Şimdi Ara

kontağı açar açmaz fan çalışıyor !!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (5 Mobil) - 1 Masaüstü5 Mobil
5 sn
13
Cevap
1
Favori
128.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhabalar

    kontağı açar açmaz radyatör fanı çalışıyor ve motor arıza lambası yanıyor. elektrikçi hararet müşürünü değiştirdi. bilgisayardan hatayı sildiler. fan durdu sonrasında motorun sıcaklığını artırdılar fan normal olarak devreye girdi. 2 gündür herşey normal gidiyordu.

    fakat bugün kısa mesafeden geldim parkettim. aradan 2 saat geçti kontağı açtığımda fan çalıştı ve gene motor arıza lambası yandı. fanın kutusuna takılı iki kablo var. ikisinden herhangi birisini çıkartınca fan duruyor fakat arıza lambası sönmüyor ! motor sıcak felan değil. kontağı çevirince sürekli fan çalışıyor. galiba boşu boşuna müşürü değiştirdim

    edit: araç fiat punto 2005 kasa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MenDakkaDukka -- 26 Ocak 2012; 18:10:47 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kontağı Açtığında Fan Çalışıyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Kontağı açtığında aracındaki fanın çalışmaya başlaması, özellikle motor soğukken, yaygın bir sorundur. Bu sorunun çeşitli nedenleri ve çözümleri vardır.

    Motor Soğukken Fan Çalışıyor

    Motor soğukken fanın çalışmasının tipik nedeni, aracın motor yönetim sisteminin motoru ısıtmaya çalışmamasıdır. Motor çalıştırıldığında, soğutucu sıvı hala soğuktur ve motorun ısınması gerekir. Fan, motoru ısıtmak için soğuk havanın motordan geçmesine yardımcı olur.

    Motor Soğukken Fan Neden Çalışır?

    • Hava Durumu: Düşük hava sıcaklıklarında ve yoğun trafikte, motorun kendi kendine ısınması daha uzun sürebilir. Bu durumda fan, motoru daha hızlı ısıtmaya yardımcı olmak için çalışır.
    • Arızalı Sensörler: Motor sıcaklık sensörleri arızalıysa, motor yönetim sistemine yanlış bilgi gönderebilir ve motorun soğukken bile aşırı ısındığını düşünmesine neden olabilir, bu da fanın çalışmasına neden olur.
    • Soğutma Sistemi Sorunları: Soğutma sistemindeki sızıntılar veya tıkanıklıklar, soğutma sıvısının yeterince dolaşmamasına neden olabilir, bu da motorun daha uzun süre soğuk kalmasına ve fanın çalışmasına neden olur.

    Kontağı Açınca Fan Çalışıyor

    Kontağı açtığında fanın çalışmaya başlaması, aşağıdakiler gibi ek nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Yardımcı Fan: Bazı araçlar, motor çalışmadığında bile motoru soğutmaya yardımcı olmak için bir yardımcı fana sahiptir. Kontağı açtığında bu fanın çalışması normaldir.
    • Elektriksel Sorunlar: Arızalı röleler veya kablolar, fanın kontak açıldığında çalışmasına neden olabilir.
    • Bilgisayar Arızası: Motor yönetim sistemi arızalıysa, fanı uygunsuz zamanlarda çalıştırabilir.

    Çözümler

    Fanın motor soğukken veya kontak açıldığında çalışması sorununu çözmek için şu adımları takip edebilirsin:

    • Motor sıcaklık sensörlerini kontrol ettir.
    • Soğutma sistemini sızıntılara ve tıkanıklıklara karşı kontrol et.
    • Yardımcı fanı kontrol et (varsa).
    • Elektrik sistemini arızalı röleler veya kablolar açısından kontrol et.
    • Motor yönetim sistemini bir mekanik tarafından kontrol ettir.

    Sorunu çözmek için gerekli adımları attıktan sonra, fanın düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol et. Bu sorun çözülmezse, daha fazla hasarı önlemek için aracını bir yetkili servise götürmen önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Müşür değiştiğinde sorun çözülmüş görünüyor. Ancak demek ki müşürü bozan başka birşey var.
    Servis mi elektrikçi mi artık neyse, birileri o sistemi komple kontrol etmeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Müşür değiştiğinde sorun çözülmüş görünüyor. Ancak demek ki müşürü bozan başka birşey var.
    Servis mi elektrikçi mi artık neyse, birileri o sistemi komple kontrol etmeli.

    hocam müşürde problem olduğunu sanmıyorum. daha öncede aynı problem olmuştu. müşürün bağlı olduğu fana takılı olan kabloyla oynamıştım fan durmuştu arıza lambasıda sönmüştü. bazen kabloyla oynarken fan duruyor. bazen ise durmuyor. bugün sanayiye giderken fan çalışmasın diye kabloyu söktüm sanayide geri taktım ve fan birdaha geri çalışmadı. bilgisayara taktılar ısıyı 100 dereceye getirince fan normal olarak geri çalıştı ısı düşünce durdu.

