|
İstanbul'da elektrikli metrobüs için test sürüşleri başladı
-
-
Atina'da bu şekilde tramvay benzeri sistem tercih edilmiş. Bence kablolar çirkin bir görüntü oluşturuyor ama gün boyu aktif olacak araçların pilli olmasını çok mantıklı bulmadım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Orada yokuş yok çünkü
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bi an otobüs almama töreni olacak sandım. Hizmetle gündeme gel işte. İstanbula hizmet eden kim olsa başüstünde.
-
Aynı işi dizel veya cng ile çalışan bir otobüs ile yapmak varken
80km menzilli elektrikli ile aynı işi yapmak için yedekte sürekli şarj olan boşu bırak doluyu al devam et sistemi olması gerekiyor
Yani buda 1 hat için en az 3 tane otobüs anlamına geliyor
Yakıttan tasarruf edeceğim diye 1 yerine 3 otobüs gerekli
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İBB meclis cogunlugu muhalefete gectigine göre artık akp ve mhp oylarıyla reddedilme dönemi bitmiştir. Trollerin hizmet yapmüyürrr algısı boşa düşecek :D
-
Elektrikli araçların en büyük bakım maliyeti batarya zaten.Çok mantıklı hareket yapmışlar.Köprüler hariç her yere kurulabilir böyle bir sistem.Hatta sürücüsüz bir sistem olsa çok daha harika olur.
-
Türkiye'nin petrol tüketiminin %25'i otobüs/minibüs ve kamyonetlerden kaynaklanıyor. Bu da yıllık milyarlarca doları yurt dışına ödememiz demek. Cari açığımızın kapanması için bu araçların tamamen elektrikliye geçişi çok önemli. Umuyorum bir an önce testler başarıyla tamamlanır ve elektrikli filo bir kaç yıl içinde tüm fosil yakıtlı filonun yerini alır.
-
Tüm şebekenin böyle elektrikli araçlarla metrolarla dolması gerekli helal olsun İmamoğluna darısı Adana'ya inşallah
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mevcutları düzgün çalıştıramıyorlar. Tatilden ilgilenmeye zaman kalmıyor.
-
Sanki İstanbul çok güzel de bu kablolar görüntü kirliliği oluşturacak
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Her hafta test sürüşü başlıyor 1 aydır. Sürekli yeniymiş gibi video vs. çıkıyor. Bu araç sürüşlerine başlayalı 1 ay oldu. Otobüslere ilgim var ben bile hemen her gün görmekten bıktım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkaakco -- 30 Nisan 2024; 14:4:24 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
cogu eski sovyet ülkesi de böyle. evet kablo karmasası oluyor ama.
tüm sehre o kabloları yerleştirip bakımını yapmak, pilli araçlara göre ne kadar maliyetli onu hesaplamak lazım
-
Malatya'da trambüs var kablo kirliliği o kadar da kötü durmuyor
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
80km olayına takılmayın, araç şarj için beklemeyecek sekilde, metrobüs yolunun bazı kısımlarında döşenecek hatla hareket halinde şarj olacakmış, ayrıca araçta çok uzun ömürlü lityum titanat batarya var. Yolcu kapasitesi de çok yüksek.motor gürültüsü , titreşimi yok.otonom şerit takibi kaza riskini düşürüyor.her durakta şoförün sert frenlerinden yolcuları kurtarıp onu da rejenerasyonla bataryayı dolduracak şekilde otonom hale getirince metrobüse çağ atlatır bu araç.Uzun vadede gayet mantıklı bir araç gibi gözüküyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FBcoskunFB -- 30 Nisan 2024; 14:44:9 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Havadan elektrik aktarmanın avantajları olduğu kadar dezavantajları vardır. Özellikle metrobüs hattını düşündüğümüzde dezavantajları daha fazla olduğu için mevcut hat değiştirilmeden elektrikli otobüsler daha sürdürülebilir.
1.tellerin ve destek yapılarının çevredeki manzara üzerindeki görsel etkisidir. Havai hatlar, özellikle manzaralı alanlarda veya sıkı estetik gereksinimleri olan kentsel ortamlarda çirkin olarak değerlendirilebilir.
2. Diğer bir zorluk ise kapsamlı altyapı değişikliklerine duyulan ihtiyaçtır. Güzergah üzerindeki köprüler, tüneller ve diğer yapılar, havadan kablolar için yeterli açıklık sağlayacak şekilde ayarlanmalıdır. Bu, özellikle nüfusun yoğun olduğu bölgelerde maliyetli ve zaman alıcı olabilir.
3. Ayrıca havai hatlar hava koşullarından kaynaklanan kesintilere karşı daha hassastır. Güçlü rüzgarlar, yoğun kar yağışı ve buz birikmesi, kabloların sarkmasına veya kırılmasına neden olarak hizmet kesintilerine ve bakım gereksinimlerine yol açabilir. Bu nedenle sistemin güvenilir olmasını sağlamak için düzenli denetim ve bakım gereklidir.
