Şimdi Ara

KB de hakaret niçin ediliyor. Son verelim.Hakaret etmeden herkes konuşsun. Uzlaşalım. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
135
Cevap
1
Favori
2.954
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Timurlénk

    bence kimse kişisel görüşlerini aktarmasın.

    ansiklopedik bilgiler dışında hiçbir şeye izin verilmesin.

    böylece hem konu silmekten yorulan sayın yöneticilerimiz rahat eder hem de hakarete varan şahsi atışmalar son bulur.

    en güzeli.

    Olur mu, acik acik "bir konuda yorum yapmak ve fikir sahibi olmak icin o konu hakkinda okumak gerekmiyor" diyen bir "zihni sinir" dahi cikardi bu forum. Onu destekleyen de oldu; hatta bu baslik altinda da yaziyor olmasi gerekiyor.

    diye gülüyorum ama böyle alabildigine.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnotherPlanet
    Kitab-ı Mukaddes'te dünyanın ve insanoğlunun yaşı bellidir.Kur'an'da buna itiraz edilmediğine göre, Tevrat tasdik edildiğine göre demek ki bu yaş onaylanmaktadır.Ayrıca hadislerde de Tevrat'takine yakın bilgi verilmektedir.

    Ateist forum sitesinden bir kullanıcının dört yıl önce yazdığını aynen kopyalamışsın.
    O kişiye mi yoksa sana mı cevap vereceğimi bilemediğim için ortaya konuşayım.

    Kuran'ın Tevrat'ı tasdik ettiği imasının iftira olduğunu önce ortaya koyalım.
    Sebebini açıklamıyorum. Bilenler veya az buçuk yüzeysel araştıranlar bilir.

    İtiraz edilmediği için "Sükut ikrardandır." atasözünü Kuran'a yakıştırmak da fazlasıyla ayıp olmuş.
    İsrailiyat hadislerinin Kuran'a maledilerek muharref kaynakların sözde doğrulanmasına da diyecek pek bir şey yok açıkçası.


    quote:

    Pante
    Advanced Member
    Mesaj sayısı: 9488
    Kayıt tarihi: 23-February 07
    Gönderilme tarihi 03 June 2008 - 06:49 PM
    Kitab-ı Mukaddes'te dünyanın ve insanoğlunun yaşı bellidir.
    Kur'an'da buna itiraz edilmediğine göre, Tevrat tasdik edildiğine göre demek ki bu yaş onaylanmaktadır.
    Ayrıca hadislerde de Tevrat'takine yakın bilgi verilmektedir.

    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:FFG_STn4dIwJ:www.ateistforum.org/index.php%3Fshowtopic%3D7061+&cd=5&hl=tr&ct=clnk&gl=tr&client=firefox-a


    Benzer ifadeler başka bir adreste de mevcut.

    quote:

    Dinlere göre dünyanın ve insanlığın yaşı
    İleti fthgzl79 » 14 Şub 2012, 20:18
    ...
    Kitab-ı Mukaddes’ten dünyanın ve insanlığın yaşı çıkarılabiliyor. Nuh’a kadar olan sıralama verilmiş. Nuh’tan Adem’e kadar olan süre de kuşaklardan tahmini olarak ortaya çıkarılabiliyor.
    Tevrat’ta yazılı olan bu tarihlere Kur’an’da itiraz edilmediğine göre, Tevrat tasdik edildiğine göre Kur’an’da bu süreci kabul ediyor demektir.
    Nitekim hadislerde de bu yönde bilgiler mevcut.

    Adem’den kıyamete kadar dünyanın ve insanlığın ömrü 7000 yıldır.
    Kenzu’l-Ummal, h.no: 16459.
    ...
    http://www.agnostik.net/viewtopic.php?f=9&t=5919



    Bir tanesi de "islam kültürü daha dünyanın yaşını bile bilmiyor" diyerek ayn yanlış bilgileri vermiş.
    Kimlerin yazdığı çok önemli değil tabi ama görünen şu ki, bazı kişiler aynı yanlış kaynaklardan besleniyor.

    Sonuçta yapılan şey şu:
    Muharref Tevrat ve yahudi kaynakları çuvalladı. Aynı kusuru Kuran'a da mal etmek istiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgrafik

    quote:

    Orijinalden alıntı: AnotherPlanet
    Kitab-ı Mukaddes'te dünyanın ve insanoğlunun yaşı bellidir.Kur'an'da buna itiraz edilmediğine göre, Tevrat tasdik edildiğine göre demek ki bu yaş onaylanmaktadır.Ayrıca hadislerde de Tevrat'takine yakın bilgi verilmektedir.

    Ateist forum sitesinden bir kullanıcının dört yıl önce yazdığını aynen kopyalamışsın.
    O kişiye mi yoksa sana mı cevap vereceğimi bilemediğim için ortaya konuşayım.

    Kuran'ın Tevrat'ı tasdik ettiği imasının iftira olduğunu önce ortaya koyalım.
    Sebebini açıklamıyorum. Bilenler veya az buçuk yüzeysel araştıranlar bilir.

