Şimdi Ara

Klimayı açınca Fan hep çalışıyor!!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
39.950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün dikkat ettimde klima devreye girdiği zaman fan da devreye giriyor ve boyuna dönüyor. klimayı kapatınca duruyor Bu normalmi? hepsimi böyle?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Klima Açıldığında Fan Sürekli Çalışıyor

    Klima cihazınızda, klima açıkken fanın sürekli çalışması yaygın bir sorundur. Bu durum, klimanızın verimli çalışmasını engelleyebilir ve enerji verimliliğini düşürebilir.

    Klima Çalışırken Fanın Çalışmasının Nedenleri

    Klimanızın çalışırken fanının sürekli çalışmasının birkaç olası nedeni vardır:

    • Kirli hava filtresi: Kirli bir hava filtresi, hava akışını engelleyebilir ve fanın sürekli çalışmasına neden olabilir.
    • Buzlu evaporatör bobinleri: Evaporatör bobinlerinde buz oluşumu, hava akışını engelleyerek fanın sürekli çalışmasına neden olabilir.
    • Arızalı fan motoru: Arızalı bir fan motoru, fanın sürekli çalışmasına veya hiç çalışmamasına neden olabilir.
    • Kontrol kartı arızası: Kontrol kartı, klimanızın çeşitli işlevlerini kontrol eder ve arızalı bir kontrol kartı fanın sürekli çalışmasına neden olabilir.
    • Yanlış kablolama: Klima cihazınızın yanlış kablolanması, fanın sürekli çalışmasına neden olabilir.

    Klima Fanının Sürekli Çalışmasının Çözümleri

    Klima fanınızın sürekli çalışmasını çözmek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Hava filtresini değiştir: Hava filtresini düzenli olarak değiştirmek, hava akışını iyileştirir ve fanın sürekli çalışmasını önler.
    • Evaporatör bobinlerini temizle: Evaporatör bobinlerindeki buzu eritmek için bir klima temizleyici kullanabilirsin.
    • Fan motorunu kontrol ettir: Arızalı bir fan motorunu, kalifiye bir HVAC teknisyeni tarafından kontrol ettirmen ve gerekirse değiştirmen gerekir.
    • Kontrol kartını kontrol ettir: Arızalı bir kontrol kartını, kalifiye bir HVAC teknisyeni tarafından kontrol ettirmen ve gerekirse değiştirmen gerekir.
    • Kablolamayı kontrol ettir: Klima cihazının doğru şekilde kablolandığından emin olmak için kalifiye bir elektrikçiye danışabilirsin.

    Klima fanının sürekli çalışması sorunu çözülmezse, daha ciddi bir sorun olabilir. Bu durumda, kalifiye bir HVAC teknisyeninden profesyonel yardım almanı tavsiye ederiz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • klima radyatörü motor soğutmasuyu radyatörünün önnde duruyo ya.sen klimayı her açtığında o yüzden elektrikli fan devreye giriyor.

    sonuçta motor soğutması gerektiğinde vedreye girer,yani motor 90lı dereceleri geçmeğe başladığında devirdaim açar.eğer devirdaimle iş bitiyorsa fan açılmaz,ama araba giderkenki esen rüzgar sıcaklığı düşürmeye yetmiyorsa bu sefer fan devreye girer.aynısı klimada da olur,tabi fan gene gerektiğinde devreye girer,gerektiğinde dedim,zaten sen klima açma düğmesine bastığında artık fan gerekli duruma gelmiş oluyor.

    sen klima düğmesine bastığında arabanın içini bi tür buzdolabı haline getirmek istediğin için içerdeki ısının bi şekilde dışarı atılması gerek...bu istenmeyen ısı da işte bizim klima radyatörümüz yardımıyla atılıyor.radyatör üstünden çevreye ısı verirken(fan devreye,klima daha verimli olsun diye giriyor ) içerinin sıcaklığı düşüyor.

    bu kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 23 Temmuz 2007; 23:34:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    klima radyatörü motor soğutmasuyu radyatörünün önnde duruyo ya.sen klimayı her açtığında o yüzden elektrikli fan devreye giriyor.

    sonuçta motor soğutması gerektiğinde vedreye girer,yani motor 90lı dereceleri geçmeğe başladığında devirdaim açar.eğer devirdaimle iş bitiyorsa fan açılmaz,ama araba giderkenki esen rüzgar sıcaklığı düşürmeye yetmiyorsa bu sefer fan devreye girer.aynısı klimada da olur,tabi fan gene gerektiğinde devreye girer,gerektiğinde dedim,zaten sen klima açma düğmesine bastığında artık fan gerekli duruma gelmiş oluyor.

