Şimdi Ara

Kaliforniya'da tüm yeni evler için elektrikli araç şarjı zorunlu hale geldi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
391
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kaliforniya'da tüm yeni evler için elektrikli araç şarjı zorunlu hale geldi
    ABD'nin Kaliforniya eyaleti, elektrikli araçların benimsenmesi yönüde önemli bir adım atarak, 2026'dan itibaren çoğu park alanında elektrikli araçlar için şarj imkanı sunulmasını zorunlu kıldı.



    Tek haneli tüm evlerde zorunlu hale getirildi



    Yeni yönetmeliğe göre, yeni yapılan tek haneli evlerde yer alan park alanlarında şarj cihazının yer alması zorunlu hale getirildi. Apartmanlarda yaşayan kişiler için ise park yerlerinin en az bir tanesinin "elektrikli araçlara hazır" olması şart koşuluyor.



    Elektrikli araçlara hazır tanımlaması, o park yerinde 240V/20A çıkış verebilen bir priz (NEMA 6-20, 14-30 veya 14-50) veya bir adet J1772 (Type 1) veya J3400 (NACS) şarj çıkışının olması anlamına geliyor.



    Yeni düzenlemede oteller için de zorunluluklar getiriliyor. Yeni otel projelerinde yer alan park alanlarının %65'inin elektrikli araçları şarj edecek altyapıya sahip olması şart koşuluyor ve gerektiğinde bu oranın %100'e çıkarılabilecek altyapıya sahip olması gerekiyor.



    Ticari binalar için ise otopark alanlarının %20'sinin elektrikli araçlara hazır olması ve şehir gereksinimi doğrultusunda bu oranın %30 veya %45'e çıkabilme seçeneği sunulması gerekiyor.



    Ayrıca Bkz.Eski Stellantis CEO’sundan itiraf: Çin, elektrikli araçlarda Avrupa’nın çok önünde



    Son olarak, kuralların yalnızca tamamen yeni inşa edilen binalar için olmadığını belirtelim. Mevcut bir yapıya eklenecek her park yeri için bu kurallar geçerli olacak.



    ABD'de elektrikli araç dönüşümünde öncü olan ve elektrikli araç sahipliğinin en yüksek olduğu Kaliforniya'da bu kuralların devreye girmesi sürpriz sayılmaz. Ülkemiz için de benzer bir yasanın yürürlüğe girmesi, elektrikli araçların benimsenmesi yolunda oldukça faydalı olacağı aşikar.




    Kaynak:https://electrek.co/2024/12/18/california-will-require-ev-charging-for-all-new-residential-units-in-2026/







  • Medeniyet işte..
  • Çok iyi olmuş bizde ticari alanlarda var sadece.

    j) Zorunlu otopark adedi 20 ve üzeri olan yeni yapılacak yapılara ilişkin yapı ruhsatı başvurularında zorunlu otopark alanlarının 1 adetten az olmamak üzere en az % 5’inin, ilgili standartlara göre şarj ünitesi dâhil elektrikli araçlara uygun olarak düzenlenmesi şartı aranır.”

    Yeni yapılacak olan bölge ve genel otoparklar ile AVM’lere ait otoparklarda en az %10 oranında otopark yerinin ilgili standartlara göre elektrikli araçlara uygun olarak (şarj ünitesi dâhil) düzenlenmesi şartı aranır. Otuzbin metrekareden büyük AVM’lerde kurulacak şarj ünitelerinden en az birinin, yetmişbin metrekareden büyük AVM’lerde ise en az ikisinin ilgili standartlara göre hızlı şarj kapasitesine sahip olması gerekir. İhtiyaca göre elektrikli araç otopark yeri sayısının artırılması hususunda idarelerce karar alınabilir.”
  • gun kullanıcısına yanıt
    Bu işlerin ülkemizde de kanuni olarak uyarlamasını gelmesi lazım da bizde nasıl uygulanacak daha doğrusu kağıt üzerinde değil gerçek mana'da hayatın içinde uygulamasını sağlayacaklar merak ediyorum, şaka değil gerçek bizde rant mevzu oldumu tüm odaklar birleşiyor, tüm bu sıkıntıların üstesinden gelmemiz lazım...
  • mehmet_clk M kullanıcısına yanıt
    Valla tüketiciler taleb ediyorlar en önemli olay bu. Sonra Togg var bunu yaymak için ellerinden gelen yapıyor hükümet.

    Bu nedenle ileride sorun olacağını sanmıyorum. Şu anda sitelere bedava kurmak isteyen çok şirket var. Sadece aşırı yaşlı ve bağnaz insanlar var diretiyorlar geçişe karşı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 22 Aralık 2024; 22:9:18 >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Site vb yerlerde yönetimler iş beceremeyebiliyorlar, bir kısım insanların da bananecilik yüzünden bu sistemin kurulmasına itiraz etmeye taş koymaya bayılıyorlar anlaşılan, tanıdığım birçok kişi sitelerinde yazdığım şeylerin yaşandığını söylüyor, bir kere altyapı için gereken maliyetin büyüklüğü hane başına düşen paranın büyüklüğü bu geçişin en büyük sıkıntısı, oturduğum yerde aidat ödemesini inadına geciktiren insanlar var :) bazı yerlerde iş daha beter..


    Ülkemizde bu geçiş süreci şimdilik elektrikli aracı olanlara yarıyor olmayanlar da dilediği gibi takılıyorlar, durum bu :))

  • İstanbul'da apartmanlara otopark zorunluluğu gelse o bile kafi. Yeni apartmanlar dikiliyor çevremde hiçbirinin otoparkı yok. Araçlar sokaklarda.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • mehmet_clk M kullanıcısına yanıt
    Altyapı maliyet filan yalan. 169 tane EPDK lisanslı firma var. Ben 10 tane büyüğü aradım 6 tanesi bedavaya kuruyor tüm masraflarını karşılayarak.

    En son kablosu olsun. Bir tanesi 30 kW DC olsun, ekranlı olsun, sigortalı olsun diye pazarlık yapıyordum.

    Hatta fiyatıda piyasadan yüzde şu kadar hep düşük olacak diye konuştum ve hepsinede anlaştım.

    Yinede yaşlı emekli amca istemedi 340 daireli sitede, 25 araba var sıkıntı yaşatıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.