Birkaç soru sorucam bakalım forumda ne kadar trafik ve araba bilgimiz var ölçelim 1) Genel trafik kuralları içinde 90-120 km/h sürati geçmek yasak iken kadranda neden 200-220ye kadar hız ibresi ve yapabilme kabiliyeti vardır? 2) Aracın ağırlık merkezinin yukarı çıkmasının ne gibi etkileri olabilir? 3) Araçla virajlara girerken neden hızımız yavaşlar? 4) Lastik hava basıncının az olması Hangi kuvveti etkiler? 5) 90km/h ile 1 saniyede aldığımız yol kaç metredir? 6)Araba ile seyir ederken sizce hangi dirençler en az etki eder? (ivme, yuvarlanma,yokuş,rüzgar,aerodinamik) 7)Bir eğimi çıkarken ve inerken vitesler aynı mı olmalı inerken vites yükseltmeli miyiz? 8)V kayışımıza bağlı Klimamız dönerken Neden motora yük olmuyor da çalıştırdığımızda yük olmaya başlıyor sonuçta iki türlü kayıştan tahrik alıyor bakalım kim 8/8 yapıcak Birde artık 100kmde kaç litre yaktığımız değil 1L Mazot ile kaç km gittiğimizi hesaplayalım bakalım 100kmde/6.2 Litre yakan araba 1 kmde 16,1 km gidicektir bu değer genel skala ile 13-28km arasında değişir (bu değer günlük kullanılan standart arabalardadır) 5 litre mazot aldığımızı var sayalım ve mazotun şuan güncel değeri 21 tl " 5*21=105 TL" İle 16*5=80 km yol alıcağız bu da kmde 1.25 tl yakmamıza eş değer olucaktır < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exommas -- 5 Nisan 2022; 2:1:34 > |
Kafa yakıcı sorular!
-
-
sınav da mıyız hacı?
-
yok hocam otomotiv teknikeri öğrencisiyim hocaların bazı kafa yakıcı sorularını not edip forumda paylaşmayı seviyorum daha sınava 2 hafta var ama sağ olasın :)
-
ödev ise geçersin
1 maliyet
2 tüm ağırlık özellikle motor ön tarafta
3 momentum / fizik sarkaç konusu
4 değişir
5 basit oran orantı google söylüyor
6 google
7 yola bağlı dümdüzse inerken son viteste de inersin
8 ac açmadan kompresör çalışmaz. boş muhabbet bir soru
araçtan araca değişir
trafiğe göre değişir
evet -
1) devletlere de para lazım, acil durumlarda kullanabilmek için, yakıt için olabilir maksimum hızı 120 km olan mı çok yakar 220 km olan mı ? Ayrıca performans için de aynısı geçerli maksimum hızı 120 km olan araç 25 saniyede anca 0-100 yapar
2) yol tutuşunu etkiler ağırlık merkezinin aşağıda olması lazım yoksa yarış arabaları Bugatti değil Caddy olurdu.
3) merkezkaç etkisi diyeceğim öyle bir fizik kuralı yok diyorlar ama 100 km ile girilen viraja neden 200 ile giremiyoruz bilmiyorum
4) aracın atikliğini engeller bence çünkü fren yaparken ve kalkarken enerji kaybı olur esnediği için mi diyeyim tam anlatamadım.
5) 24 metre (daha önce birkaç kez 100 km/h ile olanı hesaplamıştım aklımda 28 kalmış)
6) yuvarlanma en masumu gibi duruyor.
7) aynı olmalı bence bayır aşağı inerken hızımız çok artmadan güvenli şekilde inmek için
8) tam çalışma prensibini bilmiyorum ama baskı balata gibi sistemi ayırıp birleştiren bir sistem gibi birşey var yani klima çalışmadığı zaman kasnağı boşa dönüyor.
Kaç aldım hocam sınavdan :)
-
Arkadaşlar 3. soruyla da alakalı olduğu için soruyorum:
Viraj içinde fren yapmanın arabaya donanımsal bir zararı var mıdır?
