Şimdi Ara

JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :)) (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.478
Cevap
6
Favori
116.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili therapist dediğin gibi 4.2 ile 4.8 arasında gitti geldi.
  • Bu değer ilerde dahada düşecektir..Jazz öyle bir araba ki çok dikkatli sürünce inanılmayacak yakıt değerleri elde edebilirsin..Ama benden söylemesi, bu trip mevzuna fazla dalarsan alışkanlık yapıyor, gözün devamlı orda kalıyor..:) Gerçi 1 yılın sonunda artık aracın huyunu suyunu, nerde kaç yaktığını iyice öğrendikten sonra bu yakıt işiyle fazl uğraşmıyor, sürüşün tadını çıkarıyorsun..Bu arada ilginçtir benim jazz bu aralar sanki gizli bir elin yardımıyla extradan güçlendi gibi..Soğuk havanın olumlu etkisi mutlaka vardır ama 30 bin km'den sonra sanki motor daha bir canlandı gibi...Bu arada ilk 1000 km'de 190 gibi idiaalı hızlara ulaşmak çok doğru olmayabilir fakat ideal rodaj için önerilen şey hemen her devirde sürmek fakat motoru zorlamamak şeklinde...Rodajdan sonra performanslı sürüş için Sport modu öneririm, en etkili tork dağılımını sport veriyor..koolandgang arkadaşım, keyfli sürüşler dilerim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 19 Mart 2007; 21:51:41 >




  • Eee bunu söylemekte biraz geç kaldın.Hatta beni sen alıştırdın.5.8 oldu boşa attım 5.6 oldu derken bir yere pul olursam bu satırlar aleyhinde şahitlik yapacak haberin olsun.Şaka bir yana ibreyi sona dayamamana şaşırdım.Beni hız delisi veya trafik canavarı olarak görmeni istemem ama sadece acaba yapıyor mu diye denemeden duramam ben.Bu arada bende sport mod yok maalesef zira araba düz vites.Tabi sen ben onu kastetmemiştim sport derken kül tablasını kaldır onun altındaki kırmızı düğmeye bas falan dersen onu bilemem.
  • Şİmdi anlaşıldı...Ben Senin jazz'ı CVT sanıyordum...O nedenle son hızın farklı..Genelde 180'i geçen pek duymamıştım..Muhtemelen benim ibre dayanmıştır ..Genelde bu limit denemelerini yaparken arabamda mutlaka birileri olur, hem onlara daha fazla tedirgin etmemek (ve tabiki tedirgin olmamak :)) adına hem de extra ağırlık sonucun böyle olmasını açıklayabilir belki...Bir de CVT'lerin son hızı daha düşük ( derler ama örneğin 90 km'de 2000 devir çevirir, düzlerde sanırım bu daha fazla)..Bence sen gene de ibreyle falan iddalaşma, zira jazz o hızların arabası değil, yüksek yapısı needeniyle rüzgar yiyebilirsin..Özellikle viyadük çıkışlarında dikkat derim..Ya da sen en iyisi yakıt göstergesiyle samimi ol, o zaman bu hızları pek düşünmezsin..:)
  • yaza doğru bir otomobil almayı düşünüyoruz. daha önce de bu forumda seat altea, peugeot 307sw hakkında bir kaç soru sormuştum. ancak her iki otomobil de çeşitli nedenlerden ( yakıt tüketimi,2. el değeri, kalite vs.) dolayı elendi. sonradan jazz hakkında pek şey okudum, o aklıma yattı. ve şimdi de city...

    şimdi sorularımı kabaca toparlayacak olursak :

    1- jazz ile city aynı motoru kullanıyolar, yakıt tüketimleri aynı olmalı değil mi? yada aynı mı, kullanan bilen vardır muhakkak.
    2- malzeme kalitesi açısından hangisi daha iyi?
    3- kabin sessizliği, konforu hangisinde daha iyi? malum jazz'daki magic seats denilen arka koltuklardaki hareketlilik nedeniyle, jazz'ın arka yolcular için fazla konfor vaadetmediğini düşünüyorum.( bazı yerlerde jazz2ın fazla diz mesafesine karşın, koltuklarının oturak kısmının dar olduğundan- baldır kısmı- söz ediliyordu) ancak yine aynı jazz sanki daha kaliteliymiş gibi bir izlenim veriyor.
    4- son olarak, siz olsaydınız hangisini tercih ederdiniz, neden?


    unutmadan; biz 2 kişilik bie aileyiz. sadece yazları uzun yollarda kullanacağız aracı. diğer zamanlarda ise kısa yolculuklar yaparız. araçların tipine gelince city'de şık, jazz da. yani sıklıkla eleştirilen city'in orantısızlığı benim için sorun değil.

