Şimdi Ara

Kar lastiği mi, zincir idare eder mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
8.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba,
    1 ay önce ikinci el 2006 TDCI GHIA focus aldım. Arac 36000 de su an. Malum artık yavastan kışta gelmeye başladı. Kar lastiği almak istiyorum. Marka ve model olarak tavsiyeleriniz bekliyorum. 2 mi 4 tane mi almam daha mantıklı?
    Yoksa, gel sen o kadar parayı ona dökeceğine her kış bir iki kez uğraş zincir tak mi dersiniz?



  • alacaksan 4 adet al. marka nokian ı çok tavsiye ediyorlar. ama michelin alpin serisini tercih ederdim ben veya continentalin uygun modelini
  • Öncelikle kavram kargaşasına son verelim. Kar lastiği değil kış lastiğidir doğru tanım. Silme buz olan durumlarda kış lastiğide işe yaramaz zaten. O durumda zincir yada çivili lastik gerekir.
    Ama kış lastiği; kış aylarında çok büyük oranda işini kolaylaştırır. Yağmur, kar, çamur ıslak yollarda kış lastiği avantaj sağlar.

    Önerilen durum 4 lastiğinde kış lastiği olmasıdır.

    İnternette kış lastiği diye aratırsan çok daha detaylı bilgi bulabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vuralkan -- 6 Aralık 2007; 10:35:16 >
  • Orjinalden alıntı: metumanyak

    Arkadaslar merhaba,
    1 ay önce ikinci el 2006 TDCI GHIA focus aldım. Arac 36000 de su an. Malum artık yavastan kışta gelmeye başladı. Kar lastiği almak istiyorum. Marka ve model olarak tavsiyeleriniz bekliyorum. 2 mi 4 tane mi almam daha mantıklı?
    Yoksa, gel sen o kadar parayı ona dökeceğine her kış bir iki kez uğraş zincir tak mi dersi


    öncelikle dünyanın hiçbir gelişmiş ülkesinde zincir diye birşey yok; arabasını sevmeyen zincir takar (bu benim görüşüm); zincir öncelikle ABS sistemi olmak üzere aracın takımlarına zarar verir özellikle asfalt üzerinde kullanıldığı zaman aracın canına okuyor(asfaflt üzerinde 50 km'yi geçmeyin der ama bu bile fazla araca zararlı) hangi ilde olduğunuzu ve iklim şartlarından bahsetmemişsiniz ama iyi bir kış lastiği ve çivili lastik ilk tercihleriniz olsun
  • Arkadaşlar konu açılmışken bende sorayım dedim.Bende zincirmi yoksa kış lastiğimi diye tereddüt ettim epey ama kış lastiği almaya karar verdim.Bugün birkaç yere fiyat sordum.Aracım 2003 Ford Focus-185*65*14 ebatında lastik kullanıyorum
    Nakit 4 adet kış lastiği
    Fulda Montero tanesi 100 ytl takması falan filan dahil(Bu arada sibop denilen şeyde değişiyormuş,onlarda dahil)
    Michelin Alpine tanesi 105 Ytl
    Pirelli modelini hatırlamıyorum tanesi 100 ytl(1 yıllık ücretsiz yol yardımı hediye)
    Lassa modelini hatırlamıyorum 82 ytl
    Lassa Snoways 100 küsur Ytl
    Maxsi yada yazılışı farklı olabilir tanesi 85 ytl

    Birde 2006 20.hafta üretimi Fulda tanesi 90 Ytl

    Arkadaşlar bu lastiklerden tavsiye edeceğiniz birisi varsa çok memnun olurum.Dağda kırda bayırda kulanmıyorum aracı ama bulunduğum yer Bursa-Orhaneli,biraz dağlık bölge ve ansızın yağan kar zorluk çıkarabiliyor.Acil durumlarda kullanmam gerekirse kışın aracı öyle kullanıyorum,yani yaz günü gibi her canım sıkıldığında binip gitmiyorum,yol durumunu dikkate alıyorum.Geçen hafta kar yağdı,bende arabyla birlikte kaymaya başlayınca kış lastiği fikri doğdu.
    Teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kyibe -- 7 Aralık 2007; 18:07:47 >




  • fulda tak gitsin madem ki çok binmiyosun hatta sadece önlere takabilirsin.

