Şimdi Ara

Koltuklu minibüsü Kapalı kasa kamyonete çevirme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
23.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.
    16 koltuklu ticari kullanılan bir Vw Crafter minibüs alma niyetindeyim.Aracı alıp koltukları çıkartip araya panel koyacağım.Proje çizdirip ruhsatı hususi kullanım kapalı kasa kamyonet hususi yük taşima olarak değiştirmek istiyorum.

    Bununla ilgili şoförler odası ile görüştüğümde minibüsün asla kapalı kasa kamyonete dönüşmeyeceğini söyledi.

    Konu ile ilgili tecrübesi olan var mı acaba?
    Teşekkürler.



  • Merhaba siz M2 kategorisi bir aracı N1 kategorisine dönüştürmek istiyorsunuz anladığım kadarıyla yapmak istediğiniz şey sadece koltuk tadilatı değil. MARTOY EK IV Bölüm I'de araçların uyması gereken teknik şartlar belirtilir ve bu iki kategori arasında mevzuat farklılıkları var bu sebeple dönüşüme izin verilmez, daha doğrusu dönüşüm yapmanız için araç üzerinde çok fazla değişiklik ve hatta test gerekir yani teorikte yapılabilen durum reelde yapılamaz. Sadece koltuk tadilatı yapabilirsiniz yani mevcut koltuk bağlama yeri sınırını aşmadan koltuk ekleme ve çıkarma yapabilirsiniz.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Minibüsü Panelvana Çevirme: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Bir minibüsü panelvana (kapalı kasa kamyonete) dönüştürmek, işletmen için çok yönlü ve ekonomik bir seçenek olabilir. Ancak, bu dönüşümün maliyeti ve süreci için hazırlıklı olman gerekir.

    Maliyetler:

    Minibüsü panelvana çevirme maliyeti, araç modeline, istenen özelliklere ve işçilik maliyetlerine bağlı olarak değişir. Tipik maliyetler şunları içerebilir:

    • Araç satın alma: 5.000 - 20.000 TL
    • Dönüşüm kiti: 2.000 - 5.000 TL
    • İşçilik: 1.000 - 3.000 TL
    • Diğer maliyetler (malzemeler, kayıt ücretleri vb.): 500 - 1.500 TL

    Toplam maliyet, 8.500 - 29.500 TL arasında değişebilir.

    Süreci:

    Minibüsü panelvana dönüştürme süreci tipik olarak aşağıdaki adımları içerir:

    • Koltukların ve iç döşemenin çıkarılması
    • Dönüşüm kitinin takılması
    • Aracın dışının kapatılması ve kapının takılması
    • Elektrik sisteminin yeniden kablolanması
    • Fren sisteminin değiştirilmesi
    • Boyama ve son işlem

    Dönüşümün tamamlanması birkaç haftadan birkaç aya kadar sürebilir.

    Dikkat Edilmesi Gerekenler:

    • Araç Uyumluluğu: Tüm minibüsler panelvana çevrilemez. Yetkili bir oto tamircisine danışarak aracının uyumluluğunu kontrol et.
    • Yasal Yönetmelikler: Minibüsü panelvana çevirme yasalara uygun olmalıdır. Gerekli tüm izinleri ve sertifikaları aldığından emin ol.
    • Profesyonel İşçilik: Panelvan dönüşümü için deneyimli ve profesyonel bir oto tamircisi seç. Kaliteli işçilik, aracının güvenliğini ve performansını sağlayacaktır.

    Alternatifler:

    Minibüsü panelvana çevirmek yerine, yeni bir panelvan satın almayı veya minibüse uygun bir römork eklemeyi de düşünebilirsin. Bu seçenekler daha yüksek maliyetli olabilir, ancak bazı durumlarda daha pratik veya verimli olabilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Merhaba siz M2 kategorisi bir aracı N1 kategorisine dönüştürmek istiyorsunuz anladığım kadarıyla yapmak istediğiniz şey sadece koltuk tadilatı değil. MARTOY EK IV Bölüm I'de araçların uyması gereken teknik şartlar belirtilir ve bu iki kategori arasında mevzuat farklılıkları var bu sebeple dönüşüme izin verilmez, daha doğrusu dönüşüm yapmanız için araç üzerinde çok fazla değişiklik ve hatta test gerekir yani teorikte yapılabilen durum reelde yapılamaz. Sadece koltuk tadilatı yapabilirsiniz yani mevcut koltuk bağlama yeri sınırını aşmadan koltuk ekleme ve çıkarma yapabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 11 Ocak 2020; 15:31:32 >
  • PatlıcanMusakka kullanıcısına yanıt
    AİTM Ek IV 3.5.1 kategori değişikliğinde yeni kategori şartlarının sağlanmasını şart koşuyor. 4.9 üzerinden yürüyerek 4.4.2 by-pass edildiği gibi 3.5.1i de by pass edebiliyor musunuz?

