sava eskimo taktırdım 4 adet , şimdiye kadarki hava koşullarında iyi gidiyor. yağmurda , ıslak zeminde ve sabahları asfalttaki ince buzlanmada iyi randuman verdi . kar yağışını bekliyoruz :))
bende 3 haftadır SAVA eskimo kullanıyorum.lastik Slovenya malı,Goodyear garantisiyle üretiliyor. 4-5 gündür karda buzda kullanıyorum herhangi bir sorun yaşamadım.yağmurda da iyiydi. satın aldığım lastikçi diğer markaları da satmasına rağmen Lassa snoways veya Sava arasında tercih yapmamı önerdi.Lassa 90ytl,Sava 75ytl idi.175/65/r14.Savayı özellikle önerdi,beğenmezsen getir dedi. internetten araştırdım,alman adac.de sitesinde sava eskimo lassa snowaysi bariz geride bırakmıştı. öyle olunca bende sava da karar kıldım. tabi henüz erken kış bitene kadar kullanırım
Merhaba arkadaşlar. Kış lastikleri ile ilgili olarak merak ettiğim: mart ayında güneşli bir günde hava 20 derece iken kış lastiğimiz takılıyken yaz lastiği takılı duruma göre avantaj-dezavantajlarımız nelerdir? Kış lastiğinin yumuşak yapıda olduğunu biliyorum. Bu da 20derece sert frende aracın fren performansını azaltacaktır diye düşünüyorum doğru mu acaba?
-------------------------------------------------------------------------------- Arkadaşlar kusura bakmayın yukarıda hangi kış lastiği başlıklı yeni bir topic açtım biraz luzumsuz bir iş yapmış oldum çünkü bu topicte bayağı faydalı bilgiler var. Daha önce good year ug7 kış lastikleri kullanmış ve pekte şikayeti olmamaış biri olarak yeni aracım için (205-55-16) hangi kış lastiklerini önerirsiniz. Doğrusu benim aklımda 1.alpine 2.UG7 3.Toyo 3.Diğer ucuz markalar
fren mesafesini uzatir, yolda ses yapar ayrica cok cabuk asinir
Arkadaşlar hadi ya yorum yapın UG7 170 ytl Alpine 205 ytl Continental 199 ytl
quote:
Orjinalden alıntı: rahmi2253
-------------------------------------------------------------------------------- Arkadaşlar kusura bakmayın yukarıda hangi kış lastiği başlıklı yeni bir topic açtım biraz luzumsuz bir iş yapmış oldum çünkü bu topicte bayağı faydalı bilgiler var. Daha önce good year ug7 kış lastikleri kullanmış ve pekte şikayeti olmamaış biri olarak yeni aracım için (205-55-16) hangi kış lastiklerini önerirsiniz. Doğrusu benim aklımda 1.alpine 2.UG7 3.Toyo 3.Diğer ucuz markalar
ben dunlop sport winter almistim 215 55 r16 175 ytlye. daha kar gormedim ama soguk hava ve donma sartlarinda su an lastikten memnunum. senin 205 ebati daha ucuz olur sanirim.
Ankara da süpriz akşam kar baskınlarından aldığım ders ile bugun kar lastiği aldım. 2004 model corsa enjoy aliminyum jant (15 inc) 185/60 15 uygun oldu (orginalinde 185/55)
Continental T800 serisi 145YTL verdim (KK na 7 taksit ile,peşin olsa 5YTL iniyordu bende taksit yaptırdım) Lastiği sadece önlere taktırdım.
Lastiği karlı buzlu trafiğe kapalı bir alanda test ettim,çekişinden çok memnunum ani fren yapmadıkça kaymıyor, ani frende abs devreye giriyor ama kısa süre sonra teker tutuyor tekrar.İçim rahat etti , akşam iş dönüşü ya kar yolda yağarsa diye tedirgin olma duygusundan kurtuldum
Kazasız sürüşler.
BU FİYATLARI NEREDEN aldınız?
