Şimdi Ara

KIŞ LASTİKLERİ ( tüm paylaşımlar buraya) (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.952
Cevap
80
Favori
687.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki

KIŞ LASTİKLERİ ( tüm paylaşımlar buraya)


(En Son Oy Tarihi: 17.1.2025)
Giriş
Mesaj
  • Eniştem arkadasına bir goodyear bayinden kumho almış cok memnunlarmıs. 4 mevsim oldugu halde yagmurd amuthiş yol tutmus araba.ve acayip ucuzmus.ben asagıdaki sorularıma yanıt arıyorum.cevaplarsan sevinirm serkarakus

    quote:

    Orjinalden alıntı: cem_hakan


    quote:

    Orjinalden alıntı: cem_hakan

    Ya kararsız kaldım artık almak zorundayım. 4 mevsim mi alayım kış lastigimi.boyutlarım 185/65/14 orjinal mi alayım(fren ve yol tutusu begenmiyorum) 195/60/15 alıp jantlarıda degişeyimmi cok sey far kedermi fren ve yol tutusta. en onemlisi marka ve model.marshall ve lassa nasıldır bilgi yok pek burda. herkes goodyear ug7, michellin faaln yazıyor.


    İstanbuldayım ve istanbuld akar en fazla 15 gun var. aralıklı oda.Ama yagmur cok istanbulda kısın.ne önerirsiniz.


    Arkadaşlar lutfen yardım edin. orjinal boyutunda (185/65/14) almaya karar verdim.4 mevsim alırsam ne marka ve model önerirsiniz yok kış alırsam ne marka ve model önerirsiniz.Acil pls.yoksa fren falanda yapmıyor 7 yıllık ve 47.000 km deki michelin lastiklerim.




  • dostum basta sunu belirteyim bir goodyear bayisi kumho satmaz satmamali...diger sorularina gelince kis lastikleri belli mevsimlerde kullanilir mesala kasim ayinda takilir nisan basinda cikarilir yazin kullanilmaz...dolaysiyla kis lastigi alacaksan yazlik lastiklerinde olmali.senin de dedigin gibi istanbulda oyle cok bir kar durumu yok.anlattigin kadariyla sana en uygun lastik 4 mevsim lastiktir adinda da oldugu gibi 4 mevsim kullanirsin kisinda rahat edersin.bence istanbul icin sana yeterli bir performans saglar...sana 185 65 14 goodyear vector 5 oneririm..4 mevsim..alirsan cok memnun kalirsin...kumho filan alma bence pisman olursun verdigin paraya yazik...
    yol tutma durumuna gelince 195 60 15 e gecmek iyi bir karar degil..neden dersen bir kere 4 jant alicaksin bi ton para... ustune lastik 195 60 15 oldugu icin tamamen ayri bir sinafa geciyor o da ayri bir kulfet..mesala 185 65 14 vector 5 128 ytl iken 195 60 15 eagle vector 196 ytl...bunlar liste fiyatlari..bu kadar masrafa degecekte bir performans alamazsin...onun yerine 195 60 14 takarsin jant almamis olursun; 185 65 14 ten daha genis ama ayni yuksekliktedir fakat 195 60 14 ara bir lastiktir zor bulunur pek kullanan arabada yok..bence lastiklerini yenilemen bile arabanin yol tutusu konusunda cok fark ettirecektir..
    yardimci olabildiysem ne mutlu bana...