    N1, M1 dönüşümü halihazırda yapılamıyor ancak Mden Nye dönüşümde esneklik sağlanıyor mu çünkü Mden Nye dönüşümde istenen direktiflerde var, idealde yapılamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 11 Ocak 2020; 17:47:3 >
  • Amacınız yük taşımaksa hiç bu kadar uğraşa girmeyin değmez illa vw olsun diyorsanız transporter panelvan alın yük taşıma işinizi onla halledin vw olmasa da olur diyorsanız kesinlikle ford. Transit öneririm bizzat bu işi yapan biri olarak tavsiyem Budur
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Harika bir teknik aciklama yapmışsiniz teşekkür ederim.Haftaya birde proje ofisleri ile konuşurum demiştim ancak gerek kalmadı.

    Aslında amacim korsan karavan yapabilmek.Yani aracın arkasını portatif malzeme ile doldurup kafam esince kampa gidebilmek düşüncesindeyim.

    Bu işi Türkiyede yapan az sayıda insan var yapanlarda panelvan tercih ediyorlar.Ancak bende başından beri minibüs bakiyorum.

    -Daha ferah.
    -Yan cam açma derdi yok.
    -Klima ve tavan heki olanağı var.
    -Kısmi izalasyon var
    -Seçenekler daha çok.

    Ancak panelvan seçenlerin bir bildiği var demek ki.

    Sizi yakalamisken bir soru daha sorayım.Panelvan araca yan tarafına cam açma ,tavanı kesip heki yapma ,güneş paneli tüvturk ve çevirmelerde sorun olmadığını ve ruhsata işletmeye gerek olmadığı yazılmış.Bir bilginiz var mı acaba?

    Cevaplarınız için tekrar teşekkür ederim.
  • bde B kullanıcısına yanıt
    Merhaba yukarıda bir arkadaş yapabildiklerini yazmıştı ancak ben soru sorduktan sonra mesajını silmiş, iş kitabına göre yapılamaz gibi duruyor ancak mevzuatın arkasından dolanıyor ve bir şekilde legalleştiriyorlarsa açıkçası bilemiyorum.

    Panelvan araca yan tarafına cam açma ,tavanı kesip heki yapma ,güneş paneli tüvturk ve çevirmelerde sorun olmadığını ve ruhsata işletmeye gerek olmadığı yazılmış.Bir bilginiz var mı acaba?

    Bu sorunuza gelirsek zaten karavan şeklinde tescil ettirmek isterseniz ötv ödeyeceğinizi biliyorsunuz bu sebeple zaten korsan karavan demişsiniz. Cam açma, tavan kesme vs. gibi hususlar tadilata girmektedir ve normal şartlar altında hem çevirmede hem tüvde sorun olması gerekir ancak bu tadilatı

    AİTM

    4.7- Kabin ve karoseri tadilatı

    4.7.1- Belli bir marka, tip ve modeldeki bir aracın yönetmelikte ön görülen tadilattan bir veya birkaçı yapılarak marka sahibinin yazılı izni alınmadan yeni bir model, tip veya bir başka marka araç yapılamaz. Ancak, ana imalatçının yazılı izninin alınması kaydıyla ve bütün mevzuat hükümlerini sağlaması koşuluyla yeni bir araç tipi müracaatı yapılarak yeni bir model, tip veya marka oluşturabilir.

    4.7.2- M ve N kategorisi araçlarda madde 4.7.1’e aykırı olmamak kaydıyla karoseri ve kabin tadilatı yapılabilir. Ancak, şasi numarası karoserinde bulunan araçlarla ilgili hususlarda Karayolları Trafik Yönetmeliği hükümleri saklıdır.

    maddeleri kapsamında yapabilirsiniz. Proje ile münferit tadilat yapıp TSE'den onaylatıp sorunsuz kullanabilirsiniz.