Arkadaşlar bir kaç bilgi vermek istiyorum.
genelde kış lastiği olarak Michelin öneriliyor. tamam iyidir güzeldir. kullananlar memnun. bir şey demiyorum. ama neden, aşağıdaki bilgileri okuyunca da anlarsınız nasıl bir lastik olduğunu, testlere bile sokulmayan (bence bilerek almıyorlar testlere) LAssa Snowways tavsiye edilmiyor. Bence bu güzelim ülkemizde üretildiği, kendi halkının bile türk mallarının kaliteli olabileceğini kabullenmemiş olmasından kaynaklanıyor. bir kişi lassa kullandım, sonra nokian aldık, mercedese binmiş gibi oldum demiş. ama belki lastik eskidikten sonra yaptığı değişiklikten kaynaklanmıştır.
SABANCI Grubu'na bağlı Lassa, ürettiği kar lastiği Snoways'i eksi 40 dereceye varan soğuk hava şartlarının hakim olduğu, Avrupa'nın en kuzey noktasındaki Norveç ve İsveç'te denedi. Kuzey Kutup Dairesi içinde yer alan bölgede, iki araçlık konvoya sahip Lassa ekibi, Avrupa'nın en kuzey noktası olan Norveç'teki Northkapp'tan yola çıktı ve zorlu hava ve yol şartlarında yaklaşık 1.300 kilometre kat ederek, İsveç Kiruna'daki ünlü Icehotel'e geldi.
BÜYÜK GURUR YAŞIYORUZ: Icehotel'de konvoyu; Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş, Brisa Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Serdar Demirdağ ve Lassa marka takımı karşıladı. Bülent Savaş, "Türk markası Lassa'nın ürettiği Snoways'in kutup şartlarında bile başarılı olduğu bu testle bir kez daha anlaşıldı. Bu büyük anın heyecan ve gururunu yaşıyoruz" dedi. Kutup şartlarında Snoways'i test eden ekibin üyeleri "Öyle şartlarla karşılaştık ki lastik dayandı ama aracın içinde biz çok zorlandık" dedi.
KUTUPTA SORUNSUZ 1300 KM: 1.300 kilometrelik testte özellikle gecelerin zorlu geçtiğini aktaran test ekibi üyeleri, "Biyolojik ritim bozukluğu yaşadık. Avrupa'nın en kuzey noktası olan Northkapp, adeta kar çölü gibiydi. Eksi 40 dereceye varan soğukta, 4 günlük yolda Snoways'i tali yollarda da test ettik, slalom yaptık ve lastikleri hiç değiştirmeden Kiruna'ya sorunsuz geldik" dediler. Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş, düzenlenen basın toplantısında da Lassa'nın lastik pazarında açık ara Türkiye lideri olduğunu vurguladı ve "Snoways, kış lastiği pazarında Türkiye'nin en çok satan lastiği. 2007'de Lassa markalı yaklaşık 3 milyon adet lastik ihraç ettik. Bunun 500 bini Almanya'ya yapıldı. Avrupa'da birçok pazarda varız. Hatta, kışları zorlu şartların hakim olduğu Avusturya'da, ülkenin Posta İdaresi tüm yıl bizim lastiklerimizi kullanıyor. Snoways'in kutup şartlarında bile başarılı olduğu bir kez daha anlaşıldı. Sakıp Ağa gibi 'Koşuya devam' deyip, 2007'de 47 ülkeye 3 milyon Lassa sattık. Brisa'yla, rakam 4 milyonu buldu" dedi. Bülent Savaş şöyle devam etti: "Son 4 yılda ihracat yaptığımız ülke sayısı 30'dan 47'ye çıktı. Bunların 7'si bu yıl satış ağımıza girdi. Yurtdışı satış ağını daha da geliştirmek istiyoruz. Geçen yıl, kesin rakam olmamakla birlikte, Brisa olarak yaklaşık 700 milyon YTL'lik ciro yakaladık. Bunun 170-180 milyon doları ihracat. Son 4 yılda ihracatımız yüzde 50 arttı. Yılda 500 bin adetten fazla Snoways ihracatı yapıyoruz. 3 milyon adet Lassa markalı, 1 milyondan fazla da Brisa markalı ürün ihraç ettik. 2008'de lastik üretim kapasitemiz 10 milyonu aşacak. Bugüne kadar 30 milyon Lassa lastik ihraç ettik. Bir Türk markası olarak devlerle rekabet ediyoruz. 2008'de dış satışları yüzde 15 artırmayı hedefliyoruz. 2007'de ürettiğimiz Brisa ve Lassa markalı 9 milyon lastiğin 4.3 milyonunu ihraç ettik." Ali ÖZTÜRK