    sen klima düğmesine bastığında arabanın içini bi tür buzdolabı haline getirmek istediğin için içerdeki ısının bi şekilde dışarı atılması gerek...bu istenmeyen ısı da işte bizim klima radyatörümüz yardımıyla atılıyor.radyatör üstünden çevreye ısı verirken(fan devreye,klima daha verimli olsun diye giriyor ) içerinin sıcaklığı düşüyor.

    bu kadar.
    güzel açıklama




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenceresapı

    güzel açıklama

    Alıntıları Göster
    daturkisluhan katılıyorum.fan devreye girmediğini düşünelim ısı farkını azatılına teorik olarak devreye girmese de olur.Ancak elktronik olarak mümkün olup olmadığını bilmiyorum.Mesela bahsettiğim durum kışın klima çalıştırılırsa devreye girmesi için neden kalmayacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    klima radyatörü motor soğutmasuyu radyatörünün önnde duruyo ya.sen klimayı her açtığında o yüzden elektrikli fan devreye giriyor.

    sonuçta motor soğutması gerektiğinde vedreye girer,yani motor 90lı dereceleri geçmeğe başladığında devirdaim açar.eğer devirdaimle iş bitiyorsa fan açılmaz,ama araba giderkenki esen rüzgar sıcaklığı düşürmeye yetmiyorsa bu sefer fan devreye girer.aynısı klimada da olur,tabi fan gene gerektiğinde devreye girer,gerektiğinde dedim,zaten sen klima açma düğmesine bastığında artık fan gerekli duruma gelmiş oluyor.

    sen klima düğmesine bastığında arabanın içini bi tür buzdolabı haline getirmek istediğin için içerdeki ısının bi şekilde dışarı atılması gerek...bu istenmeyen ısı da işte bizim klima radyatörümüz yardımıyla atılıyor.radyatör üstünden çevreye ısı verirken(fan devreye,klima daha verimli olsun diye giriyor ) içerinin sıcaklığı düşüyor.

    bu kadar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    klima radyatörü motor soğutmasuyu radyatörünün önnde duruyo ya.sen klimayı her açtığında o yüzden elektrikli fan devreye giriyor.

    sonuçta motor soğutması gerektiğinde vedreye girer,yani motor 90lı dereceleri geçmeğe başladığında devirdaim açar.eğer devirdaimle iş bitiyorsa fan açılmaz,ama araba giderkenki esen rüzgar sıcaklığı düşürmeye yetmiyorsa bu sefer fan devreye girer.aynısı klimada da olur,tabi fan gene gerektiğinde devreye girer,gerektiğinde dedim,zaten sen klima açma düğmesine bastığında artık fan gerekli duruma gelmiş oluyor.

    sen klima düğmesine bastığında arabanın içini bi tür buzdolabı haline getirmek istediğin için içerdeki ısının bi şekilde dışarı atılması gerek...bu istenmeyen ısı da işte bizim klima radyatörümüz yardımıyla atılıyor.radyatör üstünden çevreye ısı verirken(fan devreye,klima daha verimli olsun diye giriyor ) içerinin sıcaklığı düşüyor.

    bu kadar.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    daturkisluhan katılıyorum.fan devreye girmediğini düşünelim ısı farkını azatılına teorik olarak devreye girmese de olur.Ancak elktronik olarak mümkün olup olmadığını bilmiyorum.Mesela bahsettiğim durum kışın klima çalıştırılırsa devreye girmesi için neden kalmayacaktır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    daturkisluhan katılıyorum.fan devreye girmediğini düşünelim ısı farkını azatılına teorik olarak devreye girmese de olur.Ancak elktronik olarak mümkün olup olmadığını bilmiyorum.Mesela bahsettiğim durum kışın klima çalıştırılırsa devreye girmesi için neden kalmayacaktır.


    Güzel düşünce vezir. Uzun yolda fan devreden çıkıyor, yani bu fonksiyon mevcut. Fan klima açık olsa bile sadece araç dururken çalışıyor.
    Birkaç yıl önce başıma gelen bir olay ile anladım bunu.
    O zamanki aracımın fanı bozukmuş ve ben hararet yükselmediği için farketmemişim. Klimanın sadece uzun yolda çalıştığını farketmem sayesinde fan arızasını tespit etmiştik..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    daturkisluhan katılıyorum.fan devreye girmediğini düşünelim ısı farkını azatılına teorik olarak devreye girmese de olur.Ancak elktronik olarak mümkün olup olmadığını bilmiyorum.Mesela bahsettiğim durum kışın klima çalıştırılırsa devreye girmesi için neden kalmayacaktır.


