Şimdi Ara

Karbüratörlü araçlarda lpg dondu derdine son.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
8.286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba ,

    Yeni aldığımız 80 model bir anadolumuz var benzinle çalışmıyor lpgde de donuyor zor çalışıyor. Herkes bu konuda çok kafa yormuş forumlarda sonuçta her araba benzin ile çalışacak halde değil malesefki gerek lpg ayarı için yapılan hava girişi engellemeleri ile gerekse karbüratör ayarlarının bozukluğu nedeni ile ..

    Aracıma zaten çok yanlış bir ayar ile uygulanmış rölanti ayar vidası iyice sıkılmış. Araç marş basarkenki oluşturduğu vakum kuvveti ile gaz çekip çalışabiliyor oda 6 saniye marş bas demek..

    Herkesin düşüncesi bir şekilde regülatöre giren suyu ısıtma yönünde. Ancak bildiğiniz gibi bu çok çok fazla enerji gerektiriyor. Ayrıca kimse şunu düşünmemiş. Siz direk yarım kontağa aldığınız zaman zaten 2 3 saniye araba gaz üretiyor sonra valf kapanıyor. . Motor marş basmadan zaten o sıcak su regülatör içine giremez. Hem giren o sıcak suyunda o donmuş kısmı açabileceği belli değil.

    Neyse sonuç olarak ne yapabilirim diyerek Atiker marka regülatörü söktüm. İçindeki birikmiş yağı kazıdım temizledim. Sonrasında gazın geçtiği yerleri görüp direk oralara normal bir röleden söktüğüm yalıtımlı sargı tellerini döşedim. Buradaki önemli husus gazın geldiği vananın olduğu yere tel yaklaştırmamak. araya tel girerse valfin tam kapanmasını engelleyebilir. Telleri ' göz kararı uzunlukta' döşedikten sonra deneme yaptım istediğim şekilde ısı elde ettim, elimi yakmayacak şekilde. Regülatörü geri toplamak içinde resimde işaretlediğim yerden kabloları çıkarttım. kabloların ezilmemesi ve kısa devre yapmaması içinde etrafını 2 tur tesisatçıların kullandığı teflon ile sardım. kapatıp tekrar test ettim devre tamamlıyor sorun yok :)

    Test ettiğim güç kaynağı ise 12 voltluk stop lamba trafosu. lamba yanarken paraleline ısıtıcımın uçlarını temas ettirdim. Işıkta çok az bir zayıflama oldu. Koskoca aküde hiç anlaşılmaz bile diye düşünüyorum.

    Bu sistemide aracı çalıştırmadan önce ( lpg seçicisi 0 konumunda ) 5 saniye çalıştıracağım. sonrasında 2 konumuna getireceğim .( 2 3 saniye gaz gelsin ) Sonra kapatıp marş bastıracağım. Duruma göre çalışmasını devam ettirebilirim.



     Karbüratörlü araçlarda lpg dondu derdine son.


     Karbüratörlü araçlarda lpg dondu derdine son.


     Karbüratörlü araçlarda lpg dondu derdine son.


     Karbüratörlü araçlarda lpg dondu derdine son.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Av.Asilkan -- 13 Ocak 2013; 0:31:38 >







  • Dikkat et,

    O zımbırtının içindeki basınç çok fazla.
  • mantık güzel ancak çok riskli...

    ufak bir kıvılcımla bile alev alabilen bir yakıt türünün dönüşüm fazının yapıldığı bir noktaya ısı veya elektrik hattı çekmek büyük cesaret...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Dikkat et,

    O zımbırtının içindeki basınç çok fazla.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    mantık güzel ancak çok riskli...

    ufak bir kıvılcımla bile alev alabilen bir yakıt türünün dönüşüm fazının yapıldığı bir noktaya ısı veya elektrik hattı çekmek büyük cesaret...



    Kendimi oksijenin olmadığı yerde yanma olmaz diye rahatlatıyorum açıkcası :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilkanissan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    mantık güzel ancak çok riskli...

    ufak bir kıvılcımla bile alev alabilen bir yakıt türünün dönüşüm fazının yapıldığı bir noktaya ısı veya elektrik hattı çekmek büyük cesaret...



    Kendimi oksijenin olmadığı yerde yanma olmaz diye rahatlatıyorum açıkcası :)

    oksijenin olmadığı yerde yanma olmaz doğru ama ucak bir kaçakta yanma riski çok fazla.

    ayrıca denildiği gibi o zamazingonun içindeki basınç çok fazla eğer o basınç ısı ile tepkime yaparsa o motorun vay haline direk yangın riski.


    en basitinden söyle düşünün dizel motorlar dizelin hava ile sıkıştırıması sonucunda oluşan patlama nın ürettiği ısı ile çalışıyor en basit çalışma mantığı budur.

    bence siz yaptığınız sistemi lpg montajı yapan bir yer ile görüşün ondan sonra montajına geçin




  • Bakalım lpgci ustama gider gösteririm direk o ne diyecek . Uyarıların için teşekkürler :)
  • Ben yanmaktan falan bahsetmedim,

    Yaksan neyi yakacaksın zaten her taraf solenoid. LPG öyle yanmaz.

