|
İstanbul'da bir elektrikli araç şarj sırasında alev aldı (2. sayfa)
-
-
O kadar rahat söndüyse batarya olmayabilir.
Birde AC’de bile olsa şehir içinde %100’e getirmenin bir anlamı yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 9 Aralık 2024; 13:12:34 > -
Pilli arabaların da tüplüler gibi kapalı otoparklara girmesinin yasaklanması lazım gelir. Marka fark etmeksizin, pilli arabalar tehlikeli. Dizel ve benzinlilerde de tehlike var tabi ancak piyasadaki pilli araç sayısına göre yanma oranları çok yüksek. -
Bir uzamana sorarsın . Eğer ki sen uzmansan vay haline ...
-
Piyasada bulunan araçların henüz elektrikli araçlar eser miktarda olduğu için kabaca 3'te1'i benzinli, 3'te 1'i dizel ve yine 3'te 1'i LPG'li diyebiliriz.
Bu milyonlarca araçtan trafikte ve park halinde yanan araç haberlerine baktığımızda istatistiksel olarak oldukça düşük bir oran elde ederiz.
Bu yangınların sebebi de genellikle araçlara sonradan eklenen apaçi donanımlarından kaynaklanıyor.
Liyakatsiz ellerde takılan bu aksesuarlar zaman içerisinde elektriksel yangınlara sebep oluyor.
Yine yaşı 25'ten 30'dan büyük araçların elektrik donanımları artık malzeme yorgunluğunu kaldıramadığından elektriksel tehlike arz ediyor.
Ortalığı velveleye veren ve kendisinden başka yakıt sistemine haiz araçlara düşman kişiler tarafından sürekli bu konu kaşınıyor.
Kapalı otoparklarda bir tane LPG'li araç yangını olup ta henüz faciaya yol açmadı. Madem kapalı otoparklara giriş bu kadar yaygın, bu güne kadar muhakkak bir yangının, patlamanın, facianın olması lazım değil miydi?
Keza elektrikli araçlarda da daha emekleme sürecinde olunduğundan bazı olumsuz durumlar yaşandıkça önlem alınacaktır diye düşünüyorum.
Ayrıca demir fosfat bataryaların yangın karşısında daha stabil hareket ettiği söyleniyor.
İş makineleri, ağır nakliye araçları, şehirlerarası toplu taşıma araçları vb. araçlar haricinde, gelecek elektrikli araçların olacak gibi görünüyor.
-
aracın şarj girişini kastetmiştim hocam. editledim mesajı. şarj cihazı değil gibi problem. araçların şarj yuvası çok ısınıyor 150kw akımda. hatta Adanada yazın çok şikayet oldu diye, şarj kesiliyordu ısınınca, trugo şarj cihazlarını maksimum 125kw ya ayarlamışlar. eskiden 165kw dan başlardı şarja.
-
Tesla’da olabilir 400V’da 150 kW bayağı akım demek. 800V mimariye geçince akım azalır, direnç düşer sıkıntı kalkar.
Bizim Hyundai’lerde hiç öyle bir şey duymadım. -
Bu yüzden lfp pilli araç takıntım var. Dikkat ediyorum,yanma haberleri hep nmc pilli araç, henüz lfp pilli aracın yandığı haber görmedim, vardır belki. Bir de kullanım ömrü uzun olunca lfp cezbedici. -
Yine kaçak elektrik vakası.
-
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El_domingo -- 9 Aralık 2024; 15:48:54 > -
-
5 milyon verip elektrikli Mercedes alıyorsun, sonra tüm bina tahliye oluyor, -
Elektrikli araçlarda kasko bu tür yangınlari karşılıyor mu acaba, elektrik tesisatli yangın olsa dahi? -
LFP daha güvenli evet ama konu şarj olunca NMC/LFP olması farketmeyecek ki? Adam belki incecik kablolarla uzatma yapıp arabasını şarj ediyor ve tesisat arabadan bağımsız alev alıyor bilemezsin.
-
haberde ayrıntı yok ama yüzde 99 araç ile ilgili değil genel apartman elektirik Tesisatı veya şarj çekilen hat kapsamında bir hata çıkacak dedi dersiniz...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0zkanK. -- 9 Aralık 2024; 16:0:42 > -
Kullanım kılavuzu okumanın önemi, Tesla'da tüm kapılar kolayca manuel açılabiliyor.
https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/tr_tr/GUID-AAD769C7-88A3-4695-987E-0E00025F64E0.html
-
Kapalı otoparkta araç şarj etmek çok riskli yasaklanması lazım. Bütün binayı yangın sarabilir ve dumandan insanlar zehirlenebilir.
-
"Seyir halindeki araç alevler içinde kaldı" haberlerini ne çabuk unuttunuz. Onlar da mı elektrikliydi...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X