Şimdi Ara

JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :)) (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.478
Cevap
6
Favori
116.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün 1000 km bakımı için servise gittim.Uzun bir listeyi gözden geçirip ok'ledikten sonra 6 yıllık bakım anlaşmasını da imzaladım.Yangın tüpünü de bagajın sağ stop arkasına monte ettirdim.Hem göze hem de kullanışa hitap eden tek yer orası.Bu arada birşey dikkatimi çekti.Sağ arka tekli koltuk arkaya yaslandığında bagağ örtüsü çubuğuyla arasında iki parmak kadar bir aralık kalıyor.Oysa aynı aralık sol arka ikili blokta milimlerle ölçülüyor.Bu bana has birşey mi ? Yoksa herkeste böyle bir şıklık söz konusu mu ? Merak ettim.
    Diğer taraftan İzmir'de şu an jazz için hazirana sıra veriyorlar.Neden diye sorduğumda dünya da çok popüler olduğu için her ülkeye kotası kadar araba yollanıyormuş.Yani istek yapmalarına rağmen araba gelmiyormuş gibi şeyler söylediler.Ben de onların yalancısıyım.Bilgi mahiyetinde yazayım dedim...
  • koolandgang, bagaj örtüsündeki ayarsızlık kendi aracımda dikkatimi çekmedi, daha doğrusu o gözle bakmadım..:) Varsa da önemli bir sorun olmasa gerek..Jazz (Fit) ABD'de yok satıyor, korkunç bir talep varmış, aylarca bekletiyorlarmış..Bu nedenle Honda oraya ağırlık vermek istiyor olabilir..
    Sen daha ilgilisin diye soruyorum; Spoiler ve açık hava filtresi düşünüyor musun??
  • Oooo therapist.Özlettin kendini.Bu kadar ara verince 48 saat nöbetçi olduğunu düşünmeye başlamıştım.
    Spoiler düşünmüyorum desem yalan olur.Ama daha erken biraz tadını çıkarayım.Filtreye gelince kaputu bozduramam.İçeride de fazla bir katkısı olacağını sanmıyorum.Mutlaka bir değişiklik gerekir zira kaputun altı oldukça ekonomik kullanılmış.Bence en uygunu kaputu kesip dışarıdan soğuk hava almak.Tabi bu işten gerçekten anlayan birileri varsa onlardan fikir alınabilir.
    Son olarak geriye birtek ses sorunu kalır.Oda eğer 20'lerindeysen piyangodan ikramiye gibi gelir.Benim gibi dört onluk olduysan sinir bozucu olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koolandgang

    Oooo therapist.Özlettin kendini.Bu kadar ara verince 48 saat nöbetçi olduğunu düşünmeye başlamıştım.
    Spoiler düşünmüyorum desem yalan olur.Ama daha erken biraz tadını çıkarayım.Filtreye gelince kaputu bozduramam.İçeride de fazla bir katkısı olacağını sanmıyorum.Mutlaka bir değişiklik gerekir zira kaputun altı oldukça ekonomik kullanılmış.Bence en uygunu kaputu kesip dışarıdan soğuk hava almak.Tabi bu işten gerçekten anlayan birileri varsa onlardan fikir alınabilir.
    Son olarak geriye birtek ses sorunu kalır.Oda eğer 20'lerindeysen piyangodan ikramiye gibi gelir.Benim gibi dört onluk olduysan sinir bozucu olabilir.

