yani 2. elde kaç tane satıldığı çok önemli değil bu arada yine yazacağım; Opel 180 beygirlik otomobile otomatik vites koymayarak çok müşteri kaybediyor sahiden yazık.
Allah allah neden otomatik vites seçeneği yok acaba ? Çok merak ettim aracı .
Evet yukarıdaki mesajımda söylemeyi unutmuşum. 1.6 motorların hiç birinde otomatik vites olmaması çok büyük bir handikap. Sadece 2.0 motorda otomatik vites alınabiliyor. Vergiden dolayı 2.0 motor tercih etmek istemeyenler otomatik vitesten mahrum kalıyor. Cevaplaması zor olan, cevabını sadece Opel'in verebileceği bir soru.
quote:
Orijinalden alıntı: supremum
quote:
Orijinalden alıntı: Ozdamar
quote:
Orijinalden alıntı: feanorringeril
yani 2. elde kaç tane satıldığı çok önemli değil bu arada yine yazacağım; Opel 180 beygirlik otomobile otomatik vites koymayarak çok müşteri kaybediyor sahiden yazık.
Allah allah neden otomatik vites seçeneği yok acaba ? Çok merak ettim aracı .
Evet yukarıdaki mesajımda söylemeyi unutmuşum. 1.6 motorların hiç birinde otomatik vites olmaması çok büyük bir handikap. Sadece 2.0 motorda otomatik vites alınabiliyor. Vergiden dolayı 2.0 motor tercih etmek istemeyenler otomatik vitesten mahrum kalıyor. Cevaplaması zor olan, cevabını sadece Opel'in verebileceği bir soru.
Teşekkür ederim gerçekten ciddi bir alıcı kitlesi kaybına dönüşecek sanırım bu durum.
quote:
Orijinalden alıntı: Ozdamar
quote:
Orijinalden alıntı: feanorringeril
yani 2. elde kaç tane satıldığı çok önemli değil bu arada yine yazacağım; Opel 180 beygirlik otomobile otomatik vites koymayarak çok müşteri kaybediyor sahiden yazık.
Allah allah neden otomatik vites seçeneği yok acaba ? Çok merak ettim aracı .
nedeni muhtemelen üretim safhasında maliyetten kısmaktır
fakat daha güçlü ya da daha güçsüz 2 litrelik benzinli ve dizel motorlar ile otomatik vites tercih edebiliyorken 1.6-180 hp araçta otomatik opsiyonu yok, bu durum insanın aklında soru işareti bırakıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: sdrturhan
sahibinden.com da skoda superb 3 adet var
superb dahamı sorunsuz?
yada
daha mı az satıyor(superb gerçektende az sattı yani en azından insignia kadar değil)
Superb daha geç çıktı sanırım. O yüzden İnsignia'dan satışı daha az.
Otomatiğin maliyetinden dolayı koymuyorlardır bence. Zafira'da Active Select otomatikle düzü arasında 4000 liraya kadar falan fark var.
ben de 1 hafta kadar önce arkadaşımın 1.6t insignia sını kullandım,önceki aracı vectraydı bana göre artıları:çok güçlü motor,güzel iç ve dış tasarım,güven veren yol tutuş,rahat vites geçişleri eksileri:sert ve sesli çalışan süspansiyon,tasarımına göre düşük kaliteli iç mekan,dar iç mekan,motorun 2200 2300 den sonra kendine gelmesi(ki o devire kadar tork max a ulasmıyor),ses yalıtımı c5 e göre kötü geldi bana hem rölantide hem de yüksek hızlarda(c5 dizel olmasına karşın),debriyajı biraz sert(o da sportif hissi desteklemek adına olabilir belki),ses sistemi(edition elegance paket),yakıt sarfiyatı.Açıkçası çok daha iyi bekliyordum ama sanki opel vectradan sonra tasarıma zaman harcamak adına bazı şeylerden kaçmış sonuç olarak vectradan daha iyi bir otomobil fakat çok da abartılmaması gerekiyor bence...