    lakin aynı problem bir iki gün sonra tekrar edecek hep böyle oldu.
    müşürde problem yok ondan eminim. eski müşürdede aynı şeyler oluyordu. beyinde problem olsa kabloyla oynarken fan niye dursun. benim tahminim kabloda yada kablonun takılı olduğu kutuda. yani fanın yanında olan kutu. ama işin ehli bir usta bulamadık ki sorunu bana bırakmadan kendi çözsün. muhtemelen basit bir problem. ustanın kötüsü boştan yere parça aldırıyor




  • 100 derece çok yüksek fan açması için 100derece kaynama sıcaklığı zaten normalde müşürün 88-92 arasi açmasi lazim bence de müşürü değiştirmen iyi olur pahali bi parça değil hararet yaptirip üst kapak söktürmekten daha ucuzdur bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arizatespiti

    100 derece çok yüksek fan açması için 100derece kaynama sıcaklığı zaten normalde müşürün 88-92 arasi açmasi lazim bence de müşürü değiştirmen iyi olur pahali bi parça değil hararet yaptirip üst kapak söktürmekten daha ucuzdur bence

    90-100 arası çalışıyor. dediğim gibi problem müşürden değil. müşürü değiştirdim ama eski problem devam etmekte.

    aklıma şu geldi. yakın zamanda akü değiştirmiştim. değiştirirken bi kıvılcım çıktı acaba bişeyler mi yandı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MenDakkaDukka -- 27 Ocak 2012; 15:01:16 >
  • Fanı kontrol eden röle bir yerden elektrik alıyor olabilir.Kontrol ettirin.
  • bu sorunun aynısı simdi bende var 2 sne önce yazmısın hocam cözümünü bulabildinmi bende yarım kontak dahi yapsam arac fan calıstırıyor ustalar hiç bişey anlamıyo sadece yaptıkları bizi kazıklamak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TcCuMuT

    bu sorunun aynısı simdi bende var 2 sne önce yazmısın hocam cözümünü bulabildinmi bende yarım kontak dahi yapsam arac fan calıstırıyor ustalar hiç bişey anlamıyo sadece yaptıkları bizi kazıklamak

    Öncelikle röleyi kontrol etmek gerekli, motor soğuk olduğu halde röle devrede kalıyorsa fan ve hararet müşürüne bakmak lazım. Bazı araçlarda hararet müşürü elektriksel temassızlık yaptığında fanı direk devreye alır. Bu yüzden iki müşürde kontrol edilmeli.

    Araç klimalı ise klima butonu basılı kalmış olabilir, otomatik klimalı ise ön cam buğu giderme konumunda gene devrede kalabilir. Test ederken bu ayrıntıları gözden kaçırmamak lazım.

    Saygılar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam arac klimali ama klima boruları arızalı oldugundan klimayı hiç kullanmıyodum ben hocam yarı kontakta bile fanı calıstırıyor müşürden yaparmı bunu ben pek anlamıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TcCuMuT

    hocam arac klimali ama klima boruları arızalı oldugundan klimayı hiç kullanmıyodum ben hocam yarı kontakta bile fanı calıstırıyor müşürden yaparmı bunu ben pek anlamıyorum

    Müşürden de yapar, kontrol edilmesi lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fan acma sorunu 2 yildir 2006 mdl 1.3 doblomda var ve bir turlu cozum bulamadik termostat fan degisti yine ayni sorun devam etti elektirikci bulasmak istemiyo cihaza falan bagladik cozum yok artik kabullendik arabayi calistiriyoruz fanlar son surat calisiyor hararet yapmiscasina. Gecen hafta arabanin motor suyunu bisalttim antifiz koymak icin geri topladik arabayi geri calistiramadik vurdurduk olmadi mars basiyor ama calismiyor sanayide birkac ustaya danistim anlam veremedi cekyciyle goturmeye karar verdim son birkez daha kontrol rtbek icin altina girdim sanzuman bolumunde volan dislisini okuyan sensor kablosu kirilmis neyse bagladik araba calisti ve birdaha fan acmadi sizde volan sensorunu kontrol ettirin kesin ondan aciyo makinaya baglansa bile gostermiyor saygilar samsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam arkadaşlar ,
    2012 opel corsa D benzin , aracım 1 hafta önce sürekli fan açmaya başlayarak arıza verdi. Bir kaç elektrikciye gösterdim sorun çözülemedi. Müşür dediler , klima dediler bilgisayara bağladık yine çözemedik. En sonunda ümraniyede bir arkadaş tavsiyesi ustaya götürdüm. Aracın termostatı arızalanmış. Termostatı değiştirdiğimizde sorun çözüldü. Herşeyden önce parça değişimi yapmadan , şundan olabilir değişelim , bundan olabilir değişelim demeden aracı iyi bir ustada bilgisayara bağlatıp sorunlu parçayı öğrenip öyle gidip değiştirin.
    bilgi olsun diye paylaştım.

    iyi forumlar.
  • fluence arabamda kapilari açtigimda kalirifer motoru çslişmaya basliyor sorun nedir acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.