Şimdi Ara

İnternet alışverişinde yeni dönem: Kargo iade ücretini tüketici ödeyecek!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
0
Favori
2.292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • İnternetten alışverişin son yıllarda yaygınlaşmasıyla kargo şubelerinde artan iade işlemlerinin sorun yaratmaya başlaması neticesinde iade sürecinde değişiklik yapıldı. 1 Ocak 2025'den itibaren başlayacak değişiklik ile internetten alınan ürünlerin iadesinde kargo ücretini tüketici ödeyecek.



    Malın ayıplı olması durumunda ücreti satıcı ödeyecek



    Ticaret Bakanlığı'nın 'Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik' kararı ile tüketici satın aldığı ürüne ilişkin, teslim tarihinden itibaren 14 gün içerisinde cayma hakkını kullanabilecek. Tüketici, iade masrafını karşılamakla yükümlü olacak. Malın ayıplı olması durumunda tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulmayacak. Tüketicinin talep etmesi halinde iade masrafı, kendisine iade edilecek mal veya hizmet bedeli ile teslimat masraflarından mahsup edilecek.



    Ayrıca Bkz.Rekabet Kurumu, Meta’ya “Threads” için soruşturma açtı



    İnternetten en çok giyim ürünleri satın alınıyor



    2023 yılının ilk 3 ayında internet üzerinden mal veya hizmet satın alan ya da sipariş veren kişilerin %75,5'i giyim, ayakkabı ve aksesuar aldı.



    2023 yılının haziran, temmuz ve ağustos aylarında web sitesi veya mobil uygulama üzerinden yapılan alışverişlerde soru yaşayan kişilerin oranı %27.1 oldu.En fazla karşılaşılan sorunlar sırasıyla %13,6 ile teslimatın belirtilenden daha yavaş olması ve %11,1 ile yanlış veya hasarlı mal, hizmet teslimi oldu.



    Düzeltme: Ticaret bakanlığı yaptığı açıklamayla yönetmelik değişikliğinin 1 Ocak 2025'e ertelendiğini duyurdu.









  • orjinal ürün diyerek ürün satan firmalar iadelerde bile sorun yaşanırken herhangi bir yaptırım yok iken düşük meblağlı ürünler de artık beğenmesek, arızalı cıksa veya orjinal olmasa iade ile uğraşılmayacak üçkağıtçı firmalarda iade gelenleri başkasına satıp duracaklar olan müşteriye olacak herzamanki gibi . halkı ve müşteriyi korumak yerine satıcıyı koruyan bir sistemle başbaşayız.
    Tamamen vatandasin zararina, tamamen avm esnafinin hayrina olsun diye alinmis bir karar.. Kardesim sen vatandasinin yaninda olsana, ezdirmesene vatandasi… Bakin bu karar e-ticaret sitelerinin zararina olacak bir karar.. Bakin goreceksiniz premium alana, prime olana iadeler bedava diye de pazarlamaya devam edecekler bedava iadeleri.. E-ticaret siteleri asla istemez musterinin bedeni uymayan urunu iade edemeyecegim korkusuna kapilmasina…

    Tam tersi koysana ‘herhangi bir siparisin iptalini asla satici firma yapamaz, verdigi beyani yerine getirmekle yukumludur. Yerine getiremedigi taktirde urun bedelinin 3 kati bedeli musteriye, 5 kati bedeli devlete ceza olarak oder’ diye… Ne diye sen sark kurnazi avm esnafini gozetiyorsun diye sorarlar adama…
    Zaten ne oluyorsa bu mini esnaflarin yuzdurulmeye calisilmasindan oluyor… Gram ulkeye katkisi olmaz, gram uretim-arastirma-gelistirme yapmaz, al-sat yapar, piyasa dinamiklerini bozar, galerici ayagi yapar ama en kralindan da hukumetten destek alirlar…
  • Ürün ayıplıysa gene tüketici mi ödeyecek peki?

  • Yeri geliyor müşteri ürünün ayıplı olduğunu kabul ettiremiyor, bunlar kargoyu da müşteriye kilitleyecekler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Satıcı müşteri çekmek adına kendisi ödemek isterse yine öder, değişen birşey olmaz. Göndericiye ödeten satıcılardan alışveriş yapmazsınız olur biter.