    ben aynı araçla bingölde 0,5 m karda rahatlıkla kullanıyorsam sen hayda hayda bursa da kullanırsın.
    parayı kolay kazanmıyoz demi.

    güvenli sürüşler.
  • öne taktın da yokuş aşağı ve virajlarda arkayı nasıl kontrol etmeyi düşünüyorsun. 2 lastik daha maliyet mi; yoksa kaza anında aracın tamir maliyeti mi, en önemlisi can güvenliği mi?

    bir arkadaşın dediği gibi internette tarama yapıp en iyi kararı verebilirsiniz. bu konuda açılmış başka topicler de var.



    quote:

    Orjinalden alıntı: asbengu

    fulda tak gitsin madem ki çok binmiyosun hatta sadece önlere takabilirsin.

    ben aynı araçla bingölde 0,5 m karda rahatlıkla kullanıyorsam sen hayda hayda bursa da kullanırsın.
    parayı kolay kazanmıyoz demi.

    güvenli sürüşler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2 kış lastiği yeter mi?
    17 yıl önce açıldı
    4 mevsim mi yaz lastiği mi?
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • KIŞ AYLARINDA UZUN YOLCULUK YAPAN KİŞİLERİN SADECE ZİNCİRLİ ÇÖZÜM ARAMASI BENİM DÜŞÜNCEM AZ KALIR. KIŞ LASTİKLERİ KESİNLİKLE GEREKLİDİR.AYRICA İLAVE OLARAK DA BAGAJDA ZİNCİR BULUNDURULMASI GEREKTİĞİ KANAATİNDEYİM.
    KIŞ BU YOL ŞARTLARI HEP DEĞİŞKENDİR.DONMALARA -KAYGAN ASFALT YAPISI İNSANIN CANINI HERAN TEHLİKEYE ATABİLİR.MALUM BURASI TÜRKİYE 4 MEVSİM YAŞANIYOR GÜZEL VATANIMDA.AYRICA ASFALT KALİETMİZİDE LÜTFEN TÜRKİYE ŞARTLARIMIZA GÖRE DÜŞÜNELİM.
    KENDİ SAĞLIĞIMIZ İÇİN


    BİLGİNİZE SUNARIM.
    SAYGILARIMLA..




  • ben şahsen kar paleti aldım. kış lastiği almayı şu aşamada düşünmüyorum. 2 yıldır kartepeye normal zincir ile çıktığımı düşünürsek kış lastiği benim için çok gerekli değil kar paleti varken. hoş kar paletininde maliyeti 4 kış lastiği maliyetine yakın oldu bana ama en azından güzel havalarda normal lastiğin konforunu yol tutuşunu yaşıyorum istanbulda. kış lastiklerinin temas yüzeyi yazlık veya 4 mevsimlere göre daha az olduğu için zorlamalarda tutunma problemi olmaktadır.
  • katılmıyorum; bence kış lastiklerinin yola tutunması daha iyi ve temas yüzeyi daha fazla. kışın havalar soğuduğu için lastik sertleşir,yarıkları daralır ve yere tutunamaz. ama kış lastikleri geniş aralıklı ve soğuk havalarda bile yumuşak olduğu için zorlamalarda bu yarıklar açılarak yere vantuz gibi yapışır.

    kış lastikleri sıcak havalarda da kullanılır ama lastik yumuşak ve yere daha çok yayıldığı için sürtünme artar ve hız düşer; lastikler çok çabuk aşınır.

    bu yüzden bu kış lastikleri sadece karlı havalarda değil tüm kış güvenle kullanılabileceği için kış lastiği olarak adlandırılmıştır. karlı ve buzlu havalarda bir kar zinciri bulundurmakta da fayda var, zira en iyi kar lastiği de olsa kar ve buz yüzünden asfaltla temas kesilince tutunma sorunları başlayacaktır.

    diğer taraftan karlı havalarda kullanımda geniş ebatlı lastik kullananlar için ayrı bir husus daha var. lastiğin eni genişledikçe aracın ağırlığı daha fazla yüzeye yayıldığı için, lastiğin yerin birim alanına uyguladığı basınç azalmakta ve kar üstünde aracın tutunması zorlaşmakta. örnek verirsek bazen araç rampa çıkamadığında insanlar ön kaputun üstüne oturarak önden çekişli arabalarda ön lastiklerin yerin birim alanına uyguıladığı basıncı artırmaya çalışırlar. diğer bir örnek karın çok fazla yağdığı bölgelerde insanlar tenis raketine benzer kar paleti giyerek yerin birim alanına uygulanan basıncı azaltarak kara batmamayı amaçlarlar. ama biz karlı havalarda lastik ile asfaltın temasının kesildiği durumlarda aracımızın kara iyi basması için lastik alanını daraltmak zorundayız. bu sebeple kış aylarında geniş enli lastik kullanılmaması ve lastiklerin havasının tüm ebatlarda genelde bilinenin aksine +3 artırmamız gerektiği önerilir.

    kar lastiği alacakların bu hususları gözönünde bulundurması gerekir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    ben şahsen kar paleti aldım. kış lastiği almayı şu aşamada düşünmüyorum. 2 yıldır kartepeye normal zincir ile çıktığımı düşünürsek kış lastiği benim için çok gerekli değil kar paleti varken. hoş kar paletininde maliyeti 4 kış lastiği maliyetine yakın oldu bana ama en azından güzel havalarda normal lastiğin konforunu yol tutuşunu yaşıyorum istanbulda. kış lastiklerinin temas yüzeyi yazlık veya 4 mevsimlere göre daha az olduğu için zorlamalarda tutunma problemi olmaktadır.




  • önce diyorsun daha çok yerden yere temas eder diye sonra kendini çürütüyorsun.
    kış lastiği kar varken doğru temas alanı daha fazla ancak kuru havada giderken çok az bir yerle tutunuyor. kış lastiği vardı annemin arabasında geçen sene taktırmadık bile. o yüzeyi artırıyo dediğin oluklar su tahliyesi için yapılmıştır. kış lastiklerindeki su tahliye olukları ciddi bir temas yüzeyi kaybına neden olur. özellikle çok hafif yağmurlu durumlarda aracı kontrol etmek çok zorlaşır. ralli takımlarının karlı havalarda kullandıkları lastikleri görmüşsündür iyice dar tabanlı lastik kullanırlar basıncı artırmak için. yol arabalarınınkide farklı bir şey değil taban alanınu daraltıyorlar böylece artan basıncla karda saplanmamayı sağlıyor. mantıklı olanı gerçek kar performansı istiyorsanız daha dar kesitli bir lastik kullanın. ama o da mantıklı olmuyo ek jant maliyeti çıkar
    quote:

    Orjinalden alıntı: marginalimm

    katılmıyorum; bence kış lastiklerinin yola tutunması daha iyi ve temas yüzeyi daha fazla. kışın havalar soğuduğu için lastik sertleşir,yarıkları daralır ve yere tutunamaz. ama kış lastikleri geniş aralıklı ve soğuk havalarda bile yumuşak olduğu için zorlamalarda bu yarıklar açılarak yere vantuz gibi yapışır.

    kış lastikleri sıcak havalarda da kullanılır ama lastik yumuşak ve yere daha çok yayıldığı için sürtünme artar ve hız düşer; lastikler çok çabuk aşınır.

    bu yüzden bu kış lastikleri sadece karlı havalarda değil tüm kış güvenle kullanılabileceği için kış lastiği olarak adlandırılmıştır. karlı ve buzlu havalarda bir kar zinciri bulundurmakta da fayda var, zira en iyi kar lastiği de olsa kar ve buz yüzünden asfaltla temas kesilince tutunma sorunları başlayacaktır.

    diğer taraftan karlı havalarda kullanımda geniş ebatlı lastik kullananlar için ayrı bir husus daha var. lastiğin eni genişledikçe aracın ağırlığı daha fazla yüzeye yayıldığı için, lastiğin yerin birim alanına uyguladığı basınç azalmakta ve kar üstünde aracın tutunması zorlaşmakta. örnek verirsek bazen araç rampa çıkamadığında insanlar ön kaputun üstüne oturarak önden çekişli arabalarda ön lastiklerin yerin birim alanına uyguıladığı basıncı artırmaya çalışırlar. diğer bir örnek karın çok fazla yağdığı bölgelerde insanlar tenis raketine benzer kar paleti giyerek yerin birim alanına uygulanan basıncı azaltarak kara batmamayı amaçlarlar. ama biz karlı havalarda lastik ile asfaltın temasının kesildiği durumlarda aracımızın kara iyi basması için lastik alanını daraltmak zorundayız. bu sebeple kış aylarında geniş enli lastik kullanılmaması ve lastiklerin havasının tüm ebatlarda genelde bilinenin aksine +3 artırmamız gerektiği önerilir.

