aracin 6 yil garantisi var ama 6 ayda yada 10000de bir servise gitmek gerekiyor bu servislere gitmezsek ne oluyor garanti kapsami disina cikiyormuyuz bu arada servis ucreti ne kadar
Bu soruna cevap olur sanırım.Ama arkadaşın beklemeye karar verirse fiyat farkını da gözönüne alsın.Bilirsin yeni kasa yeni fiyat
Tırtıll; 6 Yıl veya 150.000 km tek yön honda servis. Servis ücretlerine gelince 10000 bakımı 200-300 arası diye duydum.Ama bu sana bağlı polen filitresi vs falan dersen 300 belki de üstü.Tam bilemiyorum zira daha 3000 km olmadı.Hem sıkma canını böyle şeylerle tadını çıkar.Ben az öce radara girdim hiç hesapta yokken 220 çıktı.Allah (c.c) kaza bela vermesin bunlar halledilmeyecek şeyler değil.
Yeni jazz'ın arkasını ben de beğenmedim, şimdikler çok daha şık...Motor seçimlerini ise yerinde buldum, jazz gibi bir arabada isteyene 1.3, isteyene 1.5 olabilmeli..yanlız 1.5 olan eğer ABD'deki Fit ile aynı ve vtec olacaksa o zaman "yakıt ekonomisi" özelliği biraz geri planda kalacak (performansına göre gene az yakacak ama sınıfının en az yakanı olur mu zannetmem)..En çok Honda'nın küçük dizel alanında neleri başardığını göreceğiz..Gene en sessizi ve en hızlısı olabilecek mi?
Yeni jazz'ın dış görünüşü istediğim gibi olursa bu "meret" beni yeni kasayla (ve muhtemelen dizeliyle) gene kendisine bağlayacak demektir..:)
Bu soruna cevap olur sanırım.Ama arkadaşın beklemeye karar verirse fiyat farkını da gözönüne alsın.Bilirsin yeni kasa yeni fiyat
Açıkçası 2007 aldığıma daha da mutlu oldum.Zira yeni kasa beni pek kesmedi.Tabi içi nasıl olur onu zaman gösterecek...
arkadaşlar yeni bir jazz'cı olarak bazı sorularım var
1- daha araba yeni 200km bile olmadı ilk depo boşalmadı ama yakıt ortalaması 7,6 ile 7,2 arası değişiyor, bu kacınçı kilometre'den sonra azalır 2- jazz benim ilk 0 km arabam motoru açma mevzuun'da nasıl bir kullanım tavsiye edersiniz
not olarak, benim servisim sokağın başından geçtiği için arabayı hafta içi eşim kullanıyor, sabahları işe giderken önünden her geçişimde akşam olsada bir sebeple yollara çıksam diye sabırsızlanıyorum her geçen gün biraz daha beğeniyorum.
Tırtıll; Ekonomik yakıt tüketimi için biraz daha beklemen gerekecek. Ben şu an 3000'e yaklaşıyorum.Hala bahse konu ortalamalara yaklaşamadım.En son İstanbul seyahatimde artık aldığım yakıttanmıdır nedir anlayamadım İzmir İstanbul arası 7.1 İstanbul İzmir arası 5.8 ortalama tutturdum.İki turda da yakıtı shell den aldım.Yalnız dönüşte 2 yerine 4 kişiydik.Ve yaklaşık 40 kg ekstra bagajımız vardı.Üstelik birçok bölümde klima da çalışıyordu.Yavaşta gitmedim hatta radara bile girdim.Bunlara rağmen 5.8 , şaşırmadım desem yalan olur.Tecrübeli arkadaşlar 10000 km den sonra şuan ki ortalamadan 1 veya 1/2 litre daha az yakacağını söylüyorlar. Motor açma mevzuuna gelince fazla zorlamadan bu yanlış anlaşılmasın basma demiyorum.Israr etme diyorum yani istediğin kilometreye çık fakat aynı hızda zorlama.Tabi en uygun rodaj için kesintisiz km yapmak lazım.Ne bileyim tatile çıkarken falan arabayı tercih et.Şehir içi değilde şehirler arası iyi olur.Hoş İstanbul da çevre yolları da iş görür.Ani kalkış ve duruşlar yapma.Frene yüklenme balatalar yavaş yavaş alışsın.Hoş bunlar kitapçıktada bulabileceğin şeyler...