    İtiraz edilmediği için "Sükut ikrardandır." atasözünü Kuran'a yakıştırmak da fazlasıyla ayıp olmuş.
    İsrailiyat hadislerinin Kuran'a maledilerek muharref kaynakların sözde doğrulanmasına da diyecek pek bir şey yok açıkçası.


    quote:

    Pante
    Advanced Member
    Mesaj sayısı: 9488
    Kayıt tarihi: 23-February 07
    Gönderilme tarihi 03 June 2008 - 06:49 PM
    Kitab-ı Mukaddes'te dünyanın ve insanoğlunun yaşı bellidir.
    Kur'an'da buna itiraz edilmediğine göre, Tevrat tasdik edildiğine göre demek ki bu yaş onaylanmaktadır.
    Ayrıca hadislerde de Tevrat'takine yakın bilgi verilmektedir.

    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:FFG_STn4dIwJ:www.ateistforum.org/index.php%3Fshowtopic%3D7061+&cd=5&hl=tr&ct=clnk&gl=tr&client=firefox-a


    Benzer ifadeler başka bir adreste de mevcut.

    quote:

    Dinlere göre dünyanın ve insanlığın yaşı
    İleti fthgzl79 » 14 Şub 2012, 20:18
    ...
    Kitab-ı Mukaddes’ten dünyanın ve insanlığın yaşı çıkarılabiliyor. Nuh’a kadar olan sıralama verilmiş. Nuh’tan Adem’e kadar olan süre de kuşaklardan tahmini olarak ortaya çıkarılabiliyor.
    Tevrat’ta yazılı olan bu tarihlere Kur’an’da itiraz edilmediğine göre, Tevrat tasdik edildiğine göre Kur’an’da bu süreci kabul ediyor demektir.
    Nitekim hadislerde de bu yönde bilgiler mevcut.

    Adem’den kıyamete kadar dünyanın ve insanlığın ömrü 7000 yıldır.
    Kenzu’l-Ummal, h.no: 16459.
    ...
    http://www.agnostik.net/viewtopic.php?f=9&t=5919



    Bir tanesi de "islam kültürü daha dünyanın yaşını bile bilmiyor" diyerek ayn yanlış bilgileri vermiş.
    Kimlerin yazdığı çok önemli değil tabi ama görünen şu ki, bazı kişiler aynı yanlış kaynaklardan besleniyor.

    Sonuçta yapılan şey şu:
    Muharref Tevrat ve yahudi kaynakları çuvalladı. Aynı kusuru Kuran'a da mal etmek istiyorlar.


    Kopyalama değil, öğrendiğim bütün bilgileri aklımda tutamayacağım için bazı şeyleri word dosyalarına koyuyorum.Sorularınız hep aynı gelince de hatırlamak için açıp bakıyorum.Bari linkleri bulmuşken içindekileri de okusaydın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Timurlénk

    bence kimse kişisel görüşlerini aktarmasın.

    ansiklopedik bilgiler dışında hiçbir şeye izin verilmesin.

    böylece hem konu silmekten yorulan sayın yöneticilerimiz rahat eder hem de hakarete varan şahsi atışmalar son bulur.

    en güzeli.

    Olur mu, acik acik "bir konuda yorum yapmak ve fikir sahibi olmak icin o konu hakkinda okumak gerekmiyor" diyen bir "zihni sinir" dahi cikardi bu forum. Onu destekleyen de oldu; hatta bu baslik altinda da yaziyor olmasi gerekiyor.

    diye gülüyorum ama böyle alabildigine.

    İlker o konu hakkında okumak gerekmiyor değil , o konuyla ilgili bir okulda okumak gerekmiyor dediğini söylemişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    Görüldüğü üzere, insanlara bir şeyleri izah etmek yerine onları ikna etmye çalıştığımız için maalesef kalp kırmak zorunda kalıyoruz.

    Konuşulabilse uzlaşılabilir zaten.

    Ancak konudan uzaklaşıp da kişiselleştirince bu kez kişilikler konuşulmaya başlanıyor ki artık söz orada bitiyor. :)


    Yukarıda yazdıklarıma ek olarak:
    "Bence" elbetteki olmalı ancak karşımızdaki kişi de kendi "bence"lerini ifade ettiğinde tahammül gösterilmelidir.

    Farklı görüşlere açık olunmalı ancak katılmıyorsak bunu da ifade etmekten çekinmemeliyiz. Bu ifade sırasında karışımızdaki görüşü yerden yere vurmak, yanlış demek, bitmiştir nokta demek bir adım bile ileri götürmez bizi.