  • Ben bir konu hakkında özür diliyorum;arkadaşın biri Pirelli aqumile lastiği için 4 mevsim demişti ve nasıl diye de sormuştu,ben ise O'na bu lastiğin 4 mevsim değil yaz lastiği olduğunu belirtmiştim(ben hakikaten yaz lastiği olarak biliyordum),bahsi geçen lastiğin üzerinde M+S ibaresini görünce anladım ki bu lastik 4 mevsim..Tekrar özür diliyorum yanlış bilgi beyan etmişim..
  • goodyear ultragrip performance kullanan war mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkarakus

    dostum basta sunu belirteyim bir goodyear bayisi kumho satmaz satmamali...diger sorularina gelince kis lastikleri belli mevsimlerde kullanilir mesala kasim ayinda takilir nisan basinda cikarilir yazin kullanilmaz...dolaysiyla kis lastigi alacaksan yazlik lastiklerinde olmali.senin de dedigin gibi istanbulda oyle cok bir kar durumu yok.anlattigin kadariyla sana en uygun lastik 4 mevsim lastiktir adinda da oldugu gibi 4 mevsim kullanirsin kisinda rahat edersin.bence istanbul icin sana yeterli bir performans saglar...sana 185 65 14 goodyear vector 5 oneririm..4 mevsim..alirsan cok memnun kalirsin...kumho filan alma bence pisman olursun verdigin paraya yazik...
    yol tutma durumuna gelince 195 60 15 e gecmek iyi bir karar degil..neden dersen bir kere 4 jant alicaksin bi ton para... ustune lastik 195 60 15 oldugu icin tamamen ayri bir sinafa geciyor o da ayri bir kulfet..mesala 185 65 14 vector 5 128 ytl iken 195 60 15 eagle vector 196 ytl...bunlar liste fiyatlari..bu kadar masrafa degecekte bir performans alamazsin...onun yerine 195 60 14 takarsin jant almamis olursun; 185 65 14 ten daha genis ama ayni yuksekliktedir fakat 195 60 14 ara bir lastiktir zor bulunur pek kullanan arabada yok..bence lastiklerini yenilemen bile arabanin yol tutusu konusunda cok fark ettirecektir..
    yardimci olabildiysem ne mutlu bana...


    cok tesekkurler 195/65/14 e bakıcma yoksa orjinal boyutta alırım.saol bilgilerin icin.




  • Arkadaşlar Yeni yılınız kutlu olsun!!


    Son günlerde buzlanma nedeniyle özellikle gece ve sabah erken saatlerde kazalar arttı, bu nedenle aşağıdaki bilgileri mümkün olduğunca çok kişiye iletin. Kış lastiğinin ani buzlanmalarda bu tür kazaları önleyebileceğini herkes bilmeli. Kış Lastiği sadece kar yağdığında bizi zincir takma zahmetinden kurtaran ( ve bu nedenle Kar Lastiği diye anılan) bir konfor unsuru değilidir, Kış Lastiği kışın 7 derecenin altında yaz lastiğinin dezavantajlarını azaltan ve yola daha iyi tutunma sağlayan bir risk yönetimi unsurudur.
    KIŞ LASTİĞİ RİSK YÖNETİMİDİR.



    KIŞIN MUTLAKA KIŞ LASTİĞİ KULLANILMALIDIR:

    Kışın kar yağmasa , araç 4x4 ve ABS’li bile olsa , 6-7 derecenin altındaki sıcaklıklarda Kış Lastiği kullanılmalıdır. Bunun nedeni sadece kış lastiklerinin özel profillerinin olması değildir.
    Yaz lastiklerinin malzemesi düşük sıcaklıkta sertleştiği için yola tutunması zayıflamaktadır.

    Kış lastiklerinin ise üretildikleri malzeme daha yumuşaktır ve soğuk hava şartlarında kuru asfalt veya karda tutunmayı artırmaktadır.

    "Gizli Buz" veya "Siyah Buz" denilen ve aniden ortaya çıkan kaygan zemin üzerinde de Kış Lastiği Yaz lastiğine kıyasla belirgin bir tutunma sağlamaktadır.



    YOLUN KAYGANLIĞI SIK SIK KONTROL EDİLMELİDİR:

    Yolun kaygan olup olmadığı (lastikle yol arasındaki tutunma) kritik bir duruma girmeden önce bilinmelidir.