    Güzel düşünce vezir. Uzun yolda fan devreden çıkıyor, yani bu fonksiyon mevcut. Fan klima açık olsa bile sadece araç dururken çalışıyor.
    Birkaç yıl önce başıma gelen bir olay ile anladım bunu.
    O zamanki aracımın fanı bozukmuş ve ben hararet yükselmediği için farketmemişim. Klimanın sadece uzun yolda çalıştığını farketmem sayesinde fan arızasını tespit etmiştik..

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar klima fanıyla motor soğutma radyatör fanı arasındaki bağlantıyı inanın kuramadım, klimayı açınca motor radyatör fanı neden devreye giriyor, yani klima motor sıcaklığınımı yükseltiyor? eğer öyleyse arkadaş klimayı kapattığında neden motor fanıda kapanıyormuş?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: chic-c

    Bugün dikkat ettimde klima devreye girdiği zaman fan da devreye giriyor ve boyuna dönüyor. klimayı kapatınca duruyor Bu normalmi? hepsimi böyle?

    klimanın fanımı devreye giriyor yoksa motor soğutma fanımı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    daturkisluhan katılıyorum.fan devreye girmediğini düşünelim ısı farkını azatılına teorik olarak devreye girmese de olur.Ancak elktronik olarak mümkün olup olmadığını bilmiyorum.Mesela bahsettiğim durum kışın klima çalıştırılırsa devreye girmesi için neden kalmayacaktır.


    Güzel düşünce vezir. Uzun yolda fan devreden çıkıyor, yani bu fonksiyon mevcut. Fan klima açık olsa bile sadece araç dururken çalışıyor.
    Birkaç yıl önce başıma gelen bir olay ile anladım bunu.
    O zamanki aracımın fanı bozukmuş ve ben hararet yükselmediği için farketmemişim. Klimanın sadece uzun yolda çalıştığını farketmem sayesinde fan arızasını tespit etmiştik..

    Alıntıları Göster
    sizde tek fan var galiba, şimdilerde genelde güvenlik ve standartlar dolayısıyla çift fan konmuyor, motorun fanı ayrı olarak dururken klima için yanına bir fan konmakta.Bunun asıl nedeni çok tartışılsada bence esas nedeni sizin başınıza gelen olayı engellemek.Çünkü bir fana iki görev yüklenildiği zaman hata yapma oranı 4 kat artabilir bunun için üst sınıf kalitede fan kullanmak gerekir.fan testlerini bilirsinizbilmem kaç saat çalışacak rulmanı sarmayacak falan filan.Çift olması bana göre güvenlik dolayısıyla gereklidir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    daturkisluhan katılıyorum.fan devreye girmediğini düşünelim ısı farkını azatılına teorik olarak devreye girmese de olur.Ancak elktronik olarak mümkün olup olmadığını bilmiyorum.Mesela bahsettiğim durum kışın klima çalıştırılırsa devreye girmesi için neden kalmayacaktır.


    Güzel düşünce vezir. Uzun yolda fan devreden çıkıyor, yani bu fonksiyon mevcut. Fan klima açık olsa bile sadece araç dururken çalışıyor.
    Birkaç yıl önce başıma gelen bir olay ile anladım bunu.
    O zamanki aracımın fanı bozukmuş ve ben hararet yükselmediği için farketmemişim. Klimanın sadece uzun yolda çalıştığını farketmem sayesinde fan arızasını tespit etmiştik..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sizde tek fan var galiba, şimdilerde genelde güvenlik ve standartlar dolayısıyla çift fan konmuyor, motorun fanı ayrı olarak dururken klima için yanına bir fan konmakta.Bunun asıl nedeni çok tartışılsada bence esas nedeni sizin başınıza gelen olayı engellemek.Çünkü bir fana iki görev yüklenildiği zaman hata yapma oranı 4 kat artabilir bunun için üst sınıf kalitede fan kullanmak gerekir.fan testlerini bilirsinizbilmem kaç saat çalışacak rulmanı sarmayacak falan filan.Çift olması bana göre güvenlik dolayısıyla gereklidir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    daturkisluhan katılıyorum.fan devreye girmediğini düşünelim ısı farkını azatılına teorik olarak devreye girmese de olur.Ancak elktronik olarak mümkün olup olmadığını bilmiyorum.Mesela bahsettiğim durum kışın klima çalıştırılırsa devreye girmesi için neden kalmayacaktır.


