x (formerly twitter) The Spectator Index (@spectatorindex) on X https://x.com/spectatorindex/status/1828069895822786937Yapılmasın diye direnilen, 1001 türlü yalan uydurulan havalimanı şimdiden Dünyanın en önemli Hava HUB'ı haline gelmiş durumda. Daha potansiyelinin %50'sini bile gerçekleştirmiş değil. Önümüzdeki yıllarda Faz-3 ve Faz-4 devre girdiğinde yıllık 200 milyon yolcu kapasiteli bir havalimanı olacak. |
İstanbul Havalimanı'nın Dünyada 1 Numara olması
-
- atatürk havalimanı da cok yüksek bir trafige sahipt
- ucak gecis ücretleri yıllardır güncellenmedi, ucaklar türkiye havasahasını kullanınca cok ucuza ucuyorlar, ülke yol gecen hanı
- diger tüm havaliimanı trafikleri 3. havalimanına kaydırılmış durumda. sırf daha cok ucus olsun diye hersey yapılıyor.
- rusyada savas var
-
Yani? Çook büyük bir havaalanı yapınca ülkeye katkısı ne oluyor?
Mevcut havaalanları yetmiyor muydu? Ya da onlar biraz daha büyütülemez miydı?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Navi -- 27 Ağustos 2024; 12:40:15 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yok abi yanlış yatırım. Oraya uçak inemez. Hede hödö.
Dediler ama gururumuz oldu.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yeri yanlış olduğu için ve de İstanbul Havalimanına göre daha merkezi yerde olan Atatürk Havalimanı atıl durumda kalacağı için yapılması istenmedi.
Yoksa başarılı olması çok güzel bir şey.
-
Otomobili olmayan otoyol, köprü över
Hayatında uçağa binmeyende havaalanı över.
He tamam 1 nunara.
200 milyon
Herbiri 200 lira bıraksa.....
Tabii lira bırakacak
Euroyla dolarla ne işimiz var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
çoğu tranzit yolcu. Ülkeye bir faydası var mı bilmiyorum. Ama havaalanı sahiplerine çok faydalı vergide vermiyorlarmış. Oooh mis
-
Avrupa'da pek çok havaalanında bulundum. Ayrıca Moğolistan, Tayland, Malezya, Japonya, Çin'de farklı havaalanlarında bulundum. Satılan her şeyin fiyatı piyasayla kıyaslayınca makul. Ama gel gör ki İstanbul havaalanında bir su içmek için 120 lira, bir hamburger yemek için 700 lirayı bırakmanız gerekiyor. Ben bir vatandaş olarak bu pahalılıktaki bir havaalanını övülecek bir şey olarak görmüyorum. Sadece ben değil yabancılar da aynı şeylerden şikayetçi. Siz kullanmayan biri olarak büyüklüğüyle övünebilirsiniz tabii, bir şey diyemem.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Satoshi. -- 27 Ağustos 2024; 13:7:21 > -
Havalimanın uçuşlarının %40'ı transit yolcu. 10 yıl önce bu oran sıfırdı.
Bu yıllık 30 milyon transit yolcu demek, bunlar transit geçseler hiç alışveriş yapmasalar bile mecburen yer hizmetleri alıyorlar. Her iniş kalkış Türkiye ye döviz girişi demek.
Yine havalimanı sayesinde Türk havayolları dünyada en karlı ve en hızlı büyüyen şirketlerden biri oldu. THY ile aktarma yapan çok sayıda yolcu var.
Tüm bunlar için onbinlerce kişiye iş imkanı açıldı. Ve bu sektörde işçi gelirleri çok yüksek. Yer hizmetlerinde çalışanlar bile 40-50 bin TL para kazanıyor.
Havalimanın Her yıl milyarlarca dolar katkısı var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
www.trthaber.comİstanbul Havalimanı'ndan ekonomiye 80,7 milyar euro katkıhttps://www.trthaber.com/haber/ekonomi/istanbul-havalimanindan-ekonomiye-807-milyar-euro-katki-701179.html
Transit yolcu yeaaa katkısı yok diyenler için bir 2022 yılında bir hesaplama yapılmış.
Ekonomiye katkısı 80 milyar dolar olarak hesaplanmış.
-
Yeni bir şeye niye bu kadar karşısınız arkadaş kesin evinde 1900 senesinden kalma mobilya ile oturuyon.