desenize adamlar bu vectrayı baya güzel yapmış
bizdede vardı zamanında kaliteyi ucuza almak diye bişey vardı o zamanlar yani 2004 te
offf bak şimdi nasıldı gözümde tüttü hele bide
quote:
Orijinalden alıntı: imhotep55
ben de 1 hafta kadar önce arkadaşımın 1.6t insignia sını kullandım,önceki aracı vectraydı bana göre artıları:çok güçlü motor,güzel iç ve dış tasarım,güven veren yol tutuş,rahat vites geçişleri eksileri:sert ve sesli çalışan süspansiyon,tasarımına göre düşük kaliteli iç mekan,dar iç mekan,motorun 2200 2300 den sonra kendine gelmesi(ki o devire kadar tork max a ulasmıyor),ses yalıtımı c5 e göre kötü geldi bana hem rölantide hem de yüksek hızlarda(c5 dizel olmasına karşın),debriyajı biraz sert(o da sportif hissi desteklemek adına olabilir belki),ses sistemi(edition elegance paket),yakıt sarfiyatı.Açıkçası çok daha iyi bekliyordum ama sanki opel vectradan sonra tasarıma zaman harcamak adına bazı şeylerden kaçmış sonuç olarak vectradan daha iyi bir otomobil fakat çok da abartılmaması gerekiyor bence...
symbol kullanıyosan
Adana'da Beyaz 1.6 180 HP INSIGNIA COSMO galeride sadece 1 gece durdu ve satıldı. Alan da 1.6 FSI 115 HP Comfortline Passat'ını takasa verdi.
quote:
2200 2300 den sonra kendine gelmesi(ki o devire kadar tork max a ulasmıyor)
dizeller ile kıyaslıyorsunuz heralde ancak benzinli bir motor için başarılı bir değer maksimum torkun o devirlerde gelmesi, eksi değil kesinlikle. test sürüşünde oldukça esnek bir motor olduğunu düşünmüştüm, her devirde canlı ve ne zaman olursa olsun gaz pedalını kullanmaya karar verdiğiniz an size istediğiniz ivmelenmeyi sunuyor. yani tüketimi sorun etmezseniz fazlasıyla seri. manuel şanzumanın ise vites geçişleri fena değil, vites yolları kısa ama netti.
quote:
Orijinalden alıntı: Ozdamar
Teşekkür ederim gerçekten ciddi bir alıcı kitlesi kaybına dönüşecek sanırım bu durum.
Örneğin beni kafadan kaybetti.. Insignia alacak olsam başka kapıya yönelmem gerekecekti. Şu anda tek umudum Mondeoya turbo motor ve powershift şanzıman gelmesi...
benzinli opellerin genel özelliği yüksek devirlere ulaşmadan tork namına bişey beklememek lazım.
quote:
Orijinalden alıntı: flyingraper
benzinli opellerin genel özelliği yüksek devirlere ulaşmadan tork namına bişey beklememek lazım.
ezbere konuşmamak lazım; atmosferiklerde haklısınız 1.6' lık üniteler alt devirlerde çok fazla çekişe sahip değillerdi fakat 1.6 TURBO ünite böyle değil. 2200 devirde maksimum torkunu veriyor ki yeterince başarılı. ne bekliyorsunuz ki ?
quote:
Orijinalden alıntı: imhotep55
ben de 1 hafta kadar önce arkadaşımın 1.6t insignia sını kullandım,önceki aracı vectraydı bana göre artıları:çok güçlü motor,güzel iç ve dış tasarım,güven veren yol tutuş,rahat vites geçişleri eksileri:sert ve sesli çalışan süspansiyon,tasarımına göre düşük kaliteli iç mekan,dar iç mekan,motorun 2200 2300 den sonra kendine gelmesi(ki o devire kadar tork max a ulasmıyor),ses yalıtımı c5 e göre kötü geldi bana hem rölantide hem de yüksek hızlarda(c5 dizel olmasına karşın),debriyajı biraz sert(o da sportif hissi desteklemek adına olabilir belki),ses sistemi(edition elegance paket),yakıt sarfiyatı.Açıkçası çok daha iyi bekliyordum ama sanki opel vectradan sonra tasarıma zaman harcamak adına bazı şeylerden kaçmış sonuç olarak vectradan daha iyi bir otomobil fakat çok da abartılmaması gerekiyor bence...
Sizin için kalite anlayışı nedir? Ya da bu işe yıllarını vermiş otomobil eleştirmenleri boşamı konuşuyor?
Tek söyledikleri Insignia:Kalite,Konfor,Performans,Dayanıklılık,Ekonomi(Fiyat olarak)
İç mekan o kadar kaliteliki,Değil Vectra Passatı bile bu konuda katlar. C5 in iç mekan kalitesi daha yi demişsiniz ancak C5 in iç mekanından yakınan birçok eleştirmn var.
Aracın tasarımının çok iyi olduğunu herkes biliyor. Kaliteside öle.İç mekanda işçilik hatası yok nerdeyse.Dışta zaten söylenecek birşey yok. Aracın sadece tasarımı değil denge kollarına kadar herşey düşünülmüş.