    Tekrar belirteyim benim söylediklerim tamamen mevzuat hükümleri, TÜV bakması gerekirken bakmıyorsa bilebileceğim bir durum değil.

    Bununla birlikte ben M sınıfından N'ye dönüşüm ile ilgili maddeleri de yazayım,

    3.5.1- Bir aracın kategorisinin değiştiği durumlarda, yeni kategori için ilgili gereklilikler yerine getirilmelidir. Önceki kategorinin tip onayı belgeleri, aracın sağladığı gerekliliklerin yeni kategori için geçerli olan gerekliliklerle aynı ya da daha zor (ağır) olması şartıyla, kabul edilebilir.

    4.4.2- M kategorisi aracın N kategorisi bir araca dönüştürülmesi
    Yapılacak tadilatın projesi çizilir, kasa ilave edilecekse Ek VIII uygulanır. Yönetmeliklerin uygulama tarihleri ve söz konusu aracın imal tarihi dikkate alınarak, yapılan tadilat sonucu aracın:
    - Müsaade edilebilir ses seviyeleri (Ek VII’deki Tablodaki Madde 1)
    - Emisyonlar (Euro 5 ve 6) hafif hizmet araçları / bilgiye erişim (Ek VII’deki Tablodaki Madde 2 veya 41)
    - Hız göstergesi ve geri vites (Ek VII’deki Tablodaki Madde 17)
    - Yakıt depoları/arka koruma tertibatları (Ek VII’deki Tablodaki Madde 3),
    - Ön koruma tertibatları (N2,N3 ‘e dönüşüyorsa) (Ek VII’deki Tablodaki Madde 57),
    - Dolaylı görüş cihazları (Ek VII’deki Tablodaki Madde 8)
    - Fren Sistemi (Ek VII’deki Tablodaki Madde 9)
    - Aydınlatma ve ışıklı sinyal cihazlarının yerleştirilmesi (Ek VII’deki Tablodaki Madde 20)
    - Yan koruma (Ek VII’deki Tablodaki Madde 42)
    - Bağlantı tertibatları (Ek VII’deki Tablodaki Madde 50)
    - Gelişmiş acil fren sistemi (Ek VII’deki Tablodaki Madde 65)
    - Şeritten ayrılma uyarı sistemine (Ek VII’deki Tablodaki Madde 66)
    uygun olmalıdır.

    4.9- Koltuk çıkartılması veya ilavesi
    Koltuk çıkartılması tadilatı ile aracın gövde tipi değişmeden M kategorisinden N kategorisine dönüştüğü durumlarda bu ekin 4.4.2 maddesinde istenen şartlar aranmaz. Koltuk çıkartılması tadilatı yapılan araçlarda koltuk bağlantıları bağlantıya izin vermeyecek şekilde kesme, kaynak vb. yöntemler ile yok edilir.
    Koltuk ilavesinde, bütün kategorilerde bağlantıların Ek VII’deki Tablodaki Madde 15 (koltuk mukavemeti), madde 19 (emniyet kemeri bağlantıları), madde 31 (emniyet kemerleri ve bağlama sistemleri), madde 51 (alev dayanıklılığı) ve madde 52 (otobüsler)’ye uygun olması gerekir. BM/AEK Regülasyonu 107 kapsamında olmayan M2 ve M3 kategorisi araçlar ayrıca (Değişik ibare:RG-24/6/2017- 30106) Ek XIV Madde 1’e uygun olmalıdır.



    Mevzuatta dönüşüm tanımlanmış ancak 4.4.2 muafiyeti gördüğüm kadarıyla 3.5.1'in tamamını kapsamıyor. Kalan kısımlar ne derece maliyetli ve zor bunu uzmanlık alanıma girmediği için bilemeyeceğim. Normal şartlarda idealde yapılamaz gibi duruyor bana göre ancak siz yine de fikir alın bir şekilde mevzuata uyduruluyor olabilir burası Türkiye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 12 Ocak 2020; 1:16:29 >




