şahsi görüşüm elektrikli araç almak için bi 5 sene daha beklemek gerek evet otomobil geleceği elektrikli araçlarda ama teknolojinin tam oturmasını beklemek gerek. |
İstanbul'da bir elektrikli araç şarj sırasında alev aldı (5. sayfa)



-
-
Bunu neye göre söylüyorsun ?
Bir izah edermisin lütfen. Elektrikli araç kullanmamışsın, çalışma sisteminden bir habersin gelip kafana göre yorum yazmak için yorum yazıyorsun.
Ülkemizde 2024 yılı içerisinde nerdeyse 60.000 adet'in üzerinde elektrikli araç satışı oldu bunların belki 10 tanesi çeşitli sebeblerden yanmıştır.
Sonra bu yukarıdaki gibi fikri olmayan bilgisi olmayan arkadaşlar gelip yorum yazıyor.
Ayrıca Mercedes EQE ve EQS için Dünya çapında bildirilen bir çok yangın söz konusu. Buda elektrikli araçların değil Mercedes'in çözmesi gereken bir şey.
Elektrikli araçlara laf etmeden önce bayiden 0 km alınıpta yolda bozulan araç sayısını bir araştırın.
Türkiyede son 1 yıl içerisinde yanan içten yanmalı motorlu araçların yangın oranlarını bir araştırın.
Yani bir şey demeden önce verilerle konuşun böyle elinize telefon alıp elektrikli araçlarda şöyle kötü diye işkembeden atmak ile olmaz.
-
Birkaç uçak düştü diye uçaklardan vazgecmedigimiz gibi elektrikli araçlar da güvenlik sorunlarını hallettikten sonra daha güvenli tercih olacaktır . Fakat kapalı otoparklarda şarj işi standardize edilmeli , belgeli profesyonel sirket kurulum yaptıktan sonra kasko şirketi kapsama almali.
Otoparkta birkaç araba daha yansaydi veya biri zehirlense idi sorumluluk kime yuklenecekti?
Bu haberden sonra elektrikliye geçiş biraz daha erteledim , dizele devam...
-
tesla kullananlara önerim aracın içinde demir çekiç bulundursun.
kapıların kilitlenmesi ihtimaline karşı camı kırarak çıkma garantisi olur.
bu arada mercedes'in bazı modellerinde elektrik bağlantılarının yanlış projelendirilmiş olması sanırım doğru bir ifade olacak bu, yangına sebebiyet vermiş galiba? görünen o ki geliştirilmeye açık yönler hala var. buna benzer, hidrolik bağlantıların projede hatalı yerlerden geçirilmesi nedeniyle, hidrolik basınç sorunu yaşayan ve bu sebepten dolayı düşen uçak da var. bu uçak kurtulmuş da olabilir tam hatırlamadım ama iniş takımlarının açılmasına engel olmuştu sanırım bu hidrolik arıza. ölümlü olsun ya da olmasın, kazalara yol açan sebepleri tespit edebilmek için kapsamlı incelemeler, çalışmalar yapılıyor gerçekten. bizde de iyi yapılıyor.
-
Kapılarda manuel kol var zaten, ne yapacağız ki.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bir ara kapılar kilitlenmiş ve içindekiler yanarak ölmüştü diye izlediğim bir belgesel ya da haber vardı. o geldi aklıma da. olsun mercedes ise araçta çekiç bulundurmak iyidir.
-
Yangının sebebini güzel anlatmış. LFP batarya elektrikli araçlarda olmazsa olmaz.
kullananlar.com
Mercedes EQS Neden Yandı? - Kullananlar.comhttps://kullananlar.com/mercedes-eqs-neden-yandi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onurkula -- 4 Ocak 2025; 13:7:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Düşünsene çocuğun arabada ve bir anda patlıyor. Şu an bu batarya teknolojisindeki araçlar alınmaz. Patlamayan batarya olana kadar fosile devam
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hemen elektrikli arabaya suç atmayın. Site olduğuna göre sitenin içine kurulu şarj istasyonunda şarja bağlanmış. Peki, o şarj istasyonlarını kim yapıyor? Hangi kalitede yapılıyor? Montajı olması gerektiği gibi yapılmış mı? Yani, sorunun kaynağı şarj istasyonu olabilir. Şarj istasyonları olması gerektiği kalitede mi? Denetleniyor mu? Bunlar hep soru işareti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yangınlar dış kaynaklı da olabilir ama bu teknoloji ile alınacak daha çok yol olsa gerek. hata sebebini içeride aramak lazım. bunun da en başında tasarım ve yerleşim geliyor. daha sonrasına belki soğutma sistemi. fosil yakıtlı araçlarda epey yol alınmış zaten. yağ kaçağı olsa da sorun yaratmıyor.
