Şimdi Ara

JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :)) (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.478
Cevap
6
Favori
116.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bluemountain,

    Benimki gerçi düz ama cvt lerde 31.000.-ytl idi.Mart başında.Kampanya vardı o dönemde.Şimdi biraz artmış sanırım...
  • bende şimdi hondanın sitesinden baktım elite otomatik 31.250 yazıyor .
  • 6000 Km civarındayım.Shell 95 oktanla, 80-180 km hızla, klima full hep açık, 6.6 ile 250 km yaptım.Bu sonuç 41 derece sıcaklıkta ve erimiş asfaltta full bagaj ve 3 yetişkinle elde edilmiştir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koolandgang

    6000 Km civarındayım.Shell 95 oktanla, 80-180 km hızla, klima full hep açık, 6.6 ile 250 km yaptım.Bu sonuç 41 derece sıcaklıkta ve erimiş asfaltta full bagaj ve 3 yetişkinle elde edilmiştir.


    dogru mu okudum 6.6 lt ile 250 km?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ruge


    quote:

    Orjinalden alıntı: koolandgang

    6000 Km civarındayım.Shell 95 oktanla, 80-180 km hızla, klima full hep açık, 6.6 ile 250 km yaptım.Bu sonuç 41 derece sıcaklıkta ve erimiş asfaltta full bagaj ve 3 yetişkinle elde edilmiştir.


    dogru mu okudum 6.6 lt ile 250 km?



    O kadar değil.Ama olsaydı da fena olmazdı.Benim kastım 100 km de 6.6 lt yaktığıydı...




  • arkadaşlar jazz şehir dışında ortalama 130-140 km hızda 100 km de ne kadar yakıyor????
  • Ben otobanda 140-150 full klima 6,5 görüyorum.Ama sıkıştırırsan 180-190 km de 8,3 görüyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koolandgang -- 1 Temmuz 2007; 17:34:40 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koolandgang

    Ben otobanda 140-150 full klima 6,5 görüyorum.Ama sıkıştırırsan 180-190 km de 8,3 görüyorum...


    peki bu hızlarda arabanın yol tutuşu, savrulma durumu sizce nasıl?
  • dürüst olmak gerekirse 120 den sonra yol tutuşda problem olduğunu soyleyebilirim, araba tasarımı sebebiyle altına rüzgar aldığı için özellikle rüzgar günlerde savrulma yapabiliyor, gülü seven dikenine katlanır :)
  • 6.5 lt 140 km hızda 1.4 motolu araba için çok az geldi bana
    hesaplamada bir yanlışlık olabilir mi acaba
  • Merhaba Arkadaşlar,
    Ben de 2 hafta kadar önce 2004 sport model düz vites bir Honda Jazz aldım. Jazz'ın diğer özelliklerinin yanısıra göstergedeki yakıt tüketimi de beni çok sevindiriyordu. Ancak, fiziksel ölçüm yaptım ve sonuçların (aşağıda belirtilmiştir) göstergedeki gibi olmadığını farkettim. Elbette pişman değilim Jazz aldığıma, çünkü MPV olmasına rağmen yol tutuşu bence çok iyiydi. Tip olarak da cazip çizgileri var. 15" çelik jant alıp lastiği değiştirmeyi düşünüyorum, fakat virajlarda güvenliği azalır endişesiyle vazgeçtim. Kapakların pahalı olması nedeniyle 14" çelik jant almayı halen düşünüyorum.
    Yakıt tüketimi :
    Nispeten düzgün duble yolda çoğunlukla 110-140 km hızda ve km’nin yarısına yakın zamanında klima açık halde iken 216,8 km’de fiziksel olarak 17,94 lt benzin yaktığı ölçüldü, 100 km’de 8,2 lt. Oysa gösterge 100 km’de 6,8 (216,8 km’de 14,74 lt) yaktığını gösteriyordu. Sonuç olarak göstergenin yaklaşık % 20 si kadar fazla yakıyordu. Aynı yolu klimayı çalıştırmadan, rüzgarlı havada ve kimi zaman pencereler açıkken, 3000 deviri ve saatte 100 km hızı geçmemeye çalışarak denedim. Bu kez gösterge 4,7 idi. %20 civarında bir artış uygularsak gerçek yakıt tüketimi 100 km’de 5,66‘lara denk geliyordu. Tabi ki lastiklerin durumu, rüzgar, pencerelerin açık veya kapalı oluşu vs. gibi bir çok etken yakıt tüketimini etkilemekte idi. Böyleyken böyle arkadaşlar. Selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sorgu

