Şimdi Ara

Kucuk turbolu motor otomatik vites ve uzun yol

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
3.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    1.5 turbo otomatik CR V dusunuyorum ve turbolu motorlarin uzun yolda riskli oldugunu duymustum. 1.5 turbo ile 7-8 saatlik otoban yuksek hiz riskli olur mu nelere dikkat etmek gerekir? Tesekkurler saygilar.



  • Turbo motor uzun yolda niye riskli olsun ya kim çıkarıyor böyle şeyleri? 7-8 saatlik yüksek hızdan kastınız nedir, hızdan ziyade çevirdiğiniz devir ve araca ne kadar yüklendiğiniz önemli, bunda da turbo açısından çok bir sorun yok ki.. Yağ pompası düzgün çalışıyorsa, kullanılan yağ iyi durumda ise turbonun çok da umrunda değil sizin kaçla gittiğiniz.
    hocam nerede okudun ya da sana bunu kim söyledi bilmiyorum ama hayatımda duyduğum en saçma şey turbolu motorun uzun yolda riskli olduğu.

    Turbolu motorlarda altın kural vardır, belli bir süre araç kullanıldıktan sonra, araç stop edilmeden önce 1 dk civarı turbonun yağlanması için rölentide çalışır vaziyette bırakılmalı ve sonra stop edilmelidir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: kulu42

    Evet ben de o yuzden sordum cunku yabanci forumlarda kucuk turbo motorlar icin uzun yol cevabi bulmasan da bu sekil cevaplar vermisler. Istop etmeden rölantide 3-4 dk calissin filan turbo dinlenmeli filan diye o yuzden. Tesekkurler
    3-4dk abartılı, 10-20sn yeterli.
    Kaliteli yağı kullandığın ve yağ bakimlarina uydugun sürece sorun yasamazsin.

    Ancak, Honda 1.5T motora özgü bir yağa yakıt karışması problemi vardi, soğuk iklimlerde genellikle motor isinmadan yapilan kisa mesafe sürüşler sonunda ciddi miktarda yağda benzin seyreltmesi oldu.

    Honda önce normal dedi ama sonra bunun için bir takim guncellemeler yaptığını iddia etti.

    Yeni üretilen serilerde durumun ne oldugunu bilmemekle beraber benzin gibi solvent bir maddenin yağ gibi koruyucuya bu denli fazla karışması tedirgin edici.

    Bu nedenle uzun yolda değil ama kisa mesafe sürüşler yapiliyorsa ve soğuk iklimde yaşanıyorsa yağ seviyesine dikkat edilmesi gerekli.
  • Turbo motor uzun yolda niye riskli olsun ya kim çıkarıyor böyle şeyleri? 7-8 saatlik yüksek hızdan kastınız nedir, hızdan ziyade çevirdiğiniz devir ve araca ne kadar yüklendiğiniz önemli, bunda da turbo açısından çok bir sorun yok ki.. Yağ pompası düzgün çalışıyorsa, kullanılan yağ iyi durumda ise turbonun çok da umrunda değil sizin kaçla gittiğiniz.
  • Daha neler duyucaz
  • araç bakımlıysa, koy benzini devam et sıkıntı olmaz.
    fazla yüklenme yoluna göre 120 km ideal
  • dizellerde de turbo var. riskli olacak bir durum yok.
  • iki saatte veya 162 km de bi(hangisi once dolarsa) 10 dak kaputu acip havalandirmalisimlniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 5 Mart 2020; 17:41:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Turbo motor uzun yolda niye riskli olsun ya kim çıkarıyor böyle şeyleri? 7-8 saatlik yüksek hızdan kastınız nedir, hızdan ziyade çevirdiğiniz devir ve araca ne kadar yüklendiğiniz önemli, bunda da turbo açısından çok bir sorun yok ki.. Yağ pompası düzgün çalışıyorsa, kullanılan yağ iyi durumda ise turbonun çok da umrunda değil sizin kaçla gittiğiniz.
    Ustad bende Avensis 1.8 var Isvec-Turkiye yapacagim nasib olursa. Avensis artik aileye kucuk geliyor aslen Toyotaciyim ama Toyota'nin uyan arabasi yok ya da asiri pahali oldu hybrid ten dolayi. Isvec-Turkiye arasi 3000 km den fazla ve bazen 7-8 saat 120-130 gitmek gerekiyor. Honda CR V 1.5 turbo dusunmustum o yuzden sordum. Konforlu uzun yol araci ama turboya özel bir durum var mi diye sormustum. Cunku yabanci forumlarda sordum orda istop etmeden 3-4 dk rölantide birak filan yazmislar ama uzun yol icin bi cevaå vermediler.