    Gelişen taşıt teknolojisi pek çok konuda gelişmeler sağlamış olmasına karşın, taşıtın üzerinde gittiği yolun kayganlığı hakkında önceden bilgi veren bir sistem henüz geliştirilememiştir. Bazı araç üreticilerinin böyle bir sistem üzerinde çalıştıkları bilinmektedir. Bir süre daha mevcut kısıtlı olanaklarla yolun kaygan olup olmadığını kontrol etmek zorundayız. Kontrol işi dikkatli bir gözlemle yapılabilir, yani yolun parlaklığı ve yansıması gözle kontrol edilebilir .
    Kaygan yolda yansıma daha çoktur ve parlaktır. Ancak çok deneyimli gözler tarafından yapılabilecek olan bu gözlemden daha güvenilir ve herkes tarafından uygulanabilecek yöntemler de vardır:

    - Kaygan yolda direksiyon hafifler.

    - Kaygan yolda patinaj olduğu, motor devir göstergesinin yükselmesinden anlaşılabilir.

    - Kaygan yolda gaza hafif basıldığında ASR ( ETC) daha erken devreye girer
    ( ASR Uyarı lambası gaza basınca yanar , bırakınca söner) .

    - Kaygan yolda hafif frene basıldığında ABS yolun kuru olduğu duruma göre daha erken devreye
    girer ( ABS’nin çalışması fren pedalındaki darbelerden anlaşılır).

    - Kaygan ve dönemeçli yolda frene veya gaza basıldığında ESP daha erken devreye girer
    ( ESP lambası yanıp söner ) .


    KAYGAN YOLDA GEREKSİZ FRENDEN KAÇINILMALIDIR:

    ABS ‘siz araçlarda kaygan yollarda fren sırasında ön lastikler kilitlenirse direksiyon hakimiyeti ortadan kalkar, arka lastikler kilitlenirse aracın arkası savrulur .


    ABS’li araçlarda fiziksel sınırlar aşılmadığı sürece bu sorunlar yoktur . Ancak ABS’nin de eriyen buz ve yumuşak kar üzerinde fren mesafesini uzattığı bilinmelidir.

    Aslında en doğrusu acil frenler dışındaki yavaşlamalarda frenleri kullanmak yerine motorun kompresyonundan yararlanmaktır. Burada dikkat edilmesi gereken ,özellikle arkadan itişli araçlarda , ani vites küçültmelerinden kaçınılması gereğidir.

    Kaygan yollarda dönemeçlerde fren yapmaktan kaçınılmalıdır. Aracın hızı dönemece gelmeden düz alanda düşürülmelidir.

    Çok kaygan yollarda özellikle yokuş aşağı inişlerde aracın hızı ve vitesi o şekilde seçilmelidir ki, gaz pedalı bırakıldığında araç blokajsız yavaşlamalı, gaza basıldığında patinajsız hızlanmalıdır.

    Herkese kış lastikleri ile güvenli yolculuklar diliyorum!

    http://www.kislastigi.com/images/yeniyil.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kislastigi.com -- 2 Ocak 2007; 15:19:09 >




