Şimdi Ara

İran malı ucuz otomobiller geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
2.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yabancı otomotiv şirketlerinin Türkiye ilgisi devam ediyor. İran'da üretilen Samand marka otomobillerin Türkiye'ye ihracatı konusunda yaşanan bazı ufak pürüzlerin Ramazan'dan sonra çözülmesi bekleniyor.
    Tehran Times gazetesinin haberine göre, İran Khodro Şirketi yöneticileri, Samand'ın Türkiye'ye ihracatı konusunda mevcut olan bazı pürüzlerin İran Dışişleri Bakanlığı ile Türk Sanayi ve Ticaret Bakanlığı arasında giderilmesinin beklendiğini duyurdu.
    Bir basın toplantısı düzenleyen şirket yöneticisi Ali Rıza Mirzaii, ürettikleri sedan tipi aracın, Türk standartlarına ve satış sonrası hizmetlerine uygun olduğunu söyledi.
    Haberde ancak Türkiye'nin, "İran'da otomobil ihracatından alınan vergi yüzde 90, Türkiye'de de yüzde 10 iken" bunun bir sorun olduğu görüşünde olduğu kaydedildi.

    Kaynak:http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=191174







  • Hah bi iran arabası eksik burda, dış ticaret açığı piyasaları şapa oturttuğu zaman görecekler yabancı mal kullanmanın sonucunu, ama anlayan nerde...

    Ayrıca iran arabalarında olupta bizimkilerde olmayan ne var ki, niye tercih edilsin bu araçlar, niye geliyo?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: djoz

    Ayrıca iran arabalarında olupta bizimkilerde olmayan ne var ki, niye tercih edilsin bu araçlar, niye geliyo?




    Fiyatı ucuzsa alır millet.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: djoz

    Hah bi iran arabası eksik burda, dış ticaret açığı piyasaları şapa oturttuğu zaman görecekler yabancı mal kullanmanın sonucunu, ama anlayan nerde...

    Ayrıca iran arabalarında olupta bizimkilerde olmayan ne var ki, niye tercih edilsin bu araçlar, niye geliyo?




    sorma ya
  • bu araba iran üretimi değil ki.
    motoru ve elektronik aksamı fransız psa grubundan.yani montaj.

    yani bu arabayı alanlar fransaya hizmet etmiş olacaklar...
  • hükümetten dolayı bir sorun cıkmaz...diyorum

     İran malı ucuz otomobiller geliyor




  • peugeot 405 i almışlar samand diye satıyorlar
  • [Deleted by Admins]
  • Bugünkü sabah gazetesinin haberine göre bayramdan sonra satışlarına başlanacakmış ve sedan olanının fiyatı 20.000 ytl nin altında olacakmış. Sedan olanlar kasa olarak tıpatıp bmw 3 serine benziyor.
  • Oy oy oy
    Çinliler,iranlılar
    Buyursunlar efendim buyursunlar,
  • 3 serisine benzeyen zaten 3 serisi bu resim foto$op..

     İran malı ucuz otomobiller geliyor


     İran malı ucuz otomobiller geliyor
  • geçende bi konuşmaya tanık oldum

    A: Yaw çin malı arabalar geliyormuş.

    B: Ucuz olur bineriz

    A: Güvnlik sıfır bi kaza yapsan kötü olur yani.

    B: Ben kaza yapmam ki


    A kişisi benim B de bir hocam düşünün artık
  • İranlı Samand Türkiye yolunda!
    Ortadoğu ve Asya'da yeni gelişen otomotiv markalarının hedefi Türkiye pazarı oldu. Geçen yıl piyasaya giren Hint Tata, Rus Gaz ve Malezyalı Proton'un ardından, İranlı Samand da bu yıl mart ayında Türkiye'de satışa sunuluyor

    Enflasyonun düşmesi ve kredi faizlerinin gerilemesiyle birlikte otomobil sahibi olmanın kolaylaştığı Türk otomobil pazarı, kendisine pazar arayan yeni otomotiv markalarının da dikkatini çekti. Hindistan'dan "Tata", Rusya'dan "Gaz" ve Malezya'dan "Proton" geçen yıl pazara giren markalar. Bu yıl ise İranlı Khodro Company (IKCO) firmasının ürettiği Samand ve Pars modelleri pazardaki yerini alacak.