İşçi başına yatırım maliyeti ortağımız Bridgestone'u da üzüyor
YABANCI ortakları Bridgestone'un da bir dünya stratejisi olduğunu söyleyen Bülent Savaş, "Yabancı ortağımızla, olduğumuz yerde kapasite artırma kararı aldık. Bazı global üreticiler işçi başına 6-7 bin dolar maliyet olan Romanya, Bulgaristan, Mısır, Macaristan, Sırbistan gibi ülkelere gidiyor. Biz ise bu ülkeden kazandığımızı bu ülkeye yatırıyoruz. Makina başında çalışan operatörün bize yıllık maliyeti 50 bin doları buluyor ama Türkiye'de yatırıma devam edeceğiz" dedi. Yüksek maliyetlerden Bridgestone'un da yakındığını ifade eden Bülent Savaş, "Kapasiteyi daha ekonomik noktaya taşımaya çalışıyoruz. Belirli büyüklüğe ulaşırsak, maliyetler düşecek" diye konuştu.
Türkiye'de üretilip ihraç edilen her 100 araçtan 50'sinde Lassa var
BRİSA Genel Müdürü Bülent Savaş, yatırım planlamasını 5 yıllık dönemler halinde yaptıklarını belirterek şöyle konuştu: "2004-2008 döneminde 214 milyon dolarlık yatırımı tamamlayacağız. Her sene, üretime katılan eleman sayımız 120-130 kişi artıyor. Üretim ve ihracat da her yıl yüzde 10-15 artıyor. Lassa, Türkiye'da pazar lideri. Türkiye'de üretilip ihraç edilen her 100 araçtan yaklaşık 50'sine Lassa ve Brisa markalı lastikler takılıyor" diye konuştu.
İhracatın yüzde 70'i Avrupa'ya
Lassa son 4 yılda ihracat yaptığı ülke sayısını 30'dan 47'ye çıkardı.
Lassa'nın ihracatının yüzde 70'i Avrupa ülkelerine yapılıyor.
Sadece Almanya'ya geçen yıl 500 bin Lassa satıldı
İhracat pazarları arasında dünyanın en iyi lastik üreticisi ülkeler de var, üretim yapmayan ülkeler de.
Türkiye'den ihraç edilen araçların yüzde 50'sine Lassa lastikleri takılıyor.
Lassa'nın yeni konsept mağazaları Otopratik'lerin sayısı 8'e çıktı, firma her otopratik'ten 1 milyon dolar ciro hedefliyor.
Üretici Brisa 10 farklı araç grubuna lastik üretiyor ve bu özelliği ile büyük bir rekabet avantajına sahip.
Arkadaşlar ben goodyear ug7 kullanıyorum.Erzincan şartlarında bu sene özellikle kar ve buz çoğu yerde asvalt yok.Gayet memnunum.
Avensis için biraz önce lastik baktık.Michelin alpin çifti 410 lira,bridgestone ıce cruizer 430 lira,lassa snoways2 ise 350 lira.Hangisini önerirsiniz acaba??
YUKARIDAKİ ARKADAŞIN YAZDIKLARINI OKUDUKTAN SONRA SNOWAYS DERİM , ENUCUZUDA O KIYASLADIKLARINIZIN ARASINDA
Herkese tavsiye ederim. Hem sessiz, hem kuru ve ıslakta iyi hemde kar ve buzda çok başarılı
arkadaşlar şirket arabası olarak kullandığımız 2004 model Renault Kangoo muz var. üzerinde şu an 175/65/14 Pirelli P400 var. uzun yolda da kullanacağımız için kar lastiği alacağız. lastikçim petlas tak hem ekonomik olur hemde iyi bir lastik dedi. petlas snowdrop modelinin 65 YTL e kredi kartına 12 taksit bırakıyor. sizce iyi mi? bu lastiği daha önce kullanan oldu mu? teşekkürler:)
fiyat iyi ama kamyon lastiğindn başka ben görmedim
bende snoways2 plus kullanıyorum ve tamamen şans eseri arkadaşımın tavsiyesi ve memnun kalmazsan parasını ben veririm sözüyle aldım ve çok memnunum.indirimle tanesi 85 e geldi ve parasını sonuna kadar hak ediyor bence...En azından beni şimdiye kadar hiç üzmedi.