    Sevgili koolandgang, dört onluk olmaya az kaldı, bu yüzden böyle modifiye-filtre mevzuların taktım, sıkıldım anlayacağın..:)) Bu arada nöbetlerden çıkalı çok oldu da mevzu azıcık biriksin dediydim..:))
    Bizim jazzcikardesler sitesinde açık filtre taktıran arkadaşlar var, bildiğim kadarıyla kaput falan kesilmemiş, akünün yanındaki boşluğa uzatmışlar, bayağı işe yaramış...Motor sesini çok arttırır mı dersin?? Bu arada benim aklıma bazı zihnisinir projeleri gelmiyor değil...Bir tanesi şu; klimanın üflediği soğuk havanın bir kısmı bir hortum yardımıyla filtreye yönlendirilir, böylece klimadan kaynaklanan performasn kaybı yok edilir..:)) İkincisi ise şu: hava filtresinin önüne küçük bir pervane konulur, enerjisini aküden alan küçük bir motor ile döndürülür, filtreye üflediği soğuk hava sayesinde performans arttırılır...:) Bunların patenti bana ait ona göre...:)))




  • Ben de şimdi gördüm.Oraya da yazdım.Birisi taktırmış merak ettim sonucunu.Bildiğin gibi eğer soğuk yerine sıcak hava alırsa ki bence kaputun altından direkt olarak -eğer uygun bir formül bulunmazsa seninkiler gibi :-) - alınırsa pek soğuk olacağını sanmıyorum beklenenin aksine sonuçlar doğurabilir.Yine de bir bilenle konuşmakta fayda var.Oraya yazdım cevap gelirse konuşuruz yine.Kal sağlıcakla
  • Therapist jazzcı kardeşlerden aşağıdaki cevap geldi.Yorumu sana kalmış


    - ALINTIDIR -
    selamlar.taktığım hava filitresinin markası kn bana 180 tl ye maliyetlendi.
    kutu içi kesinlikle önermiyorum.açık filitre çok çok iyi.yalnız ben orjinalini çıkartarak manifolda boru ile akünün yanına uzattım.motorun en soğuk hava alan yeri orası.diğer yerler motor sicaklığını alıyor.aşağıya tamponun arkasına alınabilirdi fakat yağmurlu havalarda çamuru ve suyu alacaktır.maksimum perfons alınan yer akünün yanıdır.orjinaline bakarsanız akünün yanından tekerin üstünden hava alınması öngörülerek kutu içi filitreye hava akımını sağlıyor.bu yüzden akünün yanı müsait.
    performansa gelince örnekle; 1.viteste çıktığım yokuşu şimdi çok rahat 2.viteste çıkyorum.( düşük devirler için) düşük devirde kullanımda çok fark ediyor.yüksek devirlerde ise eskiden 120 lere zorlanarak bağıra bağıra nerdeyse inip ittiresi geliyorken şimdi çok rahat 140lara çok rahat zorlanmadan çıkıyor. ses konusunda soğuk havalarda 2500-3000 de iken tatlı ses verirken bugünlerde hava sıcak olduğu için kış kadar ses gelmiyor.sesi rahatsız etmiyor.
    filitre motorun daha rahat nefes almasını sağlıyor.filitre arabanın ciğeridir diyebiliriz.tüketime gelince gaza daha az eskisine göre basıldığı için benzin sarfiyatı düşüyor.şu anda 420 kmde 1 depoyla şehir içi 40-50 daha yapar diye düşünüyorum.aslında bu rakamlar kişiden kişiye değişir ist.şehir içinde bazen (120-130) lara çıklıyor. merak eden arkadaşlar var ise e maillerine filitrenin fotoğrafını gönderirim.mesaja eklenti gönderemiyorum yeni olduğum için herhalde .




  • Evet, okudum..Ben bu işe bu aralar kafayı bayağı taktım..Araştırdım da....Netteki bilgiler de aşağı yukarı bu yönde, performansı en iyi arttıranın açık hava filtresi olduğu şeklinde..İkinci takıntım da spoiler konusunda...Öyle görünüyorki sadece arka spoiler fazla işe yaramayacak (hatta yol tutuşa olumsuz etki de bile bulunabilir (mi?)..Araba zaten yerden yüksek, arka spoiler arka tarafta aşağı doğru basınç uygularken ön taraf rüzgarın güçlü kollarında "uçuşa" geçebilir..:) Gerçi bu benim tezim ama mantıksız da değil gibi...O nedenle komple spoiler taktırmak lazım, o zaman da ülkem yollarında zamanla garip şekiller alabilirler (şurdaki çöküklük falanca yerde ki tümsekten, burası filanca çukurun eseri şeklinde hatırata dönüşebilir) ...Ayrıca bu işin sonu da yok , şuna bir bak istersen:http://www.cardomain.com/ride/2285369




  • Bu normal hali,

     JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :))


    Bu da açık hava filtreli

     JAZZ ELITE MÜSECCEL MARKA SAHİFESİ :))
  • Pc'nize Honda fit top ten video widget eklemek isterseniz tıklayın...