Tırtıll, yakıt ekonomisi 10 000 km'den sonra daha belirgin olmaya başlıyor, fakat bildiğiniz gibi motor tek belirleyen değil bu konuda ..Sürüş karekteri, yük ve özellikle MESAFE çok önemli..5 km'den kısa mesafelerde her araba fazla yakar..Ayrıca jazz'in maximum tork devri 2800 olduğu için fazla devirli kullanırsan tüketim artacaktır. Ayrıca jazz'ına alıştıkça zamanla daha ekonomik sürebileceksin...Baksana koolandgang İst'a gidişte daha çok, dönüşte ise daha az yakmış, çünkü dönüşte hem kendisi hem de arabası daha tecrübeliydi..:)). Rodaj için önerilen şu; Mümkün olan her devirde kullan, fakat ani zorlamalardan kaçın..
Hakikaten fark etti.Şu an 3000 km üstündeyim.Şehir içi tampon tampona 6.6-6.7 yakıyor.İstanbul yapmadan önce 7.1-7.2 yakıyordu.İnşallah birde Alaçatı turlarına başlayayım rekorları altüst edecem.
Selamlar...Ben bu arabayı hiç kullanmadıma ama arabayı çevremde gördükçe ve buradaki yorumları okudukça hayranlığım artıyor. şu sıralar bu arabayı almam zor ama bakalım...
bir sorum olacak:
yeni kasanın çıkmasına yakın eski kasanın fiyatları düşer mi acaba?
Slm, Irish
Ben olaya şöyle yaklaşıyorum.Realite de bu yönde zannedersem.Arabanın fiyatı zaten şu anda düşük.2008 de yeni kasasıda mutlaka farklı fiyatla çıkacak.Yani fiyat rutin değişikliğin dışında yeni kasa çıktı diye düşmez.Bkz.2006 Corsa 2007 Yeni Corsa
Sağolasın...
Hımmm haklısın...Kör şeytan diyo gir borca al arabayı ama kör işte..benim halimi görmüyor ki...
Eğer ayağını yerden kesen bir araban varsa boşver borca hiç girme.Ya arabam da yok dersen.İhtiyacın var mı acilen onu sorgula.Var diyorsan bütçeye en uygununu düşün.Kendini sıkma.Araba vırt zırt olur.Önemli olan sağlık huzur olsun.Kapının önünde Testarosa'n olmuş ama huzurun yok ne fayda.
Ayağımı yerden kesecek bir araba var çok şükür...Biraz daha idare edelim bakalım...
Her iki aracada sahip biri olarak derim ki; Jazz.
(5 yıl 1.2 easytronik corsa kullandım, allah bir daha kullandırmasın. 4 aydır da Jazz elite cvt sahibiyim, her gün bir iş çıksa da jazz kullansam diyorum)
Büyüklük konusuna gelince, Kayın birader de sizin gibi inat etti, corsa daha büyük dedi, aldım elime metreyi, gittik Opaz'a corsanın içini ölçtük, bir de Jazz ın. Ağzı açık kaldı, "olamaz abi" dedi. Dışı küçük, İçi corsadan büyük. Başım tavana değdi Corsada, Jazzda 4 parmak daha var.
CVT ile easytronik vitesi karşılaştırmak bile abes, kullanan bilir. Üstelik 2007 ye kadar tüm easytronikler arıza özürlü, benim de başıma geldi, Almanyadan parça bekledik. Üstelik lunaparkta "Radar" a binmiş gibi vites geçişlerinde yığılıyor. CVT sanki manyetik yastıklar üzerinde giden tren gibi, hiç bir yığılma hissesdilmiyor, üstelik rampalarda sorun yok, hanım corsa da korkardı önüne bir rampa çıkacak diye.
Fazla uzatmaya gerek yok, Kıyaslama yapmak için kullanmak gerekiyor. Yoksa Netten alınana bir kaç yazı ile Oto Test-Kıyas yapılmaz.
Selamlar
Yeni Jazz'in ne zaman cikacagi hakkinda bilgisi olan var mi? Ben piyasaya cikis tarihi hakkinda duzgun bir bilgi bulamadim ama yeni seriye bir dizel motor eklenecekmis.
Arkdaşlar bende heyecanla yeni kasanın çıkmasını bekliyorum,bu saate kadar beklemişken biraz daha beklim diyorum,tam tarihi bilen var mı arkadaşlar... dayanacak kuvvet kalmadı bende:)
En yakın 2008 başı gibi gözüküyor.Sıkın dişinizi zaten bugün almak isteseniz temmuza sıra veriyorlar.
Bu sira meselesi de amerikadan kaynaklaniyor. Jazz fit olarak amerikada satisa sunuldugu 2006'dan beri iyi bir satis rakami yakaladi. ABD'de nisan 2007'de satislarini % 13.7 artirarak 3958 satti.