Şimdi Ara

İstanbul'da bir elektrikli araç şarj sırasında alev aldı (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
112
Cevap
1
Favori
5.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Tek_Kisilik_Muhalefet T kullanıcısına yanıt

    Yazdıklarının konumuzla ilgisi ne anlamadım? Konumuz yangın ama sen nelerden söz ediyorsun. Anladık elektrikli arabaya karşısın, Belli ki hangi veriyi paylaşırsam paylaşayım senin için farketmeyecek çünkü sen bir kere ikna olmamaya iman etmişsin. ABD'de oran 60 kat, İsveç'te 20 kat diyorum. Hala arabalar eski diyorsun. eski olsa kaç yazar yahu. Arada 60 kat, 20 kat fark var. Hepsi yeni olsa bu farklar kapanacak mı yani?


    Konumuz yangın, elekrikli arabanın konforu, ağırlığı vs ne alaka gerçekten anlamadım.


    Bir daha cevap yazmayın bana bloklar geçerim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 7 Ocak 2025; 18:28:24 >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Elektrikli araca niye karşı olayım ki. Bende konforu isterim tabii ki. Fakat ortada doğru dürüst elektikli araç bile yok fakat elektrikli araçlar ilk olarak SUV modellerde yaygınlaştırıldı bu da riskleri beraberinde getirdi . Büyük araç büyük batarya gerektiriyor bu da şarj olurken yada farklı nedenlerle yangına neden olmakta


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek_Kisilik_Muhalefet T kullanıcısına yanıt

    Hocam rakamlar ortada. Rakamların eğip bükülecek bir yanı yok. Türkiye'de elektrikli otolar görece yeni ama ABD'de 2009 yılından beri elektrikli satılıyor, yani 16 yıldır. Şu an ABD'de 3 milyondan fazla elektrikli oto var. Çin'de bu sayı 9 milyona yaklaştı. Elektrikli otolar sürekli yanıyor olsa bu kadar elektrikli satılır mıydı? Türkiye'de şu ana kadar kaç tane elektrikli yangını duydun? Ben söyleyeyim, bir elin parmaklarını geçmez. Peki kaç tane elektrikli var türkiyede şu an: 140 bine yaklaşıyor. Bunların en fazla 4-5'i yandı şu ana kadar (daha fazlası yandı diyorsan buyur kaynağıyla rakamı ortaya koy). Oranlarsan 100 binde 3 civarı bir şey. Bu oran diğerlerinde 100 binde 74 civarı. Arada 25 kat fark var. Yani diğer ülkelerden çok da farklı değil. Tüm dünyada da bu oran aşağı yukarı böyle. Eskiliği göz önüne alacaksak milyon km devirmiş Teslalar var, haberleri DH da da paylaşıldı. Yansa onlar yanardı eskilikten. Aksine eski elektriklinin yanması daha da zor olur çünkü kapasite düşüyor, daha az elektrik depoluyor yaşlandıkça. Elektriklide tek hareketli parça elektrik motoru, kalan her şey statik, hareket etmiyor. Benzinlide bir sürü şey hareketli, yağ pompası, benzin pompası, enjektör selenoidleri, marş motoru, alternatör, radyatör fanı egzantrik milleri, süpaplar, bagalar, turbo, turbo basıncı, enjektör ray basıncı vs. ne ararsan hareketli var benzinlide ve bir de yanıcı bir madde ile hareket alıyor hepsi. Böyle bir araçta yangın riski düşük olacak ama elektrik motoru dışında hiç bir şeyi hareket etmeyen elektriklide yangın riski yüksek olacak, buna gerçekten inanıyor musun?


    Kaldı ki yeni nesil LFP pillerde yangın riski yok denecek kadar az. eski li-on piller daha yanmaya müsait ama yeni piller öyle değil.


    Elektriklinin piyasaya SUV veya lüks araç olarak çıkması kaçınılmazdı çünkü maliyeti benzinliden yüksekti. Zorunlu olarak daha pahalı segmentler tercih edildi, yoksa benzinlilerle fiyat olarak rekabet edemezdi ama şimdi ölçek ekonomisi sayesinde maliyetler düşüyor ve daha ekonomik modeller de birer birer piyasaya çıkmaya başladı. Sonuçta bu bir süreç. Kimsenin elinde sihirli değnek yok ki, her sorunu 1 günde halledebilsin.