akülü araç nispeten daha temiz, çevre dostu ama kirlendi mi de
aslına bakarsan en büyük sorun akünün kendisi belki de. hızlı şarj olayı ile ısınma veya yetersiz güç ile aracın kullanılıyor olmasına bağlı olarak meydana gelen aşırı ısınma gibi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haykoatmaca -- 6 Ocak 2025; 15:11:1 > -
Geçtiğimiz yaz onlarca yakıtlı araç yandı tır yandı otobüs yandı geçenlerde hiç bu kadar haber olmadı.
-
Tam bir maniplasyon, tam bir algı cambazlığı bu elektrikli otomobiller yanıyor şehir efsanesi.
yg199-sf8-10-gelismis-ulkelerde-ve-turkiyede-yangin-istatistikleri.pdf
İstanbul yangın İstatistikleri yukarda.
İstanbul'da 2013-2017 arası 8914 taşıt yanmış. Sadece 2017'de 1781 taşıt yanmış İstanbul'da. Tüm taşıtların %20'si İstanbul'da desek, ülke genelinde 1781 x 5 = 8905 civarı yangın çıkmış olmalı 2017 yılında tüm Türkiyede.
2024 yılında araç sayısı 2017'ye göre en az %25 artmış olsa, geçen yıl İstanbul'da 2300 civarı taşıtın yandığını söyleyebiliriz. Elbette bunun içinde kamyon, minibüs, otobüs ve motosiklet de var ama trafikteki taşıtların %50'den fazlasının otomobil olduğunu da unutmamalıyız. Demek ki her yıl istanbul'da 1100-1300 arası otomobil yangını oluyor bu hesapla.
Ama 2024 başından beri İstanbul'da toplasan 3 elektrikli otomobil ya yanmıştır ya yanmamıştır, koparılan yaygaraya bak. İnsanlar ne kadar saf. Daha ağır sözcükler var da yeri değil. Hemen inanıveriyorlar yaratılan algıya. Kitleler hakikaten koyun, etkili bir algı yönetimiyle kitleleri istediğin gibi yönetebilirsin.
Yahu ellerinin altında internet gibi bir derya var. Her söylenene hencecik inanmayıp, açıp bir yangın istatistiklerine baksalar, değil mi? Ne gezer...
Medya yoluyla yaratılan bu "elektrikli otomobiller yanıyor aga" yalanına bu forumda inananlar adım gibi eminim %90'ı geçer.
Oysa sadece İstanbul'da her gün veya gün aşırı en az bir otomobil yanıyor ama haber değeri taşımadığı için göremiyoruz medyada. Fakat bir elektrikli yansın, günlerce b.kunu çıkarıyorlar.
İnsanların çoğu gerçekten kolayca güdülebiliyor. Yazık...
-
-
Patlayanlarda Oscar LPG'liere gidiyor...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gürültü kirliliği olmayan, kafa şişirmeyen, sessiz şehirlerin olduğu bir dünya hayal ediyorsak elektrikli otomobilleri desteklemeliyiz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gürültü önemli sorun. Bizim mahallede bir adam Togg almış, park ederken geri geri giderken tuhaf müziğimsi bir ses cıkarıyor. İnan camı deliyor o ses. Giderken de başka bir ses cıkarıyor. Taycan 'da da var öyle bir ses. Uzay filmi gibi öyle bir ses koymuşlar. Sanırım pilli arabalara özellikle ses ekliyorlar. Sessiz bir dünya derken onları sesten saymıyorsunuz galiba?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Tamam da içten yanmalı otoların içinde 30 yaşında araçlar var lpg'ye dönüşmüş olanlar var . Yeni alınmış benzinli Mercedes yanarsa yine haber olur
Türkiye elektrikli oto konusunda yanlış konsept berlirledi şehir içine uygun küçük oto üretmeye çalışmalıydı. 2 tonluk araçlar büyük batarya ihtiyaç duyuyor. Bu hem maliyeti artırıyor hem talebi düşük tutuyor hemde riskleri artırıyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şehir içi için tabii ki elektrikli araçlar iyi olacaktır fakat gelişmek için ve ülkenin %90-95inde kullanmak için daha ucuz maliyetli doğalgazla çalışan araçlarda desteklenmeliydi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O zaman size ABD'den istatistik vereyim. Herhalde orada da 30 yaşında araçlar, lpg falan demeyeceksiniz umarım:
Electric Vehicles and Fire Risk: Separating Myths from Reality
ABD'de bugüne kadar 100 bin elektrikli araçtan sadece 25'inde yangın çıkmışken, her 100 bin benzinli araçtan yaklaşık 1530'unda yangın çıkmış. Oran ne: 1500/25: 60. Yani yanan her 1 elektrikliye karşı 60 benzinli yanmış ABD'de.