    Türkiye yollarına ilk kez çıkacak olan bu markaların en çarpıcı özellikleri ise fiyatları. Düşük gelirli kesimleri de hedefleyerek fiyatlandırma yapan yeni markalar, ucuz fiyat politikası ile global üreticilere kafa tutmaya çalışıyor. Ortadoğu ve Asyalı üreticilerin otomobil modelleri, büyük üreticilerin aynı sınıftaki modellerine oranla, 2 ilâ 5 bin YTL daha ucuz. Örneğin Renault'nun B sınıfında yer alan Clio HB 1.2 benzinli araç fiyatı 26 bin 930 YTL'den başlıyor. Tofaş'ın ürettiği Fiat Albea 1.2 litrelik aracın en düşük fiyatı 19 bin 895 YTL. Pazara geçen yıl giren Hint Tata'nın ise aynı sınıftaki Indica modelinde 1.4 litrelik 49 beygir gücündeki dizel motorlu araç fiyatı 18 bin 890 YTL'den başlıyor. Tata, 25 markanın 45 modelinin olduğu B segmentinde Indica ve Indigo modelleri ile yer alıyor.

    İzmir merkezli Bisan'ın ithal ettiği Rus markası Gaz ise kamyonet ve panelvanla ticari araç pazarına girdi. Gaz markasının, Gazelle ve Sobol modellerinden oluşan panelvan ve kamyonetleri satılıyor. Panelvan sınıfında Hyundai'nin Yeni Starex Panelvan modelinde en düşük fiyat 25 bin 335 YTL'den başlarken, Gaz'ın Gazelle panelvan modelinde başlangıç fiyatı 23 bin 497 YTL.

    Asyalı markalardan biri de Proton. Türkiye pazarına hızlı giriş yaptı, ama henüz istediği satış adetlerine ulaşamadı. Ulu Motor'un geçen yıl ithalatına başladığı Malezyalı Proton, Waja modeli ile binek otomobil pazarında yerini aldı. Ama satılan Waja adedi 30'lu rakamları aşmadı.

    İlk defa bu yıl pazara girecek olan İranlı Samand ise, en çok aracın satıldığı C segmentinde yer alacak. 2005 yılında orta üst (C) sınıfında yaklaşık 140 bin araç satıldı. İranlı firma, bu büyük pazardaki 26 markanın 67 modeli ile yarışacak. Rakipleri karşısında düşük fiyat rekabetini öne çıkartacak olan İranlı üretici, 3 bin araç satışı hedefliyor. 1.6 litrelik 110 beygir gücündeki benzinli modelini 19 bin 850 YTL fiyatla satışa çıkartacak. Aynı segmentte yer aldığı Hyundai Accent Admire modelinde 1.3 litre benzinli araç fiyatı ise 25 bin 782 YTL'den başlıyor.

    Standart güvenlik zayıf

    Fiyatın yanı sıra yeni otomotiv markalarının güvenlik ve donanımlarında da bazı farklılıklar var. Hint Tata'nın Indica modeli 1.4 litre 49 ve 70 beygir güç üreten dizel motorlara sahip. Tüm modellerde hava yastığı, hidrolik direksiyon, uzaktan kumandalı merkezi kilit bulunuyor. CD çalar, klima, ön sis farı ve elektrikli camlar standart.

    İki yıl sınırsız kilometre garantisi de taşıyor. Aynı segmentte yer alan Renault'nun Clio HB modelinde ise 1.2 litrelik 75 beygir güç üreten benzinli motor bulunuyor. Manuel vitesli Clio HB'de ABS, sürücü hava yastığı, fren destek sistemi, yolcu hava yastığı, elektrikli ön camlar, klima hidrolik direksiyon uzaktan kumandalı merkezi kilit standart. Ticari araç sınıfında yer alan Gaz'ın Gazelle Panelvan tipi ise 2.2 litrelik 81 ve 110 beygirlik turbo dizel motorlara sahip. Üç yolcu kapasiteli ve azami yük ağırlığı 3.500 kilogram. 5 ileri, manuel vitesli. Panelvan sınıfında yer alan Hyundai'nin Starex Panelvan modeli ise 2.5 litrelik 100 ve 140 beygir güç üreten turbo dizel motorlara sahip. Manuel ve otomatik vites seçeneklerine sahip olan Starex Panelvan, bin 300 kiloya kadar yük taşıyabiliyor.

    Samand martta Türkiye'de

    MYS Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Seskır, Ortadoğu'nun en büyük markası olan İran Khodro Group'un Türkiye distribütörlüğünü gerçekleştireceklerini söyledi. Tahran'daki fabrikanın yıllık üretim kapasitesini 1 milyon adede çıkarma hedefinde olduğunu anlatan Seskır, Türkiye pazarının istikrarlı bir seyir izlemeye başlaması sonucunda markanın Türkiye distribütörü olmaya karar verdiklerini açıkladı. Seskır, "Makro ekonomik göstergeler çok iyi; banka kredi faizleri uygun. Ayrıca Türkiye'de kişi başına düşen araç açığı çok fazla. Tüm bu etkenler pazara girmemizde etkili oldu" dedi. İran'da hazırlanan örnek araçları önümüzdeki hafta görmeye gideceklerini söyleyen Seskır, Samand ve Pars modellerinin mart ayında getirileceğini ifade etti. Samand modeli airbag, ABS, klima, CD çalar olmak üzere full donanımlı ithal edilecek. Seskır, Samand'da Peugeot'nun 1.6 litrelik 100 beygir benzinli motorun kullanıldığını söyledi.