  • Continental Kış lastiğiyle ilgili yorumlarımı daha sonra yazacağımı yukarıdaki mesajımda bildirmiştim.
    Bugün kartalkayada lastiklerimi deneme fırsatı buldum.
    Kayak merkezine kadar hiçbir şekilde zorlanmadan çıktım.Araba sanki yerinde duramıyordu ve hiç yolun kar veya buz olduğunu hissetirmedi.
    İnişte yine aynı şekilde yer yer fren yapmama karşın,
    yine hiçbir zorlukla karşılaşmadan üstelik epey bir arabayı sollayarak indim.
    Ani frenlerde araba hiç kaymadan duruyordu.
    Özetle verdiğim paraya helal olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aserel -- 2 Ocak 2007; 22:39:10 >
  • Sonunda 4 adet lassa snoways (185/60/14 520ytl/12ay)aldım. Muş'ta karını buzun içinde kullanıyorum. Karda da buzda da rampa inerken de çıkarken de test ettim. Ne kayma ne patinaj... Öncesinde neydi o mevsim lastikleriyle, off.. Kesinlike tavsiye ediyorum. Kış lastiği alın arkadaşlar. Diğer markaları kullanmadım ama onlar da iyidir sanırım. Hatta 2 değil mümkünse 4 adet alın. Aracım punto dizel, bu lastiklerle kafam çok rahat artık. Kışın aracınıza binecekseniz lastikleri değiştirin. Yoksa kaldırın koyun bir kenara aracınızı. Ben değiştirirken bir Doblo geldi, arabanın sol çamurluk komple iptal. Bir gün önce kaza geçirmiş, hemen gelmiş lastikleri değiştiriyor. Nereden baksanız 1,5-2 milyar hasar. Belki daha fazla. İş işten geçmeden, kaza yapmadan, canınız malınız ya da başkasının canı sağ sağlam iken ihtiyaçlarınızı giderin. Tabii her zaman yine tedbirli olun. Bana forumda doğrudan ya da dolaylı olarak cevaplarıyla yardımcı olan arkadaşlara paylaşımları için çok teşekkür ederim.
    İyi sürüşler herkese...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aligonder -- 2 Ocak 2007; 23:00:04 >




  • belki daha önce sorulmuş veya yazılmış olabilir ama tek tek geriye dönemeyeceğim için soruyorum. şu kış lastiklerinin üzerinde yazan M+S harfleri ne anlam ifade ediyor. S (snow) dur diye düşünüyorum ama M yi çözemedim. yanındaki işaret dağı anımsatıyor Mountain mi yoksa?
  • M = Mud = Çamur S = Snow = Kar

    Kış lastiği sembolünü taşımayan M+S lastiklerinin kar üzerinde fren mesafelerinin yaz lastiklerinden daha kısa , ancak kış lastiklerinden daha uzun olduğu saptanmıştır.

    “Kış Lastiği” sembolünü taşımayan M+S “Dört Mevsim Lastikleri” nin kışın iyi bir Kış Lastiği , yazın da iyi bir Yaz Lastiği olamıyacağı mutlaka bilinmelidir.
  • teşekkür ederim.
  • selamlar
    sava eski mo kış lastiği alan bilen arkadaşlar var mı?Bu lastik hakkında yorumlarınızı bekliyorum.
    tüm paylaşımlar için şimdiden herkese teşekürler,
    herkese kazasız belasız sürüşler...
    Anadolu'da bir şehirde ikamet etmekteyim fiyattınıda sizlerden öğrenebilirsem sevinirim.
  • ekim ayında ankaradan aldım 175/65/14 ebatında 67,5 fiatı2 aydır kullanıyorum memnunum ama karda kullanmak nasip olmadı godyearın yan ürünü olduğıunu biliyorum sana ne fiat verdiler bence uygunsa al
  • sava 205 55 r16 ebat olan lastiklere 165ytl fiyat verdiler ne dersiniz uygun mudur?
    8 taksit yapacaklarını söylediler.
  • Sanırım tekinin fiyatı bence çok pahalı, aynı fiyata ug7 yada 200 e continental ts810
    quote:

    Orjinalden alıntı: nr_4ever

    sava 205 55 r16 ebat olan lastiklere 165ytl fiyat verdiler ne dersiniz uygun mudur?
    8 taksit yapacaklarını söylediler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cem_hakan