Bu da Avrupadan bir istatistik:
Electric Car Fire Statistics 2025 | ConsumerAffairs®
İsveç'te 2022'de 611 bin elektrikli otomobilden 24'ü yanmış. Oranı: %0,004. Peki benzinli ve dizel otolar için oran ne İsveç'te: %0,08. İkisini birbirine oranlayalım: 0,08/0,004: 20. Bir başka deyişle 2022 yılında İsveç'te benzinli ve dizel otolarda yangın oranı elektriklilere nazaran 20 kat fazlaymış. Yanan her 1 elektrikliye karşı 20 benzinli-dizel yanmış.
Yine ABD'den bir istatistik vereyim:
ABD'de her 100 bin hibrit otomobilden 3474'ü yanmış. En yüksek yangın oranına hibrit otomobiller sahip. Bu da çok normal, hem benzini hem de elektriği yanyana getiriyorsun. Biri yanıcı diğeri yakıcı.
Ben bir mesaj yazarken araştırmadan yazmam, kafadan atmam, her zaman delilleriyle yazarım.
Sonuçte elektrikli otomobillerin çok yandığı bir mitten ibarettir, şehir efsanesidir. Bu efsaneyi yaratan unsurlar: Elektrikli otoların çok yeni ve yeni teknoloji olması nedeniyle ilgi odağı olması ve yandığında da söndürülememesi, tamamen yanması onları medyanın ve özelikle sosyal medya denilen çöplüğün çok gündeme getirmesine neden oldu ama zamanla elektrikli oto yangınlarına suyla değil, kategori 4 ve 5 yangın söndürücülerle müdahale edilmesi gerektiğini itfayeciler öğrendiler de artık elektrikli otolar da, itfaye zamanında yetişirse, sonuna kadar yanmayabiliyorlar.
Sosyal medyaya inanırsan evet, elektrikli araçlar çok tehlikeli, hemencecik yanıveriyorlar. Ama gerçeklere ve olgulara dikkat kesilirsen, durum hiç de öyle değil. Aksine, elektrikli otolarda yangın riski benzinlilere kıyasla anormal düşük.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 7 Ocak 2025; 18:23:4 >
-
Amerika olsun İsveç olsun akaryakıtla çalışan araçlar elektrikle çalışan araçlardan 3-5 kat daha yaşlı olduğu gerçeğini değiştirmez. .. benzin zaten çok çabuk tutuşan bir yakıt türü bu bakımdan dizel daha avantajlıdır
Biz burda neyi tartışıyoruz ki. Elektrikli araç güvenli, elektrikli araç çevreci, elektikli araç konforlu . Bunlardan konforlu oluşu bir gerçek ama diğer konular için elimizde net bilgi yok. 5-6 sene önce elektrikli traktör diye bir propaganda dolaşıma sokuldu günde 2 liraya tarla sürülecek dendi ama hayalde kaldı sadece . Elektrik hem akaryakıttan hemde doğalgazdan daha pahalıdır ve kullanıcı bundan uzun vadede zarar eder. Türk halkı fakirdir 2 tonluk araçları yürütecek kazancı da yoktur zaten şimdiden elektriğe yüksek zamlar gelmeye başladı ..şehiriçi için küçük elektrikli araçlar şehir dışı için doğalgazlı araçlar üretilmesi gerekiyordu işte o zaman Türkiye bu konuda öncü olabilirdi . İtalyan patentli Vietnam menşeli ürünü burada üretmek Renault'u Fiat 'ı Bursa'da üretmek arasında fark yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X