    şimdiden teşekkürler.




  • Tabi ki bu hızların arabası değil.Ama limitlerini de bilmek lazım diye düşünüyorum.
    Diğer taraftan yakıt göstergesiyle ilgili uyarın kayda geçti.Belki ekonomi yapar benzinden arttırdığım parayla temiz bir integra toplarım.Kim bilir?
  • Kesinlikle..Ekonomi ve güvenlik bir arada fazladan bonusu var.. Koolandgang arkadaşım limit konusuna gelince hani meşhur son sözler vardırya ( örneğin" gel gel burası boyu geçmiyor "gibi..), bir tane de biz ekleyelim; " demek limiti buymuş"..:) şaka tabi, hepimize uzak olsun..

    Porcelain, ben City'yi önermem..Hem işçiliği hem de yol tutuşu jazz'ın çok gerisinde. (120 km/h'tan sonra düz yol stabilitesi bozuluyor, rüzgardan çok etkileniyor, kullananların en büyük şikayeti bu)...Ayrıca jazz yeterli iç mekan ve bagaj sunuyor, uzun yolculuklarda hiç sorun yaşatmaz..2. eli daha iyi..Ve tabi ki daha seri..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 20 Mart 2007; 23:45:32 >
  • Demek limiti buymuş ha..Bu çok iyiydi.Üstüne birşey bulamadım.Alacağın olsun...

    PORCELAIN ;

    Şöyle söyleyeyim.O arabayı arkadan gördükten sonra (City) honda dan nasıl soğumayıp jazz aldım hala anlamış değilim.

    Düzeltme: Sadece kasa için konuşuyorum.Kasayı görünce içine girmek gelmedi kullanmadım.Müracaat bilenlere...
  • Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanın. Zamanında bende jazz almayı düşünmüştüm pek çok yöden üstün bir araç. Kağıt üzerinde jazz ın tüketimiyle diğerleri arasında fark yok gibi görünsede jazz maksimum torkunu 2800 devirde verdiği için çok daha az tüketim oluyor. Benim bildiğim kadarıyla jazz en düşük tüketimini 1800 devir 80 km hızda 3.8 lt ile yapıyor.

    http://hondajazz.blogspot.com buradan Barış Purut'un sitesine ulaşabilirsiniz.
    http://www.jazzcikardesler.com burasıda jazzcıların buluşma yeri




  • İyi dilekleriniz için çok teşekkürler.Evet bende fabrika verilerinin altındaki değerleri gördüğümde şaşırmıyorum değil.Daha önce bu topicte bununla ilgili bir tartışma yaşanmıştı.Bir arkadaşımız diğer bir arkadaşımıza bu sizin sürüş tarzınızla ilgili gibi şeyler söylemişti.Ben öyle devir saatine bakmaya alışkın tiplerden değilim.Daha ziyade kulağım motordadır ama diğer arabam 1973 VW kaplumbağa olduğu için motor sesi duymayı severim. Buna rağmen değerleri gerçekten çok gerçekçi.Daha önceden yaşadığımız şeyler olduğu için öyle düz alanda rüzgarsız havada ama rüzgar arkadan eserken kullanırsanız 90 km/h sabit hızla bu kitapçıktaki değerleri görürsünüz gibi laflara şahit biri olarak şaşırmadım desem yalan olur.Japonları yakıtta cimri olarak biliriz ama yaklaşık 1400 cc 83 beygir bir motorda (Maaşallah) bu sonuçlar ne kadar doğru bir tercih yaptığımızı gösterdi...Herkese kazasız belasız yolculuklar...