    Güzel düşünce vezir. Uzun yolda fan devreden çıkıyor, yani bu fonksiyon mevcut. Fan klima açık olsa bile sadece araç dururken çalışıyor.
    Birkaç yıl önce başıma gelen bir olay ile anladım bunu.
    O zamanki aracımın fanı bozukmuş ve ben hararet yükselmediği için farketmemişim. Klimanın sadece uzun yolda çalıştığını farketmem sayesinde fan arızasını tespit etmiştik..


    Alıntıları Göster
    Artık burada maliyet hesaplama devreye giriyor sanırım.
    Daha yüksek çalışma sınıfında bir fan mı yoksa iki fan mı ve buradan da "şu kadar ytl tasarruf ediyoruz sayın müdürüm" diyor üretici firmadaki mühendisimiz.




  • Klima içeriyi soğuturken, dış peteği ısınır, bu sebeple klima açınca fan çalışır. bende iki araçvardı, ikiside bu şekil.


    *** bende tam tersi sorun var > klimada fan çalışıyor, hararette çalışmıyor. ikiside 1 nolu roleye ortak bağlı. hararet 99 olunca açması gereken fan açmıyor, klima açınca açılıyor. beyinsel bir durum gibi.

  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt

    Hocam 2007'deki konuyu nasıl hortlattınız :)

  • GSkill fN kullanıcısına yanıt

    Selam ,, siz konuyu gördünüz veya bildirim aldınız, bak işte , ya bilen biride denk gelirse  Klimayı açınca Fan hep çalışıyor!!!!  , orda sene 2007 mi  Klimayı açınca Fan hep çalışıyor!!!! 

  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt

    Tek fan olan araçlarda örneğin seat Cordoba hararet yükseldimi fan müşürü ilk kademe kontak verip fanı düşük devirde çalıştırır yeterli gelmezse müşürün ikinci kademe kontak verip fan yüksek hızda döner.

    Klima açıkken aynı fan düşük hızda çalışır yetmezse ikinci hızda çalışmaya başlar.klima gazı az yada yoksa fan klima açınca çalışmaz.yine aynı fan klimada çalışıp hararette çalışmıyorsa ya müşür ya termostat arızalı.hararet müşüründe iki uç varsa kısa devre edilince fan çalışmalı,üç uç varsa biri 12 volt diğer ikisi düşük, yüksek kademedir 12 volt düşük kademe uçla kısa devre edilince ve yüksek kademe uçla kısa devre edilerek test edilebilir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne5555 kullanıcısına yanıt

    dijital termostat aldım, sensörünü su hattındaki T demire bağladım, 95c ye ayarladım, miss gibi oldu,,, beyinden sensörden bağımsız.

    Klima fanı bazen kapanıyor, neye göre kapanıyor, dış petekte sensörmü var .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Standart fan rölelerinden sıkıldım, 2 adet normal, 2 adet güçlü röle ve pabuçların etrafını sağlamlaştırmak için makaron seti aldım.

    Mini röleyede 70 80 A yazmış 🤣🤣🤣

    pabuçlar ısınmış ve kılıfı erimiş , uyarsa vidalı klemens kullanacağım. sigorta da aynı şekil. güç işi yaptım olduya gelmez, sık sık kontrol etmek gerekir, risk varsa önlem almak gerekir.


     Klimayı açınca Fan hep çalışıyor!!!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • selo078 kullanıcısına yanıt

    Klima peteği ile radyatör peteği aynı yerde. Klima içeriye soğuk gaz basarken, dışardaki petekte ise sıcak gaz olur, bu sıcağı atması için fan devrede olur.

    Hararet içinde benzer durum, motor sogutma suyunun , soğutulması için fan çalışması gerekir.

    bir adet fan var ise klimadada devreye girer, motor su soğutmadada devreye girer.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt

    Yaptığınız işlemin gelişmişi YouTube sayfamda var ford escord müşür ....

    Tyfakc videoları inceleyebilirsiniz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt
     Klimayı açınca Fan hep çalışıyor!!!!tyfakcyoutube
    Ford escort fan müşür.(Ford escort fan control relay mountage)
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=2HmEwJotvko

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Radyatör soğutma sisteminin güzel bir animasyonu var ,izleyerek olaya tam olarak hakim olunuz


    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.