    Merhaba Arkadaşlar,
    Ben de 2 hafta kadar önce 2004 sport model düz vites bir Honda Jazz aldım. Jazz'ın diğer özelliklerinin yanısıra göstergedeki yakıt tüketimi de beni çok sevindiriyordu. Ancak, fiziksel ölçüm yaptım ve sonuçların (aşağıda belirtilmiştir) göstergedeki gibi olmadığını farkettim. Elbette pişman değilim Jazz aldığıma, çünkü MPV olmasına rağmen yol tutuşu bence çok iyiydi. Tip olarak da cazip çizgileri var. 15" çelik jant alıp lastiği değiştirmeyi düşünüyorum, fakat virajlarda güvenliği azalır endişesiyle vazgeçtim. Kapakların pahalı olması nedeniyle 14" çelik jant almayı halen düşünüyorum.
    Yakıt tüketimi :
    Nispeten düzgün duble yolda çoğunlukla 110-140 km hızda ve km’nin yarısına yakın zamanında klima açık halde iken 216,8 km’de fiziksel olarak 17,94 lt benzin yaktığı ölçüldü, 100 km’de 8,2 lt. Oysa gösterge 100 km’de 6,8 (216,8 km’de 14,74 lt) yaktığını gösteriyordu. Sonuç olarak göstergenin yaklaşık % 20 si kadar fazla yakıyordu. Aynı yolu klimayı çalıştırmadan, rüzgarlı havada ve kimi zaman pencereler açıkken, 3000 deviri ve saatte 100 km hızı geçmemeye çalışarak denedim. Bu kez gösterge 4,7 idi. %20 civarında bir artış uygularsak gerçek yakıt tüketimi 100 km’de 5,66‘lara denk geliyordu. Tabi ki lastiklerin durumu, rüzgar, pencerelerin açık veya kapalı oluşu vs. gibi bir çok etken yakıt tüketimini etkilemekte idi. Böyleyken böyle arkadaşlar. Selamlar.



    bizim jazz'ın gösterge de ne yazarsa , gerçekte de nerdeyse birebir aynı sonuçlar çıkıyor, o sebeple ya benzin aldığınız yere dikkat edin

    (ne benzinciler var 42 litre hacmi olan depoya 43.5 litre koyuyorlar)

    ya da aracı servise gösterin.

    bu arada servis-garanti konusuna bir ekleme yapmak istiyorum;

    aracın hangi parçasını servis dışında tamir ettirirseniz o parçası garanti dışı kalır, mesela cam motorunu dışarda değiştirdiniz diye motor arızasında garanti dışında kalmazsınız.

    servisler inatla ve bilerek aracın tümünün garanti dışında kalacağını empoze etmeye çalışıyorlar ama tamamen yalan.

    o sebeple ufak tefek arızalarda (gerçi jazz da öyle bir şey olmaz ama) garanti için servise gitmeye kasmayın kendinizi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sorgu

    Merhaba Arkadaşlar,
    Ben de 2 hafta kadar önce 2004 sport model düz vites bir Honda Jazz aldım. Jazz'ın diğer özelliklerinin yanısıra göstergedeki yakıt tüketimi de beni çok sevindiriyordu. Ancak, fiziksel ölçüm yaptım ve sonuçların (aşağıda belirtilmiştir) göstergedeki gibi olmadığını farkettim. Elbette pişman değilim Jazz aldığıma, çünkü MPV olmasına rağmen yol tutuşu bence çok iyiydi. Tip olarak da cazip çizgileri var. 15" çelik jant alıp lastiği değiştirmeyi düşünüyorum, fakat virajlarda güvenliği azalır endişesiyle vazgeçtim. Kapakların pahalı olması nedeniyle 14" çelik jant almayı halen düşünüyorum.
    Yakıt tüketimi :
    Nispeten düzgün duble yolda çoğunlukla 110-140 km hızda ve km’nin yarısına yakın zamanında klima açık halde iken 216,8 km’de fiziksel olarak 17,94 lt benzin yaktığı ölçüldü, 100 km’de 8,2 lt. Oysa gösterge 100 km’de 6,8 (216,8 km’de 14,74 lt) yaktığını gösteriyordu. Sonuç olarak göstergenin yaklaşık % 20 si kadar fazla yakıyordu. Aynı yolu klimayı çalıştırmadan, rüzgarlı havada ve kimi zaman pencereler açıkken, 3000 deviri ve saatte 100 km hızı geçmemeye çalışarak denedim. Bu kez gösterge 4,7 idi. %20 civarında bir artış uygularsak gerçek yakıt tüketimi 100 km’de 5,66‘lara denk geliyordu. Tabi ki lastiklerin durumu, rüzgar, pencerelerin açık veya kapalı oluşu vs. gibi bir çok etken yakıt tüketimini etkilemekte idi. Böyleyken böyle arkadaşlar. Selamlar.