  • Ben artık "ekonomik" kullanmayı bıraktım..Motor bir açıldı ki sormayın, tadını çıkarıyorum..Bazen boyundan büyük işler yapıyor, kendinden büyüklerle kapıştığı ve kafa tuttuğu bile oluyor..Spor moda bayılıyorum, sanki turbo, çok işe yarıyor bazı durumlarda, ..Ben jazz'ımın en çok fren hissini ve ani frenajdaki tepkisini beğeniyorum..Hiç bir çekilde tedirgin etmiyor, çok güven veriyor.. Yeni nesil Corolla MMT test ettim, inanın aynı güveni vermedi bana (gerçi araba yeni olduğu için frenleri henüz yeterli kıvama gelmemiş olabilir)..Yeni nesil Corolla MMT'yi beğenmedim, Civic derseniz eşimin rahatlıkla kullanamayacağı genişlikte..Bu gidişle jazz'ımızı müzelik oluncaya kadar kullanacağız gibi...Ben de test sürüşleri ve buralardaki muhabbetlerle idare edeceğim napalım..:)
  • Jazz'a LPG takan bir arkadaş vardı araba neredeyse hiç yakıt tüketmiyordu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serrikoc

    Jazz'a LPG takan bir arkadaş vardı araba neredeyse hiç yakıt tüketmiyordu
    Sahi böyle bir olay anlatılır durur, şehir efsanesi gibi..gerçekten böyle birini tanıyor musunuz? LPG 'de herahangi bir sorun yaşıyor mu? Herhalde km'de 90-100 kuruş falan yakıyordur?? Kaç yaktığını çok merak ediyorum..Acaba LPG+ Chip uyumlu olurmu dersiniz? Şöyle 100 hb, 140 NM gücünde ama 100-110 kuruş yakan bir jazz nasıl olurdu dersiniz?..
  • herkes jazzın yol ve rüzgar gürültüsünü içeriye çok aşırı derecede aldığından şikayetçi.
    kullanan arkadaşlar bizi bu konuda lütfen bilgilendirsinler.
  • Daha yeni "tanıştık".Var mı öyle Jazz'a ihanet edip başkalarıyla birlikte olmak.Gönül eğlendirmekte yasak.Neyse ki gerçek sevgilinin kim olduğunu anlamışsın çabucak Sevgili therapist fren daha yeni yeni bana güven vermeye başladı.Dolayısıyla senin toyota da yaşadığında yenilikle alakalı buna emin olabilirsin.Ben daha şimdiden araba alırsam Jazz'ı satmamayı kafaya koydum.Allah (c.c) sattırmasın tabi o ayrı.Zira gerçekten binek oto ötesi birşey bu.Daha yaz gelmedi bir de boardlarımı yelkenlerimi direklerimi yükleyip şöyle bir surf turu yapıp memnun kaldın mı ; biz ayrılamayız'ı oynarız.




  • Çok aşırı çok abartılmış olur.Aşırı da aşırı olur.Bana kalırsa normal geçen hafta 190 yaptım.Gerçi rüzgarsız bir havaydı ama 190 da az buz bir hız değil rüzgarın sesini almak için.Ama bunlar görece şeyler.Bana normal gelen bir başkasına anormal gelebilir.Tabi birde neyle kıyasladığına bağlı.Kullandığın ve normal bulduğun bir araç varsa kıyaslayabiliriz belki...
    quote:

    Orjinalden alıntı: orkuty

    herkes jazzın yol ve rüzgar gürültüsünü içeriye çok aşırı derecede aldığından şikayetçi.
    kullanan arkadaşlar bizi bu konuda lütfen bilgilendirsinler.




  • Koolandgang, araba konusunda çok "gözüdışarda"ları oynuyorum ne yalan söyleyeyim.."Sen bu jazz'ın neyini beğenmiyon da başkalarına bakıyon" diye sorsan " bir anlık hataydı, zaten çok içmiştim" diyebileceğim ancak..:) Benim diğerleriyle olan durum platonik (test sürüşü )düzeyinde..Jazz'ım ise bir gerçeklik, şarap gibi, yıllandıkça sevdirtiyor "meret"..:)) Bu arada umarım diğer sayfalardaki yazdıklarımla çelişkiye düşmüyorumdur, bana biraz öyle gibi geldi de...Aldatmanın önlenemez "tutarsızlığı" işte, naparsın..:)
    Rüzgar ve yol sesi konusunda şunları söyleyebilirim; Evet yüksek hızda yol ve rüzgar sesini bayağı alıyor içeri ama bence bu sınıfta daha sessizini ummmak hayal olur...Ayrıca zamanla alışıyorsunuz, sizi rahatsız etmiyor hiç..Sizin için çok önemliyse gövde altı yalıtımla ciddi olarak iyileşme sözkonusu olabilir..Daha bugün iç-dış temizlik yaptırdığım Sonax'a sordum, 250 ytl'ye kauçuk bezeri bir maddeyle yapabileceklerini söylediler..En iyi yanılarından biri ise motor sesinin çok az duyulması (zaten bu yalıtımla çözülebilecek bir sorun değil) Bu arada benim araba yıkandıktan sonra tam süper oldu, Show'rumdan sanki yeni çıkmış...Boya korumanın faideleri, öneririm..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 26 Mart 2007; 0:29:04 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: therapist70

