyla pilli otomobiller artarak çoğalmak zorunda. Alternatif olarak hidrojen yakıtı olabilir ama hem çok tehlikeli hemde üretimi depolanması vs zahmetli hidrojenin ek olarakta pilli arabalar gibi az bakım gerektirmiyorlar. Zırt pırt bakımla uğraştırır yine hidrojen yakıtlı motorlar. Yağ kaçırır/eksiltir, blok çatlar cart curt bir sürü angarya iş. Elektrikli arabalar zahmetsiz bakım makım gerektirmiyor. Gelecek pilli arabalarda.. TOGG uygun fiyatlı B sınıfı Hatchback üret artık!!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fosil araçlara teknoloji dünyasından bakınca o kadar ilkel kalıyorlar ki. Siz burada istediğiniz kadar kötüleyin sektör elektrikli araçlara adapte olduğunda değişim bir anda olacak. Nasil ki tuşlu telefondan dokumantik telefonlara bir geçildiyse bunun da önüne gecilemeyecek.
Kaldı ki ne kadar meraklı insanlar sanayide gereksiz sorunlara dünyanın parasını isteyen ustalara para vermeye... bir araba alırken araba ne kadar az arıza yapar, az yakar, konforu iyi olur diye düşünüyorsunuz ama zincirlerle, kayışlar, dökme demir şaftlarlarla giden arabalardan medet umuyorsunuz :) Elektrikli aracı destekleyin tek derdiniz menzil olsun. Teknoloji ilerlesin muhatabımız sanayide motor inecek abi 50k diyen ustalardan kurtulalım...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çok yanlış bakıyorsunuz olaya bence.
Korkulan kısımlar çözülüyor. Her yer şarj istasyonu oluyor. Ben eve aldım kuracağım sistemi kısmetse. Ondan sonra gezmek bedava gibi bir şey artık. Böyle bir seçenek varken.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X