Şimdi Ara

Kapıdan satışlarda cayma hakkı kolaylaştırıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.164
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kapıdan satışlarda cayma hakkı kolaylaştırıldı
    Bugün Ticaret Bakanlığı tarafından Resmi Gazete’de yayımlanan düzenleme ile kapıdan satışlarda tüketicilerin cayma hakkını kolaylaştıran yeni kurallar hayata geçirildi. Kapıdan satışlarda tüketiciler 14 gün içerisinde ürünü iade edebilecek. Söz konusu düzenleme 1 Ocak 2025’te yürürlüğe girecek.



    Yeni düzenleme ile kapıdan satışların sözleşme içeriğinde tüketicinin satıcı veya sağlayıcıya daha hızlı ulaşması için standart iletişim bilgilerine ek olarak varsa farklı bir iletişim bilgisine yer verilmesi zorunlu hale getirildi. Tüketiciler, sağlayıcının oluşturacağı sistem üzerinden SMS, e-posta gibi yöntemlerle ürünleri iade veya iptal edebilecek.



    Ayrıca Bkz.WhatsApp desteği kesilecek telefonlara yenileri ekleniyor



    Yeni düzenleme kapıdan satışların yanı sıra AVM'lerde yapılan satışlar, temizlik hizmetleri, ile bahis, çekiliş, piyango ve benzeri şans oyunlarına ilişkin hizmetler, belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve boş zamanın eğlence veya dinlenme amacıyla değerlendirilmesi hizmetlerini de kapsıyor.






    Tüketicilere ürün satışlarında cayma hakkının olduğu durumlarda, bu hakkın kullanılma şartları, süresi ve usulü, cayma hakkının kaybedileceği durumlarda hangi koşullarda bu hakkın kaybedileceği, cayma hakkının kullanılamadığı durumlarda cayma hakkından faydalanamayacağı konularında satıcı veya sağlayıcı tarafından yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bilgilendirile yapılması zorunda olacak. Sözleşmelerde ayrıca, cayma hakkının kullanılamadığı durumlarda "Bu sözleşmede cayma hakkımı kullanamayacağımın farkındayım." ve cayma hakkının kaybedileceği durumlarda "Bu sözleşmeye konu malın ambalajının veya koruyucu unsurlarının açılması halinde cayma hakkımı kaybedeceğimin farkındayım." gibi ibareler de yer alacak. Vatandaşlar sözleşmeyi okuyarak cayma hakkını kullanıp kullanamayacağı konusunda net olarak bilgi sahibi olacak.



    Dijital içeriklere cayma hakkı getirildi



    Kapıdan satış sözleşmelerinde dijital içerikler ve kod ile aktifleştirilen dijital ürünler cayma hakkı kapsamının dışında tutuluyordu. Yapılan değişiklik ile birlikte bu ürünler de cayma hakkına dahil edildi. Ambalajı açılmış bilgisayar sarf malzemeleri için ise cayma hakkı istisnası devam edecek. Bu ürünlerde cayma hakkı kullanılamayacak.



    Ticaret Bakanlığı tarafından cayma hakkı kullanımını kolaylaştıran bu düzenleme 1 Ocak 2025 tarihinde yürürlüğe girecek.




    Kaynak:https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/08/20240823-1.htm







  • Geçin onu pckolik denen gereksiz firma 400tl mouse arızalı çıktı iade istedim değişim yaptı yolladı. Böyle bir saçmalık hala yapılıyorken bunlara inanılmaz

  • Ürün alıyorsun arızalı çıkıyor 1 sene sonra para iadesi yapıyorlar bakıyorsun ürün piyasa fiyatı 100x olmuş. Şu enflasyon u tek haneye düşürme sözü vardı ne oldu ekonoist biri diyodu?

  • kuru temizlemede cayma nasil oluyor...temizlendi ama sen tekrar kirlet parami veri ver seklindemi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • shegenli chingen kullanıcısına yanıt
    Hizmeti satın aldığınız süre ile hizmetin gerçekleşeceği zsman dilimi arasında cayma talebi iletebileceksiniz, benzer şekilde, aldığınız hizmetle ilgili bir sorun yaşadığınızda da ilgili iş yerine başvurmanız mümkün olacak. Sözleşmede belirtilen hizmet sorunsuz olarak yerine getirildiyse cayma talebi mümkün olmayacak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Trendyoldan peynir aldım. Cayma hakkın yok deyip iade almadılar. 3 tane 1 kiloluk ürün aldım satıcı hepsini tek kaba koyup göndermiş. Şimdide kullandın deyip almadı trendyol.

    Lan o zman nie ayrı ayrı göndermion. Şirketler her fırsatını bulduğunda kazıklama derdinde. Bidaha netten peynir alanı. ...ler. Bana göre yasada yicek iade edilmez die bi şart yok. Lakin burda herkes hakim herkes savcı. Senin hakkında karar verenler bile bilgisiz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • crashris kullanıcısına yanıt

    yanlış bilmiyorsam iade edebilirdin yine. neden iade etmedin? Kapıdan satışlarda cayma hakkı kolaylaştırıldı 

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • haykoatmaca kullanıcısına yanıt
    Ahlaksız firma olunca almıyor işte tüketici mahkemesine de verdim ama muzvatanda normal böyle şeyler elimde duruyor öyle kapalı kutu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aman kolaylaştırılsında bizim millet herşeyi kötüye kullansın.İş yerinde kız Boyner now da giysi sipariş etti merak ettim deneyecem beyemessem veririm dedi hakikaten öyle oldu giydi üstüne ıyy ben bunu ben beğenmedim çat iade bu bir örnek bizim millet herşeyin bokunu çıkartıyor Firmalar sonra kendini korumak için çeşitli yollara başvuruyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Penta garantili Corsair Sabre fareyi değişime yolladım bana kaç ay oldu dokuz ay falan mıydı anca geri yolladılar, güya kargoda kaybolmuş vs vs..


    Adam arıyor yarısı kadar değerli logitech g402 falan verelim diyor.


    Gittim Razer Deathadder v3 aldım kol gibi ücret ödedim de öyle devam ettim.


    En sonunda şikayetvar'a yazınca fareyi üç güne yolladılar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rindaman -- 5 Eylül 2024; 16:26:11 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.