Şimdi Ara

Kontrolsüz Kavşak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
1
Favori
4.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 10 ekimde ehliyet sınava girdim ve 1 yanlışım çıktı işte oda bu soru;
     Kontrolsüz Kavşak

    Şimdi trafikte her zaman sağından gelene yol verirsin kuralını düşündüm ve 2 numaralı aracın sağında 1 numaralı araç var o yüzden bekleyecek ve ilk olarak 1 numaralı araç geçmeli diye düşündüm. Bu yüzden B şıkkını işaretledim ama cevap anahtarı C şıkkı diyor nedeni nedir acaba?







  • sen tali yoldan ana yola çıkıyorsun o yüzden beklicen


    1 sensin
    2 ben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666

    sen tali yoldan ana yola çıkıyorsun o yüzden beklicen


    1 sensin
    2 ben

    Tali yol olduğuna dair herhangi bir tabela veya ışıklandırma mevcut değil?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kefelon

    quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666

    sen tali yoldan ana yola çıkıyorsun o yüzden beklicen


    1 sensin
    2 ben

    Tali yol olduğuna dair herhangi bir tabela veya ışıklandırma mevcut değil?

    Alıntıları Göster
    2 numara ana yoldan kaptırmış gidiyor 1 numara tali yoldan ana yola çıkmak için geçmesini bekler. sen öyle düşünüp yola girersen gümletirler.




  • http://forum.donanimhaber.com/m_101625427/tm.htm

    Üstte ki linkte daha önce tartışılmış. Kısaca özetlemek gerekirse;

    Sağdan gelene her zaman yol verilir tarzında bir madde var kanunda.

    Ama T kavşakta dönüş yapıcak olan araç düz devam eden araca yol vermelidir tarzında bir madde de yeni eklenmiş.

    İki madde de bulunuyor kanunda ama 2. olan daha üstün bir madde olduğu için o geçerli sayılıyormuş.

    Not: Yazılanların hepsi kontrolsüz kavşak için geçerlidir.


    @oldsalt'a teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kefelon -- 12 Ekim 2015; 19:21:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xrebelliousx

    2 numara ana yoldan kaptırmış gidiyor 1 numara tali yoldan ana yola çıkmak için geçmesini bekler. sen öyle düşünüp yola girersen gümletirler.

    Resimden hangisi anayol hangisi tali yol anlama imkanınız yok. Gerekli kanunun maddesini okudum yukarda açıkladım inceleyebilirsiniz
  • Aimdi normal kavsak kualinia gore 1 ama burda duralim burasi normal kavsak gibi degil 2. Numarali yola devam ediyor anayoldan 1 numaralinin ise yolu bitmis yola girecek bu yuzde 2 numarali onceliklidir 1 onun gecmesini beklemelidir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Türkiye de B diğer yerlerde C şıkkı işliyor
  • Yol çizgilerinden bölünmüş yol

    Türkiye her turlu alternatifi denemek lazım
  • Ehliyet sinavinda yanlis yapmissin dogrusunu ogren tabi

    Ama pratikte isine yaramayacak .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kefelon


    quote:

    Orijinalden alıntı: xrebelliousx

    2 numara ana yoldan kaptırmış gidiyor 1 numara tali yoldan ana yola çıkmak için geçmesini bekler. sen öyle düşünüp yola girersen gümletirler.

    Resimden hangisi anayol hangisi tali yol anlama imkanınız yok. Gerekli kanunun maddesini okudum yukarda açıkladım inceleyebilirsiniz


    Çok yapılan bir hataya düşülüyor. Karayolu trafik işaretleri iki çeşittir. 1- dikey işaretler 2- yatay işaretler. Dikey işaretlemeye ünsiyetimiz vardır ama yatay işaretleme için ayni şeyi söyleyemeyiz.

    http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDocuments/KGMdocuments/Trafik/IsaretlerElKitabi/TrafikIsaretElKitabieski.pdf

    48-49 ve 126 sayfalardaki kavşak yatay işaretlemelerine bakarsanız ana yol olan yolun yol sınır çizgileri kavşak içerisinde kesikli çizgi olarak yol boyunca devam ediyor.

    Kavşak içindeki bu devam eden kesikli yol sınır çizgileri hangi yolun ana yol olduğunu bize söylüyor.