    kar lastiği alacakların bu hususları gözönünde bulundurması gerekir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    ben şahsen kar paleti aldım. kış lastiği almayı şu aşamada düşünmüyorum. 2 yıldır kartepeye normal zincir ile çıktığımı düşünürsek kış lastiği benim için çok gerekli değil kar paleti varken. hoş kar paletininde maliyeti 4 kış lastiği maliyetine yakın oldu bana ama en azından güzel havalarda normal lastiğin konforunu yol tutuşunu yaşıyorum istanbulda. kış lastiklerinin temas yüzeyi yazlık veya 4 mevsimlere göre daha az olduğu için zorlamalarda tutunma problemi olmaktadır.






  • arkadaşım yazıyı dikkatlice okuduysan ben karla lastik arasındaki irtibatın kesildiği karlı veya buzlu hava şartlarından bahsettim geniş tabanlı lastiklerle alakalı olarak.

    ancak karın olmadığı ancak havanın ayaza kestiği durumlarda normal lastikler büzüştüğü için asfalta tutunamıyor. çok uç örneğine gidersek aracın plastikten yapılmış bir lastikle mi, yoksa kauçuk lastikle mi daha çok tutunacağını aklımıza getirebiliriz. kış lastikleri yumuşak ve geniş aralıklı olduğu için yarıklar açılarak yere vantuz gibi yapışır ani fren ve viraj dönüşlerinde. bunun için lastik üreticileri 7 derecenin altında kış lastiği önerir.

    lastiklerin genişliğine gelince senin kaçırdığın bir husus var. örnek verelim: ben kış lastiği aldığımda yaz ve kış aynı ebatı kullanırım yani 185x65x15 . tutupta 215 lik bir lastik almam kış lastiğinde. çünkü kar veya buzlu havada asfalltan irtibatı kesilen lastiğimin yere uyguladığı basıncı azaltmak istemem. aynı 185 lik lastiklerden kış lastiği olanı 7 derecenin altında kar yokken fren anında yere yayılırken, diğeri o kadar yayılmayacaktır ve fren mesefesi uzayacaktır yaz mevsimine göre. kış lastiğini yazın da kullanırsın ama yakıt sarfiyatın artar hızın düşer ve tabiki yumuşak lastikklerin daha çabuk aşınır.

    zaten geniş tabanlı lastiklerin düz yolda hızı düşürdüğü ve yakıt sarfiyatını artırdığı herkesçe bilinir . bu yüzden ralli arabaları dar lastik kullanır. formula 1 den de takip ettiysen, yumuşak michelin kullanan f1 araçlar sık sık pite girer, ama virajları daha güvenli ve hızlı dönerler; diğer normal lastik kullananlar virajı savrulmadan dönmek için hızlarını düşürmek zorunda kalırlar ve fark yerler.

    benim geniş lastiklere yönelik uyarım karın asfaltla irtibatı kesdiği durumlar için. zaten kar paleti veya kar zincirinin mantığı zincir lastiğin altındayken birim alana uygulanan basıncın artırarark irtibatı kesilen lastiği tekrar asfallta tutundurmaktır. büyük tonajlı araçların daha az kayması birim alana uyguladıkları basıncın fazla olmasıdır.

    yani benim kendi kendimi çürütmem gibi birşey söz konusu değil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    önce diyorsun daha çok yerden yere temas eder diye sonra kendini çürütüyorsun.
    kış lastiği kar varken doğru temas alanı daha fazla ancak kuru havada giderken çok az bir yerle tutunuyor. kış lastiği vardı annemin arabasında geçen sene taktırmadık bile. o yüzeyi artırıyo dediğin oluklar su tahliyesi için yapılmıştır. kış lastiklerindeki su tahliye olukları ciddi bir temas yüzeyi kaybına neden olur. özellikle çok hafif yağmurlu durumlarda aracı kontrol etmek çok zorlaşır. ralli takımlarının karlı havalarda kullandıkları lastikleri görmüşsündür iyice dar tabanlı lastik kullanırlar basıncı artırmak için. yol arabalarınınkide farklı bir şey değil taban alanınu daraltıyorlar böylece artan basıncla karda saplanmamayı sağlıyor. mantıklı olanı gerçek kar performansı istiyorsanız daha dar kesitli bir lastik kullanın. ama o da mantıklı olmuyo ek jant maliyeti çıkar
    quote:

