|
Bildirim
|
iki saatte veya 162 km de bi(hangisi once dolarsa) 10 dak kaputu acip havalandirmalisimlniz.
|
Turbo motor uzun yolda niye riskli olsun ya kim çıkarıyor böyle şeyleri? 7-8 saatlik yüksek hızdan kastınız nedir, hızdan ziyade çevirdiğiniz devir ve araca ne kadar yüklendiğiniz önemli, bunda da turbo açısından çok bir sorun yok ki.. Yağ pompası düzgün çalışıyorsa, kullanılan yağ iyi durumda ise turbonun çok da umrunda değil sizin kaçla gittiğiniz.
|
hocam nerede okudun ya da sana bunu kim söyledi bilmiyorum ama hayatımda duyduğum en saçma şey turbolu motorun uzun yolda riskli olduğu.
Turbolu motorlarda altın kural vardır, belli bir süre araç kullanıldıktan sonra, araç stop edilmeden önce 1 dk civarı turbonun yağlanması için rölentide çalışır vaziyette bırakılmalı ve sonra stop edilmelidir. |
ciddiye almadin insallah?
|
|
Kaliteli yağı kullandığın ve yağ bakimlarina uydugun sürece sorun yasamazsin.
Ancak, Honda 1.5T motora özgü bir yağa yakıt karışması problemi vardi, soğuk iklimlerde genellikle motor isinmadan yapilan kisa mesafe sürüşler sonunda ciddi miktarda yağda benzin seyreltmesi oldu. Honda önce normal dedi ama sonra bunun için bir takim guncellemeler yaptığını iddia etti. Yeni üretilen serilerde durumun ne oldugunu bilmemekle beraber benzin gibi solvent bir maddenin yağ gibi koruyucuya bu denli fazla karışması tedirgin edici. Bu nedenle uzun yolda değil ama kisa mesafe sürüşler yapiliyorsa ve soğuk iklimde yaşanıyorsa yağ seviyesine dikkat edilmesi gerekli. |
1.5 artık küçük motor sayılmıyor. Millet 0.9 a binip şöyle uçuyor böyle kaçıyor diye kendini avutuyor.
|
Daha neler duyucaz
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 5 Mart 2020; 17:41:12 > |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 5 Mart 2020; 18:15:29 > |
|
|
|
|
|
|