Şimdi Ara

Ön ve Arka lastiklerin farklı ebatlarda olması muayenede sorun yaratır mı???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
34.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • çok yaygın olmamakla beraber özellikle spor araçların fabrika çıkışı ön ve arka lastikleri farklı ebatlarda olabiliyor.(Arkalar önlere göre daha geniş ve daha dar yanaklı)
    Ben burada fabrika çıkışı araçlardan bahsetmiyorum.görsel ve yol tutuşu iyileştirme amaçlı olarak sonradan takılan (arkalar önlere göre daha geniş ve daha dar yanaklı)
    farklı ebatlardaki lastikler muayenede sorun yaratır mı? tabi ki burada farklı ebatlarda olsalarda ön ve arka lastiklerin çapının orjinal lastiklerle aynı olduğunu
    veya % 2.5 lık tolere ebilebilir değerler içinde olduğunu söylemeye gerek yok sanırım.
    varsa aracı bu durumda olup muayeneye giren veya konu hakkında bilgisi arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thoca -- 20 Haziran 2010; 21:16:42 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ön ve Arka Lastik Ebatlarının Farklı Olması Muayenede Sorun Yaratır mı?

    Ön ve arka lastik ebatlarının farklı olması, araç muayenesinden geçme konusunda endişe yaratabilir. Bu farklılıklar, aracın yol tutuşunu, fren performansını ve sürüş güvenliğini etkileyebileceği için muayene sırasında dikkatle değerlendirilir.

    Muayene Yönetmeliğine Göre:

    Türkiye'de araç muayenelerini düzenleyen yönetmelik, lastik ebatlarının aracın teknik özelliklerine uygun olması gerektiğini belirtir. Bu özelliklerin, aracın ruhsatında ve üretici firmanın önerilerinde yer aldığı göz önünde bulundurulur.

    Farklı Lastik Ebatlarının Etkileri:

    Ön ve arka lastik ebatları farklı olursa, aşağıdaki sorunlar ortaya çıkabilir:

    • Dengesiz yol tutuşu
    • Azalan fren verimliliği
    • Artan yakıt tüketimi
    • Hatalı hız göstergesi okumaları

    Muayeneden Geçme Koşulları:

    Farklı lastik ebatlarına sahip araçların muayeneden geçebilmesi için şu koşulların sağlanması gerekir:

    • Lastiklerin aracın teknik özelliklerine uygun olması
    • Lastiklerin aşınmasının yasal limitler dahilinde olması
    • Lastiklerin delinme veya kesik gibi hasarlar içermemesi
    • Lastiklerin aynı üretici ve modele ait olması

    Önemli Not:

    2023 yılında yürürlüğe giren muayene yönetmeliğinde, lastik ebatlarının farklılığına ilişkin özel bir düzenleme yer almamaktadır. Ancak, muayene sırasında aracın teknik özelliklerine uygun olmayan lastik ebatlarının tespit edilmesi halinde, muayeneden geçemeyebilirsiniz.

    Dolayısıyla, ön ve arka lastik ebatlarını farklılaştırmadan önce, aracınızın teknik özelliklerini kontrol etmeniz ve üretici firmanın önerilerine uymanız önerilir. Farklı ebatlarda lastik kullanmayı planlıyorsanız, muayene istasyonuna danışmanız faydalı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bilgilendiren arkadaş olursa bende sevinirim. benim orijinal lastik ebatları 165/65/14 . önlerde 175/75/14 takılı arka 185/65/14 takılı acayip birşey oldu ebatlar...
  • Muayenede arabamın önde 185/55 15 arkada 185/60 15 takılıydı. Kusursuz geçti.
  • Benim ön arka orjinal ölçü 255/55/18
    Yazlık kullandığım ölçü ön 265/45/20 arka 295/40/20
    Kışlık kullandığım ve muayeneye girdiğim ölçü 285/60/18
    Görüldüğü üzre hiç biri birbirini tutmuyor.
    Muayenede sadece bir lastik üzerine bakılıp ölçüsü not ediliyor ve rapora işleniyor o kadar.
  • Önden cekıslı bır aracın on arka lastık farkı ebatı cok komık gelıyor kulaga
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Önden cekıslı bır aracın on arka lastık farkı ebatı cok komık gelıyor kulaga




    Asıl nokta burasıdır.

    Arkadan itiş varsa ancak arka lastiklerin geniş tabanlı olması mantıklı olur. Önden çekiş araçlarda pek işe yaramaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇUMRALI

    bilgilendiren arkadaş olursa bende sevinirim. benim orijinal lastik ebatları 165/65/14 . önlerde 175/75/14 takılı arka 185/65/14 takılı acayip birşey oldu ebatlar...[/size]


    aracınızda kullandığınız ebatlarla aracın orjinal lastik ebatının kıyaslamasını veriyorum.
    not:% 2.5- 3 ten fazla fark kesinlikle tavsiye edilmez.sizde bu farklar önde %7.77 arkada ise % 4.35
    gerçekten acayip birşey olmuş...

