Şimdi Ara

JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :)) (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.478
Cevap
6
Favori
116.094
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu arada aksesuar düşünürsen serviste orjinal taktırmanı tavsiye ederim ama aksesuar fiyatları astronomik olduğu için tavsiyeden öteye geçemem
  • Sağolasın.Tabi ki servise gideceğim. Ama boya motor ve döşeme koruma işini ziebart'ada verebilirim.Ama önce yine de bir servisle konuşacağım.Belki bir güzellik yaparlar
  • YENİ CORSADA ESKİYE NAZARAN DEĞİŞEN ÇOOK ŞEY VAR GİT YERİNDE BİR İNCELE HATTA TEST SÜRÜŞÜ YAP DERİM. BEN KESİNLİKLE YENİ CORSA DİYORUM JAZZDAN ÇOK DAHA ÜSTÜN BİR ARAÇ. SESSİZLİK, KONFOR, SAĞLAMLIK, YOL TUTUŞ VE HERŞEYDEN ÖTE YENİ BİR KASA AYRICA TASARIMI ÇOK HOŞ BİR HAL ALMIŞ
    quote:

    Orjinalden alıntı: koolandgang

    Aslında ben buradan alacağım fikirleri aldım ve konunun açtığım topiğin dışına taşıp, başka topiklerde zaten tartışılan konuların buraya taşınmasına da gerek görmüyorum.Sonuçta ihtiyaçlara göre şekilleniyor istekler.Mesela ben yirmilerimde olsaydım.Kesinlikle yeni corsa derdim.Ve arkadaşımızın yukarıda verdiği resimdeki etkiyi bırakmasını hayal etmek bile bana yetebilirdi.Ama otuzların dibine vurduğum şu günlerde farklı beklentilerim var.Resimdeki kızın ne düşündüğünden ziyade benim ne düşündüğümün önemli olduğu günlerdeyim.Mesela hafta sonları sörfe gidiyorum.Malzemelerim de (board,direk,yelken,bumba vs) yer kaplayan şeyler.Bu arada sabit halde 380 lt jazz da bagaj.Niye yazdım ? yukarıda ki satırlarda 350 lt diye bahsettiğim astra bagajıydı.Bunları uzatmanın bir anlamı da yok en iyisi merak eden linki tıklasın.Bu içi ;
    http://automobiles.honda.com/models/interior_gallery.asp?ModelName=Fit

    Final yeni corsa da (nam-ı diğer c'mon) kasa haricinde bir yenilik yok.Ama kasa gerçekten güzel.

    Eski jazz a gelince bence yeni corsadan da kendi sınıfındaki diğerlerinden de bir gömlek üstün.

    Artık gerisi size kalmış ihtiyaca binanen veya gönlünüze göre...






  • Dostum bence önce topiği okumalısın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koolandgang

    Dostum bence önce topiği okumalısın


    Jazz'ın hayırlı olsun güzel seçim yapmışın kazasız belasız kullanman dileğiyle...
  • Teşekkürler iyi dileklerin için.Bu arada araba 2 gündür serviste.Motor boya ve döşeme koruma yaptırıyorum.Ayrıca şehir paketi de taktırmaya karar verdim.Malum market otoparklarında ve dışarıda da kapılar çok darbe alıyor.Hem pakette kol dayama da var.Gerçi biraz tuzlu ama herneyse...
  • ben de uzun zamandır takip ediyorum forumu....jazz, colt, note arasında gidip geldim...