kumho deneyimlerim..arabam 407 benzin 2.0..lastik 215.55.17 kumho..karın enkötü yağdığı şubat ortasında vede kesinlikle yola çıkmayın denilen 17 şubatta uludağdaydım ve kütahya simava döndüm...izlenimlerim:karda hangi tip olursa olsun ezilmiş,ham vs hiöbir sorun çıkmadı..yalnızca bursaya indiğimde kar çamur helindeyken zincir taktım..orhangazi yolunda da kar suluydu gene bi ara zincir taktım..harmancık dağardı (bilen bilir) yolunda ki sırf ham kar gayet güzel çıktım ama yolda kaza olduğundan geri dönüp tavşanlı üzerinden kütahyaya oradan da trafik polislerinin zincirle git demesine rağmen acelemden dolayı öndeki bir çift kumho ve arkadaki prelli p7 ler ile yoldaydım...tavşanlıdan itibaren yer tamamen buzdu...izlenimim ise arkalar da kar tipi lastik olsaydı araba daha iyi tutardı..kütahya simav arası yolu da bilen bilir full buz üzerinde -10 derecede 140-150 ile fren yapmadan geldim..fren için ayağı gazdan şekmeyi ver gerekiyorsa motor frenini tavsiye ederim...sonuç: kumho işimi gördümü evet gördü..başka marka denedim mi..hayır.yolda benden başka birileri varmıydı hayır...bana deli dediler mi..evet..o buzda sadece ben mi zincirsizdim..evet...
birde esp den bahsetmek istiyorum..esp dengeleme açısından güzel bişey..aferim icat edene..ama ham karda tekerleğin asfalta deymediği biryerde rampada mecbur durup kalkamıyorsan mutlaka esp yi kapat derim..bunu çözene kadar ki hayatımda ilk defa böyle kar ve buzda araba kullandım esp açıkken benzin çok gidiyor...neden:çünkü arabayı dengelemek için tekerleri stabillemek için gücü bi hoş dağıtıyor vede araba gaza bassanda gitmiyor..sonuç bol bol çiğ yakıt..demekki napıcaz:karlı rampada teker yere deymiyor ve araba devamlı patinaj yapıyorsa önce arabadan inip teker önlerindeki karları ayağımızla vs ile kazıyacaz daha sonrada esp yi kapatıp arabayı bi sağa bi sola kaydıra kaydıra kaldırıcaz.
ana sonuç kumho iyidir gibi..
aracım 98 model reno 19 1,6 e. erzurum da lassa snovways 2 plus kullandım. kar buz penformansı olarak iyi. çok kaliteli bir hamuru var, üstelik yağmurlu havalarda da son derece güvenli diyebilirim. hamuru silikalı böylece hem buzu tutabiliyor hem de çabuk aşınmıyor. Yurdun batı taraında kullanmaya da uygun su ttahliye kanalları diğer kış lastiklerinden iyi. tam türkiyenin lastiği, yerinde bir tercih olyacağını düşünüyorum. fiyat karşılaştırması yapmadan da hemen çin lastiklerini almayın bence.
Kış bitti ama seneye lazım olacağı için şimdiden kış lastiği bakıyorum.Tokat'ın bir köyünde çalışıyorum.Yolun son 5 km si çok rampa ve virajlı.Biliyorum ki benim işimi görecek lastik Nokian'ın çivili hkp serisi.Ama kardeşim, tanesi 400 ytlye yakın (205-55-16).Evlat acısı gibi...ne yapmalı?Uzakdoğu işi ya da lassa mı almalı?