    Orjinalden alıntı: marginalimm

    katılmıyorum; bence kış lastiklerinin yola tutunması daha iyi ve temas yüzeyi daha fazla. kışın havalar soğuduğu için lastik sertleşir,yarıkları daralır ve yere tutunamaz. ama kış lastikleri geniş aralıklı ve soğuk havalarda bile yumuşak olduğu için zorlamalarda bu yarıklar açılarak yere vantuz gibi yapışır.

    kış lastikleri sıcak havalarda da kullanılır ama lastik yumuşak ve yere daha çok yayıldığı için sürtünme artar ve hız düşer; lastikler çok çabuk aşınır.

    bu yüzden bu kış lastikleri sadece karlı havalarda değil tüm kış güvenle kullanılabileceği için kış lastiği olarak adlandırılmıştır. karlı ve buzlu havalarda bir kar zinciri bulundurmakta da fayda var, zira en iyi kar lastiği de olsa kar ve buz yüzünden asfaltla temas kesilince tutunma sorunları başlayacaktır.

    diğer taraftan karlı havalarda kullanımda geniş ebatlı lastik kullananlar için ayrı bir husus daha var. lastiğin eni genişledikçe aracın ağırlığı daha fazla yüzeye yayıldığı için, lastiğin yerin birim alanına uyguladığı basınç azalmakta ve kar üstünde aracın tutunması zorlaşmakta. örnek verirsek bazen araç rampa çıkamadığında insanlar ön kaputun üstüne oturarak önden çekişli arabalarda ön lastiklerin yerin birim alanına uyguıladığı basıncı artırmaya çalışırlar. diğer bir örnek karın çok fazla yağdığı bölgelerde insanlar tenis raketine benzer kar paleti giyerek yerin birim alanına uygulanan basıncı azaltarak kara batmamayı amaçlarlar. ama biz karlı havalarda lastik ile asfaltın temasının kesildiği durumlarda aracımızın kara iyi basması için lastik alanını daraltmak zorundayız. bu sebeple kış aylarında geniş enli lastik kullanılmaması ve lastiklerin havasının tüm ebatlarda genelde bilinenin aksine +3 artırmamız gerektiği önerilir.

    kar lastiği alacakların bu hususları gözönünde bulundurması gerekir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    ben şahsen kar paleti aldım. kış lastiği almayı şu aşamada düşünmüyorum. 2 yıldır kartepeye normal zincir ile çıktığımı düşünürsek kış lastiği benim için çok gerekli değil kar paleti varken. hoş kar paletininde maliyeti 4 kış lastiği maliyetine yakın oldu bana ama en azından güzel havalarda normal lastiğin konforunu yol tutuşunu yaşıyorum istanbulda. kış lastiklerinin temas yüzeyi yazlık veya 4 mevsimlere göre daha az olduğu için zorlamalarda tutunma problemi olmaktadır.








  • Cumartesi gidip 4 adet Fulda Kristal Montero kış lastiği aldım.Henüz bişey anlamadım ama sanki araç kış lastiğiyle biraz daha hantallaşıyor gibi geldi.Yani yaz lastikleri gibi seri olmuyor araç.Yoksa banamı öyle geldi?
  • hayırlı olsun, bende de michelin alpin 3 var, ben de aynı izlenimi edindim. ama sonra alışıyorsun. ama fren ve virajlarda daha güvenli sürüş keyfi yaşıyorsun
  • merhaba, kar paleti aldım demişsin ben birçok yere baktım maalesef bulamadım. hatta ne olduğunu dahi bilmeyenler var. tarif edene kadar sinir krizi geçirdim. allahaşkına nerden aldın ne kadara aldın çok teşekkürler
  • Kış lastiğini 6 yıldır kullanırım.
    toplamda 3 takım (12 adet) 45.000 km deneyimim var.
    Önerilerim şunlar:
    Kışın güvenli sürüş talebiniz varsa en mükemmel yol kış lastiği kullanmak.
    Her zaman 4 adet alınmalı.
    Bilinen kaliteli markaları tercih edin(michelin goodyear bridgestone conti vs vs )
    Tüm yıl kullanmak hatadır kasım gibi TAK NİSAN GİBİ SÖK.
    iDEAL OLARAK 4 YIL MAX 5 YIL KULLANABİLİRSİN.
    Yinede her zaman zincir bagajda hazırda bulunmalı.
    2007 eylül ünde Almanya ADAC kış lastiği testinde En mükemmel lastik olarak 205 55 R 16 91H ölçülerinde MİCHELİN PRİMACY ALPIN önerilmekte.
  • kış lastiği kullanmak iyidir
    mümkünse 4 adet
    ama bagajda zincir bulunsun
    bazen trafik polisleri belli yollarda (özellikle şehirler arası) zincirsiz bırakmıyorlar da ondan...
    kış lastiğini sanırım tanımıyorlar
  • karlastiğinde pirelli başröl oynar diğer 4 mevsim michelin ve continental yük lastiklerinde lassa c ve h serisi
    quote:

