Şimdi Ara

KARLI VE KAYGAN YOLDA ABS İŞE YARAR MI? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
152
Cevap
0
Favori
12.360
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • abs tabiki buzlu , kaygan yolda çok işe yarar.Abs tekerlekleri kilitlemediği için aracın kontrolunu sağlama şansınız daha fazladır.Diğer sistemlerde frene yuklenırsenız tekerlekler kilitlenir araç kayarak yola devam eder , direksiyonu ne kadar çevirsenizde arabayı toparlamak çok zordur.

    Kesinlikle abs işe yarar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    istanbul sana bir şey soracağım sen hiç hayatında buzda fren yaptınmı.

    evet yaptım hatta kaza da yaptım arac ta abs vardı ve hicbir sekilde arac fren yapmadı zati frene dokunur dokunmaz abs devreye girdi ve neredese aynı hızla öndeki araca vurdum

    fakat abs olmasaydı arac fren yapacakı ve bayır asagı oldugu icin surtun me katsayısı dusecektı ve arac belli bi miktar hızlanacaktı

    eger denemek istiyosa bi yokusu bi yürüyerek in bide kayarak bak bakalım hangisinde hızlı gidiyon
  • mantık olarak buzda olabildiğince arabayı kızaklatmamamız gerekiyorsa eğer abs buzlu zeminde normal fren sistemlerine göre daha faydalıdır, ayrıca dün buzda da denedik arkadaşın focus abs yle çok güzel durdu bizim fabia abs olmadığı için daha da hızlandı
  • herkez ağzına geleni söylüyor, bu konudan bişey çıkmaz arkadaşlar. bu konuya bakıpta bişeyler öğrenicem falan demeyin yanlış öğrenmeniz olası.
  • buzlu yolda niye araba sürüyosunuzki
    :p
  • o örnekte o araçta kar lastiği yoktu o araç ondan kaydı
  • bence abs işe yarar yaramaz durumu tamamiyle o sıradaki yol şartıyla ve hızınızla ilgili. bu yüzden burada herkes haklı olabilir..kendi yaşadığım 2 örneği vereyim

    1. örnek (ıslak zeminde abs fren mesafesini uzatır kısmı için)
    Yağmurlu bir gün yerler ıslak istinye bayırından aşağı araç 5 kişi doluyken yaklaşık 70 km hızla ford fiesta abs'li araçla sağ şeritten iniyorum. Sol ön tarafımdaki araç sola sinyal verip aramızda 7-8 metre varken birden sağa kırıp sağa yanaşıp durdu. Bu süreçte solumda dolu olduğu için frene asıldım ama vurduk dedim hasar az olsun bari abs devreye girdi ve o kısacık mesafede diğer araca yarım metre varken araç birden durdu. Aynı vakitlerde abs'siz tipo(biliyorum frenleri zayıf ) kullanıyordum bu durumda o aracın kızaklayıp 40 km hızla öndeki araca gireceğini de çok iyi biliyorum

    2. örnek (cam buz üzerinde abs kullanımı kısmı için)
    İTÜ ayazağa kampüsünü bilenler bilir istanbulun en soğuk yerlerinden biridir neyse ben orada 4 yıl yaşadığım için ve her harda kışta araba kullanmaya inat ettiğim için tipo ve abs'li fiestanın buz üzerinde yokuş aşağı yada düz yoldaki tepkilerini iyi bilirim. Hangisi daha iyiydi diye sorarsanız bu hızınıza bağlı tamamen. örneğin 5-10 km hızla buz üzerinde gitmeye çalışıyorsam aracın momentumu çok fazla olmadığı için çok sert fren yapmadan tipomla rahat rahat gidebiliyordum freni kızaklamayacak şekilde dozajında kullanarak aracı tehlikesiz sürebiliyordum. Ama aynı durumda abs'li fiesta abs'yi o hızda bile hemen abs'yi devreye sokup aracın durmasını bayağı bir uzatıyordu ve beni tedirgin ediyordu yani o araçta bir abs off tuşu olmasını isterdim. Eğer 30-40 km hızlarla buz üzerinde giderim abs'li veya abs'siz tehlikesiz araç kullanırım diyen varsa yakında televizyonlarda görebiliriz kendisini el sallasın bize