Denge kolları bile aerodinamik yapıya sahip.Aracın alt kısmında rüzgar tutabilecek hiç parça yok.
Yağmurlu havalarda disklerin kuru tutulması için bir sistem var. Bu sistem en son Mybach te kullanıldı.
Farların sürüşe duyarlı olması,Opel Eye,FlexRide Şasi sistemi,Arka koltuklarda bile Aırbag,Tüm güvenlik sistemlerini her donanımda standart olması Opelin bu araca sadece tasrım olarak bakmadığının kanıtı.
Sonra;Superb fotoğraflarda çok hoşuma giden bir araçtı. Dün Alışveriş merkezi otoparkında gördüm Beyaz renk.Yemin ederim ya sev ya nefret et tipinde geldi bana.
Neyse herşeye cevap vermek zorunda hissetmiyorum yanlış anlaşılmasın ama bazı bilinmeyenleri aydınlatmak,Opel kullanıcısı olarak hoşuma gidiyor.
Not:Aracın eksi yönleride var. Ancak Opel Almanyaın elinde Insigniadan gelen ufaklı byüklü tüm sorunlar listelenmiş halde. Hepsi 2010 modellerde halledilmiş olarak gelecek.Bu sorunlarında bebek bir araçiçin normal olduğunu herkes çok iyi bili,yor...
araç gelmeden önce süksesi çoktu fotolardada beğenmiştim ama canlı görünce tam bir hayal kırıklığı.dış bir nebze fakat iç dizayn ve malzeme kalitesi bu sınıf için kesinlikle iddaalı değil arka koltuklar dar içi kasvetli d segmentindeki bir araç için.bence biraz motordan kaynaklı sportiflik isteyenler için olabilir ama en büyük handikap olmazsa olmaz otomatik vites seçeneği oda 1.6 larda yok 2.0 dizele bakmak lazım oda 80 milyara dayanıyor gider 3.18d alırım o fiyata yani kısaca benim için hayal kırıklığı.ayrıca test eden ve kullannanların çoğunda aynı sıkıntı tıkırtı sesi bu da akıllara işçilik ile ilgili soru işaretleri geliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: feanorringeril
quote:
Orijinalden alıntı: TIMERIDER
quote:
Orijinalden alıntı: feanorringeril
quote:
Orijinalden alıntı: TIMERIDER
ben şahsen o parayla suv bir araç alırım.
fakat 50-60 bine alacağın suv' lar ne bu tip otomobillerin konforunu ne de azıcık ucundan bile jip kabiliyetini vermez, iç mekanı kalitesiz, tasarımı özensiz, arazi kabiliyeti sadece kağıt üstünde olan modeller bakmak zorunda kalırsın bu fiyat aralığında.
o kadarda kötü değiller.chery le bir tuttun sende.toyota rav 4,hyundai tucson,jeep patriot,compass,nissan navara,suzuki grand vitara vs.şu anda aklıma gelen bunlar.4 çeker mis gibi.opel konfor veripte bunlardan fazla ne verecek ?? 3 oda 1 salonmu.
haklısın, Grand Vitara bir istisna.
Navara bi pick-up konfor ile yanyana anmak bile yersiz. eledik.
diğerleri 70 binden başlıyor.
örneğin TUCSON, dediğim gibi, adı 4*4 ve rezalet bir iç mekan ile büyük, geniş ve yüksek bir b segment gibi. sadece tucson mu? değil. kalite konusunda çoğu yere dökülür bu modellerin.
bu saydığınız modeller bir d segment otomobilin rafine sürüşüne ve kalitesine erişemez. bunların kullanım amaçları farklı, umarım anlatabiliyorumdur. arazide performans ya da otoyolda konfor beklemeyin bunlardan. direksiyon koltuğuna geçtiğinizde hak vereceksiniz.
70 binden başlayan modellerin hepsi 2.000 cc otomatik dizel.insignia 2.0 dizel modeli 74.000 tl başlıyor,insignianın 1.6 cc benzinli motorlu baz modeliyle 2.0 dizel otomatik suv leri karşılaştırmak abes olur.hal böyle olunca bu fiyata honda crv hyundai santa fe mitsubishi outlander alınabilir,yol tutuş vs.konulardada zaten hepsi esp li 6 airbaglı 9 hoperlörlü yani konfor adına hiçbir eksiği olmadığı gibi ferah bir iç mekan açısından epeyce önde.4x4 ünde bir güvenlik ve konfor ekipmanı olduğunu söyleyebiliriz.Tucson rezalet demişsiiz,ben kullanmadım ama santa fe amerikada en sorunsuz araç seçildi.(hyundai sahibi değilim)
hayır dizellerle kıyaslamıyorum çünkü passat 1.4 tsi max torku 1500 devirde psa nın 1.6 dizeliyse 1750 devirde veriyor yani max tork un verildigi devirin benzinli ve dizel motorlar arasında pek bi farkı yok,bence her devirde canlı da degil taki 2200 e kadar,oraya kadar biraz hantal hissettiriyor fakat ondan sonra çok kuvvetli ivmeleniyor.
