Şimdi Ara

krank problemi....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
5.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mrb arkadaşlar. Benim bi sorum olacaktı 93 model 2,0 motor vectra a kasa aracımı satlığa çıkarmıştım. Gelen bir müşteri bi kaç yere gösterdi bu aracta krank problemi olduğunu ve değişmesi gerektiğini söyledi. Bu arac 2 senedir bende ve aldığım günden bu yana aynı ses performasla kullanmaktayım. Eğer böyle bi sorun varsa nası anlarım. Gerçekten böyle bi sorunmu var yoksa beni aldatarak ucuzamı kapatmak istiyorlar arabamı. bilgilendirir iseniz sevinirm. Birde gerçekten böyle bi sorun varsa kaça patlar. şimdiden tşk



  • Krank mili değilde, krank kasnağı sorunu olabilir. Motor çalışırken krank kasnağına baktığınızda yalpa veya salma görürseniz krank kasnağının, vantilatör kayışının ve avare kasnağın değişmesi gerekir. Bunlara bağlı olarak alternatör kasnak ve rulmanıda değişebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Krank mili değilde, krank kasnağı sorunu olabilir. Motor çalışırken krank kasnağına baktığınızda yalpa veya salma görürseniz krank kasnağının, vantilatör kayışının ve avare kasnağın değişmesi gerekir. Bunlara bağlı olarak alternatör kasnak ve rulmanıda değişebilir.

    Öğrenmiş olduk
  • hocam cevabınız için teşekkürler. fakat böyle bir sorun varmı yokmu bilmiyorum. dediğim gibi belirtisinide yazabilirseniz sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayzet22772277

    hocam cevabınız için teşekkürler. fakat böyle bir sorun varmı yokmu bilmiyorum. dediğim gibi belirtisinide yazabilirseniz sevinirim

    Kaputu açıp kasnağa baktığınızda dönüşünde bir anormallik, kayışta sağa sola kayma, kayış ötme sesi (vıyk vıyk vıyk) varsa bu sorun vardır. Krank kasnağının ortası titreşimi alması için genellikle sert olmayan malzemeden yapılır, bu nedenle tornada falan düzeltilemez yenisi ile değişim şarttır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farego

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Krank mili değilde, krank kasnağı sorunu olabilir. Motor çalışırken krank kasnağına baktığınızda yalpa veya salma görürseniz krank kasnağının, vantilatör kayışının ve avare kasnağın değişmesi gerekir. Bunlara bağlı olarak alternatör kasnak ve rulmanıda değişebilir.

    Öğrenmiş olduk

    Hocam çok tşk. hafta sonu özellikle bakacam. dediğiniz gibi bi ses veya anormallik yoktur inşallah

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer krank kasnağı salgı yapıyorsa duruma göre gözle de anlaşılabilir. Fakat en iyisi komparatörle bakmaktır.

    Bir de diğer düşük ihtimal krank milinin eğikliğidir. Krank millerinde eğiklik sınırı 0,075 mm'dir. Bunun için krank mili yerinden çıkarılıp, iki yatak arasına konmalı ve yarım turda komparatörden eğiklik miktarı okunmalıdır. Buna göre de bir presde basılır. Burada önemli olan nokta, bu işi yapacak ustanın bilgisidir. Yamukluğu bir iki defada çözmelidir. Eğer birkaç defa varolan yamuluk düzeltilmeye çalışılırsa bu, malzemenin tokluğunu etkiler, yorulmasını hızlandırır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Eğer krank kasnağı salgı yapıyorsa duruma göre gözle de anlaşılabilir. Fakat en iyisi komparatörle bakmaktır.

    Bir de diğer düşük ihtimal krank milinin eğikliğidir. Krank millerinde eğiklik sınırı 0,075 mm'dir. Bunun için krank mili yerinden çıkarılıp, iki yatak arasına konmalı ve yarım turda komparatörden eğiklik miktarı okunmalıdır. Buna göre de bir presde basılır. Burada önemli olan nokta, bu işi yapacak ustanın bilgisidir. Yamukluğu bir iki defada çözmelidir. Eğer birkaç defa varolan yamuluk düzeltilmeye çalışılırsa bu, malzemenin tokluğunu etkiler, yorulmasını hızlandırır.

    Hocam milin kendinde eğiklik varsa zaten bunu anlamak için motoru komple açmak gerekiyor. Sadece kasnakta sorun varsa dediğiniz gibi gözle kontrol yeterli olacaktır. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Eğer krank kasnağı salgı yapıyorsa duruma göre gözle de anlaşılabilir. Fakat en iyisi komparatörle bakmaktır.

    Bir de diğer düşük ihtimal krank milinin eğikliğidir. Krank millerinde eğiklik sınırı 0,075 mm'dir. Bunun için krank mili yerinden çıkarılıp, iki yatak arasına konmalı ve yarım turda komparatörden eğiklik miktarı okunmalıdır. Buna göre de bir presde basılır. Burada önemli olan nokta, bu işi yapacak ustanın bilgisidir. Yamukluğu bir iki defada çözmelidir. Eğer birkaç defa varolan yamuluk düzeltilmeye çalışılırsa bu, malzemenin tokluğunu etkiler, yorulmasını hızlandırır.

    Hocam milin kendinde eğiklik varsa zaten bunu anlamak için motoru komple açmak gerekiyor. Sadece kasnakta sorun varsa dediğiniz gibi gözle kontrol yeterli olacaktır. Saygılar.

    Aynen öyle.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.