    sanırım ya hesaplamanızda yada aracınızda bir terslik var ben arabayı aldığımdan beri 4 defa full depo testi yaptım çokküçük sapmalar ile birlikte gösterge nedediyse hep o çoktı ortalamdaya gelince de şehirlerarası 5-5,5 (klimaya bağlı) - şehür dışı 6-7(trafiğe bağlı), jazz ile 8,2 yakabilmek hakkaten kabiliyet ister :)




  • Şimdilik benzin aldığım yeri değiştireceğim, teşekkürler. Selamlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 67m6144


    quote:

    Orjinalden alıntı: sorgu

    Merhaba Arkadaşlar,
    Ben de 2 hafta kadar önce 2004 sport model düz vites bir Honda Jazz aldım. Jazz'ın diğer özelliklerinin yanısıra göstergedeki yakıt tüketimi de beni çok sevindiriyordu. Ancak, fiziksel ölçüm yaptım ve sonuçların (aşağıda belirtilmiştir) göstergedeki gibi olmadığını farkettim. Elbette pişman değilim Jazz aldığıma, çünkü MPV olmasına rağmen yol tutuşu bence çok iyiydi. Tip olarak da cazip çizgileri var. 15" çelik jant alıp lastiği değiştirmeyi düşünüyorum, fakat virajlarda güvenliği azalır endişesiyle vazgeçtim. Kapakların pahalı olması nedeniyle 14" çelik jant almayı halen düşünüyorum.
    Yakıt tüketimi :
    Nispeten düzgün duble yolda çoğunlukla 110-140 km hızda ve km’nin yarısına yakın zamanında klima açık halde iken 216,8 km’de fiziksel olarak 17,94 lt benzin yaktığı ölçüldü, 100 km’de 8,2 lt. Oysa gösterge 100 km’de 6,8 (216,8 km’de 14,74 lt) yaktığını gösteriyordu. Sonuç olarak göstergenin yaklaşık % 20 si kadar fazla yakıyordu. Aynı yolu klimayı çalıştırmadan, rüzgarlı havada ve kimi zaman pencereler açıkken, 3000 deviri ve saatte 100 km hızı geçmemeye çalışarak denedim. Bu kez gösterge 4,7 idi. %20 civarında bir artış uygularsak gerçek yakıt tüketimi 100 km’de 5,66‘lara denk geliyordu. Tabi ki lastiklerin durumu, rüzgar, pencerelerin açık veya kapalı oluşu vs. gibi bir çok etken yakıt tüketimini etkilemekte idi. Böyleyken böyle arkadaşlar. Selamlar.



    sanırım ya hesaplamanızda yada aracınızda bir terslik var ben arabayı aldığımdan beri 4 defa full depo testi yaptım çokküçük sapmalar ile birlikte gösterge nedediyse hep o çoktı ortalamdaya gelince de şehirlerarası 5-5,5 (klimaya bağlı) - şehür dışı 6-7(trafiğe bağlı), jazz ile 8,2 yakabilmek hakkaten kabiliyet ister :)


    Dostum kabiliyetle ilgisi yok.180 gör yeter şöyle bir 10 dakika git trip'e bak.Ne kadar kabiliyetli olduğuna sende şaşırırsın.
    Aslında bu sonuç çok normal.Bu hızların arabası değil Jazz.Bu, bu hızları yapamaz anlamına gelmiyor.Ağırlıklı olarak ekonomi üstüne düşünülmüş bir ara olduğundan 1400 cc gibi motor ve Jazz hacmiyle özellikle 140 km den sonra inanılmaz katlıyor yakıt tüketimini...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tomiken

    6.5 lt 140 km hızda 1.4 motolu araba için çok az geldi bana
    hesaplamada bir yanlışlık olabilir mi acaba


    Doğru bir araba için az olabilir.Ama bu Jazz....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 67m6144

    dürüst olmak gerekirse 120 den sonra yol tutuşda problem olduğunu soyleyebilirim, araba tasarımı sebebiyle altına rüzgar aldığı için özellikle rüzgar günlerde savrulma yapabiliyor, gülü seven dikenine katlanır :)


    Bunu daha öncede söyleyen çok oldu.Bende mi bir gariplik var acaba diye düşünüyorum.Allah (c.c) nazardan saklasın ama Alaçatı'ya gidiyorum otobandan.Gerçi bu yollara burda otoban deniyor yoksa otobanla ilgisi yok.Ne o öyle 3 km rampa çık 5 km rampa in.Ama konumuzla ilgili ilginç kısım burda.Bilenler bilir bu tepeler gerçekten çok rüzgar alır.Eh bende surfe gittiğim için doğal olarak rüzgarlı havalarda çıkıyorum.180 görmediğim vaki değildir.Bir kez bile sarsılmadım,değil savrulmak.Araba yanlış hatırlamıyorsam 1200 kg yakın.Ve üzerinde 185 lastik var.6000 km üstünde yol yaptım.Abartmayayım diyorum ama gerçekten hiç savrulduğumu hatırlamıyorum.Hatta sarsıldığımı bile...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: koolandgang


    quote:

    Orjinalden alıntı: 67m6144

    dürüst olmak gerekirse 120 den sonra yol tutuşda problem olduğunu soyleyebilirim, araba tasarımı sebebiyle altına rüzgar aldığı için özellikle rüzgar günlerde savrulma yapabiliyor, gülü seven dikenine katlanır :)


    Bunu daha öncede söyleyen çok oldu.Bende mi bir gariplik var acaba diye düşünüyorum.Allah (c.c) nazardan saklasın ama Alaçatı'ya gidiyorum otobandan.Gerçi bu yollara burda otoban deniyor yoksa otobanla ilgisi yok.Ne o öyle 3 km rampa çık 5 km rampa in.Ama konumuzla ilgili ilginç kısım burda.Bilenler bilir bu tepeler gerçekten çok rüzgar alır.Eh bende surfe gittiğim için doğal olarak rüzgarlı havalarda çıkıyorum.180 görmediğim vaki değildir.Bir kez bile sarsılmadım,değil savrulmak.Araba yanlış hatırlamıyorsam 1200 kg yakın.Ve üzerinde 185 lastik var.6000 km üstünde yol yaptım.Abartmayayım diyorum ama gerçekten hiç savrulduğumu hatırlamıyorum.Hatta sarsıldığımı bile...


    daha önce hangi arabayı kullanmıştın belki göreceli olarak sana çok daha iyi geliyor olabilir... ben daha önce civic kullandım ve civicle kıyasladığımda savrulma problemi olduğunu soyleyebilirim, ama şirket yeni accent era aldı onu denedim daha alçak bir araba olmasına rağmen accaip savruluyor rüzgarda arabayı yolda tutmak müthiş zorlaşıyor, yani savrulma mevhumu tecrübelere göre göreceli belkide...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Artık biz de bir jazz sahibiyiz...
    Hanım kullanacak ama ben de kullanırım ne de olsa otomatik keyfi...
    2005 model ES 30 bin kmde 21.5 YTL...
    Fiyat nasıl arkadaşlar..?
    Bana 2 milyar ucuz gibi geldi...



    fiyat gayet iyi, hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız güzel günlerde inşallah
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 67m6144


    quote:

    Orjinalden alıntı: koolandgang


    quote:

    Orjinalden alıntı: 67m6144

    dürüst olmak gerekirse 120 den sonra yol tutuşda problem olduğunu soyleyebilirim, araba tasarımı sebebiyle altına rüzgar aldığı için özellikle rüzgar günlerde savrulma yapabiliyor, gülü seven dikenine katlanır :)


    Bunu daha öncede söyleyen çok oldu.Bende mi bir gariplik var acaba diye düşünüyorum.Allah (c.c) nazardan saklasın ama Alaçatı'ya gidiyorum otobandan.Gerçi bu yollara burda otoban deniyor yoksa otobanla ilgisi yok.Ne o öyle 3 km rampa çık 5 km rampa in.Ama konumuzla ilgili ilginç kısım burda.Bilenler bilir bu tepeler gerçekten çok rüzgar alır.Eh bende surfe gittiğim için doğal olarak rüzgarlı havalarda çıkıyorum.180 görmediğim vaki değildir.Bir kez bile sarsılmadım,değil savrulmak.Araba yanlış hatırlamıyorsam 1200 kg yakın.Ve üzerinde 185 lastik var.6000 km üstünde yol yaptım.Abartmayayım diyorum ama gerçekten hiç savrulduğumu hatırlamıyorum.Hatta sarsıldığımı bile...


    daha önce hangi arabayı kullanmıştın belki göreceli olarak sana çok daha iyi geliyor olabilir... ben daha önce civic kullandım ve civicle kıyasladığımda savrulma problemi olduğunu soyleyebilirim, ama şirket yeni accent era aldı onu denedim daha alçak bir araba olmasına rağmen accaip savruluyor rüzgarda arabayı yolda tutmak müthiş zorlaşıyor, yani savrulma mevhumu tecrübelere göre göreceli belkide...


    Bahsettiğim yolda değişik arabalar kullandım.Değişik arabalarda da seyahat ettim.Aslında yanlış kelime kullandığımızı düşünüyorum.Savrulma bence ağır kaçıyor.Biz burda dengenin bozulmasından (sarsılmaktan) bahsediyoruz diye düşünürsek göreceli de dahil (gerçi civic'le jazz'ı kıyaslamakta pek adil değil ama)benim jazz rotasından oynamıyor.Kısmetse yaz sonuna kadar aynı yoldayım.Olursa yazarım.




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.