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkarakus

    dostum basta sunu belirteyim bir goodyear bayisi kumho satmaz satmamali...diger sorularina gelince kis lastikleri belli mevsimlerde kullanilir mesala kasim ayinda takilir nisan basinda cikarilir yazin kullanilmaz...dolaysiyla kis lastigi alacaksan yazlik lastiklerinde olmali.senin de dedigin gibi istanbulda oyle cok bir kar durumu yok.anlattigin kadariyla sana en uygun lastik 4 mevsim lastiktir adinda da oldugu gibi 4 mevsim kullanirsin kisinda rahat edersin.bence istanbul icin sana yeterli bir performans saglar...sana 185 65 14 goodyear vector 5 oneririm..4 mevsim..alirsan cok memnun kalirsin...kumho filan alma bence pisman olursun verdigin paraya yazik...
    yol tutma durumuna gelince 195 60 15 e gecmek iyi bir karar degil..neden dersen bir kere 4 jant alicaksin bi ton para... ustune lastik 195 60 15 oldugu icin tamamen ayri bir sinafa geciyor o da ayri bir kulfet..mesala 185 65 14 vector 5 128 ytl iken 195 60 15 eagle vector 196 ytl...bunlar liste fiyatlari..bu kadar masrafa degecekte bir performans alamazsin...onun yerine 195 60 14 takarsin jant almamis olursun; 185 65 14 ten daha genis ama ayni yuksekliktedir fakat 195 60 14 ara bir lastiktir zor bulunur pek kullanan arabada yok..bence lastiklerini yenilemen bile arabanin yol tutusu konusunda cok fark ettirecektir..
    yardimci olabildiysem ne mutlu bana...


    cok tesekkurler 195/65/14 e bakıcma yoksa orjinal boyutta alırım.saol bilgilerin icin.


    arkadaşlar ilginc bir tercih daha olacak benim icin.Çıkma (2. el) kumho ecsta supra 205/55/15 .az kullanımıs ama 2004 model 307 den cıkma sanırım celik cms jant lı. 800 ytl diyorlar. durumlarına baktım super. lastigimle yanyana koyduk 1 cm cap varkı ya var ya yok. bunu alırsam ne kazanır ne kaybederim sizce..
    bird esıfır goodyear gt3 orjinla boyutlu bendekilerle ( 185/65/14) 110 ytl tanesi 6 taksit. ne seceyim ve yukardaki cıkma lastiklerin degeri tam olarak nedir sizce ?




  • Merhaba arkadaşlar, 1 saat önce Lassa Snoways 2 plus taktırdım. 2007 Model Fiesta arabanın üzerindeki Bridgestone daha çok ses yapıyormuş onu farkettim. Bir diğer farkettiğim ise patinaj yaparak çıktığım yokuşları normal şekilde çıkabilmeye başlamasıydı aracın.

    Frenlemeyi de kontrol ettim az önce araba olduğu yere çakılıyor kısa süre içinde. Sanki yaz lastiği kullanır gibi ama biliyorsunuz durumu zorlamamak lazım.

    400 verdim taksitle 4 tane aldım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes




    SORU: BİR LASTİĞİN KIŞ LASTİĞİ OLUP OLMADIĞI NASIL ANLAŞILIR?
    Kış lastiği ile ilgili RMA ve ASTM şartlarını sağlayan lastikler aşağıdaki sembolü kullanabilirler.
    “Bu sembolü taşıyan lastikler Kış Lastiğidir” diyebiliriz.

    SORU: KIŞ LASTİĞİNİN YAZ LASTİĞİNDEN FARKI NEDİR?
    Bunun nedeni sadece Kış Lastiklerinin özel profillerinin olması
    değildir.Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C’ın altındaki sıcaklıklarda
    sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır. Kış lastiklerinin ise
    üretildikleri Silica esaslı malzeme daha yumuşaktır ve 7 °C’ın altındaki
    soğuk hava şartlarında kuru asfalt , kar ve buzda tutunmayı artırmaktadır.

    SORU: KAR LASTİĞİ NEDİR?
    Kar Lastiği diye adlandırılan lastik fren özelliğinin yanında çekiş özelliği
    de artırılmış Kış Lastiği ’dir. RMA (Rubber Manufacturers Association)’un
    tanımlamasına ve ASTM ’nin test metoduna göre kış şartlarını temsil eden
    kaygan bir yolda yapılan çekiş kuvveti testinde “referans lastiğin” çekiş
    kuvvetinden en az %10 daha fazla çekiş kuvveti sağlayan lastikler Kış
    Lastiği sembolünün yanında M+S veya M S veya M/S işaretleri
    taşıyabilmektedirler. Aşağıdaki sembolleri birarada taşıyan lastiklere
    “ M+S Kış Lastiği “ veya “Kar Lastiği” diyebiliriz:M+S