    Orjinalden alıntı: kyibe

    Arkadaşlar konu açılmışken bende sorayım dedim.Bende zincirmi yoksa kış lastiğimi diye tereddüt ettim epey ama kış lastiği almaya karar verdim.Bugün birkaç yere fiyat sordum.Aracım 2003 Ford Focus-185*65*14 ebatında lastik kullanıyorum
    Nakit 4 adet kış lastiği
    Fulda Montero tanesi 100 ytl takması falan filan dahil(Bu arada sibop denilen şeyde değişiyormuş,onlarda dahil)
    Michelin Alpine tanesi 105 Ytl
    Pirelli modelini hatırlamıyorum tanesi 100 ytl(1 yıllık ücretsiz yol yardımı hediye)
    Lassa modelini hatırlamıyorum 82 ytl
    Lassa Snoways 100 küsur Ytl
    Maxsi yada yazılışı farklı olabilir tanesi 85 ytl

    Birde 2006 20.hafta üretimi Fulda tanesi 90 Ytl

    Arkadaşlar bu lastiklerden tavsiye edeceğiniz birisi varsa çok memnun olurum.Dağda kırda bayırda kulanmıyorum aracı ama bulunduğum yer Bursa-Orhaneli,biraz dağlık bölge ve ansızın yağan kar zorluk çıkarabiliyor.Acil durumlarda kullanmam gerekirse kışın aracı öyle kullanıyorum,yani yaz günü gibi her canım sıkıldığında binip gitmiyorum,yol durumunu dikkate alıyorum.Geçen hafta kar yağdı,bende arabyla birlikte kaymaya başlayınca kış lastiği fikri doğdu.
    Teşekkür ederim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    ben şahsen kar paleti aldım. kış lastiği almayı şu aşamada düşünmüyorum. 2 yıldır kartepeye normal zincir ile çıktığımı düşünürsek kış lastiği benim için çok gerekli değil kar paleti varken. hoş kar paletininde maliyeti 4 kış lastiği maliyetine yakın oldu bana ama en azından güzel havalarda normal lastiğin konforunu yol tutuşunu yaşıyorum istanbulda. kış lastiklerinin temas yüzeyi yazlık veya 4 mevsimlere göre daha az olduğu için zorlamalarda tutunma problemi olmaktadır.

    merhaba kar paletini nerden aldınız ve ne kadara aldınız. ben istanbulda olduğum halde hiçbir yerde bulamadım. saçma sapan şeyler var. hatta ne olduğunu bile bilmeyenler var. yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler
  • Benim tavsiyem kış lastiği evet güzel fakat,
    özellikte istanbul da yaşayanlar için önermiyorum.
    yani buzlanma ve kar'ın yerde fazla kalmadığı iller için pek mantıklı değil
    bunu yerine herdaim 4 mevsim lastiği kullanmak daha mantıklı.

    mesela işe gitmek için sabah kalktınız oturduğunuz sokak kar dolmuş çıkmanız imkansız
    napıcaksınız zincir takıp ozahmeti artı soğu cekeceksiniz ana yola çıktığınızda da tekrar sökeceksiniz çok sahmetli bir iş büyük şehirde yaşayanlar için.
    kış lastiği alsanız iyi bir lastik 200 milyon tanesi.

    benim tavsiyem kar paleti dir.
    ben 3senedir kullanıyorum baktım yolda kar var hem takıyorum ana yola çıktığımda da çıkartıp atıyorum bagaja hepsi 5dk.
    çok basit ve kullanışlı bir alet.



     Kar lastiği mi,  zincir idare eder mi?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.