    Sonuç: Elektrikliler eskiyince daha fazla yanmaya başlasa bile - ki muhtemelen tersi geçerli - aradaki fark devasa. ABD'de bu 60 kat. Yani 1 tane elektrikli yanıyorsa 60 tane de benzinli yanıyor ABD'de. Eskiyen elektrikliler 5 kat daha fazla yanmaya başlasa bile arada hala 12 kat fark olacak. Yani eskiyen elektriklilere rağmen yanan her bir elektrikli için 12 benzinli yanıyor olacak. Bir elektriklinin eskiyince benzinliyle aynı yangın riskini taşıması için eskimeden dolayı riskin %6000 artması gerekiyor. Benzinlide risk eskiyince %6000 mi artıyor ki elektrikli de artsın.


    Rakamlar ortada, rakamların eğilip bükülecek bir yanı yok. Olgulara, gerçeklere karşı çıkmak Don Kişotluktur. Bir teziniz varsa ortaya ispatını benim gibi rakamlarla koyun kuru lafla değil.


    Artık söyleyeceğimi söyledim, daha fazla uzatmayalım.





  • Usta kavga edip durmayın ne biçim konu bu ya.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Amerika'daki otomobil sayısı 300milyon Çin'deki daha fazla



    İstanbul'da bir elektrikli araç şarj sırasında alev aldı

    Yani Amerika'daki elektrikli araç sayısı 100de 1. Çin'de elektikli araç sayısı Ameridaki orandan biraz fazla olabilir . Çünkü çin petrolde ithalatçı konumda ayrıca üretilen her 3 elektikli otomobilin 1ini Çin yapiyor ( yani petrolden elektrikliye kayması çok da anlamsız değil ) . Çin bu konuda ihracat yapabilmek için devlet desteği de almıştır muhtemelen . Çinli BYD şirketi Türkiye'ye geldi MG ise son anda Türkiye yerine Mısır'ı tercih etti. Bunlar devlet politikasinin sonucu . Bizde de togg var diye propaganda yapıldı ama sonra yabancı şirketler burada fabrika kurması desteklendi


    Bakanlar Togg kullansın denildi ama diyanet başkanı 2 araç taşımaya başladı yani 1 Audisi varken hem Audi hemde togg kullanmaya basladi.


    Peki vatandaş bunun neresinde. Vatandaş benzinli araca LPG takıyor riski 2ye 3e katlama pahasına . Halkın %95inin elektrikli araç güvenli ,elektikli araç çevreci, elektikli araç konforlu söylemi ve propagandasının bir anlamı yok. Sen vatandaşa 500bine hatta 800bine elektikli yada farkli araç sunabiliyor musunun? Sunamıyorsun . . Hep devletten geçinen tayfanın konforu için adımlar atılıyor ama devletten geçinen tayfa bile elektikli aracın yanına birde alman arabası koyuyor. Bu paraları kim ödeyecek tabii ki sevgili halkımız . Bu nedenle devletin SUV türü elektrikli araçlara sübvansiyonuna karşıyım . Herkes bineceği aracı kendisi seçsin parasını da ödesin ben devletten geçinenlere artık sponsor olmak istemiyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • El_domingo kullanıcısına yanıt
    Bugn de pilli bebekler pardon pilli araçlar adına utandık, yana yana bittiler, bizim sokakta bunlardan hiç yok, rahatız, patlayıp evi neyi de yakar bu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek_Kisilik_Muhalefet T kullanıcısına yanıt
    Bu mesajın içeriği ile konunun ne alakası var? Kafa güzel herhalde...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek_Kisilik_Muhalefet T kullanıcısına yanıt

    Hocam neden cevap verip duruyorsun? Belli ki rakamlardan, oranlardan anlamıyorsun. Ben bilmiyor muyum sanıyorsun ABD'de kaç araç olduğunu? ABD'de benzinli araçta yangın oranı 100 binde 1530 deyince sen ne anlıyorsun? Bunun ABD'deki toplam araç sayısıyla ilgisi ne? Hakikaten IQ'den şüphe etmeye başladım şimdi. Ben sana ABD'de 1530 benzinli araç, 25 de elektrikli yanmış demiyorum ki. Bugüne kadar satılan her 100 bin benzinli araçtan 1530'u yanmış diyorum yani 286 milyon / 100 bin *1530 = 4.375.800 benzinli araç yanmış ABD'de şimdiye kadar. Buna mukabil satılan her 100 bin elektrikli araçtan 25'i yanmış. Bu da 3 milyon / 100 bin * 25 = 750 elektrikli araç eder şimdiye kadar. Verdiğim rakamlar zaten 289 milyon araç üzerinden hesaplanmış rakamlar.


    Bunun neresini anlamakta zorlanıyorsun? Matematikle aran iyi değil galiba?