  • hocam nerede okudun ya da sana bunu kim söyledi bilmiyorum ama hayatımda duyduğum en saçma şey turbolu motorun uzun yolda riskli olduğu.

    Turbolu motorlarda altın kural vardır, belli bir süre araç kullanıldıktan sonra, araç stop edilmeden önce 1 dk civarı turbonun yağlanması için rölentide çalışır vaziyette bırakılmalı ve sonra stop edilmelidir.
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Evet ben de o yuzden sordum cunku yabanci forumlarda kucuk turbo motorlar icin uzun yol cevabi bulmasan da bu sekil cevaplar vermisler. Istop etmeden rölantide 3-4 dk calissin filan turbo dinlenmeli filan diye o yuzden. Tesekkurler
  • kulu42 kullanıcısına yanıt
    ciddiye almadin insallah?
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Valla ciddiye aldim ondan sordum zaten
  • Kaliteli yağı kullandığın ve yağ bakimlarina uydugun sürece sorun yasamazsin.

    Ancak, Honda 1.5T motora özgü bir yağa yakıt karışması problemi vardi, soğuk iklimlerde genellikle motor isinmadan yapilan kisa mesafe sürüşler sonunda ciddi miktarda yağda benzin seyreltmesi oldu.

    Honda önce normal dedi ama sonra bunun için bir takim guncellemeler yaptığını iddia etti.

    Yeni üretilen serilerde durumun ne oldugunu bilmemekle beraber benzin gibi solvent bir maddenin yağ gibi koruyucuya bu denli fazla karışması tedirgin edici.

    Bu nedenle uzun yolda değil ama kisa mesafe sürüşler yapiliyorsa ve soğuk iklimde yaşanıyorsa yağ seviyesine dikkat edilmesi gerekli.
  • Uzun yolda hicbir tehlike olmaz da yeni nesil 1.5 Turbo Honda motorlarında yaga benzin karismasi sikintisi var, ileride bas agritabilir.
  • kulu42 kullanıcısına yanıt
    abi gozunu seveyim olur mu oyle sey. benzinli arabayi 3000 4000 devir ile benzin bitene kadar sur.yagin suyun tamsa hicbisi olmaz hele ki capona...yag su koymasan da yolda komaz turkiyeye atar seni :)
    onemli olan devirdir. redline civarlarinda tam gazda saatlerce surersen gene muht bisi olmaz da omrunu kisaltirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 5 Mart 2020; 18:15:29 >
  • 1.5 motor küçükmüymüş. Bizde 1.2 hyundai i10 var canavar gibi
  • 1.5 artık küçük motor sayılmıyor. Millet 0.9 a binip şöyle uçuyor böyle kaçıyor diye kendini avutuyor.
  • kulu42 kullanıcısına yanıt
    Boş konu açmak için açıyosunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kulu42

    Evet ben de o yuzden sordum cunku yabanci forumlarda kucuk turbo motorlar icin uzun yol cevabi bulmasan da bu sekil cevaplar vermisler. Istop etmeden rölantide 3-4 dk calissin filan turbo dinlenmeli filan diye o yuzden. Tesekkurler
    3-4dk abartılı, 10-20sn yeterli.
  • 1.0 motorlar hiç yola çıkmasın o zaman :D
  • Aslında dediğinizde haklılık payı var ama atladığınız nokta, turbo benzinli motorlarda alt devirlerdeki güçten dolayı atmosferik motorun 3000 devirle gittiği hızı 2000 devirle gidersiniz. Bu sayede yüksek hızda da fazla bir devir çevirmek zorunda kalmazsınız.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.