Şimdi Ara

İslam dini’nin direği nedir sizce?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar başlığa bakınca neredeyse hepinizin namaz dediğini duyar gibiyim.

    Ama bence İslam dininin direği namaz değil, AHLAK’tır.

    Namaz sadece kişinin Allah ile arasında yaşadığı en yakın andır verilenlere şükretmek ona yakın olmak anlamında.

    Ahlak ise İslamın hatta diğer semavi dinlerin direğidir.

    Bugün bakıyoruz cumada camiler nispeten dolar, ramazanda teravih için dolar.

    Bakarsın hacılar hocalar sarığı takmış sakallı ehli sünnet durur, adam 5 vakit kılar ama çocuğunu bırakırsın kuran öğrensin diye istismar eder, 10 dakikalık namazla işi bitince sokaktaki karıyı kızı keser, sorsan ama dini bütün biri.

    İslam artık tek düze görüş inanış değil, herkesin belli doğruları var herkes cumaya gider, ama %99’undan fazlası zina yapar bu zina yapanlara domuz eti yiyelim desen tövbe estağfurullah gayri müslimmiyiz ne diyorsun der, e domuz haramda zina helal mi?

    Zina haram dersin katiyen inandıramazsın adam müslüman ama zina helaldir sevgililik haram ilişki ona helaldir, bununla beraber domuz eti haramdır.

    Ülkede kimi müslüman 5 vakit kılar ama kendini haram işten hak yemekten alamaz dersin kardeşim bu işlerden uzak dur durmaz çünkü onun günah olduğunu düşünmüyor o onun doğrusu.


    Ben bir Müslüman olarak bu kirli dünyada insanların zina yaptığı hemde zinayı en pis haliyle yaşayan insanları görünce haram malla audi alıp Allah’ın en sevmediği tutun olan kibir patlaması yaşayan insanları görünce, insanların birbirinin kuyusunu kazanları görünce, insanların birbirlerinin hakkını sonuna kadar yediğini görünce bana artık alkol çok makul bir günah geliyor evime gelmişim tv film açmışım açarım 35 lik rakı içerim kime ne?

    Hak yemem, zina yapmam, kimseye kötü düşünmem, kibir zaten yok?

    Çok makul değil’mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • kendine yapılmasını istemediğini başkasına yapabilmendir..
  • Namaz olmazsa batıl seni istila eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyice hacı hoca bölümüne çevirdiniz felsefe forumunu.
  • cd sürücünüze cd taktınız ve hatim indirdi?!!!

    şimdi cd sürücüsü hafız mı oldu!!!

    bir ortamı fotolayıp fotodaki karelere bakıp ilgili karelerin ortamın dışında olmayan hareketlerinde sizi şaşırtan ne??!!

    yaptığınız itiraz ne kadar da haklı gözükse de sonucu itibari ile laf olsun diye yapılmışa mı benzemeye başlıyor!!!???

    .................................

    bunlar kişisel olarak sizin hatalarınız değil belki ancak mantık hatalarından kurtulmadan sav sürmek artık sorun olmaya başlamış gibi.

    mesela fakiri fukarayı gösterip ilah nerde diyenin zengini görüp ilk savını kendi elleri ile çürütüp aslında varmış demesi gerekiyorken 2. olguyu hiç zikretmeden ilk sav ile ne kadar sorgulamacı takılabilir!!!???

    ..................................

    bence sorunların asli kaynağına bakış atılmalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 7 Ocak 2019; 12:26:45 >
  • Zaten kıldığın namaz batıl

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • namazın şekli insanın kim olduğu sorusunu öne sürer.

    bu insanın ilahı konusu devreye girdiğinde yaratılış denen şeyde bir sonuç gözüküyor. biz esasen namaz kılamayız.

    malessef bu durum ilahi kudret kabul ederse anlamlı. esasen 90 dakika bitti. iki sebebi var ancak biri kesin. biz teorik olarak ölüyüz. ateizm buna karşı çıkıyor ancak durum bu.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İslam ın temeli cihad dır.Bunu dini iyi araştıranlar bilir.