    Resminizde kesikli yol sınır çizgileri olmadığından her iki yol eşdeğerde yoldur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 13 Ekim 2015; 7:52:46 >




  • Gerçek trafikte yanlış yapmaman dileklerimle.
    Soru bariz c şıkkı, tartışmaya gerek yok. Eğer kavşak 4 lü kavşak olsa ve senin yolun devamı olsa işler değişir.
  • ozbayram kullanıcısına yanıt
    https://www.youtube.com/watch?v=qEGm65izjMc EGM nin TRT'ye yaptırdığı vidyo 05:30 dan itibaren bakınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 12 Ekim 2015; 21:05:08 >
  • Kefelon kullanıcısına yanıt
    8 ay önce yaptığım trafik kazasinda, resimdekine benzer trafik durumunda sağdan gelen aracin bana kavşakta çarpması sonucu karşı taraf %100 suçlu bulunmuştu. Sanırım bilinenin aksine her zaman sağdan gelen haklı olmuyor.

    Edit : Tutanak ve kusur oranlarını ekledim. Soldan gelen araç benim, sağdan gelen araç kavşağa kontrolsüz çıktığı için %100 kusurlu.
     Kontrolsüz Kavşak Kontrolsüz Kavşak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bahaman -- 12 Ekim 2015; 21:49:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    Soru bariz c şıkkı, tartışmaya gerek yok.

    Nedenlerinizi ve dayandığınız maddeyi açıklayabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Kontrolsüz kavşak: Kavşağı teşkil eden yolların trafik yoğunluğu bakımından birbirlerinden farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş olan ve bu yollardan kavşağa yaklaşırken “Kontrolsüz Kavşak” trafik işareti ile işaretlenmiş bulunan kavşaktır. Bu tanıma uyduğu halde, yaklaşımında “Kontrolsüz Kavşak” trafik işareti bulunmayan kavşaklarda kontrolsüz kavşak kabul edilir.


    “Kavşaklarda ilk geçiş hakkı:
    Madde 57.- Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.
    a) Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, varsa sırasıyla, trafik zabıtası veya trafiği kontrol etmekle görevli ve yetkili kişi, ışıklı trafik işaretleri ve trafik işaret levhaları ile verilen talimata uygun olarak ilk geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.
    b) Işıklı trafik işaretleri izin verse bile, trafik akımı, kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücülerin kavşağa girmeleri yasaktır.
    c) Kavşağa giren sürücüler, trafik kurallarına uygun olarak, mümkün olan en kısa süre içinde kavşağı geçmek zorundadırlar. Sürücülerin kavşak alanı içinde gereksiz olarak yavaşlamaları, duraklamaları, araçlarından inmeleri ve araçlarının motorlarını durdurmaları yasaktır.
    d) Yukarıda belirtilen yasak, kısıtlama ve zorunluluklara uymak suretiyle,
    1) Sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip araçlara,
    2) Aksine bir işaret olmadıkça, kavşaklarda ray üzerinde hareket eden taşıtlara,
    3) Aksine bir işaret olmadıkça, anayol ve tali yol kavşaklarında tali yoldan gelen sürücüler anayoldan gelen araçlara,
    4) Dönel kavşağa gelen sürücüler dönel kavşak içindeki araçlara,
    5) Bir iz veya mülkten karayoluna çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,
    6) Kontrolsüz kavşaklarda sırasıyla; motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara, lastik tekerlekli traktör sürücüleri ile iş makinesi sürücüleri diğer motorlu araçlara, lastik tekerlekli traktör ve iş makinesi dışındaki motorlu taşıt sürücülerinden soldaki sağdan gelen araçlara, lastik tekerlekli traktör ile iş makinesi sürücülerinden soldaki sağdan gelene, (T) tipi kontrolsüz kavşaklarda ise dönüş yapan araçlar doğru geçmekte olan araçlara,ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar. ”





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HazzaR -- 13 Ekim 2015; 20:18:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HazzaR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Kontrolsüz kavşak: Kavşağı teşkil eden yolların trafik yoğunluğu bakımından birbirlerinden farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş olan ve bu yollardan kavşağa yaklaşırken “Kontrolsüz Kavşak” trafik işareti ile işaretlenmiş bulunan kavşaktır. Bu tanıma uyduğu halde, yaklaşımında “Kontrolsüz Kavşak” trafik işareti bulunmayan kavşaklarda kontrolsüz kavşak kabul edilir.