Fren balataları, diskler ya da fren kaliperi gibi parçalar açısından soruyorum.. -
1. Sorun için bir anektot; vakti zamanında Almanya'da otoyollarda hız sınırı %100 ü kapsayacak şekilde vardı. Sonra Porsche Audi vs. bu tarz spor araba üreten firmalar insanların aldıkları bu spor otomobilleriyle hız yapamadıklarını ve bu yüzden de satışlarının yetersiz olduğunu bahane ederek hükümete dava açıp bu davayı kazanmıştır. O gün bugündür Almanya'da bazı otoyollarda hız sınırı yoktur. Rahat rahat 300 kmh hız yaparsınız. -
1)cevabın kısmen doğru
2)çok doğru ama caddycilerden uzak durun makasa giriyorlar yeni kasalarda
3)bakalım doğru cevap çıkıcak mı
4)Hocam lastik basıncı az olursa lastik arabaya takoz etkisi gösterir bu durumu bisikletlerde daha rahat görebiliriz havası inmiş lastikle gitmek zorken havası şişilmiş lastikle gitmek daha basit ve enerji kaybı daha azdır
5)25 metredir hocam formulu 9000.1/60.60
6)yuvarlanma direnci en azdır doğru bakalım en fazlasını biri söyleyecek mi takipte kalın bence :)
7)yolun durumuna göre değişir hocam eğer hızlanmak istemiyorsak aynı viteste kalarak motor kompresyonundan faydalanabiliriz
8)hocam hemen söylüyorum kasnak boşa çıkıyor yani avare dönmeye başlıyor aynı mantık yeni nesil alternatörlerde de var tam dolum yaptığında aküye kasnak boşa çıkıyor ve motora yük olmuyor
hocam sınavı geçtiniz ama yetersiz kalan bazı cevaplar var bunun gibi kendini kaynak ustası sanan ustalarımıza özel teknik bilgi içeren sorular daha hazırlamayı düşünüyorum iyi olur mu sizce?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exommas -- 5 Nisan 2022; 11:19:8 >
-
Diğer sorulara doğru cevap verildiğini varsayarak sadece 3. soruya kendimce yorum yapayım ;
3-) Birden fazla cevabı var.
- Merkezkaç kuvveti
- Sürücü kaynaklı - Psikolojik
- Araç kaynaklı - Bakımsızlık
( Merkezkaç kuvveti ) Fizik olarak cevaplamak gerekirse ;
Siz virajı almaya başlarken virajın daire merkezine doğru yatarsınız. Bu ağırlık merkezinizi lastiklerin üstünden alarak yol hizasına getirir. Merkezkaç kuvveti de sizi dışarıya doğru iteceğinden bu iki kuvvet birbirini dengeler. Dengeleme esnasında tüm yük sırasıyla şase>alt takım parçaları>lastiklerde olacağından ve lastiklerin virajda yere temas ettiği alan artacağından gazın sabit olduğu durumlarda dahi bir miktar yavaşlama beklenebilir.
-
Viraj içinde fren yapmak, aracın ağırlık transferini virajın dışına doğru arttıracağından aracın lastik yanaklarının üzerine daha fazla yük binmesine sebep olacaktır. Alt takım parçaları için kauçuk olan tüm burçlara binecek yükü arttıracaktır. 1-2 sefer bu yükün artması bir problem teşkil etmez lakin alışkanlık haline getirilmesi durumunda alt takım ömrünü kısaltır.
-
Teşekkür ederim hocam 👍 -
1) Almanya'da hız sınırı olmayan yollar da var. Ama genel olarak bu sorunun cevabı "Çünkü, neden olmasın?"
2) Ağırlık merkezi yukarı çıktıkça araba virajlarda daha çok yatar, hatta devrilebilir.
3) Araçla viraja girerken hızın yavaşlamak zorunda değil. Sabit hızla da virajlar dönülebilir. Hatta hızlanarak da dönebilirsin. Gaza basmadığın durumlardan bahsediyorsan cevap, "sürtünme"
4) sürtünme
5) saniyede 25metre
6) Araba sürerken temelde 2 kuvvet etki eder. 1 yer çekimi, 2 sürtünme. Yerine göre ikisi de etkilidir. İvme bir kuvvet değildir. Birim zamanda, hızındaki değişimi ifade eder.