    1-note güzel ancak çok pahalı
    2-colt, jazz ile hemen hemen aynı ancak 2.el piyasası zayıf
    3-avarajda jazz en iyisi
  • ya arkadaşlar bana NOTE daha iyi gibi geldi bi tek yakıt tüketimi biraz fazla JAZZ a göre bide açılır tavan yok oda nekadar gerekli ki olsada fena olmaz tabii neyse ama JAZZ da çok güzel bi araba nede olsa HONDA, NİSSAN ile aralarında farklılık görmüyorum ben ama NOTE alıyorum, arkadaş 29000ytl ye almış hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanırsın umarım, ben kısmetse 28000ytl altına düşürmeye çalışıyorum NOTE yi eğer düşerse ki düşecek ay sonu almayı düşünüyorum ALLAH izin verirse. tabi arkadaşlar burda önemli olan kullanacak kişinin içine sinmesi ve en önemlisi güvenlik, hepimiz yanlız yaşayan insanlar değiliz eşimiz çocuğumuz var onların güvende ve konfor içinde olması ön sırada olması gerek bizler için.

    Temenni: Umarım TÜRKİYEMİZDE ki bütün yollar çift yönlü olur ve araç kullananlar, yayalar daha bilinçli hale gelirde kazasız belasız kullanırız araçlarımızı




  • sakın corsa alma ( vites geçişlerinde problem olabilir ) biz aldık hemen sattık hiç uğraşma, honda alda gerisi önmli değil....
  • Dostum zaten jazz aldım merak etme.Ama corsa da iyi arabadır 4 yıl bindim hiç sorun yaşamadım.Tabi problemli çıkanlar mutlaka vardır.Fakat jazz daki bu ferahlık gerçekten çok cezbedici.Zaten bugün msn de okudum top ten e girmiş consumer report incelemesinde.
    meraklısına adresihttp://autos.msn.com/advice/CRArt.aspx?contentid=4024666
  • Öncelikle arabayı almışsınız hayırlı olsun,iyi günlerde kazasız belasız kullanın....
    Fakat forumu okuyanların yanlış bilgilenmemesi adına yazmayı uygun gördüm...
    Her iki arabalar hakkında bayağı yorum yapılmış bir de ben yapsam ne çıkar???
    1.GÜVENLİK
    Euro N Cap test Verileri
    (Puanlar Jazz /Corsa
    Ön: 11 / 15
    Yan: 13 / 18
    çocuk: 31 / 32
    yaya: 19 / 19
    TOPLAM: 25 / 34
    Total değerlendirmede jazz 4 yıldız alırken corsa 5 yıldız almış görünüyor

    2.Boyutlar
    jazz / corsa
    uzunluk: 3845 / 3999
    genişlik: 1675 / 1737
    yükseklik: 1525 / 1488
    ağırlık: 966-1039 / 1190

    Jazzın corsaya boyutlardaki tek üstünlüğü bagaj hacminin ve yüksekliğinin fazla olması...Jazz sadece benzinli motor seçeneği sunarken corsa pek çok farklı motor seçeneği sunuyor...Örneğin 1,3 dizel 90 bg-200 tork luk motorunun hem performans hem de yakıt tasarrufunun verdiği keyfi bir jazz kullanıcısının anlaması çok zor olacaktır...
    corsa 17''lik jant ,sürüşe duyarlı dönen farlar(AFL), DVD-player vs gibi pek çok seçeneği opsiyonel olarak sunarken jazz da bu seçenekler bulunmuyor...Fakat corsada tüm modellerde arka camların otomatik olmayışı ve tek aynada ısıtma olması gibi özelliklerin olmayışı jazzın gerisinde kalıyor şüphesiz....

    Corsanın daha yeni kasa değiştirmiş olması jazzın ise kasa değiştireceği ve asıl karşılaştırmanın o zaman yapılması gerektiğini de unutmamak lazım....Boyut ve bir kaç konu dışında hele de jazz her açıdan corsadan üstündür diyen arkadaşları merhamete davet ediyorum...
    Bu arada;
    Opel Corsa'ya Autobest ödülü
    Orta ve Doğu Avrupa'nın büyüyen pazarlarına ait 13 otomotiv gazetecisinden oluşan jüri Opel Corsa'yı "Autobest 2007" (en iyi otomobil) unvanına layık gördü. Yeni Opel Corsa, Fiat Grande Punto ve Peugeot 207'nin önünde birinci sırada yer aldı. Türkiye'yi Okan Altan'ın temsil ettiği jüri en iyi otomobili seçerken 13 kriteri dikkate aldı. Her kategoride, önemine bağlı olarak, belirli puanlar verildi. 240 üzerinden verilen 60 puanla, paranın karşılığı çok önemli bir kriter oldu.