     Ön ve Arka lastiklerin farklı ebatlarda olması muayenede sorun yaratır mı???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thoca -- 20 Haziran 2010; 18:30:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Benim ön arka orjinal ölçü 255/55/18
    Yazlık kullandığım ölçü ön 265/45/20 arka 295/40/20
    Kışlık kullandığım ve muayeneye girdiğim ölçü 285/60/18
    Görüldüğü üzre hiç biri birbirini tutmuyor.
    Muayenede sadece bir lastik üzerine bakılıp ölçüsü not ediliyor ve rapora işleniyor o kadar.


    cevabınız için teşekkür ederim.cevabınızdan anlaşılan bu durumun muayenede herhangi bir sorun teşkil etmediği...

    konuyla ilgili varsa başka tecrübesi veya bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.
  • Aynı aks veya dingil üzerindeki lastik ebatları ve lastik tipi aynı olacak.Yani önler kendi arasında arkalar kendi arasında aynı olacak.
  • bilgilendiren arkadaş olursa bende sevinirim. benim orijinal lastik ebatları 165/65/14 . önlerde 175/75/14 takılı arka 185/65/14 takılı acayip birşey oldu ebatlar...


    burada 175/65/14 yazacağıma 175/75/14 yazmışım .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇUMRALI

    bilgilendiren arkadaş olursa bende sevinirim. benim orijinal lastik ebatları 165/65/14 . önlerde 175/75/14 takılı arka 185/65/14 takılı acayip birşey oldu ebatlar...


    burada 175/65/14 yazacağıma 175/75/14 yazmışım .


    Daha nasıl bilgilendireceğiz.Okumuyor musunuz cevapları anlamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Aynı aks veya dingil üzerindeki lastik ebatları ve lastik tipi aynı olacak.Yani önler kendi arasında arkalar kendi arasında aynı olacak.


    cevap için teşekkür ederim.
  • Benımde merak ettıgım onde diger olculerı aynı olan 195 tabanı on iki lastige 205 tabanı arka lastige taksak onen ceker arabada denge cplk bozulr mu ? Ya da neyı etkıler
  • Konuyu hortlatıyorum ama yeni aldığım araç 235 50 r18 ebatlarda, lastikleri 2 şer ikişer yenilemek istiyorum. 50 yanak piyasada daha az bulunuyor 55 yanak daha rahat bulunuyor, diğer markaları incelemedim ama bridgestone da 50 daha pahalı 55 yanak 100 lira daha ucuz.
    50 den 55 e geçsem sizce ne gibi avantaj/Dezavantaj larım olur?
    Anladığım kadarıyla ikişerli değiştireceğimden muayenede sorun olmayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tubalingo -- 7 Nisan 2019; 18:53:32 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sorduğum soruların cevaplarını başka sayfalarda buldum, burayada copy paste yapayım, benim gibi arayanlar için belki faydası olur;

    50 yanak yerine 55 yanak taktığında
    Yüzde 2 km farkı oluyormuş
    Yani ibre 98 gösterirken aslında sen 100 km hızla gidiyormuşsun
    Aracın km sayacında da her 100 km de 98 km yazıyor, bu yüzden km daha az görünüyormuş
    Yani gerçekte 100 km yaptığında, ibre 98 km yapmışsın gibi sayıyor
    Satarken daha düşük km den satarsın ☺
    Hile açısından karlı, ama radara dikkat etmek gerekiyor, sınır ne ise yüzde 2 altında gitmek gerekiyor.

    -Yakıtı birazcık artırır

    -Çekiş birazcık düşer

    -Yol tutuş birazcık azalır

    -Konfor artar

    -Hız göstergesinden daha yüksek hızda gider araç

    Ama bunlar hep birazcık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tubalingo -- 8 Nisan 2019; 6:43:38 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bridgestone Dueler 50 ve 55 yanak fiyat farkı. 07 nisan 2019 tarihli
     Ön ve Arka lastiklerin farklı ebatlarda olması muayenede sorun yaratır mı???  Ön ve Arka lastiklerin farklı ebatlarda olması muayenede sorun yaratır mı???

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Q (max.160 km/s) 
    R (max.170 km/s) 
    S (max.180 km/s) 
    T (max.190 km/s) 
    U (max.200 km/s) 
    H (max.210 km/s) 
    V (max.240 km/s) 
    Z (240 üzeri) 
    W (max.270 km/s) 
    Y (max.300 km/s) 

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • A. Lastik genişliği

    Yanaktan yanağa milimetre cinsinden ölçülen lastik genişliğidir.

    B.  En-boy oranı

    Lastik kesitinin, lastik genişliğine yüzde olarak oranıdır. Örneğin 65 en-boy oranı lastik yüksekliğinin genişliğinin %65’i kadar olduğu anlamına gelir.

    C. Lastik çapı

    Lastiğin inç olarak çapı (yüksekliği).

    D. Yük endeksi

    Lastiğinizin yük endeksi maksimum taşıma kapasitesi (kg olarak) ile ilgilidir. Lastiğinizin yük sınıfını yanakta, çap değerinin sağında bulabilirsiniz.

    Örneğin yük endeksi 91 olan bir lastik 615 kg ağırlık taşıyabilir.

    Yeni bir lastik satın alırken hem yük sınıflarına hem de hız sınıflarına bakmalısınız. Ayrıca üreticinizin tavsiyelerine bakmayı da unutmayın.

    E. Hız sınıfı

    Hız sınıfı, doğru şekilde şişirildiğinde ve yük altında kullanıldığında lastiğin ulaşabileceği maksimum hızdır. Hız sınıfı yanakta yük endeksi değerinden sonraki harftir. Örneğin, hız sınıfı V olan bir lastik saatte maksimum 240 km hıza ulaşabilir.

     Ön ve Arka lastiklerin farklı ebatlarda olması muayenede sorun yaratır mı???

     Ön ve Arka lastiklerin farklı ebatlarda olması muayenede sorun yaratır mı???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tubalingo -- 7 Nisan 2019; 22:48:36 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Lastiğin yük endeksi

     Ön ve Arka lastiklerin farklı ebatlarda olması muayenede sorun yaratır mı???  Ön ve Arka lastiklerin farklı ebatlarda olması muayenede sorun yaratır mı???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tubalingo -- 7 Nisan 2019; 22:54:15 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.