    Son olarak da foruma ne veriyorum diye sormalı insan, kime nasıl yardırmcı olabilirim diye düşünmeli. Bir kere böyle düşünse zaten sorun hiç yaşanmayacak ki...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ömer -- 13 Ağustos 2012; 0:19:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar


    Olur mu, acik acik "bir konuda yorum yapmak ve fikir sahibi olmak icin o konu hakkinda okumak gerekmiyor" diyen bir "zihni sinir" dahi cikardi bu forum. Onu destekleyen de oldu; hatta bu baslik altinda da yaziyor olmasi gerekiyor.

    diye gülüyorum ama böyle alabildigine.

    bir konu hakkında açık, anlaşılır bir şekilde izah yapılmasına rağmen, kanıtlar sunulmasına rağmen hala aynı şeylerin sayıklanmasına şahit olduktan sonra "okuma" konusunda ciddi bir sıkıntı yaşandığını düşünmeye başlamıştım. sebebi buymuş demek ki "gerek yokmuş".

    şu gülücüğü de özledim yaa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    Görüldüğü üzere, insanlara bir şeyleri izah etmek yerine onları ikna etmye çalıştığımız için maalesef kalp kırmak zorunda kalıyoruz.

    Konuşulabilse uzlaşılabilir zaten.

    Ancak konudan uzaklaşıp da kişiselleştirince bu kez kişilikler konuşulmaya başlanıyor ki artık söz orada bitiyor. :)


    Yukarıda yazdıklarıma ek olarak:
    "Bence" elbetteki olmalı ancak karşımızdaki kişi de kendi "bence"lerini ifade ettiğinde tahammül gösterilmelidir.

    Farklı görüşlere açık olunmalı ancak katılmıyorsak bunu da ifade etmekten çekinmemeliyiz. Bu ifade sırasında karışımızdaki görüşü yerden yere vurmak, yanlış demek, bitmiştir nokta demek bir adım bile ileri götürmez bizi.

    Son olarak da foruma ne veriyorum diye sormalı insan, kime nasıl yardırmcı olabilirim diye düşünmeli. Bir kere böyle düşünse zaten sorun hiç yaşanmayacak ki...

    "ikna etme" konusuna katılıyorum. çok da ısrarcı olmamak, görüş bildirip çekilebilmeyi öğrenmek lazım.

    ama uzlaşmak çok da gerekli değil.

    altını doldurmak şartıyla bir görüşü saçmalık olarak değerlendirebilme hakkına sahibim. "saçma" deyip çekilmek terbiyesizliktir. ama birisi çıkıp yazdığım şeye "şu şu gerekçelerle düşüncenizin saçma olduğunu söylüyorum" şeklinde ifade ederse ona karşı yazacağım şeyler varsa yazarım, yoksa ya da konunun o aşamada tıkandığını düşünüyorsam başka bir konuya zıplarım.

    "görüş bildirip çekilebilmeyi öğrenmek lazım" dedim ya bunu öğrenmek için de konuların yerinde durması lazım. yani saygıdeğer yöneticilerimiz konuları silmediği sürece bu yazdıklarımın bir karşılığı var.

    bu konuda derdimiz ortak ve baki. üst konuyu bile silmişler. inanılmaz bir şey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Timurlénk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    Görüldüğü üzere, insanlara bir şeyleri izah etmek yerine onları ikna etmye çalıştığımız için maalesef kalp kırmak zorunda kalıyoruz.

    Konuşulabilse uzlaşılabilir zaten.

    Ancak konudan uzaklaşıp da kişiselleştirince bu kez kişilikler konuşulmaya başlanıyor ki artık söz orada bitiyor. :)


    Yukarıda yazdıklarıma ek olarak:
    "Bence" elbetteki olmalı ancak karşımızdaki kişi de kendi "bence"lerini ifade ettiğinde tahammül gösterilmelidir.

    Farklı görüşlere açık olunmalı ancak katılmıyorsak bunu da ifade etmekten çekinmemeliyiz. Bu ifade sırasında karışımızdaki görüşü yerden yere vurmak, yanlış demek, bitmiştir nokta demek bir adım bile ileri götürmez bizi.

    Son olarak da foruma ne veriyorum diye sormalı insan, kime nasıl yardırmcı olabilirim diye düşünmeli. Bir kere böyle düşünse zaten sorun hiç yaşanmayacak ki...

    "ikna etme" konusuna katılıyorum. çok da ısrarcı olmamak, görüş bildirip çekilebilmeyi öğrenmek lazım.

    ama uzlaşmak çok da gerekli değil.

    altını doldurmak şartıyla bir görüşü saçmalık olarak değerlendirebilme hakkına sahibim. "saçma" deyip çekilmek terbiyesizliktir. ama birisi çıkıp yazdığım şeye "şu şu gerekçelerle düşüncenizin saçma olduğunu söylüyorum" şeklinde ifade ederse ona karşı yazacağım şeyler varsa yazarım, yoksa ya da konunun o aşamada tıkandığını düşünüyorsam başka bir konuya zıplarım.

    "görüş bildirip çekilebilmeyi öğrenmek lazım" dedim ya bunu öğrenmek için de konuların yerinde durması lazım. yani saygıdeğer yöneticilerimiz konuları silmediği sürece bu yazdıklarımın bir karşılığı var.

    bu konuda derdimiz ortak ve baki. üst konuyu bile silmişler. inanılmaz bir şey.