    Bence arkadaşlar abs'ye takılmadan aracınızın momentumunu(kütle x hız) arttırmadan ani direksiyon hareketleri yapmadan aracınızı yaşlı bir dedenin bastonuyla yürümesi gibi kullanırsanız abs'li abs'siz tartışmalarına gerek kalmaz. Tabii ki kar lastiği, paleti, zinciri kullanmak mantıklı eğer uzun bir yola gidiyorsanız.

    Bu arada bence gördüğünüz değilde görmediğiniz buz (gizli buzlanmayı düşünüp araç kullanmak lazım) başınıza bela olabilir.




  • Arkadaşlar ABS olduğunda rahatlıkla frene basabiliriz. Ama ABS olmazsa arabanın önü bi tarafa arkası bi tarafa gider. Buzun üsütnde 40-50 ile giderken bi asılın bakalım ABS siz frene. Tekerin biri fazla tutnur biri az tutunur. Yanlar gidersiniz. Ama ABS varsa kaysanız bile çizginizi korursunuz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    gecen gun bir kadını astra almıştı altına sürüklüyordu izledinizmi o arabada abs vardı. varmıydı bir fark yoktu. olmazda zaten. olamazda. fiziken mümkün değil. sürtünmenin sıfıra yakın olduğu bir ortamdan bahsediyoruz teker dönse ne dönmese ne.


    tamam işte abs nin amacı fren yaptırmamak

    ama bu işe yaramadıgı anlamına glmez
  • Bence abs işe yarar ve yaramaz demek meseleye sadece siyah ve beyaz olarak bakmaktır,, abs buzda karda işe yaramaz derken buzlu yolda bayır aşşa giderken nası olsa abs war dururum derseniz bi işe yaramaz ama düz yolda 40 km hızla giderken buzlu zeminde frene korkmadan basarım derseniz işe yarar çünkü dengenizi kaybetmeden kaldırıma carpmadan durabilirsiniz
  • Abs tekerlerin kızklama yapmasını engeller ve belli aralıklarla fren uygulayarak sürekli kızaklamaya engel olur. Bu ise bize fren halinde iken de aracı yönlendirme imkanu sunar. kar ve buzda hız yapıp ABS ye güvenmek hatadır. Ben yaptığım testlerde (trafik olmayan yollarda) ABS nin buzda kaymayı engellemediğini sadece aracın frende iken yönlenmesine yardımcı olduğunu gördüm. benim kanaatim ABS nin buzda fren mesafesini kısaltmadığı şeklindedir. Birde ABS nin en büyük avantajı ; aracın kızaklamaya yani kaymaya geç başlması bu ise kayma mesafesini azaltıyor.
    ABS olmayan araclarda da test yaptım karda ve buzda.
    kısaca buzda ABS nin durma mesafesinde bir kısaltma yaptığını düşünmüyorum. sadece kaymayı gecişktirerek aracın istediğiniz gibi yönlendirmeye yardımcı oluyor. kayma halindede araca yön verebiliyorsunuz. Ama burdan ABS buzda zararlıdır görüşü çıkmasın.
    Buzlu yollar dışında ise ABS daha çok önem taşiıyor. Asfalt yolda ABS daha kısa mesafede durma sağlar.
    ABS bizi hız limitlerini aştığımız özellikle kaygan yollarda kurtarmaz unutmayalım.
    Yorumlar Her türlü görüşe açıktır....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpmax -- 6 Ocak 2008; 15:54:11 >