    SORU: M+S LASTİKLERİ KIŞ LASTİĞİ SAYILIR MI ? “Dört Mevsim Lastiği “ M+S ‘in ancak Kış Lastiği sembolünü taşıyorsa Kış
    Lastiği olarak değerlendirilebileceği, öte yandan M+S lastiklerinin yazın iyi bir
    Yaz Lastiği, kışın da iyi bir Kış Lastiği görevini göremeyeceği mutlaka
    bilinmelidir.

    SORU: KAR YAĞMIYORSA KAR LASTİĞİNE NEDEN İHTİYAÇ OLSUN?
    KAR YAĞINCA YAZ LASTİKLERİNE ZİNCİR TAKARIM YANLIŞ MI?
    RİSK YÖNETİMİ AÇISINDAN YANLIŞ !
    Kış Lastiği Risk Yönetimi , Kar Zinciri Kriz Yönetimi dir.
    Ne kadar çok Risk Yönetimi , o kadar az Kriz Yönetimi.
    Kış Lastiği , kışın kar yağsın yağmasın düşük sıcaklıklarda aracın
    yola tutunmasını artırmakta , aşırı buzlanma olmadığı sürece
    aracın kar üzerinde gitmesine ve durmasına olanak vermektedir.
    Özellikle kuru yoldan kaygan yollara (Köprü ve Viyadük üstünde buzlanma
    veya siyah buz vs) ani girişlerde aracı yolda tutabilmektedir. Yani Kış
    Lastiği riskleri azaltmaktadır.
    Yaz Lastiği ise aynı şartlarda ve özellikle ani zemin değişikliklerinde aracı
    yolda tutamamaktadır. Kış Lastiğine göre çok daha erken ve sık kar zinciri
    takma ihtiyacı duymakta ,zincir takıldığında yavaş gitmek ve kuru zeminde
    ise çıkarılmak zorundadır.

    SORU:KIŞ LASTİĞİNİN SADECE ÇEKİŞİN OLDUĞU TEKERLEKLERE
    TAKILMASI YETERLİ MİDİR ?

    HAYIR !
    Kış lastikleri dört tekerleğe de takılmalıdır , çünkü aracın en kısa mesafede
    durması gitmesinden daha önemlidir. İyi bir fren performansı ve kararlılık
    için 4 tekerlekte de Kış Lastiği şarttır.

    SORU: KARAYOLLARI TRAFİK KANUNUNDA “KIŞ LASTİĞİ ”TANIMI
    VAR MIDIR?

    HAYIR !
    Karayolları Trafik Kanunu’nda “Kış Lastiği” yer almamaktadır, ancak
    30.maddede yeralan ;
    “Araçların, esasları yönetmelikte belirtilen şekilde ve tarzda teknik şartlara uygun
    durumda bulundurulması zorunludur”
    cümlesi ilgili Yönetmelikte yeterli bilgi olmadığı için Trafik Polisi ve Trafik
    Jandarmasına;
    “kışın bazı kaygan yollarda kış lastiği yeterlidir,zincir istenmeyebilir ”
    şeklinde yorum yapma sorumluluğu yüklemektedir.

    SORU:KIŞ LASTİĞİNİ ÖNCELİKLE HANGİ RESMİ VEYA ÖZEL ARAÇLAR
    TAKMALIDIR?

    Kışın sıcaklığın 7 °C’ın altında geçtiği yerlerde Ambulans ,İtfaiye, Belediye
    araçları, Polis ,Jandarma, Okul servisi, Taksi gibi görev araçlarına ve tabii
    ki Şehiriçi- ve Şehirlerarası Yolcu Otobüslerine kar yağmadan , yollar buz
    tutmadan , henüz kışın başında iken Kış Lastiği takılmalıdır.

    SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKILI BİR ARACA ZİNCİR TAKILIR MI?
    TAKILIRSA HANGİ DURUMLARDA TAKILMALIDIR?

    TAKILABİLİR!
    1) Trafik yetkililerinin talebi durumunda,
    2) Kış lastiğinin yetersiz kaldığı karlı veya buzlu yollarda özellikle
    yokuş aşağı inişlerde aşağıdaki deneme yapıldığında sonuç
    olumsuzsa;
    - aracın hızı ve vitesi o şekilde seçilmelidir ki, gaz pedalı
    bırakıldığında araç blokajsız yavaşlamalı, gaza basıldığında
    patinajsız hızlanmalıdır.
    3) Aracın hızının düşürülmesine karşın aşağıdaki durumlar devam
    ediyorsa;
    - Fren sırasında ABS’nin ,
    - gaza basıldığında ASR’nin ve
    - dönemeçlerde ESP’in kendiliğinden
    çok sık devreye girmesi
    sınır değerlere de çok sık ulaşıldığı anlamına gelir.
    Tehlikeli durum oluşmadan araç üreticisinin tanımladığı tekerleklere kar
    zinciri takılmalıdır.

    SORU: ABS / ASR / ESP OLAN ARAÇLAR KIŞ LASTİĞİ TAKMALI MIDIR?
    EVET !
    ABS/ASR fren ve çekiş güvenliğini arttıran teknik bir üstünlüktür,
    ancak ABS/ASR fizik kurallarını değiştiremez. Yani tekerlekle yol
    arasındaki sürtünme katsayısını değiştiremez, kötü lastiklerle buzda
    fren mesafesini kısaltamaz.
    ESP de hareket sırasında sürücünün hareket çizgisinden çıkma eğilimi
    gösteren aracın frenlerini kullanarak tekrar çizgisine girmesini sağlayan
    kararlılığı artıran bir sistemdir. Bu sistemin başarısı için lastiklerin yola
    tutunmasının iyi olması şarttır. Kışın bu araçlar da Kış Lastiği kullanmalıdır.

    SORU:4X4 ARAÇLARIN KIŞ LASTİĞİ TAKMASINA GEREK VAR MIDIR?
    EVET!
    Yaz lastikleriyle donatılmış dört tekerden çekişli (4x4) bir araç rahatlıkla
    kalkış yapabilmekte ve kısa sürede yüksek hızlara çıkabilmektedir, fakat
    fren sırasında durma mesafesi aşırı uzamaktadır yani ;
    “gittiği gibi duramamaktadır”.
    Bunun çok basit bir nedeni vardır :
    Fren sırasında tüm araçlar dört tekerlekten fren yapmaktadır , yani araçlar
    eşittir. Yaz lastiği ile kar veya buz üzerinde araç kullanmak isteyen (özellikle
    4x4) araç sahiplerine (Kış Lastiği veya zincir takmak dışında) tavsiyemiz
    bundan vazgeçmeleri , kendilerinin ve başkalarının can ve mal güvenliğini
    tehlikeye sokmamalarıdır.

    SORU:NEDEN DÖRT TEKERDEN ÇEKİŞLİ VE ELEKTRONİK GÜVENLİK
    DONANIMLARINA SAHİP ARAÇLARIN İKİ TEKERDEN ÇEKİŞLİ
    ARAÇLARA GÖRE DAHA ÇOK KIŞ LASTİĞİ GEREKSİNİMİ VARDIR?
    Çünkü dört tekerden çekişli ve elektronik güvenlik donanımlarına sahip
    araçlar, iki tekerden çekişli araçlara göre çok daha çabuk hızlanabilmekteler ,
    daha yüksek hızlara ve fiziksel sınırlara ulaşabilmekteler, ancak fren sırasında
    tüm araçlar eşit durumda oldukları için “gittikleri gibi duramamakta” dırlar.