  • İş olsun diye alıp keyfe keder iade edenlerin gözleri yaşlı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • orjinal ürün diyerek ürün satan firmalar iadelerde bile sorun yaşanırken herhangi bir yaptırım yok iken düşük meblağlı ürünler de artık beğenmesek, arızalı cıksa veya orjinal olmasa iade ile uğraşılmayacak üçkağıtçı firmalarda iade gelenleri başkasına satıp duracaklar olan müşteriye olacak herzamanki gibi . halkı ve müşteriyi korumak yerine satıcıyı koruyan bir sistemle başbaşayız.

  • Tamamen vatandasin zararina, tamamen avm esnafinin hayrina olsun diye alinmis bir karar.. Kardesim sen vatandasinin yaninda olsana, ezdirmesene vatandasi… Bakin bu karar e-ticaret sitelerinin zararina olacak bir karar.. Bakin goreceksiniz premium alana, prime olana iadeler bedava diye de pazarlamaya devam edecekler bedava iadeleri.. E-ticaret siteleri asla istemez musterinin bedeni uymayan urunu iade edemeyecegim korkusuna kapilmasina…

    Tam tersi koysana ‘herhangi bir siparisin iptalini asla satici firma yapamaz, verdigi beyani yerine getirmekle yukumludur. Yerine getiremedigi taktirde urun bedelinin 3 kati bedeli musteriye, 5 kati bedeli devlete ceza olarak oder’ diye… Ne diye sen sark kurnazi avm esnafini gozetiyorsun diye sorarlar adama…
    Zaten ne oluyorsa bu mini esnaflarin yuzdurulmeye calisilmasindan oluyor… Gram ulkeye katkisi olmaz, gram uretim-arastirma-gelistirme yapmaz, al-sat yapar, piyasa dinamiklerini bozar, galerici ayagi yapar ama en kralindan da hukumetten destek alirlar…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bazıları bu işi ne kadar suistimal etse de zengini koruyup orta gelirlinin cebine göz dikmek için alınmış bir karar..

  • erbilge E kullanıcısına yanıt

    Haberi okuduğunuza emin misiniz?

  • eapantherea kullanıcısına yanıt
    Iptal ile ilgili düşüncenizi kesinlikle destekliyorum. Bizim ülkemizde çoğu esnaf adam olmadığı için bu tür yasaklar kesinlikle getirilmeli.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Cok yerinde bir kara. Tuketiciler bunu o kadar suistimal ediyordu ki tarifi yok

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İnternetten giyim alışverişi yapanlar için kötü olmuş. Çünkü aldıkları kıyafette kalıp farkından dolayı uymayan durumlarda farklı bir beden almak için iade ediliyordu şimdi bu iadeler kendilerine fatura edilecek.

  • Daha neler. Artık internetten kimse giysi almaz. Deneyemediğimiz için bi kac beden alıp iade ediyoduk keyfimizdwn değil.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ayakkabıyı deneme fırsatı olmadan alıp küçük veya gelmesi durumunda ne olacak peki? ‘X’ Mağazada büyük numarası yok ama online mağazasında var. Suç benim mi şimdi ? Bence ödenen para miktarına göre yapılmalı bu. Mesela 1000tl üstü alınıp iade edilen ürünlerden tüketici kargo ödememeli ve mağdur olmamalı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Özellikle şu turuncu site, orjinal diye sattıklarının %90’ı çakma. Ve bu site alıcı değil, hep satıcı tarafında duruyor. Çarşı karışacak…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Firmalar maliyet yaparken 2 adet kargo fiyatı giriyor. Madem bu şekilde düzenleme geliyor fiyatlar değişsin. 10 tl’lik ürün 50 tl’ye satılmasın. 30 tl olsun. Yine tüketicinin zararına bir karar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Vatandaşın düşmanı bir akp icraatı daha.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Böyle üstün zeka örneği çıkarcı kararlar alacağınıza, sahte ve kusurlu ürün satanları atın platformlarınızdan.. başımızda gerçekten aklı selim kimse olmaz mı?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • eapantherea kullanıcısına yanıt
    salatalık gönderene ne yaptı ki devlet seni korusun. Sahtekarları şeriat sistemine göre cezalandıracaksın yada orman kanuna göre.
    Türkiye nufusunda epey bir azalma olurdu. Gittiğim araba pazarında çalıntı veya pert olduğu belli olan araca exper noter nasıl onay verir?

  • İnternetten alışverişin yadsınamaz bazı handikapları var, bunları göz ardı etmek, koşulsuz ve masrafsız iade ile mümkün. Halkın/kullanıcının yararına bir karar alındığını görsem dişimi..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.