Merhaba arkadaşlar. 5000kira bedelli işyerimi ilk defa kiraya vereceğim. Kurumsal bir firma. İşyer kira sözleşmesi yaparken sonradan başımın ağrımaması adına nelere dikkat etmeliyim? Bu konuda bilgi birikimi ve tecrübesi olan arkadaşlardan destek bekliyorum. Nelere dikkat etmeliyim, neyi hangi kuralı başta koyarsam sonradan sorun yaşamam. Bu sözleşmenin ana hatlarıyla bi taslağı internette var mıdır? Kendimize göre düzenleyebileceğimiz. Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. |
İşyeri kira sözleşmesi hakkında destek
-
-
Selamlar hocam..Öncelikle kurumsal firma olması gerçekten büyük bir artı.İşyerinizi kiraya verirken mutlaka ama mutlak avukat aracılığı ile ve noter huzurunda yapmanızı tavsiye ederim.Bireyse olarak yapsanız olmaz mı ? Elbette olur ancak 2 tarafın hakkını korunması adına biraz maliyete katlanarak sözleşme yapılması gelecek adına sağlam adımlar atmanızda yardımcı olacaktır
Burada en önemi bir kaç husus var;
*İşyeri devir hakkı..Devir hakkı veriyormusunuz ? Devir alacak kişi aynı kira oranından mı yeni bir oran üzerinden mi anlaşılarak yapılalcak? bu açık bir dille belirtilmesi gerekiyor.
*İçeriye tadilat yapılacak mı ? Kiracı yapılan tadilatlardan bir hak talep etmeceğini belirtilmesi gerekiyor
*Kira artış oranı...Kira artış oranı 3 ana başlık şeklinde yapılabilir..
1- Tefe tüfe ortalaması
2-Aranızda anlaşacağınız belirli yüzde oranı
3-Artış yıl bazında xxx TL şeklinde.Sizin için hangisi mantıklı ise o şekilde belirtebilirsiniz.
*Eğer restorant tarzı bir yer olacaksa baca vb izinlerin bina'dan (varsa)alınması
*Varsa demişbaş listeleri (seri numarası,marka modeline kadar) yazılması
Şimdilik aklıma gelen hususlar bunlar.Avukat olayına yaklaşmıyor aramızda hallederiz ne gerek var derse o firmadan uzak durmanızı şiddetle tavsiye ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antalya.Gayrimenkul -- 19 Ekim 2020; 11:26:52 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Antalya.GayrimenkulSelamlar hocam..Öncelikle kurumsal firma olması gerçekten büyük bir artı.İşyerinizi kiraya verirken mutlaka ama mutlak avukat aracılığı ile ve noter huzurunda yapmanızı tavsiye ederim.Bireyse olarak yapsanız olmaz mı ? Elbette olur ancak 2 tarafın hakkını korunması adına biraz maliyete katlanarak sözleşme yapılması gelecek adına sağlam adımlar atmanızda yardımcı olacaktır
Burada en önemi bir kaç husus var;
*İşyeri devir hakkı..Devir hakkı veriyormusunuz ? Devir alacak kişi aynı kira oranından mı yeni bir oran üzerinden mi anlaşılarak yapılalcak? bu açık bir dille belirtilmesi gerekiyor.
*İçeriye tadilat yapılacak mı ? Kiracı yapılan tadilatlardan bir hak talep etmeceğini belirtilmesi gerekiyor
*Kira artış oranı...Kira artış oranı 3 ana başlık şeklinde yapılabilir..
1- Tefe tüfe ortalaması
2-Aranızda anlaşacağınız belirli yüzde oranı
3-Artış yıl bazında xxx TL şeklinde.Sizin için hangisi mantıklı ise o şekilde belirtebilirsiniz.
*Eğer restorant tarzı bir yer olacaksa baca vb izinlerin bina'dan (varsa)alınması
*Varsa demişbaş listeleri (seri numarası,marka modeline kadar) yazılması
Şimdilik aklıma gelen hususlar bunlar.Avukat olayına yaklaşmıyor aramızda hallederiz ne gerek var derse o firmadan uzak durmanızı şiddetle tavsiye ederim.
@Antalya.Gayrimenkul hıcam bilgilendirmeleriniz benim için çok iyi oldu. Acemiyiz bu konuda ilk defa kiraya vereceğiz. Yönlendirmeleriniz çok değerli bizim için. Dükkan şuan içi boş. Bi demirbaşı var oda kombi gerisi 4duvar. Kiralayan firma yemek firması. Catering firması. Binadan baca izni vs alındı.
İçerdeki tadilatı giren kişi karşılayacak şekilde konuştuk, anlaştık. Yani biz bişeye karışmayacağız. Tadilatlardan bi hak talep etme durumu nasıl oluyor?
Devir hususunu hiç düşünmedik desem yeridir. Biz kiracının başka birine devretmesini düşünmüyoruz ve istemiyoruzda.
Kira artış oranını ya tefe tüfe ya da kendi aramızda anlaşacağımız bi orandan yapmak istiyoruz açıkçası
Anladığım kadarı ile avukat ve noter huzurundaöı yapmalıyız sözleşmeyi?. Birde yaparken sözleşme sonu devam edilmeyecekse eğer mülkü boşaltma onayımı almalıyız kiracıdan?
-
Rica ederim dilerim güzel bir süreç geçirirsiniz...Tadilat konusu bir personelin iş yerinden ayrılırken istifa mektubu gibi düşünülebilir(çıkarken hiç bir hak talep etmeyeceğine daire madde).Bazı kiracılar ben buraya xxx lira yatırım yaptım ben çıkarken bunların parasını istiyorum diye mahkemeye başvurabiliyor.Süreç sizi haklı çıkartsada can sıkıcı sürece gerek yok diye düşünüyorum.
Eğer ki devir hakkı vermeyecekseniz bunu açık bir madde ile yazılı olarak kiracınıza imzalatmanız gerekiyor.O kişilerde belli bir yatırım yapacağı için 2 tarafıda mağdur etmemek adına bu olayı bilmesi gerekiyor..
Evet hocam kesinlikle avukat ve noter huzurunda yapılmasını şiddetle tavsiye ediyorum.Benim başıma geldi hiç başım ağrımadan avukat tahliye hususunu halletti.Ben yapmamış olsaydım mülk sahibi ile ben sıkıntılı bir sürece girecektim.
Tahliye konusunu iyi hatırlattınız;Bir çok emlak ofisi tahliye için (en kısa yoldan) tahlliye taahhütnamesi imzalatır(boş olarak). Burada en önemli husus kiracı tahliye taahhütnamesi imzalarken sözleşme esnasında değil sözleme sonrasında imzalatmaktır.Sözleşme esnasında imzalanan tahliye taahhütnamesi baskı altında olarak geçiyor ve geçerliliği olmuyor.
Bu maddeler aklınızda kalsın eğer avukat aracığı ile yaparsanız bu maddeleri sözlü olarak da o kişiye sormanızda fayda var.Aksi halde klasik bir sözleşme yapar yollar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antalya.Gayrimenkul -- 19 Ekim 2020; 16:41:2 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X