Gayet güzel havalimanı beğenmiyorsan kullanmayın madem.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AMC -- 27 Ağustos 2024; 14:8:12 > -
Benimle ilgili bu genellemeyi yapacak bilgiye nereden sahipsin?
O havaalanı için 10 milyon ağaç kesildi, doğa çok ciddi zarar gördü, ben de acaba maddi olarak değdi mi diye gayet medenice soru sordum. Arkadaş da medenice cevap verdi. İktidar ve yandaş tarafın rakamları ile muhalif tarafın rakamları tutmuyor. Elimde rakamları doğrulayan ya da yalanlayan net bilgi yok, ben de takipteyim, ahkam kesmek yerine.
Sabiha ile eski Atatürk havaalanı biraz genişletilerek yine benzer katkı sağlanmaz mıydı? Bu konuda içinde ideoloji barındırmayan, sadece rasyonel hesapla konuşan birileri lazım.
Ülke meselelerinde eğer bir kazık varsa ikimize de girer, kaba tabirimi bağışlayın, vatandaş ayırt etmez. Bu nedenle karşılıklı iğneli, laf sokmalı konuşmaya gerek yok. Aynı taraftayız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dunya'da pek cok havalimaninda bulundum.
New York, Miami, San Fransisco, Detroit, Baku, Kiev, Ekaterinburg, St. Petersburg, Moskova, Vs, vs...
Hicbirinde sehirdeki fiyatlardan farkli fiyatlar gormedim. Hatta New York JFK'de sehirde $14 dolara yediginiz hamburger menuyu yine $14 dolara aliyorsunuz.
Istanbul'da Sehir'deki fiyat neyse havalimanindaki fiyat 10 kati arkadas 10 kati!
-
Dostum, Ekonomi Bakanligi'ndaki personel boyle bir seyi hesaplayamaz, cunku hepsi es dost akrabalarin is bulamayan cocuklaridir muhtemelen! Sen kendin inaniyor musun? 80 milyar lira desen hadi neyse de 80 milyar euro kar nedir arkadas? Acilali 6 yil olmayan bir havalimani demekki senede 14 milyar dolar para kazandiriyor oyle mi? Demekki faz 3 ve faz 4 de devreye girdiginde yillik kari 28 milyar dolar olacak.
O zaman hocam 4 tane havalimani yap, senede 128 milyar dolar al, yan gel yat.
Ondan sonra da sagdan bir koyacak tekmeyi hepsi kacisacaklar, kahvede (Ayni boylesiniz gercekten!)
-
Kuşların göç yolları solucanların geçiş yolları
-
Atatürk havaalanının ulaşımı kötüydü trafikte gitmek ayrı bi dertti.
-
iga kira ödemiyor. alanın herşeyinden para kazanıyor. bedavadan kullanıyor.
"2018, 2019 ve 2020 yıllarına ait 1 milyar 195 milyon Euro tutarındaki kira borcu,
2042 ve 2043 yıllarına ertelendi + 2 yıl ek işletme süresi verdi"
bakanlıkta otursun, hayali rakamlar üzerinden karını hesaplasın.
"972bin istihdam yarattı" yazmışlar :))
neyse, bunlara gerek yoktu.
hükümet adam gibi o havaalanını kendi yapacaktı.
alkışlayan oldukça da hükümet havaalnı değil, vatandaşı yaptı!
-
Eskisini kapatınca tabiki trafik yenisine kayar. O kadar uzakta bir havaalanı benim ne işime yarar? Eskisi açık olsa iç hatlardaki yolcu bu meşhur yenisi kullanmaz ki.
-
1 gün çalışıp kazandığı parayla İstanbul havalimanında 1 çay 1 sandviç alamayacak,
Neredeyse bütün Avrupa ülkelerinin vize ambargosu uyguladığı, yurdundan çıkamayan,
(Bir ihtimal) Gidebileceği vizesiz ülkeye giderken de cebindeki parası 40'a bölünüp kuş olacak, çıkarken yok yere tonla harç ödeyecek,
adamların İstanbul Havalimanı 1 numara oldu diye sevinmeleri ayrı komik :)
tigris haber - son dakika, güncel ve gazete haberleriSandviç fiyatının uçukluğu gündem oldu!https://www.tigrishaber.com/sandvic-fiyatinin-ucuklugu-gundem-oldu-101388h.htm -
Atatürk Havaalanı'nın 2 yıl önceki fotoğrafı.