    Son olarak her iki arabanın fotosunu koyma gereği duymadım....Sonuçta beğeni;kişisel bir şey ama her 100 kişiye hangi araba daha şık duruyor diye sorulursa sanırım 85'i belki de 90'ı corsa diyecektir...ŞUNU TEKRAR SÖYLEMEK İSTİYORUM YENİ KASA CORSAYLA ANCAK JAZZ KASA DEĞİŞTİRDİĞİ ZAMAN MUKAYESE EDİLEBİLİR.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melankolik23 -- 10 Mart 2007; 1:19:48 >




  • Dostum böyle yoruma can kurban.Yalnız ufak bir ekleme yapmak istiyorum.Bahse konu arabalar zaten aynı sınıfta değil.Ben ikisini de sevdiğim için arasında kaldım.Öyle jazz her açıdan üstündür diye bir düşünce zaten kabul göremez.Hele bir de ülkemizin "opel" ülkesi olduğu düşünülürse.Anketlere gelince bilmem belki sizlerde farkındasınızdır- çok best of gördüm bindim- bana inandırıcı gelmiyor pek.Bu forumda okuduklarım inan daha gerçekçi.Şunu da eklemek lazım ki yukarıda linkini verdiğim consumer report un anketinde ilk 10 arabanın japon olması ve bu arabaların amerikalının tercihi olması düşündürücü değil mi sizce de.(Bu anket hem uzman hem de son kullanıcı oylarıyla şekillenmiş).
    Kısacası elma armut kıyaslamasından ziyade GM ve Honda nın yaklaşımına dikkat çekmek istedim elektrikli ayna ısıtma vs derken.Aslında bunun üstünde yoğunlaşmak lazım.Bu konuda belki jazz corsayı ezer burda, ama aynı jazz amerika da 1500 cc 109 beygir 6 hava yastığı cruise kontrol standartken burda hala 4 hava yastığı opsiyonel, 109 beygir ve cruise kontrol ise rüya...Kazasız belasız keyifli sürüşler dileklerimle




  • quote:

    Orjinalden alıntı: koolandgang

    Dostum böyle yoruma can kurban.Yalnız ufak bir ekleme yapmak istiyorum.Bahse konu arabalar zaten aynı sınıfta değil.Ben ikisini de sevdiğim için arasında kaldım.Öyle jazz her açıdan üstündür diye bir düşünce zaten kabul göremez.Hele bir de ülkemizin "opel" ülkesi olduğu düşünülürse.Anketlere gelince bilmem belki sizlerde farkındasınızdır- çok best of gördüm bindim- bana inandırıcı gelmiyor pek.Bu forumda okuduklarım inan daha gerçekçi.Şunu da eklemek lazım ki yukarıda linkini verdiğim consumer report un anketinde ilk 10 arabanın japon olması ve bu arabaların amerikalının tercihi olması düşündürücü değil mi sizce de.(Bu anket hem uzman hem de son kullanıcı oylarıyla şekillenmiş).
    Kısacası elma armut kıyaslamasından ziyade GM ve Honda nın yaklaşımına dikkat çekmek istedim elektrikli ayna ısıtma vs derken.Aslında bunun üstünde yoğunlaşmak lazım.Bu konuda belki jazz corsayı ezer burda, ama aynı jazz amerika da 1500 cc 109 beygir 6 hava yastığı cruise kontrol standartken burda hala 4 hava yastığı opsiyonel, 109 beygir ve cruise kontrol ise rüya...Kazasız belasız keyifli sürüşler dileklerimle



    fazla söze gerek yok...tekrar hayırlı olsun kazasız belasız günler.....