-
test sürüşü yapan araçlardan birini söğütlüçeşme metrobüs durağında gördüm. çok uzun bir araçtı ve bana normal gelmedi. bu arada yukarıda yazılmış ya: "Yolcular için geniş ve ferah ulaşım imkanı" boş araç ferah görünür tabi. koltuk sayısına bakınca, ayakta duracak olan yolcular artık nasıl bir ferah içerisinde olacak, metrobüs kullananlar az çok bilir. bu zamanda otobüs sayısının azlığı ile tıkabasa yolculuk yaptırılan vatandaşın, bu uzun araçlar ile ferah ferah yolculuk yapacağı kesin yani.
not: aracın en arkasında da direksiyon ile sürüşe katkıda bulunan ikinci şoför de vardı. ilginç değil mi..
hakikaten bu test sürüşündeki ikinci şoför konuda bilgisi olan var ise paylaşsın..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The souls migration -- 30 Nisan 2024; 17:16:12 >
-
Açıkçası ben bu tarzk teknolojiler için daha erken olduğunu düşünüyorum. Ve bizim İstanbul trafiğinin yollarının elektirik araçlar için henüz hazır olmadığını düşünüyorum.
80 km menzir flan yok 20-30 dk da 50km gidecek menzir rakamlar çok az gibi geliyor bana. Bu batarya Türkiye trafiğinde 1 yılda yarı yarıya verim kaybetse bitti zaten her 30-40 km de bir şarj istasyonu mu aranacak 300-400 kişi araç full iken durun bir dk batarya bitit 30 dk dolmasını mı bekleyecekler. Çok mantıklı gelmedi açıkçası bana.
Not: Tranvay mantığı veya elektirikli tren mantığı ile metrobüs yolunda giderken üstten elektirik ile dolacak veya aktif elektirik ile ilerleyecekse flan bir nebze okeyde dikret elektirikli sistemler bence mantıklı değil İstanbul için.
Not2: Bu arada AKP döneminde de elektirikli metrobüsler alınmıştı ve ve CHP yönetimi dğeilmiydi bunlar buraya uygun değil deyip kullanmayp Çürüten ve daha sonra hurda niyetine satan ?
Bu elektirikli metrobüsler neden parçalatıldı o zaman siyasi şov muydu amaç ?
Show Ana HaberyoutubeBİR DÖNEM HOLLANDA'DA İTHAL EDİLEN METROBÜSLER YOLARDA SINIFTA KALINCA BİRER İKİŞER EMEKLİYE AYRILMIŞTI... ONLARDAN BAZILARININ İŞ MAKİNESİYLE PARÇALANDIKLARI GÖRÜNTÜLER BİTEN TARTIŞMALARI YENİDEN BAŞLATTI. Abone Olmak için Tıklayınız → http://showtv.tv/ANcO8B Instagram Hesabı: https://www.instagram.com/showanahaber/ Facebook Hesabı: https://facebook.com/showanahaber Twitter Hesabı: https://twitter.com/showanahaber #ShowAnaHaber #ShowHaber #ShowTVhttps://www.youtube.com/watch?v=naqIzn1pCMc
-
önce yerli markalarla test yapılmalıydı
80km olayına takılmayın, araç şarj için beklemeyecek sekilde, metrobüs yolunun bazı kısımlarında döşenecek hatla hareket halinde şarj olacakmış, ayrıca araçta çok uzun ömürlü lityum titanat batarya var. Yolcu kapasitesi de çok yüksek.motor gürültüsü , titreşimi yok.otonom şerit takibi kaza riskini düşürüyor.her durakta şoförün sert frenlerinden yolcuları kurtarıp onu da rejenerasyonla bataryayı dolduracak şekilde otonom hale getirince metrobüse çağ atlatır bu araç.Uzun vadede gayet mantıklı bir araç gibi gözüküyor.
|
İBB meclis cogunlugu muhalefete gectigine göre artık akp ve mhp oylarıyla reddedilme dönemi bitmiştir. Trollerin hizmet yapmüyürrr algısı boşa düşecek :D
|
Tüm şebekenin böyle elektrikli araçlarla metrolarla dolması gerekli helal olsun İmamoğluna darısı Adana'ya inşallah
|
Aynı işi dizel veya cng ile çalışan bir otobüs ile yapmak varken
80km menzilli elektrikli ile aynı işi yapmak için yedekte sürekli şarj olan boşu bırak doluyu al devam et sistemi olması gerekiyor Yani buda 1 hat için en az 3 tane otobüs anlamına geliyor Yakıttan tasarruf edeceğim diye 1 yerine 3 otobüs gerekli |
Benzer içerikler
- jnlp dosyası nasıl açılır
- slayt yapma programı
- instagram video indir
- ses programı
- whatsapp yedeklenen mesajları geri getirme
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X