Şimdi Ara

İyi okul kötü bölüm mü kötü okul iyi bölüm mü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
56
Cevap
1
Favori
1.865
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki

İyi okul kötü bölüm mü kötü okul iyi bölüm mü?


(En Son Oy Tarihi: 27.10.2023)
Giriş
Mesaj
  • Bu durumda hangisini tercih ederdiniz?  




  • Benzer fikirdeyiz bu konuda. Mesela en eziklenen ziraat mühendisliği için eğer sevsem okurdum yani. Türkiye’de yüksek verimli ziraat çok zayıf. Bu alanda bir inovasyonla çok iyi işler yapılabilir. Böyle çok bölüm var. Kötü denebilecek bölüm sayısı az aslında. İlgi alanına göre mesleklere yönelinse. Bazılarının şartları ülkeye çok uygun değil sadece. Ama onlarla da iyi bir planlama ile çok iyi işler yapılabilir bence.

    Başlıktaki soruya gelince kötü okul vardır. Bence kötü okul ciddi bir sorun. İyi değerlendirilmeli. Okuduğum 4 yıl bana YouTube’dan hallice eğitim verecek ve bir şey öğretmeden mezun edecekse isterse en iyi bölüm olsun.

    Kötü bölüm denen şey ise oldukça öznel. Bu soruya durumların çoğunda iyi okul kötü bölüm derdim. İstisnalar kaideyi bozmaz.

    Yahu nasil ifade etmeyecek, siz firmalarin veya grad schoollarin diplomanin adinda engineering gecmezse almiyorum dedigini filaj mi saniyorsunuz? Cornellin fs programi ile ucurumlat filan yok olamaz da. Bizim ulkede her bolumun adi ceng olsa da hepsi ayri telden caliyor, dediginiz science teorik odaklidir engineering pratik odaklıdır diye bir genelleme kesinlikle yapilamaz. Bilkentin bilgisayar diplomasi 'engineering' adi altinda veriliyor, columbiada da keza computer engineering diye bir program var (gradda ayri diploma programı, undergraddda sanirim track). Bu iki programin adi disinda alajasi yok, columbianin ceng programi bilkentin eesi ile daha paralel bile denebilir. Dili yapan dediniz de Julia diye bir dil var mesela python ama hızlısı, bunu cikaranlar googlein research teamlerindeki engineerlar. Engineer da ortaya yeni bir sey cikarir, zaten oyle olmasaydı akademik journallarin adi engineering yerine science olurdu. Ki bu da ulkeden ulkeye değişiyor, yine cs bazinda gidelim, almanyada fransada vs bu programin karsiligi informatik mesela, ne science ne engineering hatta computer bile yok dogrudan kelime olarak. Ulkeden ülkeye coook degisen bir durum yani. Onemli olan curriculum nasil isliyor ve ne derslerini aliyorsun, yoksa mit eecsden alabildigin 7 tane eecs diplomasi var ki hicbirinin birbiri ile alakasi yok.

    Biraz da cümle cümle cevap vericem

    Alıntı

    metni:
    bilgisayar mühendisi %70 donanımla uğraşır, %30 yazılım bilir, elektrik mühendisliği dersleri falan görür, ram nedir, mikro işlemciler nedir vs.computer scientist ise %70 yazılımla uğraşır, %30 donanım bilir. (Oranı tamamen attım ortalama bir şey söyledim.)

    Bullshit, bkz epfl cs curriculum (herifler emt aliyor)

    Alıntı

    metni:
    Ayrıca dediğim gibi gıda bilimi dünyada bulunan diğer üniversiteler de kabul görürken, food engineering Türkiye de bir anlam ifade ederken yurtdışında geçerliliği olmuyor.

    Bu hic sevdigim bir argüman degil ama abetten bile akreditasyon almis bir program nasil gecerliligi olmayan bir sey oluyor, diplomada science yerine engineering yazdigi icin mi? Öyleyse en ufak bir fikriniz yok islerin nasil isledigi hakkında. Her okul ayni mufredati ayni ismi vs kullanamayacagi icin dogal olarak related fields olayi o kadar normal bir sey ki, hatta bazi durumlarda (akademik ilerleme, biraz daga etkileyici diye ornek buradan) direkt bazi programlar strong quant background istiyor mesela, diploma "ismi" hikaye.

    18 yaşına gelip de hala bölümüne karar vermemiş gençlere çok üzülüyorum. Bu ülkenin en geride kaldığı yerlerden biri eğitim. Bırakın üniversiteyi gençlerin daha lisede bölüm seçip ona göre eğitim alması gerekiyor.

