Şimdi Ara

Kasko Hasar Limitleri ve Pert Şartları Karmaşası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Geçtiğimiz hafta bir trafik kazası yaşadık. Suçlu karşı taraf, aracımız kaskolu olduğu için yetkili servise çektik. İşler biraz karıştı. Durum şu ki, fabrika üretimi durdurduğu için parça temini konusunda ciddi bir sıkıntı yaşandı. Buna rağmen servis yetkilileri, dün parçaların hepsini bulduğunu bildirdiler. Bu seferde sigorta şirketi onarım ücretinin tamamını karşılamayacağını belirtiyor!

    Bu durumda;

    1) Aracın onarım ücretinin kabul edilmeyen bölümü ne olacak? Bu tutarı sigorta şirketi nasıl belirledi?
    2) Ben kasko yaptırmasaydım, karşı tarafın trafik sigortası zaten 25.000TL ye kadar hasarları ödemiyor mu?
    3) Eğer aracı kaskodan değil, trafik sigortasından yaptırmak isteseydim böyle bir durumla karşılaşır mıydım?
    4) Sigorta şirketi, hasarın tamamını ödemeyi kabul etmezse, ben nasıl bir yol izleyebilirim?
    5) Anlaşmazlık durumun da Sigorta Tahkim Komisyonu'na başvuru yapmalı mıyım?


    Sigorta şirketinin niyeti anladığım kadarıyla aracı perte çıkarmak, ancak hasar oranı ne bilmiyorum. Onarım tutarı 9000TL.

    Araştırmalarıma göre pert olması için belirlenmiş kesin bir oran söz konusu değil. Genel kabul görmüş bir hesap var;

    "hasarlı aracın değeri" ile "hasarın tamir bedeli"nin toplamı "aracın hasarsız halinin değeri"nden büyükse perte ayırıyorlar.


    Aracımın hasar bedeli, eksper ve yetkili servis tarafından yaklaşık 8500-9000 TL olarak belirlendi
    Aracın kasko değeri 14500 TL olarak belirtildi.(Marea 1.6 Exclusive 2003)

    Aracın kaza resimleri var. Şimdi bu araç perte çıksa hasarlı olarak ne kadar edecek? Şuan sigorta şirketinin bana teklif ettiği hasar ödeme tutarı 6500 TL.


    Bu tutardan da yukarıdaki hesabı yaptıklarını düşünüyorum. Kafam çok karıştı. Eksperin belirlediği rayiç bedeli düşük buldum. Yeni Kasko sistemiyle farklı referans kaynaklar kullanılabilecek deniyordu.

    Ben, özellikle kurumsal 2. el satıcılarından(otoeksper, dod, exchange, vb.), aracın gerçek piyasa değerini tespit edip yeniden tarafsız eksper talep edebilir miyim?



    Biraz uzun ve karışık oldu ama internet ortamından ve sigortayla yaptığım görüşmelerden ancak bu kadar bilgi alabildim.


    Büyük görüntüle
     Kasko Hasar Limitleri ve Pert Şartları Karmaşası


    Büyük görüntüle
     Kasko Hasar Limitleri ve Pert Şartları Karmaşası


    Büyük görüntüle
     Kasko Hasar Limitleri ve Pert Şartları Karmaşası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizutku35 -- 17 Aralık 2013; 23:02:55 >







  • sadece arka tampon hasarından 9000 tl onarım nasıl oluyor aklım basmadı
  • tarx kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum. Bu araçta 9000tl lik hasarı nereden çıkartmışlar bende anlamadım.
    Resimlerde gözükmeyen başka hasarınız var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinan26tr

    Katılıyorum. Bu araçta 9000tl lik hasarı nereden çıkartmışlar bende anlamadım.
    Resimlerde gözükmeyen başka hasarınız var mı?

    merhaba, fiyat sorunu şurada oluyor; diğer araç bizim aracımızın altına girdi. Havuz sacı fiyatı 3500tl gibi bir rakam çıktı. Egzos da değişecek oda sanırm 650 TL civarı, çamurluk bin küsür dediler, ABS ışıkları yanmaya başladı, diğerleride görünüyor resimde zaten. Tam liste bizde yok çalıştığım için tekrar gidemedim servise. Cumartesi gidip parça listesini isteyeceğim.
  • tarx kullanıcısına yanıt
    aracınız 2 el rayiç bedeline göre eksper galericilerden sahibinden com gibi sitelerden araştırma yapar ona göre size bir fiyat verirler makul bir fiyatta anlaşın araç pert olsun bence hiç ugraşmayın zaten pert etmeseniz satarken sıkıntı olacak fiyatı düşecek aracın tamiriyle ugraşacaksınız
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.