Etrafı şehir ile çevrili. Ne yeni bir pist yapmaya ne de yeni bir Terminal binası yapmaya en ufak bir boşluk bırakılmamış zamanında.
Atatürk Havalimanı son kapasitesi 38 milyonmuş. %100 dolulukla bile ihtiyacı karşılayamıyordu.
Sabiha gökçene ilave bir pist inşaatı yapıyor orası genişletiliyor zaten. Ama onunda etrafında çok bir alan gözükmüyor.
İstanbul Havalimanı 2023 yılında 76 milyon yolcu ağırladı ve dediğim gibi hedef 200 milyon kapasiteye ulaşmak.
Böyle bir kapasite ve boşluk daha önceki havaalanların da gözükmüyor.
Birde burada bir hedef var. Küresel olarak hava trafiğinin merkezi olabilmek. Bu hedef için böyle bir projeye ihtiyaç vardı.
Asıl hedef 2035-2040 lı yıllar.
adam neyle övünüyor; hali hazırda bir havaalanı var. hükümet , bunu kapatıp daha büyüğünü özel bir firmaya yaptırıyor! firmaya diyorki; *sen bana 25 yıl kira öde! *tüm kar sana kalsın! yani eski alanda tüm kar devletime kalırken yeni alanda tüm kar özel bir şirkete aktarılıyor! bu firma ne kadar kazanıyor bilinmiyor!!! bu firma vergi ödüyormu, bilinmiyor!!! ülkem bundan ne kazandı, kimse bilmiyor!!! adamlar bununla övünüyor! |
Avrupa'da pek çok havaalanında bulundum. Ayrıca Moğolistan, Tayland, Malezya, Japonya, Çin'de farklı havaalanlarında bulundum. Satılan her şeyin fiyatı piyasayla kıyaslayınca makul. Ama gel gör ki İstanbul havaalanında bir su içmek için 120 lira, bir hamburger yemek için 700 lirayı bırakmanız gerekiyor. Ben bir vatandaş olarak bu pahalılıktaki bir havaalanını övülecek bir şey olarak görmüyorum. Sadece ben değil yabancılar da aynı şeylerden şikayetçi. Siz kullanmayan biri olarak büyüklüğüyle övünebilirsiniz tabii, bir şey diyemem. |
Yani? Çook büyük bir havaalanı yapınca ülkeye katkısı ne oluyor?
Mevcut havaalanları yetmiyor muydu? Ya da onlar biraz daha büyütülemez miydı? |
Otomobili olmayan otoyol, köprü över
Hayatında uçağa binmeyende havaalanı över. He tamam 1 nunara. 200 milyon Herbiri 200 lira bıraksa..... Tabii lira bırakacak Euroyla dolarla ne işimiz var |
Kiralar da erteleniyor :) |
|
Gezicilerin zamanında karşı çıktığı her proje Türkiye nin kalkınmasında önemli rol oynuyor. |
1 gün çalışıp kazandığı parayla İstanbul havalimanında 1 çay 1 sandviç alamayacak, Neredeyse bütün Avrupa ülkelerinin vize ambargosu uyguladığı, yurdundan çıkamayan, (Bir ihtimal) Gidebileceği vizesiz ülkeye giderken de cebindeki parası 40'a bölünüp kuş olacak, çıkarken yok yere tonla harç ödeyecek, adamların İstanbul Havalimanı 1 numara oldu diye sevinmeleri ayrı komik :) tigris haber - son dakika, güncel ve gazete haberleri Sandviç fiyatının uçukluğu gündem oldu! https://www.tigrishaber.com/sandvic-fiyatinin-ucuklugu-gundem-oldu-101388h.htm |
Tek adam cani ne istiyorsa yapti sonucuna hepimiz katlaniyoruz
|
Benzer içerikler
- twitter ifşa
- hyperbon sakız boykot mu
- cumhurbaşkanı resmi nerelere asılır
- 6 aylık kira sözleşmesi olur mu
- sözcü tv digiturk"te neden yok
- ötv muafiyeti 2025
- kaliforniyum nedir
- youtube premium fiyat
- yurtdışı alışveriş limiti
- reeder nerede üretiliyor
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X