    Türkiye’de puana göre karar veriliyor. Çocuk tıp mı ceng mi diye soruyor. O kadar anlamsız ki. Bölümünüze karar vereceksiniz öncelikle, sonra üniversite seçeceksiniz.

    Bir sürü genç bilinçsizce, geleceğinin kurgusunu yapmadan, daha kendi isteklerini ve hoşuna gidenleri bilmeden, karar yetisi gelişmeden seçim yapmaya çalışıyor.

    Lütfen bölüm seçin sonra pişman olmayın.
  • Kötü okul kötü bölüm ve meslek öğrenme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi okul kötü bölüm ama yazacağın bölümün de ilgi alanının çok dışında olmaması lazım yoksa çekilmez.

  • Sevdiğim bölüm ve ona hangisi denk gelirse, ama çok da alta düşmek yerine iyi üni farklı bölüm olayına girerim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hangi iyi okul, hangi kötü bölüm?
    Hangi kötü okul, hangi iyi bölüm?

    Genel konuşmak bana doğru gelmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Leopard76 kullanıcısına yanıt

     


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tıp için fark etmez

    diğer bölümler için iyi üni kötü bölüm daha iyi olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ne kadar kötü bölüm

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İkisi de değil. İkisini de tercih etmemen lazım. ODTÜ çevre mühendisliği okuyup kpss ile devlete atanırsın. Düzce üni makina okursan çöp yerlerde çalışırsın. Bu işler böyle.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Üniversitelere "iyi, kötü" denebilir diyelim

    Yine de bölümleri "iyi, kötü" diye ayırmak yanlış.

    X açıdan karşılaştırır daha önde olan bölüm ve geride kalan bölüm dersin, açık ve anlaşılır olur.


    Sıralamaya göre yorum yapıyorsak CENG en iyi bölüm.

    :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AYBÜ Makine Müh. olursa durum ne olur?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Harita Mühendisliğini bilmiyorum. Yorum yok.


    Gıda Mühendisliğine niye iyi diyemiyoruz? Şahsen ben ODTÜ Gıda yazardım. Sıralamasına göre, isteklerime göre vb. değerlendirilebilecek bir fırsat.

    ODTÜ Gıda ile ilgili sayfaları (topluluk) Instagram'dan takip ediyorum. Aşırı bir gözlem yapmadım ama baya aktif duruyorlar.


    Çevre Mühendisliği ilginç bir bölüm. Ekşi'den okuma yapmalı.

  • Metalciadam335 M kullanıcısına yanıt
    Okunur orada. İmaj olarak biraz sıkıntılı ama okunur yani. Cemaatçi falan diyorlar da yok öyle bir şey ankaradayım. Doğma büyüme de ankaralıyım. Şehri karış karış bilirim. İster istemez burada yaşadığın için ODTÜ Gazi Hacettepe aybü vs hepsinde tanıdığın oluyor. Aybüde de cemaat okulu vs diyorlar yok yani gittim gezdik gördüm ortamı. Biraz kampüs ortamı kısıtlı ama kesinlikle merkezi bir yerde AVM vs de yakınında. ODTÜ çevre yazacağıma aybü de makina okurum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tam benim yapmakta olduğum seçim :) iyi üniversite psikoloji ya da kötü üniversite hukuk..

  • iyi okul, iyi bölüm.



    saygılar.

  • YaralıPanda kullanıcısına yanıt
    Benzer fikirdeyiz bu konuda. Mesela en eziklenen ziraat mühendisliği için eğer sevsem okurdum yani. Türkiye’de yüksek verimli ziraat çok zayıf. Bu alanda bir inovasyonla çok iyi işler yapılabilir. Böyle çok bölüm var. Kötü denebilecek bölüm sayısı az aslında. İlgi alanına göre mesleklere yönelinse. Bazılarının şartları ülkeye çok uygun değil sadece. Ama onlarla da iyi bir planlama ile çok iyi işler yapılabilir bence.

    Başlıktaki soruya gelince kötü okul vardır. Bence kötü okul ciddi bir sorun. İyi değerlendirilmeli. Okuduğum 4 yıl bana YouTube’dan hallice eğitim verecek ve bir şey öğretmeden mezun edecekse isterse en iyi bölüm olsun.

    Kötü bölüm denen şey ise oldukça öznel. Bu soruya durumların çoğunda iyi okul kötü bölüm derdim. İstisnalar kaideyi bozmaz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.