    “Kavşaklarda ilk geçiş hakkı:
    Madde 57.- Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.
    a) Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, varsa sırasıyla, trafik zabıtası veya trafiği kontrol etmekle görevli ve yetkili kişi, ışıklı trafik işaretleri ve trafik işaret levhaları ile verilen talimata uygun olarak ilk geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.
    b) Işıklı trafik işaretleri izin verse bile, trafik akımı, kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücülerin kavşağa girmeleri yasaktır.
    c) Kavşağa giren sürücüler, trafik kurallarına uygun olarak, mümkün olan en kısa süre içinde kavşağı geçmek zorundadırlar. Sürücülerin kavşak alanı içinde gereksiz olarak yavaşlamaları, duraklamaları, araçlarından inmeleri ve araçlarının motorlarını durdurmaları yasaktır.
    d) Yukarıda belirtilen yasak, kısıtlama ve zorunluluklara uymak suretiyle,
    1) Sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip araçlara,
    2) Aksine bir işaret olmadıkça, kavşaklarda ray üzerinde hareket eden taşıtlara,
    3) Aksine bir işaret olmadıkça, anayol ve tali yol kavşaklarında tali yoldan gelen sürücüler anayoldan gelen araçlara,
    4) Dönel kavşağa gelen sürücüler dönel kavşak içindeki araçlara,
    5) Bir iz veya mülkten karayoluna çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,
    6) Kontrolsüz kavşaklarda sırasıyla; motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara, lastik tekerlekli traktör sürücüleri ile iş makinesi sürücüleri diğer motorlu araçlara, lastik tekerlekli traktör ve iş makinesi dışındaki motorlu taşıt sürücülerinden soldaki sağdan gelen araçlara, lastik tekerlekli traktör ile iş makinesi sürücülerinden soldaki sağdan gelene, (T) tipi kontrolsüz kavşaklarda ise dönüş yapan araçlar doğru geçmekte olan araçlara,ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar. ”




    Alıntıları Göster
    dostum senin tali yolda olduğun sona gelmenden belli diğrei düz gidiyor her ara yolda tali yol levhası konmaz yol bitiyor bir tarafa dönmen gerekiyorsa bekleyeceksin geçiş üstünlüğü diğer araçta olur




  • HazzaR kullanıcısına yanıt
    Yapmayın iki gözüm bütün başlığı okumadan ilk elinize geçen metne sarılmayın. Biraz aşağı inse idiniz şunu görecektiniz. ;

    "oldsalt
    Yazılımcı Online'ın dayandığı metin 2005 tarihli hükümet kanun tasarısıhttp://www.tbmm.gov.tr/...m22/yil01/ss933ek1m.htm

    İçişileri komisyonunda kabul edilen şekli ise ; "(T) tipi kontrolsüz kavşaklarda ise düşey koldan gelen araçlar yatay koldan gelen araçlara,ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar."

    KGM sitesinde bulunan Karayolları Trafik Kanununda bu metin yok, belli ki TBMM de görüşülürken bu hali ile kanunlaşmadı . "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 12 Ekim 2015; 22:08:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    Soru bariz c şıkkı, tartışmaya gerek yok.

    Nedenlerinizi ve dayandığınız maddeyi açıklayabilir misiniz?

    Maddesini bilmem ama bu soruda madde bulmaya çalışmak gereksiz.
    En basiti biri düz kendi yolunda gidecek diğeri ise farklı yola girecek, onu geçtim karşı tarafın anayol olduğu belli ve iki şerit içinde yol çizgisi var. Hatta kavşak sonrası sollama bile serbest.
    Bu kadar şey varken madde arıyorsanız birşey demiyorum
  • ozbayram kullanıcısına yanıt
    Bugün; 20:58:35 Mesajıma bakarsanız ana yol olan yolun nasıl işaretleneceği belli. Elimizdeki kavşakta bu şekilde bir işaretleme yok. Özellikle 126 ınc sayfada şek,l 11e bakınız. Bu kavşaktaki yollar eşdeğerde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 13 Ekim 2015; 7:46:49 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.