quote:
Orijinalden alıntı: feanorringeril
quote:
2200 2300 den sonra kendine gelmesi(ki o devire kadar tork max a ulasmıyor)
dizeller ile kıyaslıyorsunuz heralde ancak benzinli bir motor için başarılı bir değer maksimum torkun o devirlerde gelmesi, eksi değil kesinlikle. test sürüşünde oldukça esnek bir motor olduğunu düşünmüştüm, her devirde canlı ve ne zaman olursa olsun gaz pedalını kullanmaya karar verdiğiniz an size istediğiniz ivmelenmeyi sunuyor. yani tüketimi sorun etmezseniz fazlasıyla seri. manuel şanzumanın ise vites geçişleri fena değil, vites yolları kısa ama netti.
Bu arada söylemeden geçemiyecem , televizyonda sürekli insignia reklamları dönüyor , ilk çıktığından beri sürekli reklam reklam .. Bu satış stratejisi süper bence opelin ,reklam herşeydir pazarlamada . Ayrıca reklamı hazırlayış tarzıda süper ,gizemli bir proje ve 180 hp motoruyla insignia çıkıyor ve mekanik bir ses '' in sig ni a '' diye bitiriyor , satış projesi süper. Bu tabi ki insignia nın 2. elinide iyi yönde etkiler.
Kendim yeni avensis almış ve çok memnun bir şekilde kullanan bir toyota müşterisi olarak , toyotanın D segmentinde ki bu satış strateji noksanlığından çok şikayetçiyim.
Benim için kalite anlayışı klima ve radyonun bulundugu kısımın bakalit gibi olmaması(tamam normalde sert olur ama bu kadar degil),kapılardaki ve göğüsteki plastiğin sert olmaması ve verdiği his(bu izafidir) olarak niteleyebilirim.ikincisi passattan bile demenize gerek yok o da artık yaşlandı ve ondan çok daha kaliteli üretimler var(bu benim yorumum degil autocar dan alıntı)ama yazdıklarınızın çoğuna katılıyorum(aerodinami,tasarım,performans) fakat demek istediğim o kadar abartıldığı gibi premium değil yoksa aracı kötülemek niyetinde değilim.ve son olarak bu işe yıllarını vermiş eleştirmenlerin hepsi böyle düşünmüyor kaldı ki düşünse bile bana verdiği his onların dogrultusunda değil şahsi düşüncem
quote:
Orijinalden alıntı: OverDrıve
quote:
Orijinalden alıntı: imhotep55
ben de 1 hafta kadar önce arkadaşımın 1.6t insignia sını kullandım,önceki aracı vectraydı bana göre artıları:çok güçlü motor,güzel iç ve dış tasarım,güven veren yol tutuş,rahat vites geçişleri eksileri:sert ve sesli çalışan süspansiyon,tasarımına göre düşük kaliteli iç mekan,dar iç mekan,motorun 2200 2300 den sonra kendine gelmesi(ki o devire kadar tork max a ulasmıyor),ses yalıtımı c5 e göre kötü geldi bana hem rölantide hem de yüksek hızlarda(c5 dizel olmasına karşın),debriyajı biraz sert(o da sportif hissi desteklemek adına olabilir belki),ses sistemi(edition elegance paket),yakıt sarfiyatı.Açıkçası çok daha iyi bekliyordum ama sanki opel vectradan sonra tasarıma zaman harcamak adına bazı şeylerden kaçmış sonuç olarak vectradan daha iyi bir otomobil fakat çok da abartılmaması gerekiyor bence...
Sizin için kalite anlayışı nedir? Ya da bu işe yıllarını vermiş otomobil eleştirmenleri boşamı konuşuyor?
Tek söyledikleri Insignia:Kalite,Konfor,Performans,Dayanıklılık,Ekonomi(Fiyat olarak)
İç mekan o kadar kaliteliki,Değil Vectra Passatı bile bu konuda katlar. C5 in iç mekan kalitesi daha yi demişsiniz ancak C5 in iç mekanından yakınan birçok eleştirmn var.