    Ben "saçma" kelimesine odaklanıyorum. Ne olursa olsun o şekilde nitelendirilmemeli diye düşünüyorum.

    Uzlaşılmadığında ise kişisel husumet başlıyor bir sonraki konuda muhalif olmak için karşı karşıya geliniyor amaçsızca. O nedenle farklı düşünüyoruz konusundaki bir uzlaşma bile bir sonraki buluşmada silah kuşanmayı ortadan kaldırıyor. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer


    Ben "saçma" kelimesine odaklanıyorum. Ne olursa olsun o şekilde nitelendirilmemeli diye düşünüyorum.

    Uzlaşılmadığında ise kişisel husumet başlıyor bir sonraki konuda muhalif olmak için karşı karşıya geliniyor amaçsızca. O nedenle farklı düşünüyoruz konusundaki bir uzlaşma bile bir sonraki buluşmada silah kuşanmayı ortadan kaldırıyor. :)

    saçma kelimesi kullanılmayabilir tabi. ima yoluyla bu his aktarılabilir, farklı kelimeler seçilebilir.
    ama saçma bulduğumuz görüşleri okuduğumuzda -ki herkesin saçma bulabileceği en az bir görüş mutlaka vardır- bir şekilde saçma bulduğumuzu hissettirmemiz gerekiyor. daha doğrusu bazen öyle şeylerle karşılaşıyorsunuz ki kayıtsız kalmanız mümkün olamıyor.

    bir diyalog kurulamayacağının taraflarca kabullenilmesi gereksiz gerilimleri önleyebilir. bu anlamda bir uzlaşının faydası olacaktır elbette.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timurlénk -- 13 Ağustos 2012; 4:32:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ar_tryk
    İlker o konu hakkında okumak gerekmiyor değil , o konuyla ilgili bir okulda okumak gerekmiyor dediğini söylemişti.

    "Cevir gazi yanmasin" derler bizim oralarda buna.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Timurlénk
    şu gülücüğü de özledim yaa.




    quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    Ben "saçma" kelimesine odaklanıyorum. Ne olursa olsun o şekilde nitelendirilmemeli diye düşünüyorum.

    Uzlaşılmadığında ise kişisel husumet başlıyor bir sonraki konuda muhalif olmak için karşı karşıya geliniyor amaçsızca. O nedenle farklı düşünüyoruz konusundaki bir uzlaşma bile bir sonraki buluşmada silah kuşanmayı ortadan kaldırıyor. :)

    Bence de dogru odaklaniyorsun. Zira, bilhassa okuyup ögrendigin, belki de gecimini dahi saglamak icin gününün büyük bölümünü ayirdigin bir konuda karsinda bu konuyla alakasi dahi olmadigi, ancak söylediklerinin inandigi bazi seylere ters düstügü bu tarz kisiler konuya direk "düpedüz sacmalamissin, hayatimda böyle aptalca birsey duymadim" diye baslayinca ister istemez söyle bir yan bakiyor insan.

    -->

    Bir de söyledikleriyle karsindakini alt ettigini düsünüp zevk sigarasi yakiyorlar. Bilinmiyor ki bazi söylenenler cevap vermeye dahi deger olmadigi icin ses cikmiyor... Kimbilir; bu, bu kisiye sanirim biraz daha cesaret veriyor; artik ne cesareti olur bu orasi da diger katilimcilara kalsin.

    Konunun özüne dönecek olursak, eger hakim siyasi görüse sahipse kisi istedigi kadar siyaset yapabilir üniversitede. Farkli bir görüse sahipse eninde sonunda sorun yasar, okuldan dahi uzaklastirilir. Örneklerine benim ögrencilik zamanimda da sahit oldum, daha öncesinde de böyleydi, simdi de böyle; degisecegi de yok.

    "Sokaklara cikarak ya da duvarlari boyayarak siyaset olmaz" diyenler bir de gelip Avrupa ülkelerine baksinlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar -- 13 Ağustos 2012; 7:45:30 >




  • allah sizin gibilerle uğraşmak zorunda bırakıyor ne günahım var bilmiyorum ama vardır bi bildiği.
    okumaktan kastın o işin okulunu okumak olduğunu yanlış cümle kullandığımı söylediğim halde yazılanı okuyamayan insanlara nasıl laf anlatacağım ben şimdi?ben ne kadar anlatmaya çalışsam o anlayabildiği kadarını anlayacak,ne kendimi yoracağım allahaşkına...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik


    @hashus1099:

    Ailenden dolayı inandığını söylüyor, bu etkinin altında kalmasaydım, inanmazdım diyorsun ya hani. Savunduğunuz şeyle noktasında AnotherPlanet'le arandaki bir fark yok. Yazdıklarını okudum. Dinime dogma diyen ama müslüman olduğunu iddia eden, kendi içinde çelişki yaşayan birine tek tek cevap verecek değilim. Çünkü birşey değişmeyecek. Daha önce AnotherPlanet'e yazdıklarımı oku. Aynısı senin için de geçerli hale geldi şu anda. "Evrime yalan dersen, İslâm'a yalan denmesine sebep olursun." sözünle bile kendi inancını seçmiş oluyorsun. Buna rağmen müslümanım falan deme sakın. Şu anda inanmadığından emin olabilirsin yani. Kendini inanıyor sanıyorsun sanırım sadece. X bir ateistten farkın kalmamış. Onlar gibi yazıyor, onlar gibi düşünüyorsun. Tezatlık ve çelişki yaşama diye yazdım bunu. Ne olduğunu bil yani. Yaşın kaç bilmiyorum ama, fikirlerin henüz oturmamış.


    din dogmadır bir kere. niye bu kadar korkuyorsunuz bunu kabul etmekte? dogma, sorgusu sual kabul etmeyen, kesin kabul edilmesi gereken görüştür. "Allah'ım 5 vakit namaz demişsin, gel şunu 2 vakit yapalım, 5 çok be" gibi bir pazarlığa giremezsin dinde, namaz 2 vakit değil 5 vakittir sonuçta. din emirleri dogmadır.

    onu geçtim, benim din hakkındaki görüşlerim beni bağlar. içinizdeki "din ile yargılama" duyguları yine depreşmiş, içgüdü haline gelmiş galiba. orada duruma örnek olsun diye tartışma bir şey söyledim, ama sizin benim dini görüşüme saldırma gibi bir basitliği yapıyorsunuz.

    bir de "buna rağmen müslümanım falan deme sakın" diyorsunuz. işte sizin üslubunuz bu, köşeye sıkışınca sinirden karşınızdakine saldırıyorsunuz.

    quote:

    "Bir adam din kardeşine, ey kâfir derse, bu söz ikisinden birine döner. Eğer böyle denilen kişi söylenildiği gibi ise söz doğrudur; yerini bulmuş olur. Aksi takdirde bu söz söyleyene geri döner."


    eğer ben, bir insanın evrim için "yalan" deme özgürlüğü varsa başkasının da din için "yalan" deme özgürlüğü var demişsem bunun dinden çıkma ile alakası yoktur. dinde zorlama yoktur, bakara 256. insanlar doğru bildiklerini istedikleri gibi söyleyebilirler.

    ayrıca,

    "Evrime yalan dersen, İslâm'a yalan denmesine sebep olursun."

    böyle bir şey söylemedim. ancak genel olarak alıntı yapmama, yapınca da parça parça yapma gibi bir huyunuz olduğu için söylemediğim şeyleri söylemişim gibi gösterme huyunuz da had safhada. gerek iftiralarınız gerek yalanlarınızla karakterinizi çok açıkça belli ediyorsunuz. bana istediğiniz gibi saldırabilirsiniz, ama artık kimin gerçekten "kafir" ithamına layık olduğunu ben öğrenmiş oldum. artık ömür boyu benden hakkımı helal etmemi de istemeyin, bir şekilde onun hesabını da göreceğiz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hashus1099

    quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik


    @hashus1099:

    Ailenden dolayı inandığını söylüyor, bu etkinin altında kalmasaydım, inanmazdım diyorsun ya hani. Savunduğunuz şeyle noktasında AnotherPlanet'le arandaki bir fark yok. Yazdıklarını okudum. Dinime dogma diyen ama müslüman olduğunu iddia eden, kendi içinde çelişki yaşayan birine tek tek cevap verecek değilim. Çünkü birşey değişmeyecek. Daha önce AnotherPlanet'e yazdıklarımı oku. Aynısı senin için de geçerli hale geldi şu anda. "Evrime yalan dersen, İslâm'a yalan denmesine sebep olursun." sözünle bile kendi inancını seçmiş oluyorsun. Buna rağmen müslümanım falan deme sakın. Şu anda inanmadığından emin olabilirsin yani. Kendini inanıyor sanıyorsun sanırım sadece. X bir ateistten farkın kalmamış. Onlar gibi yazıyor, onlar gibi düşünüyorsun. Tezatlık ve çelişki yaşama diye yazdım bunu. Ne olduğunu bil yani. Yaşın kaç bilmiyorum ama, fikirlerin henüz oturmamış.


    din dogmadır bir kere. niye bu kadar korkuyorsunuz bunu kabul etmekte? dogma, sorgusu sual kabul etmeyen, kesin kabul edilmesi gereken görüştür. "Allah'ım 5 vakit namaz demişsin, gel şunu 2 vakit yapalım, 5 çok be" gibi bir pazarlığa giremezsin dinde, namaz 2 vakit değil 5 vakittir sonuçta. din emirleri dogmadır.

    onu geçtim, benim din hakkındaki görüşlerim beni bağlar. içinizdeki "din ile yargılama" duyguları yine depreşmiş, içgüdü haline gelmiş galiba. orada duruma örnek olsun diye tartışma bir şey söyledim, ama sizin benim dini görüşüme saldırma gibi bir basitliği yapıyorsunuz.

    bir de "buna rağmen müslümanım falan deme sakın" diyorsunuz. işte sizin üslubunuz bu, köşeye sıkışınca sinirden karşınızdakine saldırıyorsunuz.

    quote:

    "Bir adam din kardeşine, ey kâfir derse, bu söz ikisinden birine döner. Eğer böyle denilen kişi söylenildiği gibi ise söz doğrudur; yerini bulmuş olur. Aksi takdirde bu söz söyleyene geri döner."


    eğer ben, bir insanın evrim için "yalan" deme özgürlüğü varsa başkasının da din için "yalan" deme özgürlüğü var demişsem bunun dinden çıkma ile alakası yoktur. dinde zorlama yoktur, bakara 256. insanlar doğru bildiklerini istedikleri gibi söyleyebilirler.

    ayrıca,

    "Evrime yalan dersen, İslâm'a yalan denmesine sebep olursun."

    böyle bir şey söylemedim. ancak genel olarak alıntı yapmama, yapınca da parça parça yapma gibi bir huyunuz olduğu için söylemediğim şeyleri söylemişim gibi gösterme huyunuz da had safhada. gerek iftiralarınız gerek yalanlarınızla karakterinizi çok açıkça belli ediyorsunuz. bana istediğiniz gibi saldırabilirsiniz, ama artık kimin gerçekten "kafir" ithamına layık olduğunu ben öğrenmiş oldum. artık ömür boyu benden hakkımı helal etmemi de istemeyin, bir şekilde onun hesabını da göreceğiz

    Alıntıları Göster
    hashus1099:

    PM attım.




  • Evrim olması islama ters düşmez, ama hristiyanlara ters düşer...
    Herşey tesadüftür diyene kendi aklı dahi ters düşer...
  • Evrime ait teoriler, yalnızca varoluştan sonrasına ait. İlk başlangıcın nasıl olduğuna dair hiçbir tezleri yok. Allah'ı reddeden bir teori için "İslâm'a ters düşmez." demek; ya evrimi, ya İslâm'ı, ya da ikisini birden iyi bilmemek demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Evrime ait teoriler, yalnızca varoluştan sonrasına ait. İlk başlangıcın nasıl olduğuna dair hiçbir tezleri yok. Allah'ı reddeden bir teori için "İslâm'a ters düşmez." demek; ya evrimi, ya İslâm'ı, ya da ikisini birden iyi bilmemek demektir.

    İletişime gerçekten çok açıksın, çok yapıcısın, Aynen devam et. Senden başka kimse birşey biliyor olamaz. Sen ne biliyorsan herşey öyledir ve başka türlü olamaz.

    Üslup üslup üslup diye konuştugumuz bir konuda bunlar yaşanıyor. O zaman Evrimi kabul edelim diye imza toplayan din adamlarıda boşuna uğraşmış ABD'de, Türkiyedeki evrimi kabul eden müslümanlar ve din adamlarıda bir şey bilmiyor. Bocekgrafik ne derse o. Tartışmaya gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Evrime ait teoriler, yalnızca varoluştan sonrasına ait. İlk başlangıcın nasıl olduğuna dair hiçbir tezleri yok. Allah'ı reddeden bir teori için "İslâm'a ters düşmez." demek; ya evrimi, ya İslâm'ı, ya da ikisini birden iyi bilmemek demektir.

    canlılığın nasıl başladığına dair bilimsel teoriler var.

    yanıldığınız noktalardan birisi de evrim teorisinin "Allah'ı reddenen bir teori" olduğu görüşü. diğer taraftan teori tanrının varlığını da kabul etmez. çünkü bunları konu edinmez, bilimsel teorinin konuları içerisinde dini kavramlar yer almaz.

    inanan ya da inanmayan hiç farketmez, bilimsel bilgiyi kavramak ve bilgi üretmek için tüm inançlardan ve önyargılardan sıyrılmak gerekiyor. bakın inancı terketmekten bahsetmiyorum, bilimsel arenaya girdiğinizde sadece teorilere ve bulgulara yoğunlaşmak durumundasınızdır.

    ama şu mümkündür; teoriden hareketle bir yorumlamaya gidip felsefi/teolojik çıkarımlar yapılabilir. bu noktandan sonrası bilim değildir.
    öncelikle bunun ayırdını yapmamız gerekiyor. işte ondan sonra birçok tartışma son bulacaktır. batının bilimde ilerlemesinin tek sebebi bu iki noktayı birbirinden yüzyıllar önce ayırmış olmasıdır. bilimsel özgürlük ancak bu şekilde mümkün olabilmekte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timurlénk -- 13 Ağustos 2012; 17:11:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Timurlénk

    canlılığın nasıl başladığına dair bilimsel teoriler var.