    Tıkla
  • Honda jazz Auto Express okurlarınca sınıfının birincisi seçildi..http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/driver_power_2007/archive/?group=class
  • valla jazzla gurur duyuyorum bütün arkadaşlarıma da tavsiye ediyorum . Tabii kendi sınıfı dahilinde .
  • Auto express'in 2007 nin en iyi 2.el otomobili maalesef Jazz olamadı.Kendi sınıfında birincilik ünvanını üst üste 4.kez koruyan Jazz,genel klasmanda bu ünvanı Ford Focus'a kaptırarak 2.liğe düştü...

    Şampiyonluğa alışmışız 2.lik bizi kesmiyor..
  • Geçen yıl yaptığımız bir araştırmada arabam.com sitesindeki 2. el fiyatlarını karşılaştırdık, jazz kendi sınıfında değerini en iyi koruyan araba çıktı (torpil yapmadık, emin olun)..:)..Öyle alıştım ki sürdüğüm başka hiç bir araba aynı keyfi veremiyor bana..Bu arada ev işine girdik, borçlandık, artık küçük şeylerini bahane edip satamayacağım..Bir kaç ay sonra açık hava filtresi, 185/60/14 Nokian lastikler, arka spoiler gibi bir kaç küçük ekleme/değişiklik yapmayı düşünüyorum..Böylece yol tutuş ve performansla ilgili pek bir sıkıntı kalmayacak (hatta 185/55/14 bile olabilir, 2.5 cm kadar alçalacak )..Bu beni 2 yıl daha idare ettirir, yeni kasa jazz'a kadar..:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 13 Nisan 2007; 22:18:35 >
  • Senin adına sevindim.Eskilerin dediği gibi,ahirette iman dünyada da mekan lazım.Hayırlı olsun inşallah.Sen ki bana bu hızların aracı değil diyen değilmiş gibi cantı 1 inch küçültmekten, yanağı inceltmekten, arka spoiler vs.. gibi değişikliklerden bahsediyorsun.Şimdi 2 sorum var.Birincisi "arabanda" yol tutuş problemi mi var? hayır diyorsan o zaman 2. sorum geliyor.Kankunen olmaya mı karar verdin ?
    Bugün Alaçatı'ya gittim.4 kişiydik.Fazla basmadım fakat hava rüzgarlıydı.Özellikle otobanda tepelerde şiddetleniyordu.Sunroof açık 140 km hızda sağnaklara girmeme rağmen rahatsız edici HİÇ bir sarsıntı, ekstra birşey hissetmedim.Böyle olunca aklıma son modellerde bazı eksiklikler giderilmiş galiba demekten başka birşey gelmiyor.Diğer taraftan yakıtta hala beklediğim ekonomiyi yakalayabilmiş değilim.Tamam 500 km altına düşmedim 1 depoda hiç ama, Barış Purut'un istatistiklerinin de kıyısına yanaşamadım bile.Ay sonu bir uzun yol göründü.1500 km kadar.Umarım rodaja ve değişik tecrübelere katkısı olur.Kazasız belasız sürüşler,hayırlı bir hafta olması dileklerimle...




