Şimdi Ara

Kucuk turbolu motor otomatik vites ve uzun yol (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
3.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • boraycan kullanıcısına yanıt
    Pervane değilde yağ sicakliginin calisma sıcaklığı olan 90-100C civarina inmesi diyelim biz ona.. tabi turbonun egzoza olan yakınlığı yaglama kanalinda kurum yapmasina neden olabilir. Turbo mili yağ zarfi icinde çalışır.

    Performans kullanimlarinda yağ sıcaklığı artar yağ daha çok Asidite olur, yarış arabaları bile(Ester tabanlı yağa ve daha bakimli olmasina rağmen) 1tur-zafer ya da cool down atarlar.

    Asidite olan yağ koruyucu tabakasını azaltır. Tabi bu bir iki kullanım değildir ancal yarış arabalarinda her yarış sonrasi yağ değişir çünkü ester tabanli olan yağ Molybendium nedeniyle viskozitesini korusa da asiditeye karşı daha az dayaniklidir.

    Motul 300V gibi ester core seriler bu nedenle Performans kullanımı icindir. Daha yüksek sicakliklara dayanim ama daha kisa bakım aralığı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    iki saatte veya 162 km de bi(hangisi once dolarsa) 10 dak kaputu acip havalandirmalisimlniz.
    hocam araç hava soğutmalı değil ki şişsin, hiçbirşey olmaz
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    nasi hava sogutmali degil? neyle soguyacak motor civayla mi???

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    nasi hava sogutmali degil? neyle soguyacak motor civayla mi???
    Su olabilir mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    su nasil sogutacak motoru allahaskina?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    ustad az sonraki mesajlarima bakarsaniz "ciddiye almadiniz umarim" dedigimi farkedeceksiniz :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Pervane değilde yağ sicakliginin calisma sıcaklığı olan 90-100C civarina inmesi diyelim biz ona.. tabi turbonun egzoza olan yakınlığı yaglama kanalinda kurum yapmasina neden olabilir. Turbo mili yağ zarfi icinde çalışır.

    Performans kullanimlarinda yağ sıcaklığı artar yağ daha çok Asidite olur, yarış arabaları bile(Ester tabanlı yağa ve daha bakimli olmasina rağmen) 1tur-zafer ya da cool down atarlar.

    Asidite olan yağ koruyucu tabakasını azaltır. Tabi bu bir iki kullanım değildir ancal yarış arabalarinda her yarış sonrasi yağ değişir çünkü ester tabanli olan yağ Molybendium nedeniyle viskozitesini korusa da asiditeye karşı daha az dayaniklidir.

    Motul 300V gibi ester core seriler bu nedenle Performans kullanımı icindir. Daha yüksek sicakliklara dayanim ama daha kisa bakım aralığı...
    AutoClubyoutube
    3 Silindirli Araba Alınır mı? Onno Usta ve Halit Bolkan Anlatıyor | AutoClub
    https://www.youtube.com/watch?v=7kZ1HUCR8-k&feature=youtu.be


    Onno ustayı 30.00 dakikadan sonrasını dinlerseniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • boraycan kullanıcısına yanıt
    Benzer seyleri soylemisim sorun mu var ? Yagin sogumasi onemli, Turbo isinir ve yag isinir. Ama Turbo donmeye devam etmez, orada hatali bilgi var. Egzoz gazi olmadikca turbo donmez. ha su olabilir 5000 devir basarsin kut diye kontagi kapatirsin. O zaman evet turbo palleri donmeye devam eder.
    Ama zaten kimse boyle kullanmaz, arabayi park eder vs. ..

    isinan turbo, yag devir daim etmezse yag zarfinda donen mil yagi yakar, yag kanalinda kurum kalir. Bir sonraki kullanimda kurum gitmez "turbo yag kanali suzgeci" tikanir ve kurum yaglama problemi yaratir. Ondan sonra turbo milinde yeterli yaglama olmaz. Ve mili cizersin.

    Onno usta da bir yere kadar yani..

    Kucuk turbolu motor otomatik vites ve uzun yol

    Kucuk turbolu motor otomatik vites ve uzun yol

    Kucuk turbolu motor otomatik vites ve uzun yol



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 11 Mart 2020; 18:46:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şurda toplasan ciddi. Teknik veri bilgi paylaşan 6-7 mesaj var gerisi herkes işin goy goyunda..