7) Araba kullanmak formülize edilemez. Yol, eğim, araç durumu, araç gücü, şanzıman oranı gibi pek çok değişkenle bu sorunun cevabı kesin olarak verilemez. Standart bir arabada yokuş çıkarken motor gücü yetersiz kalırsa vites küçültürsün, yokuş aşağı inerken bulunduğun viteste araba yavaşlıyorsa ve sen yavaşlamasın istiyorsan vites yükseltirsin. Yokuş aşağı inerken araba hızlanıyor ve sen hızlanmasın istiyorsan vites küçültürsün. Yani kesin doğru cevabı olmayan bir soru bu.
8) Klima kompresörü içerisindeki havayı basınçlandırır. Bu işlem için motordan güç harcar. İçerisinde hava yoksa güce de ihtiyaç olmaz.(benim bildiğim bu şekilde, doğru değilse doğrusunu öğrenmek isterim.)
Aracım 1 litre benzinle 11km gidiyor. En son aldığım 10 litre benzinle 110km gidebildim şehir içi, soğuk motor.
-
2) Düşük ağırlık merkezi = daha iyi yol tutuş, daha iyi ağırlık transferi, yüksek hızlarda daha yüksek yanal kuvvetlere ulaşılabilir takla atma riski olmaksızın. Zaten SUV ile yere yakın araç kullanan ilk virajda farkı anlar. Aracın altına daha az hava gireceği için daha stabil bir sürüş.
3) İstersen yavaşlamayabilirsin bu senin seçeneğin ama uçar gidersin. Neden diye bir şey yok ama dönmek için yavaşlamak zorundasın. Düz yolda lastiklere sadece doğrusal kuvvet etki eder. Dönüş esnasında lastiklere doğrusal ve yanal kuvvetler etki eder. Atıyorum, lastikler toplamda 4 birim kuvvet taşıyabilsin.
Dönüş esnasında negatif veya pozitif ivmelenme yaparsan yani gaza veya frene basarsan 1 birim ivmeye gitti diyelim. Yanal kuvvetler için 3 birim kaldı. Sen ivmeyi sabit tutarsan yani hızlanma veya yavaşlama durumun olmazsa lastikler 4 birim yanal kuvveti taşır.
Bu yüzden viraj içinde hız değişimi istenmeyen durumdur.
4) Lastiğin inik veya fazla şişik olması temas alanını değiştireceğinden yol tutuşu azalır bu da yukarıda saydığımı etkiler.
6) En düşük kuvvet sabit hızda ivmelenmedir çünkü sabit hızda ivme olmadığı için sıfırdır. Aynı zamanda eğimsiz bir yolda eğim direnci de sıfır olur. Tabi bunlar kağıt üzerinde. İvmelenmenin derecesi de önemli, eğimin derecesi de önemli.
Eğer bunlar varsa en düşük kuvvet yuvarlanma direncidir. Dediğim gibi hepsi bir şeye bağlı. 5 km/saat hızla gidiyorsan rüzgar direncini de yok sayabiliriz. 120 ile giderken rüzgar direnci başka 200 ile giderken bambaşka çünkü hızın karesiyle orantılı + rüzgarın nereden estiği ile alakalı.
Diğer soruları cevaplamadım kişiden kişiye göre değişir. Km/saat cinsinden metre/saniye geçmek için en basit yöntem hızınızı, 3.6'ya bölün. 120 km/saat= 33.33 metre/saniye
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 5 Nisan 2022; 14:22:19 >
-
Sorular cok guzel. Okulda verilen egitimi cok begendim. -
Çok teşekkür ederim hocam motor hocamız beyin fırtınası yaptırmayı seviyor bende forumda paylaşarak burada insanların cevaplarına bakıyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exommas -- 5 Nisan 2022; 19:5:4 >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
sınav da mıyız hacı? |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X