Şimdi Ara

Kendi Otomobilimizi Şirket için kullanırsak maliyet hesabı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
3.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    Kendi şahsi aracımızı şirket için kullanırsak benzin yada gaz parasını nasıl ve neye göre hasaplayacağız, bunun için resmi bir tutar yada oran varmıdır ?

    Yardımcı olursanız sevinirim..



  • Olaya sadece yakıt masrafı olarak bakmamak lazım.

    Başta amortisman kaybın olacak, bakım servis masrafların artacak. Arabanın daha fazla arıza yapma ihtimali olacak.
    Km arttikça 2.el satış değeri düşecek vs vs vs..

    Çook iyi bir fiyat almalısın. Aracının piyasa rayiç değeride tabii çok önemlidir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 486 DX2

    Selamlar,

    Kendi şahsi aracımızı şirket için kullanırsak benzin yada gaz parasını nasıl ve neye göre hasaplayacağız, bunun için resmi bir tutar yada oran varmıdır ?

    Yardımcı olursanız sevinirim..



    valla zor bir iş bence.şimdi aklıma gelen şu.arabanın km de ne yaktığını öğrenmen lazım önce.sonra kendi ihtiyacın için kullanacağın zaman km sıfırla ona göre depoya benzin gaz vs at.ama hergün artan fiyatlardan bunu doğru bir şekilde yapmak ne kadar akılcı olur bilemem.
  • Belirli bir oran yok mu bunu hesaplayabilmek için acaba ?

    Kilometre başına 35 Yeni Kuruş desek nasıl olur, ara. Hyunda Accent Era 1.4 ve LPG'li, bu yolculuk şehir içinde yapılacak gidiş geliş en fazla 130 km gibi bir şey olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 486 DX2 -- 28 Kasım 2007; 13:04:46 >
  • arabana yazik etme ben hergun okula gidip geliyorum odna bile sorunlar cikiyor bi ton
  • 770 genel yönetim giderlerine at gitsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ibrahimcan06

    770 genel yönetim giderlerine at gitsin



    bir muhasebeci




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ibrahimcan06

    770 genel yönetim giderlerine at gitsin


    eğer genel yönetim giderlerine kaydedilirse 191 hesabına kayıt edilemez diye hatırlıyorum. yani buda alınan benzin yada mazotun kdvsinin ldv beyannemesinde gider olarak yazılamaz herhalde. çünkü bu 770 e yazlına giderler sarf giderlerdir. tabi yanlışta hatırlıyor olaiblirim




  • yıpranma, servis vs giderlerini yok sayıp sadece yakıt hesaplanacaksa biz şirkette özel kullanımlar için 8 lt yakıt bedeli karşılığı / 100 km yazarız.
  • Yahu arkadaşlar nereye hangi hesaba yazılacak demiyorum, kendi aracımı kullanacağım diyorum kaç para istemeliyim şirketten diyorum.
  • Km. başına 1 YTL iste :)
  • hepimiz kardeşiz, hayrına ver gitsin
  • Yıllık bakım masrafını iş için kullandıgın kısmı ve özele kullandıgın kısmı arasında paylaştır. Ayrıca amortismanıda aynı şekilde arabanın ilk degeri ile iş süresi sonunda olabilecek tahmini satış fiyatı arasındaki farkı enflasyonla indirge ve ortaya çıkan negatif tutarı işte kullanım ve özeldeki kullanım arasında paylaştır. Böylece arabanın iş için kullanımından kaynaklanan deger kaybını ve yıllık bakım masrafını hesaplamış olursun. Ayrıca temel olarak yakıt masrafını iste yine özelde ve işe göre paylaştırabilirsin. Tüm bunlardaki esas kriterin yaptıgın kilometre olacak ve bunları günlük olarak kaydetmelisin. Zaten bir süre sonra az çok ortalama bir oran elde edersin özeldekiyle işteki kullanım arasında. Ancak şu varki işte kullanmakla arabanın ömrünü ve masrafını aynı oranda arttırmıyorsun. Mesele özelde günde 20 kilometre yaparken işte de 20 km yapınca arbanın ömrü ve masrafı 2 katına çıkmıyor. Burada logaritmik bir artış var. Bu durumda hesap biraz daha karmaşıklaşacak. Ayrıca özelde şehir içinde kullanıpta işteyken dagda bayırda kullanıyorsan statik bir hesap yerine dinamik bir hesaplama yapmalısın, bunda öncesi ve sonrası sistemini kullanırsın. Ancak bunu uygulamak basit gibi olsada aksatacak yönleri olur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cem

    Yıllık bakım masrafını iş için kullandıgın kısmı ve özele kullandıgın kısmı arasında paylaştır. Ayrıca amortismanıda aynı şekilde arabanın ilk degeri ile iş süresi sonunda olabilecek tahmini satış fiyatı arasındaki farkı enflasyonla indirge ve ortaya çıkan negatif tutarı işte kullanım ve özeldeki kullanım arasında paylaştır. Böylece arabanın iş için kullanımından kaynaklanan deger kaybını ve yıllık bakım masrafını hesaplamış olursun. Ayrıca temel olarak yakıt masrafını iste yine özelde ve işe göre paylaştırabilirsin. Tüm bunlardaki esas kriterin yaptıgın kilometre olacak ve bunları günlük olarak kaydetmelisin. Zaten bir süre sonra az çok ortalama bir oran elde edersin özeldekiyle işteki kullanım arasında. Ancak şu varki işte kullanmakla arabanın ömrünü ve masrafını aynı oranda arttırmıyorsun. Mesele özelde günde 20 kilometre yaparken işte de 20 km yapınca arbanın ömrü ve masrafı 2 katına çıkmıyor. Burada logaritmik bir artış var. Bu durumda hesap biraz daha karmaşıklaşacak. Ayrıca özelde şehir içinde kullanıpta işteyken dagda bayırda kullanıyorsan statik bir hesap yerine dinamik bir hesaplama yapmalısın, bunda öncesi ve sonrası sistemini kullanırsın. Ancak bunu uygulamak basit gibi olsada aksatacak yönleri olur.



    Hocam verdiğin değerli bilgiler için teşekkürler, ama çok teknik yazmışsın, sonuç olarak özetlersek tam olarak ne istemeliyim ? Benim araç LPG'li ve kilometrede 12 Kuruş yakıyor, bu sadece yakıt masrafı. Yıpranma payı ne olur ? Mesela her 15.000 KM'de servise gidiyor ve ortalama 175 YTL masraf oluyor diyelim. Araba Hyundai Accent Era.




  • hocam günde kaç km yol yapacaksın iş için??
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.