  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim elleriniz dert görmesin.
  • N1 den otomobile çevrilirmi doblo combi araç
  • Mümkün değil
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Heralde 8+1 minibüs teki gibi kanun çıkması lazım?
  • Kanuna kadar gerek yok yönetmelik değişikliği yeterli ancak yapılmaması doğru olandır. Bir araç insan taşıyacaksa ona göre mal taşıyacaksa ona göre farklı testlere tabi tutulur. Buna çeşitli çarpışma ve konfor testleri de dahil, bu sebeple ticari araçların bir şekilde hususi araç haline getirilmesine hem insan hem de bir mühendis olarak karşıyım açıkçası.
  • Eskiden camlı panelvanlar vardı bizdeki transit t15 komple camlı. Ruhsatta camlı panelvan yazıyor, hususi, ticari yük nakli yazıyor. Yalnız camların önünde koruma bariyerleri var.
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Hocam tekrardan merhaba,
    Dün Kocaeli'nde bulunan bir tadilat proje ofisine gittim.Konudan bahsettim.
    Özetle Ticariden Husisiye dönüşüm işini noter satış esnasında olduğunu söyledi.Koltuklu minibüs > yük taşıma kamyonet dönüşümü için önde söför dahil 3 lü koltuk arkada tek sıra 2 li koltuk istediğimi söyledim ;

    -mümkün olduğunu
    -arka koltuk sırasından sonra panel gerektiğini basit bir suntanın dahi olabileceğini
    -taban raylarının sökülmesi gerektiğini
    -randevu sonrası aracın gebze tse ye gideceğini
    -proje tse bedelinin 850 tl olduğunu (+ tüv + ruhsat ayrı)
    -işlem sonucunda aracın 4 + 1 CAMLI KAMYONET görüneceğini söyledi.

    Açıkcası kafam olduyça karıştı , adamda gayet kendinden emindi.Şimdi sağlamasını yapmak için başka bir proje ofisi bulmaya çalışıyorum. Fikriniz var mı ne yapmalıyım sizce ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bde

    Hocam tekrardan merhaba,
    Dün Kocaeli'nde bulunan bir tadilat proje ofisine gittim.Konudan bahsettim.
    Özetle Ticariden Husisiye dönüşüm işini noter satış esnasında olduğunu söyledi.Koltuklu minibüs > yük taşıma kamyonet dönüşümü için önde söför dahil 3 lü koltuk arkada tek sıra 2 li koltuk istediğimi söyledim ;

    -mümkün olduğunu
    -arka koltuk sırasından sonra panel gerektiğini basit bir suntanın dahi olabileceğini
    -taban raylarının sökülmesi gerektiğini
    -randevu sonrası aracın gebze tse ye gideceğini
    -proje tse bedelinin 850 tl olduğunu (+ tüv + ruhsat ayrı)
    -işlem sonucunda aracın 4 + 1 CAMLI KAMYONET görüneceğini söyledi.

    Açıkcası kafam olduyça karıştı , adamda gayet kendinden emindi.Şimdi sağlamasını yapmak için başka bir proje ofisi bulmaya çalışıyorum. Fikriniz var mı ne yapmalıyım sizce ?
    Benzer konuyu ben de araştırıyorum. Amacım j9 minibüs alıp karavana çevirmek. Ama gel gör ki motokaravan olarak geçince dünya vergi çıkıyor. Başka görüştüğünüz yer oldu mu, ne dediler hocam?




  • Minibüse çevirdim.2500 sigorta 850 proje 200 noter 450 tüvtürk 100 koltuk söküm + bol miktarda sinir stres tuttu .

    Benim için tek çıkış yolu gerçek karavan ruhsatı almak şu haliyle korsan olarak kullanamıyorum 10 tane koltuk var.

    15 yıllık ehliyet var yaş 36 3800 TL sigorta çıkıyor.Allah belasını versin kimin emeği geçtiyse.

    Karavancilik TR de yapılacak iş değil böyle bir kanaate vardım.Otobüsten minibüse dönerken bile saç baş yoldum.
  • Konu hortlayacak tam 1 yıl geçmiş en son msjınızdan sonra bende sizin gibi düşünerek bu ülke de herşey de olduğu gibi lüzumsuz vergiler yüzünden karavan işinden vazgeçtim ki daha nelerden vazgeçtim kelimeler yetmez. Neyse ne yaptınız hocam şuan neler yapıyorsunuz karavan işi ne oldu?

  • Konyada minibüslerin camları kapatılı panelvana çevriliyor eski transitler kasalı kamyonete çevriliyor. konyada bir galerticiye ulaş hem ucuza hemde daha evvel yapmış tecrübeli insanların elinde olur.


    Panelvan sprinter crafter vold konyadan alınır hep

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.