  • Sayın melankolik arkadaşım, Corsa ile Jazz'ı RAKAMLARLA mukayese etmişsiniz..Fakat kuru kuruya matematiksel rakamlar çoğu zaman yanıltır..İç hacim ile ilgili verdiğni rakamlara baklırsa sanki Corsa çok daha geniş ve ferah bir arabaymış gibi algılanıyor..Oysa hepimiz biliyoruz ki Corsa yeni kasasına rağmen iç hacim ve bagaj olarak Jazz'ın çok gerisinde..Yani ebatlar Jazz'da çok daha ergonomik olarak değerlendirilmiş..Bunda benzin deposunun aşağıda olmasının payı büyük..Corsa'nın güvenlikte 5 yıldız almış olması, dış dizaynının daha çekici olması ve muhtemelen yol tutuşunun daha iyi olması elbetteki üstün yanları..Ama bence bunlar onu tercih etmeye yetmez..Öncelikle en önemli konu Corsa'nın meşhur ön takım sorunları..Her iki arabanın neredeyse birinde çıkan bu kronik sorunun iyileştirildiğine dair her hangi bir haber okumadım..İkinci önemli konu otomatik vites seçeneğindeki fark..( Madem ki komple değerlendiriyoruz ve Jazz'ın dizelinin olmamasını dezavantaj kabul ediyoruz, o halde otomatikleri de karşılaştıralım)..Bilmiyorum hiç easytronik şanzıman kullandınız mı? Eğer kullandıysanız bir daha kullanmak istemeyeceğinizden eminim..Hele arkasından Jazz'ın CVT'sini kullanırsanız..3.ncü konu yakıt..Benim jazz (CVT) ist. şehiriçinde yazın 6 lt, kışın 6.8 yakıyor..Hangi Corsa bu rakamı tuturabilir ki??
    Otomobil zevk ve tercih meselesidir..Herkesin beklentisi farklıdır..Benim için jazz'ın artıları Corsa'nın artılarından çok daha önemli..




  • Düzeyli bir fikir çalışması olarak devam ettiğim için ekliyorum...

    therapist @arkadaşım.......... corsanın 1.3 90 ps dizeli ile senin yaşadığın şehir gereği ( şehir içi) 4.5-5.5 L/100km yi tutturabilirsin. Uzun yolda ise biraz sabırlı davranırsan 4 litre/100km olağan...

    Corsa ön takım, haklısın bu konuda ama yeni corsa da direksiyon sistemi tamamen değişti...

    Easytronic şansıman henüz yeni corsa dizellerde yok.

    Yeni corsa verebilirim de o kadar çok ödül alıyor ki...

    Ki avrupada 2007 ocak ayı itibari ile avrupanın en çok satanı oldu, sanırım 2007 nin şampiyonu da o olacak, sayesinde belki OPel de markalar klansmanında 1 numaraya yükselecek...

    Ülkemiz kesinlikle hb araba ülkesi değil ama TR de de yeni corsa çok iyi satılıyor...

    AVRUPA 2007 OCAK AYI: Bir önceki yıla göre % 84 artış bugüne kadar hiç bir modelde....





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meningiamedia -- 10 Mart 2007; 22:48:26 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: therapist70