    Bak resmi bir ABD sitesi paylaşayım verdiğim rakamları teyit eden:


    https://www.fairfaxcounty.gov/environment-energy-coordination/climate-matters/EV-less-fire-risk#:~:text=But%20when%20you%20look%20at,gasoline%2Dpowered%20or%20hybrid%20vehicles.


    Bak burada yıl bazında araba yangınları var ABD için:


    How Many Car Fires Per Year? Trend Chart (2025)


    Bak bu da İsveç'ten:


    🔥 Electric cars catch fire less often than fossil fuel cars

    https://www.edmunds.com/electric-car/articles/electric-car-fires.html


    Diyor ki; İsveçte 611 bin elektrikli araç varmış. yılda ortalama 20 yangın olmak üzere 60'ı yanmış. Buna mukabil İsveçte 4.400.000 benzinli/dizel araç varmış, bunun da yıllık 3400'ü yanmış. Oranlayalım:


    4.400.000/3.400 = 1294

    611000/ 20 = 30550


    30550/1294= 23,6 yani 24 kat daha az yanmış İsveç'te elektrikli araçlar. Üstelik bu sayıya hibritler de dahilmiş. Onları çıkarsak ABD'deki 60 oranına yaklaşırız.


    Şimdi bir de 100 binde kaç yapıyor onu bulalım:


    611000/100000=6,11 > 20/6,11 = 3,27

    4400000/100000=44 > 3400/44= 77,27


    Sen şimdi ne anladın bu rakamlardan? Gerçekten anladın mı ne yaptığımı?


    Korkarım bunu da anlamadın.


    Dostum bilale anlatır gibi anlatmaktan sıkıldım. Bence git biraz matematik, istatistik falan çalış.


    Ayrıca hala yangınla ilgisi olmayan şeyler yazma inadını sürdürüyorsun. Konumuz yangın, topik yanan elektrikli araçla ilgili fakat hala alakasız şeyler anlatıyorsun.


    Bu polemiği daha fazla uzatmamak için mecburen yani istemeden de olsa seni blokluyorum.


    Blok





  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt

    E. Araç sayısı diğer araçların %1i yaş açısından da 20senelik araçlarla karşılaştırma yapılıyor... Üstelik 10-15 bin Euro'luk araçlarla 50-100 bin Euro'luk araçlar karşılaştırılıyor


    Her zaman araç yangın olayları haber oluyor ama bir kesim (elektrikli olunca )bundan rahatsız olmakta . Tabii ki onlar belli devletten hazır yemeye alışmışlar audiyle mercedesle doyuramadık birde beleş elektrikli araç konforun parasını bize ödettirecekler zaten bazı kamu araçları böyle olmuş sanırım . Böyle zihniyet kuvvetli oldukça bir Dacia için 10 yıllık gelirini harcaması gerekiyor Şahin'in elektrikli versiyonunu ise piyasaya sunmuyorlar çünkü kendileri Şahin'in elektrikli versiyonunu makamlarına uygun bulmuyorlar bu yüzden de ürettirmiyorlar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tek_Kisilik_Muhalefet -- 7 Ocak 2025; 18:40:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek_Kisilik_Muhalefet T kullanıcısına yanıt
    elektrikli araç yangınları korkutucu olsa da, kargo şileplerini, evleri, binaları küle çevirse de, insanlar araçta mahsur kalıp can verse de bence elektrikli araçlardaki esas problem yangın değil.

    milyonlarca TL'yi yarım ton batarya taşıyan yürüyen tablete verip, 300-500km de bir şarj için başında 1 saat dikilmek esas problem.

    Daha ilk yıldan batarya ömrünün sönmesi problem.

    Ely Amazing videosyoutube
    Incendie d'une Dacia Spring 2024 Électrique
    https://www.youtube.com/watch?v=iWG-vg1uTEs
    Yine de konu yangın ise şu videoyu izleyin. 2024 model elektrikli Dacia yanıyor, bina dışında olmasına ragmen karşısındaki binayı da yakıyor.

    İstanbul'da bir elektrikli araç şarj sırasında alev aldı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    İnsanlar kullandıkça çıkan sorunları gördükçe yeni kullanıcılar ( ve üreticiler) için iyi bir veri oluşacaktır. Fakat araçlardaki oran %1 olunca ve bunların çoğu pahalı araçlar olunca yeterli bir veri sunmuyor bize ... Haa çok ucuza satılır o zaman bu riske girilir zaten bu durumda akşamdan akşama sarj edilir veya şehir dışına çıkıldığında lokanta veya cafeler gibi yerlerde istasyonlar kurulabilir . Fakat bunda bir maliyet bunu kim karşılayacak? Hevesliler ve parası çok olanlar denesin bizde sonuçlara bakarak karar veririz artık


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.