Aracın tasarımının çok iyi olduğunu herkes biliyor. Kaliteside öle.İç mekanda işçilik hatası yok nerdeyse.Dışta zaten söylenecek birşey yok. Aracın sadece tasarımı değil denge kollarına kadar herşey düşünülmüş.
Denge kolları bile aerodinamik yapıya sahip.Aracın alt kısmında rüzgar tutabilecek hiç parça yok.
Yağmurlu havalarda disklerin kuru tutulması için bir sistem var. Bu sistem en son Mybach te kullanıldı.
Farların sürüşe duyarlı olması,Opel Eye,FlexRide Şasi sistemi,Arka koltuklarda bile Aırbag,Tüm güvenlik sistemlerini her donanımda standart olması Opelin bu araca sadece tasrım olarak bakmadığının kanıtı.
Sonra;Superb fotoğraflarda çok hoşuma giden bir araçtı. Dün Alışveriş merkezi otoparkında gördüm Beyaz renk.Yemin ederim ya sev ya nefret et tipinde geldi bana.
Neyse herşeye cevap vermek zorunda hissetmiyorum yanlış anlaşılmasın ama bazı bilinmeyenleri aydınlatmak,Opel kullanıcısı olarak hoşuma gidiyor.
Not:Aracın eksi yönleride var. Ancak Opel Almanyaın elinde Insigniadan gelen ufaklı byüklü tüm sorunlar listelenmiş halde. Hepsi 2010 modellerde halledilmiş olarak gelecek.Bu sorunlarında bebek bir araçiçin normal olduğunu herkes çok iyi bili,yor...
quote:
Orijinalden alıntı: imhotep55
hayır dizellerle kıyaslamıyorum çünkü passat 1.4 tsi max torku 1500 devirde psa nın 1.6 dizeliyse 1750 devirde veriyor yani max tork un verildigi devirin benzinli ve dizel motorlar arasında pek bi farkı yok,bence her devirde canlı da degil taki 2200 e kadar,oraya kadar biraz hantal hissettiriyor fakat ondan sonra çok kuvvetli ivmeleniyor.
quote:
Orijinalden alıntı: feanorringeril
quote:
2200 2300 den sonra kendine gelmesi(ki o devire kadar tork max a ulasmıyor)
dizeller ile kıyaslıyorsunuz heralde ancak benzinli bir motor için başarılı bir değer maksimum torkun o devirlerde gelmesi, eksi değil kesinlikle. test sürüşünde oldukça esnek bir motor olduğunu düşünmüştüm, her devirde canlı ve ne zaman olursa olsun gaz pedalını kullanmaya karar verdiğiniz an size istediğiniz ivmelenmeyi sunuyor. yani tüketimi sorun etmezseniz fazlasıyla seri. manuel şanzumanın ise vites geçişleri fena değil, vites yolları kısa ama netti.
1.4 TSI daki supercharcerı unutmayın
peki bmw ile psa nın geliştirdiği 1.6 175 hp lik motorda da max tork 1600 devirde veriliyor ve turboşarjlı bu nasıl oluyor?
quote:
Orijinalden alıntı: hakaniko
quote:
Orijinalden alıntı: imhotep55
hayır dizellerle kıyaslamıyorum çünkü passat 1.4 tsi max torku 1500 devirde psa nın 1.6 dizeliyse 1750 devirde veriyor yani max tork un verildigi devirin benzinli ve dizel motorlar arasında pek bi farkı yok,bence her devirde canlı da degil taki 2200 e kadar,oraya kadar biraz hantal hissettiriyor fakat ondan sonra çok kuvvetli ivmeleniyor.
quote:
Orijinalden alıntı: feanorringeril
quote:
2200 2300 den sonra kendine gelmesi(ki o devire kadar tork max a ulasmıyor)
dizeller ile kıyaslıyorsunuz heralde ancak benzinli bir motor için başarılı bir değer maksimum torkun o devirlerde gelmesi, eksi değil kesinlikle. test sürüşünde oldukça esnek bir motor olduğunu düşünmüştüm, her devirde canlı ve ne zaman olursa olsun gaz pedalını kullanmaya karar verdiğiniz an size istediğiniz ivmelenmeyi sunuyor. yani tüketimi sorun etmezseniz fazlasıyla seri. manuel şanzumanın ise vites geçişleri fena değil, vites yolları kısa ama netti.
1.4 TSI daki supercharcerı unutmayın
quote:
Orijinalden alıntı: flyingraper
benzinli opellerin genel özelliği yüksek devirlere ulaşmadan tork namına bişey beklememek lazım.
turbolu modellerinde henüz 2000 dd iken torkun % 90nını veriyor insignialar