    Birileri 1.5 büyük hacim demiş kime göre neye göre sana bana mahalledeki faruk abiye göremi büyük jacşm yoksa dünya geneline göremi avrupada 1.5 küçük hacim olarak geçer amerikada demeye gerek yok ortadoğu arap pazarında bile 1.5 motora motor demezler..

    Bizde bir nesil gene demez onların zamanındada en küçük hacim 1.6 idi ama özellikle genç bu yeni nesil yaşları ufak olan küçük hacim tsi motorlar gibi küçük hacim tek turbo çift turbo ile büyümüş kesime tabii 1.5 büyük hacim gelir..

    Bizim zamanımız da 1.6-2.0 arası orta hacim 2.0 üstüne büyük hacim denirdi.. Gerçi hala dünyada öyle..

    Uzun yol her araba ile yapılır eskiden grubetçi dedelerimiz hava soğutmalı tosbağa kaplumbağalarla almanya Türkiye yaparmış yapmak istersen her araçla uzun yol yapılır..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Benzer seyleri soylemisim sorun mu var ? Yagin sogumasi onemli, Turbo isinir ve yag isinir. Ama Turbo donmeye devam etmez, orada hatali bilgi var. Egzoz gazi olmadikca turbo donmez. ha su olabilir 5000 devir basarsin kut diye kontagi kapatirsin. O zaman evet turbo palleri donmeye devam eder.
    Ama zaten kimse boyle kullanmaz, arabayi park eder vs. ..

    isinan turbo, yag devir daim etmezse yag zarfinda donen mil yagi yakar, yag kanalinda kurum kalir. Bir sonraki kullanimda kurum gitmez "turbo yag kanali suzgeci" tikanir ve kurum yaglama problemi yaratir. Ondan sonra turbo milinde yeterli yaglama olmaz. Ve mili cizersin.

    Onno usta da bir yere kadar yani..





    Bende farklı birşey demedim aslında. Sorun mu vardı?

    Evet bizim ülkemizde otomobil hareket halindeyken stop eden var. Hala durur durmaz motoru kapatanlar çoğunlukta. Otoban üzerinde benzin istasyonuna girince yakıt alanların çoğu motoru hemen stop ediyor. Evet çatt diye kapatan adam çok.

    Standart otomobillerde turbolu modellerin geldiği 1997-98 yıllarından beri okuduğum bütün kaynaklarda yüksek devir çeviren turbo pervanesinin motor kapanınca yağsız çalışacağı için bozulacağı yönündeydi.

    Kısaca size alıntı yapıp cevap vermem sizi neden rahatsız etti...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • boraycan kullanıcısına yanıt
    Rahatsiz eden eksik bilgi eşliğinde referans verilmesi.

    Egzoz sıcaklığından kaynaklanan bir yağ kurumu problemini turbonun türbin dönüşüne bagliyorsunuz.

    Neden turbonun problem yaşayacağını yukarida kirmizi oklara bakarak tahmin edebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Durmaya da gerek yok arada bir boşa atsın al sana rölanti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 300 km den daha uzaga yolculuk yapilacaksa kucuk hacim turbolu hemde otomatik bir aracla cikilmaz. Eger surekli boyle uzun yol gidilecekse 10bin km yada 5 yil (hangisi once dolarsa) icerisinde turbo meme yapabilir. O yuzden koye yaylaya gitmeye 5.2 V8 atmosferik benzinli suv aliyoruz hepimiz.

    Te Allahim ya. Nerden buluyoniz boyle garip garip dusunceleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kulu42

    Zaten öyle olacak gibi ustad. Crv den ve rav4 ten vazgectim Mazda 2.0 atmosferik otomatik bakiyorum artık. Teşekkür ederim

    Alıntıları Göster
    Kardeş kusura bakma da sen saf mısın? cidden bu kadar bilgisiz misin otomobil konusunda Yoksa burada bizi mi yiyorsun anlamadım 1.5 küçük Turbo mı oluyor şimdi 1.0 luk Volkswagen 0.9 luk Renault 1.2 lik Toyota nissan motorları var 1.5 küçük Turbo ise Bunlar ne peki
    Ne beklemesi ne uzun yolda sıkıntısı neden bahsediyorsun dostum anahtarı çevir keyfine bak düşünme bunları devir düşük hacimli Turbo benzin Devri ne Hibrit ne Elektrik

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.