Uzun bir aradan sonra tekrar bir S60 alma çalışmasına başladım. Bu arada aklıma takılan bir durum var. Bir jeep almak istemiştim ancak servisi ekspertiz esnasında km orjinal değil dedi. Bunu eski kayıtlardan mı anlıyorlar yoksa aracın müdahale edilemeyen bir km kaydı tutan yeri mi var? Şu aralar baktığım bir 2006 S60 var km 88000 lerde bana az gibi geldi ama aracın içi nerdeyse hiç kullanılmamış gibi. Km sinin orjinal olup olmadığını kesin olarak anlamak için ne yapmak lazım. Bu işi İzmir de kime yaptırabilirim acaba bilen varsa acilen cevaplarsa sevinirim. Bu arada İzmirdeki Volvo yetkili servisini aradım. 2.el bir araç almak istediğimi ekspertiz hizmeti olup olmadığını sordum. Cevap aynen şöyle oldu: Var efendim,ücreti 170 tl ancak şu aralar servis kampanyası olduğu için size aralığın 2.haftasına randevu verebiliriz. Benim 2. sorum şöyle oldu. Ama ben 2. el araç alacağım aralığın 2. haftasına kadar adam beni bekler mi sizce? El cevap:Üzgünüm size bu konuda yardımcı olamayacağız. Şimdi bu durumda Volvo almak akıllıca olmaz diyeceğim hocaya kızıp dinden çıkmak deyiminin tam karşılığı olacak. Aslına bakarsanız bu iş kafamı karıştırdı. Özel servislerde bu iş yapılabilir mi?
Bildiğim kadarıyla kilometreyle oynanıp oynanmadıgını ogrenmenın hıc bır yolu yok.Bilgisayara baglamakla falan olmuyor.Bakabılcegınız seyler sadece eskı bakım kayıtları ya da ıcıne temızlıgıne pedalların yada ıc aksamın ne kadar yıpranmıs olduguyla ılgılı fıkır yurutmek.Ama acıkcası bı aracın 120 bınde mı 180 bınde mı oldugunu bakarak anlıyabılmek ımkansız diyebilirm.
Bazı araçlarlda km ile oynansa bile çoğu cihazın değiştiremediği bir bellekte gerçek km bilgisi kayıt altında oluyor ama km ile oynandığını daha çok aracın eski servis kayıtlarından anlıyorlar. Araç servis bakımlı ise tabi. Mesela 80 bin km olarka satılan bir arabanın önceki ay 230 bin bakımına girdiğini öğrenebiliyorsunuz.
Benim önerim, direksiyon simidi ve vites topuzuna bakmanız. Eğer simit parlamaya başlamışsa, hatta pürüzsüz ise 100 - 150 bin km'yi geçmiş demektir. Bir de aracın motor ve şasi numarasını alarak sigrotacıya fiyat almak için gidin, bu arada aracın pert kaydı olup olmadığını da öğrenebilirsiniz. Şuaraca bak dersen bakmazlar ama fiyat almak içi derseniz bakarlar mecburen. Ha bir de aracın çamurluk ve kapı civatalarına bakın. Boyalarda dökülme varsa değişeni var demektir. Önden kazası varsa da, mesela kaput düzeltilecek; köşelerdeki kaynak noktalarının tamamen düzelmesi imkansızdır. Kaput değişmişse zaen vidalarda aşınma gözlemlenir.
Almayı planladığım aracı 2 ayrı servise gösterdim. Şasi sağlam, değişen yok ancak boyalı 3-4 parça var dediler. Aracın içinde koltuklarda sürekli kullanılan tuşlarda vites topuzunda herhangi bir yıpranma deformasyon yok. Koltuklar kullanılmamış gibi. Sadece yolcu emniyet kemeri siyah plastik kısmı elimde kaldı birde yine aynı koltuğun (yolcu ön) sağ tarafında emniyet kemerinin bağlandığı yeri gizleyen koltuğun plastiği ile kauçuk gibi bir şey tam birleşme yerinden ayrılmış.Görebildiğim kadarı ile iç aksamda başka bir sıkıntı yok. Hayırlısı artık.
Boyalı olan parçalar hangileriymiş? Bir de yalnızca boya mı, yoksa değişmiş mi?
Sol ön çamurluk sol ön kapı sağ arka kapı ve sağ arka çamurluk. Çamurluklarda ki boyalı alanlar oldukça küçük dediler. Değişen yok. Şasi sağlam dediler.
Kaput ve bagaj sağlamsa ufak çarpmalardır, belki de ezik ya da çizik. Şasi de sağlamsa sorun yok gibi görünüyor. İçinize sinmesi için bir de sigortacıda motor ve şase no ile pert sorgulaması yaptırın. Sorgulama için şuna bakar mısın derseniz bakmayabilirler, fiyat alıyormuş gibi gidin.
tramerde sadece bir kaza kaydı var pert olsa tramer gösteriyordu değilm i?
Tramer'de sorgulama yapmadım ama araç pert olsaydı mutlaka pert derdi. Kayıtlardaki kaza da sanırım o boyalı parçalardan ikisi ya da hepsinin nedenidir.
quote:
Orijinalden alıntı: gokaf
tramerde sadece bir kaza kaydı var pert olsa tramer gösteriyordu değilm i?
Bildiğim kadarıyla Tramer sadece verdiğiniz plakanın sorgusunu yapıyor Yani daha önce başka bir plaka ile kaza geçirmiş ise o bilgiyi vermiyor. Bu şekilde tanıdığım birisine pert araba sattılar, Tramere sorgu yaptırmıştı Üzerine bir de özel servise ekspertiz yaptırmıştı ve sağ ön çamurluk değişmiş gerisi temiz denmişti Maalesef babana bile güvenmeyeceksin durumunun tam orta yerindeyiz
Tramerden bana gelen cevapt XXX... şasi nolu (son 3 yada 4 rakamı veriyor) yani plakaya göre değil şasi nosuna göre tarama yapıyor ve cevap veriyor. Bende önce tedirgin olmuştum araştırdım. Buradaki tek handikap şahsın arabasını kasko aracılığı ile değil kendi imkanları ile yaptırmış olması. Pert aracı cebinden para verip yaptırırsa tramet sorgusu bize hiç bir bilgi vermez. Bu durumda iş servislere ve ustalar güvenmeye kalıyor. Ben aldığım aracın bir önceki olakası ile yaptığı ve kasko tarafından ödenen hasarını aracın şu anki plakası ile tramer kayıtlarından yaptığım sorgudan öğrendim mesela. Tramer kayıtlarıda sigorta firmalarının gönderdiği verilere göre sanırım,gönderilmemiş yada yanlış,eksik gönderilen verilerde yine bir başınıza kalıyorsunuz. Neticede 2. el araç işinde her bir sorgulaması 2.4 tl olan tramer sorgulaması eskiye oranla bir nebze olsun fikir versede gerçek anlamda üç kağıt açabilecek kötü niyetli organize tipleri maalesef elimine etmiyor.
Evet, sorgulama plaka ile yapılıyor ama veritabanında, aracın motor ve şasi numarasına bakılarak sonuç elde ediliyor. Pert aracı satanlar şebeke olarak çalışıyor genelde çoğu galerici bunların. Pert kaydı olmayan araçları ucuza kapatıyorlar, sonrası da malum.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme