Şimdi Ara

Kimsenin Çözemediği Esrarengiz Motor Sarsıntısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
2
Favori
4.763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Bir konuda sizlere danışmak istiyorum. Gitmnediğim usta kalmadı.

    Araba:Peugeot 206 1.6 8valf

    Sorun:Rölanti de aşırı sarsıntılı çalışma(Benzinde ve lpg de)
    Yapılanlar:
    Arabanın emme manifoldu söküldü contalar yenilendi
    Motor Kulak takozlar yenilendi
    Bujiler yenilendi bobin değişti ve ateşleme sistemi kontrol edildi
    Enjektörler kontrol edildi enjektörler ve enjektör kütüğü değişti oringler değişti
    Sensörler ve elektrik tesisatı ölçüldü(3 yerde hemde)
    Rölanti motoru, Map sensörü ve Lambda değişti
    Boğaz kelebeği temizlendi
    Sente ve subap ayarı kontrol edildi
    Kompresyon testi yapıldı
    Egzoz kontrol edildi

    Üst kapak söküldü subaplar değişti ve takım conta değişti.
    Sonuç Sıfır! Araba halen rolanti de zangır zangır titriyor. Egzozdan yoğun şekilde hava bırakıyor. Duman değil dikkatinizi çekerim. Basınçlı hava geliyor yüksek derecede.

    Anca önce lpg ayar proğramından Map değerini ve Lamda değerini kontrol ettim. Kalibrasyonu kabul etmiyor map değeri yüksek olduğu için. Değerler şu şekilde;

    Lamda: 0.37

    Map: 0.65 (Rölanti değeri bunlar) normali 0,30-0.35 arası olmalı

    6 Ustaya gittim elim boş döndüm.

    Fikirleriniz neler sevgili ustalar?







  • eksoz tıkanmış olabilir.
  • Spirited kullanıcısına yanıt
    Kontrol edildi. Hiç bir sorun yok

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 40tasarim 4 kullanıcısına yanıt
    eksoz da basınç varsa tıkanıklık vardır hocam. Katalitik konvertör bile bazen tıkayabiliyor susturucuları. normal gaz çıkışı olmazsa motor normal çalışmaz.
  • Bir araçta rölantide dengesizlik varsa,araç rölantide stop ediyor ise klasik mekanik kısımlar kontrol edildikten sonra ki genelde sorun bunlardan çıkmaz illa ki bir tane sensör yada komple beyin arızalıdır. Çünkü rölanti dengesizliğine yakıt-hava karışımının dengesiz olması sebep olur. Örneğin ısı sensörü,rölanti sensörü vs vs illa birisinde arıza vardır. Aracın arıza cihazından iyi anlayan bir usta bulun,illa ki çözer.
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Mekanikte bir sorun çıkmadı hocam. Araba zengin karışımda çalıştığı için oluyor bu sarsıntı. Ankara da o kadar yere gittim Anka Elektronik var mesela. Adamlar sorun yok dedi sensörlerde. Arıyoruz bakalım çaresini

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • profauto P kullanıcısına yanıt
    Ankara mı hocam?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Araç sente atlatmış olabilir. Subap ayarına bi baktırın. Varsa vibrasyon_vuruntu sensörüne de bi baktırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • buji kablosu bence o kadar şey değişmiş ki işi bilen adam direk kabloyu değişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • echomaniac E kullanıcısına yanıt
    Bizim arabalarda buji kablosu diye birşey yok. Bobin var oda değişti

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 40tasarim

    Bizim arabalarda buji kablosu diye birşey yok. Bobin var oda değişti
    ne bileyim bobinden bujiye elektrik nasıl gidecek bence vardır bobinden olsa zaten araç çalışmazdı yada silindirlerden biri veya birkaçı çalışmasa deli gibi titrer araç gitmezdi onca değişen parçaya yazık adam gibi usta yok memlekette

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam bulursan yazmayı ihmal etme lütfen
  • Egzozdan fazla hava çıkması motora bir yerden hava giriyor demek, tüm hava girişlerini kontrol ettir illaki bir usta bir yere dokunmuş sıkmamış olabilir belkide borularda çatlak patlak vardır.

    Bende ankaradayım, benim arkadaşım sanayiden yetişme,
    Peugeotu ana dili gibi biliyorum diyenlerden, kendi arabasıda 308.
    Ondan gerekli bilgileri alır, seninle paylaşırım.
    Ustaya giderim dersen numarasını alırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hep lpg hemde benzinde yapması ilginç sorum şu direksiyonmu zangır zangır titriyor. Yoksa rölantide dışarı çıkıp arabaya baktığında arabanın önümü zangır zangır titriyor. Adaşın bir araçla yanyana getirip bir kıyaslama yapabilirsin çalışmasıyla ilgili baktırmadığın şey kalmamış. Aklıma en son crank mili geliyor ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bujileriniz orjinal takildiysa sibob ayarida duzgun yapildiysa elektronik kisimlarda arayin cevabi .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mekatroniks -- 28 Ağustos 2019; 8:12:13 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • MAP sensoru hassastir, MAP sensorunu temizlemis olabilirsiniz Soketlerini de kendisini de ohmmetre ile test edin.

    MAP sensörü sağlamlık testi'diye internetten arattiginizda cikiyor.

    Bundan sonra AFR ayarinizi yapmayi deneyebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • echomaniac E kullanıcısına yanıt
    Coil on top diye bir araştırın sayın hocam.


    Sente ayarına bakıldı mı? Krank pozisyon sektörü doğru mu çalışıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.