  • arkadaşlar bi kez daha foruma baktım ve benim söylediğim ile ilgisiz bir çok sey söylenmiş.
    bakın mesele su.
    abs buzda fren mesafesini kısaltırmı (sorun1 )
    absli aracın normal aractan buzda kontrolu kolaymıdır (sorun 2)
    abs li araç daha kısa mesafede durur diyenler gercekten olaydan bi haberdir. hiç bir fark olmaz.(içinde bulunulan durumun özel şartları hariç normal koşulları konuşuyorum)
    bazı arkadaşlarda kontrol elinde olur diyorlar. onlarda yanılıyorlar. çıksınlar buzda bir fren yapsınlar bakalım kontrol ellerindemi değilmi.
    hayatında buzda fren yapmamış araba kullanmamış olanlar sadece tahmın eder.adece KERTEN arkadaş olaya bilinçli yaklaşmış
    ama anlamak istemeyenler için daha fazla vaktimi ayırmayacağım.
    hepinize kolay gelsin. saygılarımla
  • buzun üstünde hafif rampa yolda yaklaşık 400 derece döndüm. ve durdum. arabada abs yoktu. benim yaptığım şey ise kaymaya başladıktan sonra ayağımı gazdan da frenden de çekip dikkatimi tamamen direksiyon ve kaydığım yöne verdim. kısa sürede durabildim. belki de şanstı bilmiyorum.
  • Eskişehir'de çogu yerde kar buz yok fakat dün gece Eskişehir'in yüksek yerlerinden olan Şahintepesine çıkmak zorunda kaldım Eskişehir'liler bilir orayı.

    Hafif egimli bir rampa vardı kar lastigi olmasına ragmen çıkamadım devamlı pati yaptı kaydı yolumu degiştirdim toprak bir yol bulup çıkmayı denedim buldum.

    İnerken yine ilk başta çıkmaya ama çıkamadıgım yerden inmek zorundaydım. Korka korka inmek zorunda kaldım. Kar lastikleri ve ABS olmasa hayatta inemezdim.

    Arabayı 1. viteste bıraktım rölantide indi hızlandıkça frene bastım hafif frenajda bile ABS devreye girdi. Önüme birden kedi atladı kediyi ezmemek için frene basıp direksiyonu kırdım ne bi kayma nede başka birşey oldu.

    Kar lastiklerinin ve ABS'nin önemini dahada iyi anladım. Ve bundan sonra ABS'siz bir araca binecegimi sanmıyorum.

    Araç Clio III 4 lastigimde UG7+

    Kısaca ABS karda ve buzda işe yarar en azından saga sola fren anında dönebilmek için..




  • bu videoda abs li aracın abs bulunmayan aynı ozellikteki araca göre ıslak zeminde yapılan frende ABS i aracın daha kısa mesafede durduğu görülüyo
    karlı zemin için olanını bulamadım ama elinde olan varsa paylaşırsa tartışılmadan bence konu açıklığa kavuşur.

    http://video.google.com/videoplay?docid=2306850953796318500
  • arkadaşlar şöyle bir yorumda yapayım yatmadan