    Ahlak konusuna gelirsek.Mürted in ve inanmayanın kellesinin alınması nı ahlâk olarak değerlendirir seniz başka mesele.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • esasen ölü olma durumu dinsel bakımdan kabul edilmiş bir durumdur. zira ruh denen şey gelene kadar rasul de ölü idi denerek durum üstü kapalı anlatılıyor. kalplerin diriltilmesi namazla dirilmek vs. gibi islami düşünüşlerde var.

    işin fizik kimya matematik vs. denen ilmi varyasyonları da esasen pek iç açıcı değil.

    ......................

    kısaca şunu demeye getiriyorum adem esasen yaratılmış gibi değil de diriltilmiş gibi gözüküyor. fark yokmuş gibi gözüküyor ancak çok ciddi farklar var.

    faraza ben-i adem dediniz. siz nesiniz? dnaya baktık ya da ortak soya baktık ve hepimiz ortak çıktık diyelim. ancak bir mesele yoka düşmüşse bunun zıttı var olamaz. bu temel bir mantık kuralıdır ve hata yapılan en belirgin hususta budur. bir şey yoku tanımlayabilmesi için var olması gerekir. bu halde de sorun bitmiyor. çünkü varın da zıttı yok olamıyor.

    bu durum zıtlık denen kavramı bozuyor ve bir şey var addedildiğinde diğerinden eksilmek zorunda deniyor.

    .....................

    hepimiz adem olmak zorundayız ancak bunlardan biri diri olan. o biz miyiz?

    ruh argumanı anlaşılamamış bir arguman zira diri olan biz isek ve bu ruhun bir kısmı bize anlatılmışsa biz diriltilen bir şey olarak devam ederiz. ve fakat ilahi kudret ruh denen argumanı bilinçli olarak seçtiğine vermişse!!! işte bu sorun zaten adı üstünde rasul ve rasuller bazında değerlendiriliyor.

    muhammede inen eğer ki o aleyhisselam denen rasullerden etmişse kendini, her daim ona gelen sana inmiş de diyemezsin. o artık diri denen alemdedir. yani denemenin sonucu insan şudur budur demek değil rasulullah olmaya gelir.

    ........................

    bunun da sebeleri var. zira adem denen hal diriltildiyse yani yaratılmadıysa bu varlık ölmüş idi yani mevcutta vardı bir zamanlar. ilahi kudret ezelden beri varsa- ki söylence budur - kader denen şey anlam değiştirir. zaten tanıyordu ya da ne yapacağını nereden bildiğini artık biliyoruz.

    kader denen sorunsala yaratılış esatiri ile değil diriltilme ile yaklaşırsanız kaderi en makul şekilde anlarsınız. ancak inançsızlık denen kısım haliyle en güçlü şekilde buna itiraz edecektir. bu açıdan ilim denen yolun sonucu bakımından insanın yaratılmış bir şey olmasını aramaktalar.

    halbuki insan diriltilen bir şey ise bu husus bütün insani itirazları keser. artık bir geçmişin var bir zamanlar bir şeyler yapmışsın. bunu hatırlayamıyor olabilirsin ancak biliniyor gibi düşünmek lazım.

    .....................

    dünyada bu durum ilmen cevabı var. yani uzayda bu cevabı aramaya da gerek yok ve bu durum ilmen de esasen yaratılmadığımızı diriltildiğimizi gösteriyor. salt katı materyalizm insanın esasen evrim başlığında form değiştirdiğini ve hatırlamadığı evren bakımından bitki ve hayvan olan karbon ve protein kökenimize de iman etmek zorundadır.

    biz bitki ve hayvan leşiyiz. bitkiye bakıp bi zaman sonra ben olacaksın ancak bu anı hatırlamayacaksın diyoruz. aynı şeyi hayvan ölülerine de yapıyoruz. gerçekten de kendinizi inek (bakara suresi) veya bitki (çamurdan yaratılan özü ile (insan suresi)) gibi düşünüp de o alemi yaşıyor musunuz?

    .....................