    Sayın melankolik arkadaşım, Corsa ile Jazz'ı RAKAMLARLA mukayese etmişsiniz..Fakat kuru kuruya matematiksel rakamlar çoğu zaman yanıltır..İç hacim ile ilgili verdiğni rakamlara baklırsa sanki Corsa çok daha geniş ve ferah bir arabaymış gibi algılanıyor..Oysa hepimiz biliyoruz ki Corsa yeni kasasına rağmen iç hacim ve bagaj olarak Jazz'ın çok gerisinde..Yani ebatlar Jazz'da çok daha ergonomik olarak değerlendirilmiş..Bunda benzin deposunun aşağıda olmasının payı büyük..Corsa'nın güvenlikte 5 yıldız almış olması, dış dizaynının daha çekici olması ve muhtemelen yol tutuşunun daha iyi olması elbetteki üstün yanları..Ama bence bunlar onu tercih etmeye yetmez..Öncelikle en önemli konu Corsa'nın meşhur ön takım sorunları..Her iki arabanın neredeyse birinde çıkan bu kronik sorunun iyileştirildiğine dair her hangi bir haber okumadım..İkinci önemli konu otomatik vites seçeneğindeki fark..( Madem ki komple değerlendiriyoruz ve Jazz'ın dizelinin olmamasını dezavantaj kabul ediyoruz, o halde otomatikleri de karşılaştıralım)..Bilmiyorum hiç easytronik şanzıman kullandınız mı? Eğer kullandıysanız bir daha kullanmak istemeyeceğinizden eminim..Hele arkasından Jazz'ın CVT'sini kullanırsanız..3.ncü konu yakıt..Benim jazz (CVT) ist. şehiriçinde yazın 6 lt, kışın 6.8 yakıyor..Hangi Corsa bu rakamı tuturabilir ki??
    Otomobil zevk ve tercih meselesidir..Herkesin beklentisi farklıdır..Benim için jazz'ın artıları Corsa'nın artılarından çok daha önemli..



    elbetteki teorik-sayısal verilerle pratik farklıdır...Buna katılıyorum...Ama sayısal verileri özellikle güvenlik ve boyutlar ile ilgili olarak vermemin nedeni kanıtlandırmak idi ....Size göre güvenlik 2.planda olabilir ama benim için çok önemli...Sırf içinde rahat olacağım diye bundan vazgeçemem...örneğin benim yeterli param olsa ve düzenli gelirim olsa hep jeeep kullanırdım ne işim olurdu ufacık-tefecik arabalarla....Bi de en çok anlamadığım konulardan biri sırf kendi arabası diye veya kendi arabasının markası ile aynı diye absürt-garip şekilde körü körüne bilmeden bir şeyleri savunmak(yanlış anlamayın bunu size binean söylemiyorum,çevremde bu durumla sıkça karşılaşıyorum)...Corsa C de easytronic vs otomotaik şanzıman vardı yeni kasa hakkında bilgim yok....Tüketime gelince;Siz hiç performanstan da ödün vermeden(90 bg-200 tork)(Özellikle torka dikkat çekmek istiyorum) 100km uzun yolda sadece 11 ytl yakan bir arabaya bindiniz mi...Sanırım binmemişsiniz sözlerinizden bunu anlıyorum buna binaen yakıt tüketimi hakkında yazdıklarınıza katılmıyorum.....Her geçen gün trafikte daha fazla dizel arabalar görüyorum(unutmadan general motorsun opel ve fiatta ortak kullanılmak için ürettiği dizel motor ödül almıştır-yine unutmadan bu dalda en son ödülü vw TSI dizel motoru ile aldı)dolayısıyla piyasada iddialı olmak isteyen bir firmanın dizel motor seçeneklerini de sunması gerekir bence....Sonuç olarak bahsedilen markaların hiçbirinde hisse senedim yok,babamın malları da değiller....Ortada bir sorun varsa bunu kabüllenmek başarılı bir şeyler yapılıyorsa alkışlamak gerekir...Örneğin eski kasa corsada 2005 yılına kadar üretilen arabaların çoğunda direksiyon kutusu sorunu vardı(Çok şükür ben bu sorunu yaşamadım)ve bu corsa için kronik bir sorun oldu fakat yeni kasada tamamaen farklı bir direksiyon kutusu kullanılarak bu sorun çözüldü.... ...gibi
    Herkes tercih yapmada özgür,dileyen gider istediği arabayı alır......Ama değerlendirirken de biraz adil olur bence
    Saygılar
    Kazasız belasız sürüşler......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melankolik23 -- 11 Mart 2007; 10:56:31 >