    abs tekerleklerinizin yola tutunabildiği kadar faydalıdır. Tutunma meselesi ise lastiğinize ve zeminin durumuna bağlıdır. Ben kendi tecrübemden cam buz üzerinde abs kullanımından tedirgin oldum düşük hızlarda ama bunun harici her durumda da abs'den çok memnunum. Cam buz üzerinde süratli olunduğunda da yapılacak ani frenlerde abs esp gibi sistemlerin etkisi lastik tutunması sıfıra yakınsa (öyle olması beklenir) aracın plakası kadar olur ancak. cam buz diyorum başka durumlarla karşılaştırmayalım. Buzun üzerindeki kar kalınlığı bile bu durumu tersine çevirebilir.
  • normal kullanım şartlarında bile abs nin fren mesafesini kısaltması diye bir fonksiyonu yok.
    abs fren esnasında kızaklamayı engelleyerek direksiyon hakimiyetinin şoförde kalmasını sağlamaktır.
    ve asıl faydasını ıslak kaygan zeminlerde hissettirmektedir.
    kuru zeminde bile fren mesafesini kısaltmayan bu sistemden buzlu yol şartlarğında bu işi yapması beklenemez.
    aracın buz üstündeki tutunma yeteneğine bağlı olarak abs den sadece direksiyon hakimiyetinin elimizde olması beklenmelidir.
  • buzda hiçbir işe yaramaz, direksiyon hakimiyeti sağlar demişlerde buzda ne hakimiyeti arkadaşlar, aksine ABS buzda daha kötü...
  • valla ben seneler önce başımdan geçen bir olayı hatırlayarak diyebilirim ki abs aracın direksiyon hakimiyetini kaybetmenizi engelleyen çok önemli bir bir yardımcı.Bunu bizzat hissettim ,yaşadım.yani direksiyon hakimiyeti bence herşeydir ve bu durumda abs nin her türlü ortamda çok faydalı olduğunu düşünüyorum.
    kış mevsiminde her yer buz , yokuş aşağı ara bir yoldan inmeye çalışıyordum,otomobilim noluyoruz demeye kalmadan acaip derecede kaymaya başladı bi de o sırada aşağıda sivri zekalının birisi o buzda aracını yokuşa doğru bakacak şekilde ve yolun ortası denebilecek bir yere bırakmış zaten ara yol acaip dar ,adam nerdeyse kapatmış yolu (yavaş yavaş anca geçilir yani) ,sanırım markete ya da başka bir yere gitmişti kısa süreli.
    o aradan geçmenin imkanı yok ,kornaya basıyorum arabaya gelen giden yok, dedim sı.tık,
    araba yokuş aşağı kayıyor ,kaydıkça hızlanıyor bi de aşağıda beni bekleyen bir araba var .
    mümkünü yok arabayı durdurmanın.
    sonra baktım öle de böyle de olmıycak gibi asıldım frene ,abs devreye giriyor araba kasılıyor masılıyor ama tabii faydası pek olmuyor ,bir sağa kaldırıma sürtüyorum bir sola kaldırıma ,ayağım sonuna kadar frende ,bu sayede aracın hızını daha fazla artmasını engellerken ,abs sayesinde manevra yapmaya devam edebildiğimden sağ sol zikzak ve aracın lastiklerini sürterek hızını oldukça düşürdüm o cehennem bölgesinden kazasız belasız geçmiştim.

    hala hatırladıkça tüylerim diken diken olur.o gün abs olmasaydı frene dokunduğum anda jet hızıyla bir yerlere dalardım ,ha frene basmasaydın diyebilirsiniz ama dediğim gibi tek çaremdi frene basıp sağa sola sürtünce arabanın lastiklerini hızını kestim baya ,eğer abs olmasaydı o buzda frene basamazdım,frene basamadanda sağa sola sürtmeyi denesem araba o hızla kaldırıma falan çıkar kaldırımdaki arabalardan birine ya da bir kaçına girerdim heralde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fiesta80 -- 7 Ocak 2008; 12:04:14 >




  • Şahsi görüşüm: abs'nin herhangibir yol koşulunda fren mesafesine çok fazla bir etkisi yok, direksiyon hakimiyetine gelirsek tüm yol koşullarında (buna kar ve buz da dahil) abs'li bir araç abs olmayan bir araca göre çok daha fazla avantajlıdır.
    Ha-kar ve buzlu yolda abs'em var ama bi halta yaramadı diyorsanız burada abs'nin etki faktörü diğer koşulların etki faktöründen çok daha düşük olur.
    Fiziki şartlar (kar ve buzun kalınlığı ve yerde kalmış olma süresi)
    O anki hızınız (yolun vaziyetine göre çok hızlı gidiyorsanız kul yapımı arabanız ve abs'si ne yapsın)
    Şoförlüğünüz (çok iyi şehir-içi veya dışı araç kullanıyo olabilirsiniz, her türlü vasıtayı kullanıyor olabilirsiniz ama kar ve buzlu yol TECRÜBE ister)
    Başkalarının şöforlüğü(siz süper şoförsünüzdür ama yanınızda, önünüzde, arkanızdaki?)

    Bu şartlar o anki durumda ABS'den çok daha fazla etkin şartlardır ama genede bence faydası olacaktır.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.