    Evrenin nasıl var olduğundan bahsediyorum. Yani, nasıl oldu da yokluktan varlık âlemine geldiğinden. İlk canlı organizmalardan değil, dikkatinizi çekerim. Bunların olması, daha doğrusu olabilmesi için, öncelikle bir evrenin olması gerekmiyor mu?


    quote:

    inanan ya da inanmayan hiç farketmez, bilimsel bilgiyi kavramak ve bilgi üretmek için tüm inançlardan ve önyargılardan sıyrılmak gerekiyor. bakın inancı terketmekten bahsetmiyorum, bilimsel arenaya girdiğinizde sadece teorilere ve bulgulara yoğunlaşmak durumundasınızdır.

    yanıldığınız noktalardan birisi de evrim teorisinin "Allah'ı reddenen bir teori" olduğu görüşü. diğer taraftan teori tanrının varlığını da kabul de etmez. çünkü bunu konu edinmez, bilimsel teorinin konuları içerisinde dini kavramlar yer almaz.

    Eğer öyle omuş olsaydı, birçok alanda önderlik yapmış müslüman bilim adamlarını nasıl anlayacağız? Hem İslâm'da, şurada müslüman gibi davran ama burda davranma gibi bir ayrım söz konusu değildir. Ayrıca bilim için o tanımı, inanmayan bilim adamları yaparak kendilerince İslâm'a dogma demek için kapı aralıyorlar. Buna alet olmamak gerek.



    @Yeni Türkü:

    Ben fikrimi söyledim. Bunu söylerken de küfür mü ettim, hakaret mi ettim, aşağıladım mı, ya da kötü bir îmâda mı bulundum? Leyhte veya aleyhte farketmez, fikrin varsa yaz, ama yoksa, susmasını bilmen gerek. Bu da ilmin âdaplarındandır. Ayrıca saygı, sadece siz diye hitap etmekle olmaz.

    Bahsettiğin din adamları kim merak ettim. Yaşar Nuri Öztürk, Zekeriya Beyaz ve onun gibi İslâm'ı yozlaştırmaya çalışan tayfadan bahsetmiyorsundur umarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Timurlénk

    canlılığın nasıl başladığına dair bilimsel teoriler var.

    Evrenin nasıl var olduğundan bahsediyorum. Yani, nasıl oldu da yokluktan varlık âlemine geldiğinden. İlk canlı organizmalardan değil, dikkatinizi çekerim. Bunların olması, daha doğrusu olabilmesi için, öncelikle bir evrenin olması gerekmiyor mu?


    quote:

    inanan ya da inanmayan hiç farketmez, bilimsel bilgiyi kavramak ve bilgi üretmek için tüm inançlardan ve önyargılardan sıyrılmak gerekiyor. bakın inancı terketmekten bahsetmiyorum, bilimsel arenaya girdiğinizde sadece teorilere ve bulgulara yoğunlaşmak durumundasınızdır.

    yanıldığınız noktalardan birisi de evrim teorisinin "Allah'ı reddenen bir teori" olduğu görüşü. diğer taraftan teori tanrının varlığını da kabul de etmez. çünkü bunu konu edinmez, bilimsel teorinin konuları içerisinde dini kavramlar yer almaz.

    Eğer öyle omuş olsaydı, birçok alanda önderlik yapmış müslüman bilim adamlarını nasıl anlayacağız? Hem İslâm'da, şurada müslüman gibi davran ama burda davranma gibi bir ayrım söz konusu değildir. Ayrıca bilim için o tanımı, inanmayan bilim adamları yaparak kendilerince İslâm'a dogma demek için kapı aralıyorlar. Buna alet olmamak gerek.



    @Yeni Türkü:

    Ben fikrimi söyledim. Bunu söylerken de küfür mü ettim, hakaret mi ettim, aşağıladım mı, ya da kötü bir îmâda mı bulundum? Leyhte veya aleyhte farketmez, fikrin varsa yaz, ama yoksa, susmasını bilmen gerek. Bu da ilmin âdaplarındandır. Ayrıca saygı, sadece siz diye hitap etmekle olmaz.

    Bahsettiğin din adamları kim merak ettim. Yaşar Nuri Öztürk, Zekeriya Beyaz ve onun gibi İslâm'ı yozlaştırmaya çalışan tayfadan bahsetmiyorsundur umarım.

    evrim teorisi evrenin başlangıcını konu almaz. onunla ilgili teoriler de üretilmiştir ve bu evrenbilimcilerin konusudur. bu konuda itibaren de felsefi yorumlar yapılabilir elbette hiçbir sakınca yok ki zaten yapılmakta.

    müslümanların bilimsel bilgi ürettiği dönemlere bakıldığında yoğun bir tercüme hareketinin yaşandığını ve bunun sonucunda felsefe-mantık başta olmak üzere birçok alanda gelişme sağlandığı görülür. eskinin bilgi birikimi üzerine önemli katkılar sağlanmıştır ve bunun da en büyük sebebi hiçbir kısıtlamaya gitmeden medreselerde her türlü görüşe yer verilmesidir.