    Sahi böyle bir olay anlatılır durur, şehir efsanesi gibi..gerçekten böyle birini tanıyor musunuz? LPG 'de herahangi bir sorun yaşıyor mu? Herhalde km'de 90-100 kuruş falan yakıyordur?? Kaç yaktığını çok merak ediyorum..Acaba LPG+ Chip uyumlu olurmu dersiniz? Şöyle 100 hb, 140 NM gücünde ama 100-110 kuruş yakan bir jazz nasıl olurdu dersiniz?..



    Benim anlatımım hatalı yanlış anlamaya müsait olmuş. Bu kişi benim birebir tanıdığım bir arkadaş değil anet haber grundan bir kişi taktırmıştı. İstanbuldan edirne, tekirdağ taraflarına gitmişti gelmiş çıkan tüketimi haber grubuna iletmişti. Konu başlığındaki değeri, LPG tüketiminin parasal karşılığını lt bazında benzine dönüştürerek yazmıştı. Değeri tam hatırlamıyorum ama 2.8 lt (yada 2.3lt) gibi bir şeydi. Bu değeri görenlerin hepsi şaşırıp tüketimle ilgili sorular sordular. O da honda jazz aracına LPG dönüşümü yaptığını bu sayede bu kadar az tüketimi olduğunu söylemişti.




  • Rahat ol ben sadece bu sayfayı okuyorum Arabayı alır almaz ilk işim boya motor döşemeye koruma yaptırmak oldu zaten.Ama sormak istediğim birkaç şey var.Yarın 1000 km kontrole götürüyorum.Mesela yangın tüpünü nereye taktın.Bagaj için bagaj havuzu gibi hem sesi hem de çizilme vs. önleyen birşey almamı tavsiye edermisin?Servise de sorabilirim de sen son kullanıcısın fikrin benim için önemli.
    quote:

    Orjinalden alıntı: therapist70

    Koolandgang, araba konusunda çok "gözüdışarda"ları oynuyorum ne yalan söyleyeyim.."Sen bu jazz'ın neyini beğenmiyon da başkalarına bakıyon" diye sorsan " bir anlık hataydı, zaten çok içmiştim" diyebileceğim ancak..:) Benim diğerleriyle olan durum platonik (test sürüşü )düzeyinde..Jazz'ım ise bir gerçeklik, şarap gibi, yıllandıkça sevdirtiyor "meret"..:)) Bu arada umarım diğer sayfalardaki yazdıklarımla çelişkiye düşmüyorumdur, bana biraz öyle gibi geldi de...Aldatmanın önlenemez "tutarsızlığı" işte, naparsın..:)
    Rüzgar ve yol sesi konusunda şunları söyleyebilirim; Evet yüksek hızda yol ve rüzgar sesini bayağı alıyor içeri ama bence bu sınıfta daha sessizini ummmak hayal olur...Ayrıca zamanla alışıyorsunuz, sizi rahatsız etmiyor hiç..Sizin için çok önemliyse gövde altı yalıtımla ciddi olarak iyileşme sözkonusu olabilir..Daha bugün iç-dış temizlik yaptırdığım Sonax'a sordum, 250 ytl'ye kauçuk bezeri bir maddeyle yapabileceklerini söylediler..En iyi yanılarından biri ise motor sesinin çok az duyulması (zaten bu yalıtımla çözülebilecek bir sorun değil) Bu arada benim araba yıkandıktan sonra tam süper oldu, Show'rumdan sanki yeni çıkmış...Boya korumanın faideleri, öneririm..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koolandgang -- 26 Mart 2007; 23:58:10 >




  • Bagaj için bahsettiğn türden bir toparlayıcıya ihtiyaç var (ben kullanmıyorum ama bu benim tembelliğimden)..:( Yangın tüpü bagajda "serbest" stilde, her an kolayca alınabilmesi için..:) Arka koltuk altını önerenler de var ama sanırım en iyisi bagajda tutmak ve bir askılık veya file benzeri bir şey ile bir yerlere sabitlemek..Boya korumayı ben ancak 1. yaşında akıl edebildim, gerçekten çok işe yarıyor..Bu arada rodajın dolmuş, gözün aydın..
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.