  • jazz
  • meningiamedia arkadaşım; Jazz için verdiğim rakamları Corsa dizel ile karşılaştırmanızı ilginiç buldum.. Araba alırken önce benzinli mi dizel mi ona karar veririz, sonra otomatik mi düz mü, ondan sonra da ne kadar para ayırıyoruz, bunları netleştiririz değil mi?
    1. 1 yılda 20000 km yapacağım ve dizel almaya karar verdim..İlk üç seçeneğim Corsa, 207 ve Clio olurdu..Bunlar arasından fiyat-donanım-kalite-2. el- sürüş keyfi vs.. gibi özellikleri karşılaştıraraak bu 3 modelden birini seçerdim..
    2. Benzinli almaya karar verdim: Yukardaki kriterlere ek olarak en az yakanı tercih ederdim..( Jazz)
    3. Otomatik almaya karar verdim: gene yukardakilere ek olarak en sorunsuz ve performansı en az etkileyeni ayrıca yakıtı fazlaca arttırmayanı tercih ederdim (jazz)

    Corsa'nın satış rakamları gerçekten de etkileyici..Ama aynı listede 207'nin de iyi bir rakam tuturduğunu görüyoruz..Satış rakamları bir aracı en iyi yapmaya yetmez..Çünkü markanın o ülkedeki imajı, reklam kampanyaları, fiyat-donanim ölçüsü, rakiplerinin durumu, servis ağı vs gibi bir çok etmen vardır..Ülkemizde Megane 2 sedan geçen yıl kompact sınıfta tüm rakiplerine fark attı..Bu Megane'ı en iyi yapar mı?? Size sorsam belki Astra Megane'dan çok daha kalitelidir diyeceksiniz??
    Ön takımı yenilemelerine şahsen sevindim ama bu tüm sorunlarının çözüleceği garantisini vermez..Bekleyip görmek lazım..Neticede Opel sorunlu bir marka, Astra klasikten sonra bir daha hiç bir modelde aynı sorunsuzluğu yakalayamadılar, çok fazla umutlu olmamak lazım..

    Melankolik arkadaşım; 90 hb, 200 tork ve 11 lt yakan bir araç var mı ki de binmiş olayım? Ben bu sorunu anlayamadım..Performanstan bu rakamları anlıyorsan bir şey diyemem..110 hb, 240 tork'tan tutunda 140 ve 170 HB 240 NM'ye kadar değişik modelleri sürmüşümdür (daha fazlasını değil ama)..Yukardada belirttim, Multijet'e lafım yok..Sorunsuz, sessiz ve ekonomik bir motor..Dizel tercih edecekler için cazip..Honda'nın dizel getirmemesinı onlara sormak lazım..Fakat Honda'nın küçük dizel konusunda bazı çalışmaları olduğunu da okudum..Marka fanatiği değilimdir ama motor denince akla Honda gelir ve isterse en sessizini ve en ekonomiğini yapar..Örnek vermek gerekirse Accord dizel..

    Güvenliğe gelince, 4 yıldız çok kötü değil, elbette 5 olsa daha iyi olurdu..Yanlız güvenliği birinci planda tutan biri için bir üst sınıfı öneririm..Uzak olsun ama daha büyük bir otomobille çarpıştığımızda bu yıldızları ancak başımızın üstünde sayarken görebiliriz..:)

    Söyleyeceklerim şimdilikbu kadar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 11 Mart 2007; 14:48:40 >




  • Güvenliğe gelince, 4 yıldız çok kötü değil, elbette 5 olsa daha iyi olurdu..Yanlız güvenliği birinci planda tutan biri için bir üst sınıfı öneririm..Uzak olsun ama daha büyük bir otomobille çarpıştığımızda bu yıldızları ancak başımızın üstünde sayarken görebiliriz..:)


    Therapy diye buna derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koolandgang -- 11 Mart 2007; 15:24:37 >
  • jazzz derim ... donanım olarak da corsa dan cok cok ılerıde bence
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.