    Mesele kafanın içindeki basınç

    Dışarı çıkan kabloların basınc yalıtımını sen evde yapamazsın. Hatta piyasada o kafayı üreten şirketlerin çoğu epey bir uğraşmadan yapamaz.


    benim sana tavsiyem, elektrik tesisatını diğer tarafa koyman kabloları membran tarafından çıkarman.

     Karbüratörlü araçlarda lpg dondu derdine son.



    En soldaki mavi borunun altında bir çentik var. bu çentik sen gaza basıp bıraktığında içerdeki membran hava alsın diye yapılmış. kabloları burdan içeri alabilirsin. sığmaz ise biraz genişletebilirsin.

     Karbüratörlü araçlarda lpg dondu derdine son.

    sorun bunu vakum kaybı olmadan nasıl deleceğin. bu membranları delip kabloları içeri yönlendirebilirsen amacına ulaşabilirsin.

    Kafanın soğuk tarafı ile işlem yapacak imkanın yok. Ordaki basınç çok yüksek, olası kazlarda mazallah bir tarafını yaralama ihtimalin çok.

    Rezistansın kafanın bu tarafında olmasına çok takılma. Neticede senin tesisat hem kafayı ısıtacak, hemde sıcakt taraftaki gazı daha çok ısıtıp ikisi arasındaki ayar valifini daha çabuk kapatacaktır.

    Yani bir kaybın olmaz. uygulamada daha kolay olur.

    Kolay gelsin...




  • iyide karbüratörlü aracı sürekli lpg de çalıştırmak ne kadar sağlıklı?
    ben bazen yazın bile arada benzinle çalıştırıyordum lpg li aracı
  • Tekrar selam, lpgci usta ile birlikte sizin deidğiniz sistemi uygulamayı denedik. Membran çok hassas sürekli rölantide aynı yerine gelmedi. Bir süre kullandım bu seferde teller hareket ettiği için kopma oldu. Benim eski sisteme dönüş yaptık. Gaz kaçağı ölçen makina ile uzun süre motoru çalıştırıp ölçüm yaptık. Teller gerkeçten çok ince olduğu için hiç bir şekilde kaçak yapmadı.Araya sıvı contada çektik. Uzun zaman oldu kaça yok :)
  • Kabloların girişini nerden verdiniz ?
  • yukarıdaki fotoğrafta görülen tam selenoidin altındaki yerden dışarı çıkardık. Bu arada aracınız güzelmiş bende 2.0 taunus motoru ve sierra şanzımanı koydum aracıma weber 32 36 ile :)
  • Ohooo sen bağlamışsın güzelden...

    Performans derdin varsa çift 38 lik karbüratörü tavsiye ederim. Pinto motorlar bizim v6 lardan iyidir...

    Benim korkum basınç yönünde hep. Orda epeyce yüksek basınç olur. Bizim ustalar pek tavsiye etmez basınçla oynamayı...

    Kışın yakıta faydası oluyormu ?
  • Sıralı sistem olsa belki faydasını fazlası ile görürdüm ancak ankarada kış pek çetin geçmedi. Ben bu sistemi olası donma olayları için yaptım. Beyin soğuk olsa bile gaz yetiştirememe derdi olmuyor. :) Burada tüpçü tankını değiştirdiği araçlarda az miktarda gaz varsa onları benzin pompası ile kendi aracına aktarıyor bende görünce korktum ama çokta abartılacak bir basınç yok demişti :). Ben performans için ileriye yönelik efi dönüşümü yapmayı planlıyorum. performans olacaksa bile verimli olsun :)
  • Abartılacak basınç var. Heleki motor sıcakken.

    Sence neden hala bütün lpg şirketleri likid enjeksiyona geçemedi. Hala basınç sorunları var.

    Bizim ustalar likit enjeksiyonla evde oynamayın demişti. en basitinden benzin enjektörleri patlıyor, likit lpg ile deneme yaparsan...

    Valla efi de performans falan yok. Kesinlik var. Turbolamaycaksan harcadığın paraya değmez. Tam elektronik ateşleme öneririm. Hem daha ucuz hemde parasına göre çok faydalı bir iş.

    Performans için dediğim gibi 38 lik weberler var. Hurdacıda bulursun. Bak nasıl kişnetir senin arabayı.
  • Yeni takılan tüpü çakmak ile kontrol eden bir millet olarak hiç şaşırmadım
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    tam ateşleme dediğin motorcraft modüllü elektronik ateşleme sistemi mi ? Bilemedim ileride ne yapsam elektronik sağlam bir alt yapı kurarsam turbolayabilirim.
  • Valla Edis limp modda yurur de (ford focus ateşleme bobin + sensör) bu halde sabit avans tır bunun üstüne megajolt var bilgisayardan programlanan avans.

    Yurt dışı fiyatı 180 usd falan çok büyük rakkamlar değil...

    Faydasını görürsün. Mercedes Benz w124 bobini var mesela benim arabada, oldukça memnunum. Bu ondanda ileri mesele distribütörden kurtulup her devir için özel avans vermek tabi yeni tip bobinler vasıtası ile güçlü ateşleme yapmak... Yağmurdan sudan etkilenmemesi de yanında kar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.