Merhaba, bu konuyu, olur da bu problemi yaşayan olursa diyerek bir yol gösterici olarak açıyorum.
Standart bir internet kullanıcısıyım, bazı srounları az bilgimle çözebilsem de çok şeyi bilmiyorum.
TTNet adsl kullanıyorum, modem zyxel VMG-3312-B10B. Geçen hafta perşembe gecesi (23 ağustos gecesi) internet birden gitti. İnternet ışığı kırmızı yanıyordu.
Cepten bir çok makale, yazı, çözüm önerisi vs okudum ve uyguladım. Maalesef hiç birisi sonuç vermedi. Evde 2 bilgisayar, wi-fi ile bağlana 3'ü cep telefonu olmak üzre 4 adet cihaz vardı.
Müşteri hizmetlerini aradım; müdahele edildi, adım adım söyledikleri yapıldı ancak maalesef modemde adsl ışığı sabit, internet ışığı yanıp-sönmesine rağmen (yani her şey normal olmasına rağmen) ne bilgisayarlar, ne de wi-fi araçları internete bağlanmıyorlardı.
DNS adresi atamak, ms dos üzerinden çeşitli komut satırları, windows 10'un önerileri, modem değişimi, kablo değişimi, bilgisayara format maalesef hiç birisi çare olmadı.
Bana müşteri hizmetlerinden önerilen elit! ekip çağırıldı, değerler iyi diyordu arkadaş, bir arkadaşına telefon açtı. Onunla bir tarafta konuşuyor, diğer taraftan kontroller yapıyordu. En sonunda telefondaki arkadaş virüs tespitinde bulundu. Yeni modem kullanmalarını talep ettim, yeni (sıfır modem, poşeti dahi yanımda açıldı) modem ile bağlanmaya çalıştılar ve yine ışıklar normal ancak ne bilgisayar, ne de wi-fi araçları internete bağlanmıyor. Virüs teorisi çöktü.
Hatalar çeşitli çeşitli oluyordu
DNS adresi bulunamadı
Aygıt doğru yapılandırılmış görünüyor ancak DNS yanıt vermedi
IP adresi alınamadı
gibi hatalar.
Bugün aynı arkadaş tekrar geldi ve bir arkadaşına telefon açtı ve port değiştirdiler (ne demek olduğunu bilmiyorum ancak sanırım fiziksel bir müdahele) ve internet geldi.
Kısacası, böyle bir sorun olduğunda, internetten bulunan çözüm yolları işe yaramadıysa, ekipten port değişimi talebinde bulunma da sorunu çözebiliyormuş. İSte rforumdan, isetr forum dışından bu sorunu yaşayan arkadaşlara yol göstermesi amacıyla, kaba taslak toparlamaya çalıştım.
Bunun yanında, superbox ile ilgili girişimim oldu; aslında defalarca yazışmalarım sonunda yönlendirme ile bana ulaşıldı. Fakat, adsl interneti geldikten sonra, onunla ilgili konuları okudukça; başvuru yapmamama için özellikle yanlış bilgi verildiğini düşünmeye başladım. Bana "4.5G çekmiyorsa, cihaz kendini kapatır" (yani bana göre en önemli kısım bu idi); müşteri temsilcisi arkadaşın bu cümlesi, ısrar etmemin önüne geçti. Fakat görüyorum ki öyle bir durum yok, cihaz 4.5 olmazsa 3G ile de internete bağlanabiliyormuş. Benim adresim, kendilerinin belirttiği lokasyonda değil, bundan dolayı da kurulum için randevu dahi vermediler (aramadılar açıkçası).
Tabii ne kadar güvenilir bilemem ancak hız testi yapan programla (sim kartım 3G destekli, telefon iphone6) seçtiğim bir Tcell vericisinde (13 km uzaklıkta görünüyor) 19.8Mbit download, 3.82 Mbit upload hızı görüyorum. Bu bilgilere paylaştım ancak adres bilgilerinin önemli olduğu söylendi.
Yaşadığım bu son sorundan dolayı, yine de superboz almak konusunda kararlıyım. Yakın çevremden, bu konuda yardım alabileceğim arkadaşların üzerinden abonelik alarak, maalesef doğru bulmasam da arka kapıdan dolaşmayı deneyeceğim.
bildiğim kadarıyla port değişimi denen şey telekom santralindeki hattınıızn bağlı olduğu modem kartının değişimi. bazen sorun santralde de olabiliyor.
Çok detaylı bir bilgiye sahip değilim, bu sebeple bu değişimi yapan arkadaşa sorum "fiziksel bir değişim mi?" oldu. Yukarıda da yazdığım türlü türlü sebepler sunuldu ortaya. Yazılımsal çözümlerin hiç birisi maalesef işe yaramadı, donanımsal olarak geriye ankstre kutu kontrolü, adsl hat kablosu kalmıştı. Ben, port değişiminin ne olduğunu da bilmiyorum, nasıl yapıldığını da... Aslında ilk geldiklerinde yaptım demişti ancak reset attığını söyledi, o da işe yaramadı.
Konuyu açmamdaki amacım da bu. Yazıyoruz google'a sorunu, çözüm olduğunu söylenen yazılımsal şeyleri arıyoruz, en azından ben böyle yaptım. Elbette onlar da çözüm olabilir; ancak oldu da sanki hiç bir çare gibi gelirse diye google aratınca belki bir arkadaşın karşısına çıkar ve böylece teknik ekipteki arkadaşın aklına gelmeyen bu çözüm yolu yol gösterici olur.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme