Şimdi Ara

İtiraz etme hakkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İki aşamadan oluşan bir sorum var.

    Aşama 1;

    “ Yaratıcı kimin cennete veya kimin cehenneme gideceğini biliyordu. Peki neden direk cennete gidecekleri cennete cehenneme gidecekleri cehenneme göndermedi? Zaten biliyordu.”
    Diye bir soru sorsam herkes
    “ O zaman ben belki yilik yapıp cennete gidecektim demeye hakkın olurdu. Allah sana bunu kanıtlamak için dünyaya gönderdi ve zaten kendi bildiğini sana gösteriyor” dersiniz. İşte buna öğretmen örneği olarak öğretmen öğrencilerin hangi notu alacağını bilip sınav yapmadan direk o notları verse öğrenciler isyan eder cevabı hep verilegelmiştir.

    Peki
    Aşama 2;
    Madem yukarıda böyle bir şey diyebiliyorum ve yaratıcının ilmine itiraz edebiliyorum. Neden
    “Ben zengin olsaydım iyilikler yapardım.
    Ben fakir olsam iyilik yapardım beni para bozdu.
    Ben şu ülkede doğsam cennete giderdim.
    Yok şu ülkede.
    Annem iyi biri olsaydı iyilik yapardım.
    Babam.
    vs.
    vs.”

    Gibi bir şey demeye hakkım yok?







  • Öncelikle belirteyim; insanın ezelden beri günahkar olması ve zaten günahları sebebiyle cehennemi hakketmesi Hıristiyanlikta mevcut, İslam'da öyle bir şey yok.

    İslam'da insan, dünya hayatına sadece imtihan için yollanmıştır. İmtihandan önce insan için hiçlik mevcuttur.



    Senin soruna gelirsek, ikisi farklı şeyler.

    Birincisinde sen imtihan ve yaratmanin dışında bu soruyu soruyorsun fakat ikincisinde dünya imtihanına geldikten sonra imtihan hakkında Allah'a itiraz ediyorsun.



    Senin mantığın ile düşünecek olursak;

    Cehenneme gidecek birey, zaten en sonunda cehennemi boylayacaktır.Bu yüzden de Allah isterse onu Dünya hayatında da acı çektirir veya zevk içinde yaşatır.Zaten en baştan cehennemi boylayacak günahkar kişinin hicbir iyilik ve nimeti istemeye hakkı da yok.



    Cennete gidecek kişi için zaten bunlar imtihandır vb.



    Fakat ben bu cennete ve cehenneme gidecekleri önceden bilmek argümanını kuvvetli bulmuyorum ve İslam'a da pek uymuyor.

    Senin birinci aşamada dediğin:

    "Peki neden direk cennete gidecekleri cennete cehenneme gidecekleri cehenneme göndermedi? Zaten biliyordu.” " bu soruda yapılan hata şu:

    Sen cennete ve cehenneme gidecek olanları zaten ezelde Tanrı'nın bildiğini(ya da inandığını) söyleyip dünyadaki insanların inanıp inanmama kudretlerinin olmadığını söylüyorsun.Fakat bu yanlış bir şey insana özgür irade verilmiştir.Allah'ın bilip bilmemesi bunu etkilemez.

    İslam bilgisi ona geldiği halde kabul etmezse cehennemi boylar.Allah ezelde her şeyi biliyor, fakat burada cehenneme ya da cennete gitmek senin kudretin dahilinde.Allah, kafirlerin inanmama tercihini kullanacaklarını hep biliyordu zaten.

    Mesela bir insan, 2018- 30 aralıkta Müslümanlığı değil de Budist olma tercihini kullansa, o zaman da, Allah her zaman onun Müslüman olmayacağına(Yani Budist olacağına) inanmış olurdu.Milyonlarca yıl önce bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Belki paralel evrenlerde o hayatları da yaşıyoruzdur, onları da gösterecektir Allah bize
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mumuş

    Belki paralel evrenlerde o hayatları da yaşıyoruzdur, onları da gösterecektir Allah bize
    Evet verilebilecek en mantıklı cevap bu bence. Ben de düşününce bu sonuca varıyorum. Demek ki inananların hepsi buradan yola çıkıp paralel evrenlere inanmak zorundalar :D
  • Çünkü yaratıcı varsa ensest ilişkiye gir diyorsa gireceksin, itaat etmek zorundasın, sana itiraz etme hakkını veren de o çünkü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyilik yapmanın fakirlikle zenginlikle veya annesiyle babasıyla bir ilgisi yoktur, fakir olsan da iyiik yapıp fakir olsan da iman edebilirsin, zengn olsan da iman edebilirsin, hatta sakat olsan da iman edebilirsin.

    Allah bize hür irade verdi, biz kendi hür irademizle yapıyoruz ne yapıyorsak. Bizim hür irademizi ortaya koyacak bir hayat bize bahşedilmeseydi bu sefer "ben yaşamadım ki beni neden cennete/ cehenneme gönderdin? diyecektik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlahın ruhunu taşıdığınızı beyan edip ona itaf edilemeyecek işler yapmak makul değil.



    Ruh konusu esasen ikidir ve bu durum gereği gibi anlaşılamamış bir şey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kişiyi şikayet etme
    6 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • istediğinde yarattığının ırzına geçebiliyorsa itiraz değil itaat hakkıdır o..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sething -- 31 Aralık 2018; 13:48:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sething

    istediğinde yarattığının ırzına geçebiliyorsa itiraz değil itaat hakkıdır o..
    Aynen, en aptalca şeyi istese de itaatle yükümlüyüz, çünkü bunu talep eden adı üstünde Tanrı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilahi güç bi kişiyi cehennemlik görmüşse onu yaratır mı? bu husus bize ilahın eksiklik ve kusur noktasında durumunu betimler.

    ben diyorum ki ve iddia da ediyorum ve bu iddiadan dolayı rahmanca sorgulanmayacağımı da biliyorum.

    ALLAHU teala radovan karadziçi yaratamaz. buna gücü yetmez. hatta kitabıyla alay edecek bir kavme şunu da demiş olmalıdır(dediğini biliyoruz) benim eksik kudretsiz bir varlık olup olmadığımı araştıran kullarım ben de kendime baktım ve gördüm ki hitleri pol potu radovanı yaratmaya gücüm yetmiyor. ahanda ilah gibi ilahım kendi ğüçsülüğümü de beyan ediyorum.

    bu adamları bi el atın da siz yapın. ilahın kitabı ile alay edecek kavme iş mi yok? kafir neden yaratıldı? cehennem neden var?

    soru şu herkes bu işi yapar mı? yapmak ister mi?

    ben bekarım ama evlendim diyelim. hatuna diyecem ki hem yaşım geçti hem de bu dünyada ben gittikten sonra parçam kalsın istemiyorum. ölüp gidiyim ölümden sonra hayat varmış da demem böylece. çok istiyosa bi evlatlık alırız ona bakarız.

    ....................................

    şimdi itrazım var ancak bu itiraz ilaha değil veya ilahın itirazı var ancak bana değil. bana neden radovanı yaratmıyorsun demiyor. ben hanımla anlaşıyorum olay bitiyor.

    ben biliyorum bildiğimi algılıyorum ancak beyinsizlik yapıp bildiğimi ve algıladığımı yapmaktan kendimi men etmiyorum o halde neyin itirazı.

    evlenebilirsin, evlatlık da alabilirsin ancak türeme konusunda itirazları da kabulle bu durumu öznelleştireceksin. o zamanda ne yaptığını anlayacaksın. itiraz hakkım olamaz diyeceksin.

    başka türlü bu konu yine karışır.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.