    şimdi ilim de mevcut fiziksel bütünlüğüne bakıp marsata çiçek böcek yetiştirmeden önce de yaşadığını kabul ederse apaçık bir diriltilmeyi görecektir. görüyor da ancak bu kabul daha başka bir sorunu ortaya koyuyor. esasen bizim bir nedenden ötürü melek denen oluşumla ilgimiz var gibi gözükmek durumunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 7 Ocak 2019; 13:55:0 >




  • İslâm y da başka bir din olsun, farketmez. İnsanlığın temel direği hoşgörüdür. Bu yetiye sahip olmayan insan hangi görüşü benimserse benimsesin işi fanatikliğe döndürecektir. Kendinden olmayana saldıracaktır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hakiki namazın sonucu zaten güzel ahlaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    hakiki namazın sonucu zaten güzel ahlaktır



    Dinin olduğu yerde ahlak olmaz.İnançsızlar küçük yaşta çocukla evlenmeyi büyük ahlaksız lık ve utanç verici olduğunu düşünüyor.Ama gel gelelim bazı din ler de sıradan bir olay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 7 Ocak 2019; 18:47:18 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    dinler bir yandan ahlaki öğreti iddiasında iken diğer yandan samanlı zeminde ilerleyen su misali kişiyi ahlaksızlığa mahkum etmektedir.

    popülizm ve oryantalizmin en büyük yaratıcısı dindir.

    iyilik yaparken ref noktamız yukardan aşağıya dökülecek sevap point skilllerdir.

    örneğin:fakir birine gidip gizlice para vermektense o parayla gidip poşet dolusu zahire gida ve kıyafet alıp günün en kalabalık saatinde lüks jeeoiyle kpıya dayanır.

    zile de tenezzül etmez kornayla ahalinin dikkatini çeker.

    iyilik için yalnızca yaratıcının ın değil yaratılanın da şahitliğini ister.
  • Nassı direkki o osuruklan yıkılıya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    hakiki namazın sonucu zaten güzel ahlaktır



    Dinin olduğu yerde ahlak olmaz.İnançsızlar küçük yaşta çocukla evlenmeyi büyük ahlaksız lık ve utanç verici olduğunu düşünüyor.Ama gel gelelim bazı din ler de sıradan bir olay

    Alıntıları Göster
    Hocam seni sadece ekonomi yüzünden eleştiriyor sanıyordum sen olayı genişletmişin baya

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt042

    hakiki namazın sonucu zaten güzel ahlaktır



    Dinin olduğu yerde ahlak olmaz.İnançsızlar küçük yaşta çocukla evlenmeyi büyük ahlaksız lık ve utanç verici olduğunu düşünüyor.Ama gel gelelim bazı din ler de sıradan bir olay

    Alıntıları Göster
    Dinin olduğu yerde ahlak olmaz diyip kesin hüküm koyuyorsun, sonra da din olmayan yerde ahlak da olmaz diyenlere kızıyorsun diyeceğim de ben de senin gibi kesin hüküm koymuş olurum desem. Kızar mısın desem?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FC547EB8D -- 8 Ocak 2019; 8:7:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alihan381

    Dinin olduğu yerde ahlak olmaz diyip kesin hüküm koyuyorsun, sonra da din olmayan yerde ahlak da olmaz diyenlere kızıyorsun diyeceğim de ben de senin gibi kesin hüküm koymuş olurum desem. Kızar mısın desem?


    Neden kızayım Küçük çocuk ile evlenmek,insanlara bir şeyleri dayatmak bana göre ahlaksızlık.

    Size göre bunları yapmak ahlaklı olmak ise bilemem.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    quote:

    Orijinalden alıntı: alihan381

    Dinin olduğu yerde ahlak olmaz diyip kesin hüküm koyuyorsun, sonra da din olmayan yerde ahlak da olmaz diyenlere kızıyorsun diyeceğim de ben de senin gibi kesin hüküm koymuş olurum desem. Kızar mısın desem?


    Neden kızayım Küçük çocuk ile evlenmek,insanlara bir şeyleri dayatmak bana göre ahlaksızlık.

    Size göre bunları yapmak ahlaklı olmak ise bilemem.

    Alıntıları Göster
    Ben sadece genel ve kesin hüküm söylemenin yanlış olduğunu, onur kırıcı olduğunu söylüyorum. Yani saydığın şeyleri bir dindar yapabildiği gibi bir dinsiz de yapabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dinsiz hangi ayeti,hadisi göstererek yaptığının doğru olduğunu söylüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WILDBOYS

    Dinsiz hangi ayeti,hadisi göstererek yaptığının doğru olduğunu söylüyor
    Doğru olduğunu söylemese bile uyguluyor sonuçta değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.