  • koolandgang, teşekkürler, darısı başına diyelim..Jazz'ımda yol tutuş problemi kesinlikle yok, fakat sınıfının en iyi tol tutuşuna da sahip değil (olmasını da istemem doğrusu, bu sefer daha sert süspansiyonlar gerekecek, daha konforsuz bir sürüş olacak)..Ben gene de yüksek hızlarda daha stable olmasını, daha güven verici olmasını arzu ediyorum..185/55/14 işin biraz fantazi yanı, tercih edeceğimi zannetmiyorum..Yakıt en az %5 artacak, daha konforsuz bir sürüşü olacak (Raikonen olmayı istemediğime göre)..:) Ama yıl sonuna doğru lastikleri değiştirmem gerekecek gibi görünüyor, değiştirmişken daha sessiz ve daha iyi yol tutuş sağlasın diye Nokian 185/60/14'ü tercih edebilirim..Başka arabalara gözüm kaymasın, beni bir süre daha idare etsin diye..
    Yakıtın 10 bin km'den sonra 0.5-1 lt kadar (sürüş tarzına göre) düşecektir, bundan emin ol..Bu arada vites geçişilerini (maximum torkun 2800 devirde olduğunu unutmayarak) uygun aralıklarda yaparsan , fazla devirli kullanmazsan şimdiden ekonomi sağlayabilirsin..




  • Therapist Jazz'ının üzerinde gelen lastik ölçülerini verebilirmisin ? Mesela benim ki 185*55*15.Galiba parti parti veya seneye göre belki de modele; ölçüler değişebiliyor.Yakıta ve tutuşa etkisini merak ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koolandgang -- 17 Nisan 2007; 14:17:49 >
  • Elite'lerin lastik ebadı 185/55/15, sportlar ise 175/65/14..Her ikisinin de dönme mesafesi ( ya da çapı) mm'lik farkı saymazsak neredeyse aynı, farkı ise 185 tabanlı lastiklerin yerle temasının daha fazla olması ve yol tutuşun çok az da olsa artması..Aynı zamanda sürtünme kuvveti de daha fazla olacağı ve lastik direnci artacağı için yakıtı da gene çok cüzi bir oranda artar..İkisi arasındaki yakıt farkının %1-2'den fazla olacağını zannetmiyorum..Benim asıl fantazi dediğim lastik ölçüleri olan 185/60/14 te ise yeni bir janta ihtiyaç duymaksızın taban genişliği artırılıyor, çap ise küçülüyor...Böylece araba yaptığım hesaba göre 2.5 cm kadar alçalmış oluyor, bu ciddi bir yol tutuş artışı demek...Fakat dönme çapı azaldığından, yani lastiğin 1 turda katettiği mesafe azalacağından aynı mesafe için daha fazla dönmesi gerekecek, bu da motorun fazladan çalışması demek..Matematikten hatırlarsan çemberin çevresi Pi sayısının çap ile çarpımı, çaptaki her bir cm artış, çevrede 3.14 cm artış demek..Bu durumda tabi aracın hız göstergesi de fabrika verisine göre ayarlandığı için örneğin 90 km'h hız gösterdiğinde sen gerçekte 85 km'h ile gidiyor olacaksın..Ayrıca araç yere daha yakın olacağı ve yanakları daha dar olacağıiçin yerden gelen darbeler daha çok içeri yansıyacak..Yani bu fantazinin yol tutuş dışında hiç bir elle tutulur yanı yok..:)




  • Doğru 185*55*15 miş.Ben kaplumbağa ile karıştırmışım
  • Arkadaşlar 20000 YTL'te kadar otomatik dizel araç bakıyorum ama bulamıyorum. (fiestayı kötülediler) Bu yüzden Honda Jazz bakıyorum.Gerçekten çok güzel ve donanımlı bir araç ama kafama takılan 2 soru var.Honda Jazz yakıt bakımından ne tüketim yapıyor? Bir de araç bana çok yüksek görünüyor acaba virajları rahat alabilen bir araçmıdır??
  • jazz feci birşey birşey yaw acayip seviyorum ben de.
    şu ses konusu yüksek hızlarda geçerli arkadaşım
    yeniysen baz versiyonu, keyif süreceksen kesinlikle elite al derim
    elite zaten çıldırmış sunroof falan var
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.