    SORU: YAZ LASTİĞİ TAKILI 4X4 ABS/ASR VE ESP’Lİ BİR ARAÇ ,
    KIŞ LASTİĞİ TAKILI ÖNDEN ÇEKİŞLİ VE ABS’Lİ BAŞKA BİR
    ARAÇ KARLI BİR YOLDA KARŞILAŞTIRILDIĞINDA HANGİ ARAÇ
    DAHA GÜVENLİDİR?

    FREN AÇISINDAN KIŞ LASTİKLİ ÖNDEN ÇEKİŞLİ ARAÇ !
    Kış Lastikleriyle donatılmış önden çekişli bir aracın Yaz lastikleriyle
    donatılmış dört tekerden çekişli 4x4 bir araca göre daha güvenli
    olduğunu herhalde pek azımız biliyordur.
    Bunun çok basit bir nedeni vardır : Fren sırasında bütün araçlar dört
    tekerden fren yaptıkları için eşittirler.
    Yaz lastikleriyle donatılmış 4x4 bir araç “gittiği gibi duramamaktadır” yani
    fren sırasında fren mesafesi aşırı uzamaktadır. Öte yandan Kış
    lastikleriyle donatılmış tek dingilden çekişli bir araç “gittiğinden daha iyi”
    durabilmektedir.

    SORU: TÜRKİYE’DE YAZ - KIŞ LASTİĞİ KARŞILAŞTIRMASI YAPILDI MI?
    EVET !
    4 Mart 2005’de FRENTEKNİK Test Laboratuvarı ve OLTAŞ / CONTINENTAL
    tarafından ABS test pisti üzerinde (k=0.2 kara yakın sürtünme katsayısı)
    80 km/h hızda yapılan karşılaştırma testinde:
    kış lastikleri ile 65 m yaz lastikleri ile 80 m ölçülmüştür.

    SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKARKEN YAZ LASTİĞİNDEN FARKLI
    (ÖLÇÜ, HIZ VE YÜK SINIFI ) BİR LASTİK TAKILABİLİR Mİ?

    Araç üreticisinin önerdiği ve standart yaz lastiğinin özelliklerine sahip Kış
    Lastiği takılmalıdır. Ancak üretici tarafından tavsiye verilmemişse ;
    - çapı aynı ancak genişliği daha az olan kış lastikleri kullanılabilir.
    - Yük Sınıfı kesinlikle aynı olmalıdır.
    - Hız sınırı daha düşük bir Kış Lastiği kullanılacaksa , Kış Lastiğinin bu
    düşük hız sınırından dolayı sürücü kilometre göstergesine yapıştırılacak bir
    çıkartma ile uyarılmalıdır.

    SORU: KIŞ LASTİKLERİNİN SAKLANMA ÖMRÜ NE KADARDIR ?
    Beş yıldır. Bu süreyi geçen kış lastikleri işlevsel açıdan zayıflamaktadır.

    KAYNAK : Alpay Lök ( Mak.Y.Müh.) -www.kislastigi.com








    alıntıdır....



    Okuyan varmı???




  • Merhaba arkadaşlar. Herkese selamlar
    Burada herkes kar lastiğinden bahsedince bende belki isteyen olur düşüncesi ile böyle bir yazı yazıyorum.


    Elimde 4 Adet PRELLİ CARWİNTER lastik var yeni sayılır.
    185/65/R14 clio üzerinden çıkma.
    Bu lastiği Eskişehirden aracı alırken bagajında verdiler.
    Ben bu lastikleri uygun fiyata vermeyi düşünüyorum.
    Eğer ilgilenen olursa Mail den açıksa MSN den de olabilir ulaşabilirler.

    MAİL: ayhan3108@hotmail.com
  • Arkadaşlar bridgestone nun kış lastiği ile toyo nun kış lastiği testlerde hep sonlarda yahu benim anlamadığım millet hep bridgestone taktırmış.hayret insan bi araştırmaz mı ben toyo alıcam gibi ama ucuza buldumda 195-65-15 lastiği 110 a veriyor. bende isterim ug 7 taktımak fakar 150 deyince işer değişiyor
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.