    Bankalarla dirsek teması

    Yıl içinde bir başka modeli daha pazara getirmeyi düşündüklerini açıklayan Seskır, "Döviz kurlarında bir değişiklik olmadığı sürece rekabetçi bir fiyatla modelleri pazara sunacağız. 23 bin YTL'lik araç, 19 bin 850 YTL fiyatla pazara sunulacak" dedi. Şu anda tüm bankalar ile kampanya için görüştüklerini açıklayan Seskır, satışlarda 12 ay sıfır faiz düşündüklerini vurguladı. Seskır, "Samand ve Pars, C segmentinde sedan modeli ile pazara sunulacak. İlk etapta 3 bin adet satış hedefliyoruz" dedi. Aracın Türkiye'de 10 bin adet satış rakamlarına ulaşması halinde Türkiye'de üretim yapılması da gündeme gelecek. Seskır, "Üretim kararı almak için satış adetlerimizin 10 bini geçmesi lazım. Ondan sonra üretimi konuşabiliriz. 10 bin hedefini ise 2007'de yakalamayı planlıyoruz" dedi. Bir Rus markasının da ithalatını gerçekleştirmek istediklerini açıklayan Seskır, netleşmediği için firma adı vermek istemediğini söyledi.

    Yeni markalar pazarı büyütmez

    Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Başkanı Yüksel Mermer, yeni markaların pazara girmesinin pazarın büyümesini sağlamayacağını, mevcut pazardan pay alacaklarını söyledi. Mermer, "İç piyasada rekabet artıyor. Bu noktada uygun fiyat, servis, ikinci el değeri, tüketicinin ihtiyacı ve müşteri memnuniyetini yakalayan pazardan daha fazla pay alacak" dedi.

    Otomotiv pazarının büyümesi amacıyla vergilerin düşürülmesi gerektiğini söyleyen Mermer, "Vergiler Avrupa'da yüzde 18-20, Türkiye'de ise yüzde 60 seviyesinde. Bunun her yıl yüzde 5-10 olarak, kademe kademe indirilmesi gerekir. Ancak o zaman pazar büyür" dedi. Geçen yılı 760 bin seviyesinde kapatan otomotiv pazarına, yeni markaların gelmesi ile rekabetin arttığını hatırlatan Mermer, "Rekabet arttığı için kampanyalar devem edecektir. Ancak bundan daha aşağı seviyelere de fiyatlar inmez. Distribütör ve bayi karları ciddi oranda düştü" değerlendirmesini yaptı.

    Kampanyalar kârları yüzde 1'e düşürdü

    Üreticilerin girmiş olduğu rekabet nedeni ile bayilerde kârlılık oranlarının yüzde 10'dan yüzde 1'e kadar gerilediğini ifade eden Otomotiv Yetkili Satıcıları (OYDER) Başkanı Vekili Alaattin Kara da, "Şimdi yüzde 1 kârı bulan bile günü kurtardığına sevinir oldu" dedi Pazara giren marka sayısı arttıkça, rekabetçi fiyatlar nedeni ile kârların düşmesinden endişe duyduklarını dile getiren Kara, fiyatların şu anda en düşük seviyelere ulaştığını söyledi.


    ALINTIDIR
    http://www.maksimum.com/otomobil/haber/32/54445.php

     İran malı ucuz otomobiller geliyor


     İran malı ucuz otomobiller geliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasok -- 12 Ekim 2006; 19:03:35 >




  • Gelsinler bakalım.
    Madem gelicek gelince belli olur ne oldugu arabaların...
  • zaten yilllardir irandan araba alioduk ki!!


    206
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    Bugünkü sabah gazetesinin haberine göre bayramdan sonra satışlarına başlanacakmış ve sedan olanının fiyatı 20.000 ytl nin altında olacakmış. Sedan olanlar kasa olarak tıpatıp bmw 3 serine benziyor.


    Modifiyeciler yaşadı, bol bol çakma bmw görürüz artık yollarda, doan görünümlü şaine döner..
  • İran malın,çin mali derken Şahini arayacağız galiba...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.