    ne zaman ki üretilen bilgiler dini kavramlarla kıyaslanmaya, hatta ve hatta bazı dini konuları ispat için kullanılmaya, felsefe ve bilimsel disiplinler dini ilimler yanında önemsiz sayılmaya başlanmış işte o zaman bilimsel bilgi üretimi durmuş. verdiğiniz örnek tam da bahsetmeye çalıştığım şeye güzel bir örnek aslında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    @Yeni Türkü:

    Ben fikrimi söyledim. Bunu söylerken de küfür mü ettim, hakaret mi ettim, aşağıladım mı, ya da kötü bir îmâda mı bulundum? Leyhte veya aleyhte farketmez, fikrin varsa yaz, ama yoksa, susmasını bilmen gerek. Bu da ilmin âdaplarındandır. Ayrıca saygı, sadece siz diye hitap etmekle olmaz.

    Bahsettiğin din adamları kim merak ettim. Yaşar Nuri Öztürk, Zekeriya Beyaz ve onun gibi İslâm'ı yozlaştırmaya çalışan tayfadan bahsetmiyorsundur umarım.

    Daha öncede belirtitm. Evrim konusunda eksik bilgin var, bunları doğruymuş gibi söylüyor ve hatalı çıkarımlar yapıyorsun. Bir sürü evrim konumuz var, biraz takip etsen farkedeceksin zaten. Fikrim var, olmasa zaten susarım, ama herşeyi bir seferde ifade demem. Diyorum ki yanlış yolda ilerliyorsun. Bir dur sakinleş bu konuda fikir belirtmeden önce bilgi sahibi ol yeterince.

    "Evrime ait teoriler, yalnızca varoluştan sonrasına ait. İlk başlangıcın nasıl olduğuna dair hiçbir tezleri yok. Allah'ı reddeden bir teori için "İslâm'a ters düşmez." demek; ya evrimi, ya İslâm'ı, ya da ikisini birden iyi bilmemek demektir. "

    Bu 2 satırlık yazıda kaç tane yanlış algı var bakalım:

    "Evrime ait teoriler, yalnızca varoluştan sonrasına ait"

    "Evrim nedir?" diye sormamız gerekiyor. Zira bir eksiklik oldugu aşikar. Evrim canlıların değişmesidir. Canlılar değişir. Bu deişimin nasıl olduğunun açıklamasına Evrim Teorisi diyoruz. Evrim Teorisi tanımı gereği zaten canlılık başladıktan sonrasını algılar. Bu yüzden yalnızca varoluştan sonrasını kapsar demekte bir gariplik var.

    "İlk başlangıcın nasıl olduğuna dair hiçbir tezleri yok."

    Kimin? Neyin? Neyden bahsediyoruz? Bilim insanlarının canlılığın başlangıcına ait teorileri var. Abiyogenez ise en çok kabul göreni.

    "Allah'ı reddeden bir teori için"

    İlk başta bilimsel bir arenada konuşuyorsak, "Allah" tanımsız bir ifadedir. Böyle birşey bilimsel olarak karşılıksız, kanıtsız, desteksizdir. Bir bilginin bilimsel olması ve o konuya dahil olması için deneyi ve gözlemi yapılmış olmalı veya teorik olarak o noktaya işaret eden fakat 1. dereceden işaretleri kanıta, deneye gözleme dayanan birşey olmalıdır. Yani hiç bir bilimsel teori ne Allahı reddebilir nede destekleyebilir. İsterseniz başka örneklerle deneyelim: Büyük patlama teorisi, Yerçekimi teorisi, Kıtaların kayması teorisi, Atom teorisi, Elektromanyetik teori vs vs Bunlardan hiç birisi Allahı desteklemiyor veya reddetmiyor.

    "İslâm'a ters düşmez." demek; ya evrimi, ya İslâm'ı, ya da ikisini birden iyi bilmemek demektir. "

    İslam, gerek mezhepleri, gerekse mezhep içi alt bölünmeleri örneklerinde oldugu gibi, diğer pek çok din gibi "tek" bir algıya, anlayışı ait değildir. "Benim dediğim doğru!" diyemezsiniz.

    ABD de müslüman olan ve evrimi kabul eden imamlar:

    http://www.agnostik.net/viewtopic.php?f=12&t=3709
    http://www.newscientist.com/article/dn20522-american-muslim-clerics-sign-up-for-evolution.html

    Türkiyeden evrimi kabul eden din adamı: Prof. Dr. Mehmet Bayraktar
    http://www.biyografi.net/kisiayrinti.asp?kisiid=3645

    Ayrıca Yaşar Nuri ve Zekeriya Beyazı beğenmek zorunda değilsiniz. Ama onalrda kendilerince doğru olan bir islam algısına sahipler. Bu konuda konu dağılmasın diye tartılmaya girmeyeceğim.

    Amacım, daha önceden öğrendiğiniz "bilim, bilimsel yaklaşım, evrim" gibi konularda sahip oldugunuz önyargıları kırmak.

    Kalın sağlıcakla




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.