Şimdi Ara

İstanbul'da bir elektrikli araç şarj sırasında alev aldı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
81
Cevap
1
Favori
3.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy şu anda #7
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gun kullanıcısına yanıt
    içten yanmalılar çok daha güvenli. bir duman kokusunda aracı terkedersin canın kurtulur. içindeyken bam patlayan elektrikli araçlar var. telefonlar var. dün hindistanda patlama yüzünden1 kişi öldü. hangisi daha güvenli sence?
  • O kadar rahat söndüyse batarya olmayabilir.

    Birde AC’de bile olsa şehir içinde %100’e getirmenin bir anlamı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 9 Aralık 2024; 13:12:34 >
  • Pilli arabaların da t&#252;pl&#252;ler gibi kapalı otoparklara girmesinin yasaklanması lazım gelir. Marka fark etmeksizin, pilli arabalar tehlikeli. Dizel ve benzinlilerde de tehlike var tabi ancak piyasadaki pilli ara&#231; sayısına g&#246;re yanma oranları &#231;ok y&#252;ksek.
  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt

    Bir uzamana sorarsın . Eğer ki sen uzmansan vay haline ...

  • Piyasada bulunan araçların henüz elektrikli araçlar eser miktarda olduğu için kabaca 3'te1'i benzinli, 3'te 1'i dizel ve yine 3'te 1'i LPG'li diyebiliriz.


    Bu milyonlarca araçtan trafikte ve park halinde yanan araç haberlerine baktığımızda istatistiksel olarak oldukça düşük bir oran elde ederiz.


    Bu yangınların sebebi de genellikle araçlara sonradan eklenen apaçi donanımlarından kaynaklanıyor.


    Liyakatsiz ellerde takılan bu aksesuarlar zaman içerisinde elektriksel yangınlara sebep oluyor.


    Yine yaşı 25'ten 30'dan büyük araçların elektrik donanımları artık malzeme yorgunluğunu kaldıramadığından elektriksel tehlike arz ediyor.


    Ortalığı velveleye veren ve kendisinden başka yakıt sistemine haiz araçlara düşman kişiler tarafından sürekli bu konu kaşınıyor.


    Kapalı otoparklarda bir tane LPG'li araç yangını olup ta henüz faciaya yol açmadı. Madem kapalı otoparklara giriş bu kadar yaygın, bu güne kadar muhakkak bir yangının, patlamanın, facianın olması lazım değil miydi?


    Keza elektrikli araçlarda da daha emekleme sürecinde olunduğundan bazı olumsuz durumlar yaşandıkça önlem alınacaktır diye düşünüyorum.


    Ayrıca demir fosfat bataryaların yangın karşısında daha stabil hareket ettiği söyleniyor.


    İş makineleri, ağır nakliye araçları, şehirlerarası toplu taşıma araçları vb. araçlar haricinde, gelecek elektrikli araçların olacak gibi görünüyor.





  • gun kullanıcısına yanıt

    aracın şarj girişini kastetmiştim hocam. editledim mesajı. şarj cihazı değil gibi problem. araçların şarj yuvası çok ısınıyor 150kw akımda. hatta Adanada yazın çok şikayet oldu diye, şarj kesiliyordu ısınınca, trugo şarj cihazlarını maksimum 125kw ya ayarlamışlar. eskiden 165kw dan başlardı şarja.

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Tesla’da olabilir 400V’da 150 kW bayağı akım demek. 800V mimariye geçince akım azalır, direnç düşer sıkıntı kalkar.

    Bizim Hyundai’lerde hiç öyle bir şey duymadım.
  • Bu yüzden lfp pilli araç takıntım var. Dikkat ediyorum,yanma haberleri hep nmc pilli araç, henüz lfp pilli aracın yandığı haber görmedim, vardır belki. Bir de kullanım ömrü uzun olunca lfp cezbedici.
  • Yine kaçak elektrik vakası.

  • İstanbul'da bir elektrikli araç şarj sırasında alev aldı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El_domingo -- 9 Aralık 2024; 15:48:54 >
  • Bloodin kullanıcısına yanıt
    Tesla dahil bütün e-araçlar, yolda giderken veya park halinde veya şarj olurken yanıyor. Kaza durumunda zaten yanıyor. En son CyberTruck yandı içindeki insanlar da telef oldu.

    Kaliforniya'da adam Tesla'sıyla giderken batarya yanmaya başlıyor.

    İstanbul'da bir elektrikli araç şarj sırasında alev aldı

    Yanmaya başladığında elektrik sistemi iflas ettiği için kapılar açılmıyor. Adam can havliyle camı kırıp çıkmış


    İstanbul'da bir elektrikli araç şarj sırasında alev aldı

    Metrolarda cam kırma çekiçleri olur ya elektrikli araçlara onlar fabrika cıkış konulmalı.




  • El_domingo kullanıcısına yanıt
    5 milyon verip elektrikli Mercedes alıyorsun, sonra tüm bina tahliye oluyor,
  • Elektrikli araçlarda kasko bu tür yangınlari karşılıyor mu acaba, elektrik tesisatli yangın olsa dahi?
  • FBcoskunFB F kullanıcısına yanıt

    LFP daha güvenli evet ama konu şarj olunca NMC/LFP olması farketmeyecek ki? Adam belki incecik kablolarla uzatma yapıp arabasını şarj ediyor ve tesisat arabadan bağımsız alev alıyor bilemezsin.

  • haberde ayrıntı yok ama yüzde 99 araç ile ilgili değil genel apartman elektirik Tesisatı veya şarj çekilen hat kapsamında bir hata çıkacak dedi dersiniz...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0zkanK. -- 9 Aralık 2024; 16:0:42 >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Kullanım kılavuzu okumanın önemi, Tesla'da tüm kapılar kolayca manuel açılabiliyor.


    https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/tr_tr/GUID-AAD769C7-88A3-4695-987E-0E00025F64E0.html

  • Kapalı otoparkta araç şarj etmek çok riskli yasaklanması lazım. Bütün binayı yangın sarabilir ve dumandan insanlar zehirlenebilir.

  • "Seyir halindeki araç alevler içinde kaldı" haberlerini ne çabuk unuttunuz. Onlar da mı elektrikliydi...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.