arkadaşlar yine kendim tasarladığım ve mikrokontrollü olan ve test aşaması devam eden karbüratörlü ve tek noktalı matorlara uygulanabilecek olan lpg tasarruf cihazını yaptım.şu anki verilere göre % 20 oranında (kullanıma ve rolanti devri ayarına göre)tasarruf sağladım.haberleri bekleyin.cihaz minyatür ve montajı çok basittir.motor devrine ve gaz petalının durumuna göre sizin araç kullanım alışkanlıklarınızı öğrenip ona göre karar veriyor.morun ihtiyacı olduğunda yakıt veriyor.kısacası gaz valfiniz boş yere açık kalmıyor.testler başarılı gibi görünüyor.tam sonuç 15 gün sonra belli olacak.bana bu konuda görüşlerinizi ve sorularınızı iletirseniz sevinirim.
Vallaha tebrik ederim.kullanım alışkanlıklarını nasıl öğreniyor acaba yani devri nerden nasıl ölçüyor?Temelde cut-off mu yapıyor yani bu alet
aynen düşündüğün gibi cutoff yapıyor,motor devrini ateşleme bobininden ölcüyor,gaz pedalınada bakıyor.tasarrufa geçtiğinde yeşil ,kullanım esnasında kırmızı olarak iki renkli led ile hangi modda olduğunu gözlede takip edebiliyorsun.
bunun yanında bir trimpotlada cutoff devrini istediğin gibi set edebiliyorsun.araç silindir sayısı hiçte önemli değil.
dusundugunuz montaj dahil fiyat nedir?
cihaz şuan deney aşamasında olduğu için fiyat belli değil,15 gün sonra testler bittiğinde fiyat belli olacak.şunu söyleyebilirim.montaj hariç 75-100 TL arasında gibi biryerde olacaktır.zaten montajıda çok basittir.
Dediğiniz gibi bir tasarrufu sağlayabiliyorsa müthiş bir şey bu.Patentini almadan sakın piyasaya sürmeyin.Fiyatta makul görünüyor.Benzine göre onca tasarrufu lpg ile yapabilirken bir de sizin sisteminizle muhteşem bir sonuç ortaya çıkacağı kesin.Konu ile ilgili detayları takip ediyor olacağım.
95 corolla 16 valf arcımda tek noktalılara takılan mixerli sistem var.Bizim araçlarda da kullanılabilir mi?
eğer aracında mikser varsa zaten karbiratörlü gibi çalışıyor demektir.tabiki bahsettiğin aracada takılabilir.
Sağolsun sektörde AR-GE Yapan arkadaşlar benim fikirlerimi almaktan zevk duyarlar, ayrıca bu banada aşırı zevk vermektedir. Ancak sonuç almadan önce açıklama yapmak sakınca yaratabilir. Bakınız aşağıda örneklediğim ürünler piyasaya çıkmadı, Siz inşallah başarırsınız :)
1- Bir yıl önce ''Mekanik düzenekli ve manifold basıncı ile çalışan'' bir demo testini yaptım a)1.6 tempra Karb. b) 1.9 Volvo Karb.
2- 6 Ay önce ''Elektronik dizayn ve devir sinyali ile çalışan'' bir demo testi yaptım a) 1.6 tempra Karb. b) 1.9 Volvo Karb.
Sonuç ; Düz yolda hiç bir avantajı yok denilebilir, Çok ucu açık bir durum) Uludağda yaşıyorsanız ve Km. lerce bayır iniyorsanız süper birşey,
Ama Genel olarak %10 tasarruflu demek Yanıltma ve Hayalcilik olur
Sizin farklı bir çıkış yakalamış olmanızı ve buradan açıklamanızı ve bol kazançlar elde etmenizi dileyerek başarılar diliyorum Kolay gelsin.
Faruk hocamızın da bahsettiği gibi bol cut-off'lu bir parkurunuz varsa faydası olur. Düz yolda ben de bariz bir tüketim farkı olacağını sanmıyorum.
nasılsınız faruk bey bi ugruyayım dedim bırakın gençler ugraşsın yahu bu arada arkadaşın azmini kırmak gibi olmasın ama biz o projeleri bitirip coktan yetersizlik notunu verdik üstelik hiçbir çalışırlık sorunu yokken ama faruk beyinde dedigi gibi daglık bir bölgede yaşıyorsanız işe yarıyor gerisi hikaye yani ticari olarak yeterli görmedik hatta biz biraz daha ileri gidip bazgzı model araçların orjinal cutoff sistemini konturol edebilen daha dogrusu cutoff bilgisine göre gaz sistemini konturol eden lpg kumandasıda geliştirdik ama dedigim gibi hem ticari hem müşteri tatmini yönünden yeterli görmedigimiz için üretime almadık arge dolabında yatıyorlar yinede yeni arkadaşların hevesini kırmayalım ugraşmalrı güzel birşey hepinize hayırlı geceler dilerim
öncelikle değerli büyüklerime selamlar,bu sistemi ortalama 6 aydan buyana yazılım çalışmasını yapıyorum.motor devrini düzgün okumak ve işlemcinin içinde değerlendirmek ve bilhassa veriyi düzgün alıp işlemek çokzor.bilirsinizki eski araclardada kablolama kötü olduğu için birçok gürültü faktörü sistemin yanlış kara vermesini sağlıyor.buna benzer çalışmaları dizel lpg için yapan arkadaşlarda var.fakat olaya bakış açıları yanlış olduğundan dolayı sorun yaşıyorlar.eğer bir enjeksiyonlu aracı devir ve vites birleşenlerini doğru kullanmadığınız taktirde çok yakıt kullanacağı aşikardır.benim sistemim düz yolda dahi vites ve motor devri bileşenlerini mecburen sizin doğru kullanmanız için ikirenkli led ile sürekli uyardığı için agresif kullanım haricinde normal kullanımda sürücüyü mecburen tasarruf moduna sokuyor.dolayısıyla kontrol sürücüde ise tasarruf yapma isteğide sürücüdedir.tabiki peşin hükümlü olmamak gerekir.araç kullanmasını herkes bilir,verimli araç kullanmasını herkes bilemez.Bu cihaz verimli araç kullanmayı öğrettiği gibi tasarruf yaptırıyor.örnek vites değişim esnasında dahi cutoff yapıyor.düzyol,yokuş aşağı veya yokuş yukarı farketmiyor.gerisini siz düşünün.ayrıca bu konu hakkında sorun yaşamış ve çalışmalarını rafa kaldırmış büyüklerimin tecrübelerindende faydalanmamak olmaz.herkese saygılar.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme