Şimdi Ara

Kuran'ın kağıda geçirilişi ve hakikat nedir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
151
Cevap
1
Favori
6.606
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben de bu konuda bilgili olan insanların kaynak göstererek verdiği cevapları merak ediyorum.
  • Kuran mucizeleri diye belgesel var, onu izlerseniz kuran ve ayetler hakkında ikna edici bilgi sahibi olursunuz.

    Kabe konusuna gelirsek, kabenin etrafında 7 defa dönüp, sonrasında safa ile merve tepeleri arasında 3 defa gidip 4 defa geri döndüğünüzde "Allah" yazmış oluyorsunuz. Ayrıca kabe dunyanın altın oran noktasıdır. Belgeselde bu ve bunun gibi bir çok bilgi var.

    Sure ve ayetler hakkında bazı hesaplamalar yapılıyor belgeselde, noktası virgülüne, ayetlerin surelerin sırasına her şeyiyle tam bir matematik mucizesi olduğunu anlıyorsunuz.

    Hiçbir insan bu şekilde bir kitabı yazamayacağını anlıyorsunuz belgeselde.Kuran mucizeleri belgeseli diye aratırsanız bulursunuz. Yorumlama noktasında bir şey demek istemiyorum. Yarım hoca insanı dinden çıkarırmış. Cevaplarınızı bulursunuz inş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emc2xy

    Üstat... Kitap kitaptır işte ne mantığı, neyi tartışıyoruz? :)

    Kitap Kelimesinin Etimolojisi :: Kitap sözcüğü Arapça bir sözcüktür. Aslı ketebe (yazmak) 'tan kitab (yazılı olan, yazılan)'dır.

    Ne ilkesi? Bildiğin yazılı metin anlamında işte. Ayetlerde geçende aynı.

    Kitaplar belli unsurlarıyla bir bütündür. Çeşitli yapıtlarada(taşa kazılı metinler gibi) kitap deniyor. Onlarda da ortada bir şeyler var sonuçta.

    Matbaa yok iken de vardı kitaplar.

    Kitap kelimesinin nesine takıldın onu anlamış değilim.
    Kitap indirdik diye, gökten basılı bir kağıt demeti inmedi herhalde.
    Allah'ın 23 yılda peygamberine vahyettiği cümleler bütününe kitap diyoruz.
    Bunu anlamak için alim olmaya gerek, basit mantıkla anlarsın.

    "Biz kitap indirdik" ayetinden sen ne anlıyorsun, sadece cümledeki mantığa göre açıkla,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çalışma grubumuz var. Bu kimselerin akli ve mantıki delillerle kuran-ı hakimi yorumlama metodolojisi mevcut. Buna göre aişe nin eş olamayacağını kabul ediyoruz.
  • inkarcı zihnin kemirgeni meşru makul ölçülere dayanmayan somut veriden yoksun şekilde beslenen semiren şişen şişinen şüphedir!!!!

    eh konu kuran ise ayet eklemek yerinde olur

    quote:

    Ey inananlar, sakının fazla şüphe etmekten, şüphe yok ki bazı zan ve şüpheler suçtur ve ayıplarınızı, gizli işleri arayıp gözetmeyin ve bir kısmınız, bir kısmınızın gıyabında kötülüğünü de söylemesin; biriniz, ölü kardeşinin etini yemeyi sever mi? Tiksindiniz, değil mi? Ve çekinin Allah'tan, şüphe yok ki Allah, tövbeleri kabul eder, rahimdir.


    zan temelsiz şüphe şizofreninin ilk adımlarından biridir aynı zamanda


    lafı uzatmaya gerek yok..

    inkarcı yada şüpheci zihin derki..hani ihtimalyaaaa kuran değiştirildi mi ? bu minvalde bi sürü mantıklıymışşş gibi görünen görüş sunar ..

    cevap çok basittir aslında..

    elimizdeki en eski nüsha(lar) ölçü kaynağıdır...

    günümüz nüshaları ile karşılaştırıldığında farklılık arz eden yorum hüküm vb rastanmamakta...

    ee o zaman nedir bu yaygara.. aksini idaa eden çok ama ispat yok ..ancak laf ebeliği ve şüphe kurtçukları ile muhattabını ikna çabaları ..eh bu durumda çok acınası

    gelelim asıl noktaya dikkatli okuyunuz lütfen

    şimdi ben faraza kalksam ve kuranı elime alıp içine değişik bir takım metinler serpiştirerek baskıya versem ..basılsa dağıtılsa kuran değişitirilmiş mi olur ..böyle mi anlamalıyız ..

    mesela bi süre önce amerikada furkanul hak isimli uydurma bir kuran ortaya çıkarıldı ve tutmadı ...ve yine hindistan bankipor müzesinde bulunan nüsha tamamen uydurma kurandır..

    kuranın korunmuşluğundan ne anlamamız gerektiği çok önemli..

    quote:

    Kur'an'ın korunmuşluğu, ne dediği okuyana göre değişen 6 bin küsur cümlenin korunmuşluğu değildir. Bilakis Kur'an'ın korunmuşluğu, Kur'an'ın bizden ne istediği konusundaki netliğin de korunmuşluğu demektir. Yani Allah Teala Kur'an'ı göndermekle iman, ahlak, tefekkür, tasavvur ve amel olarak nasıl bir çizgi izlememiz gerektiğini biz kullarına iletmiştir.


    der ebubekir hoca son derecede haklıdır..aslında


    konu sahibi arkadaş...sen ataiz sitelerdeki şii kaynaklı abukluklara fazlaca itibar etmişsin..

    şiiler bu ümmetin mecusileridir yahudi dışta şiiler içte bu ümmeti kemirir durur...şii kaynakların tahriç sürecinden nasıl tepetaklak olup yitip gittiğini konuya derinlemesine vakıf olanlar bilir (usülü fıkıh)

    işin acı yani ataiz abilerin islam düşmanlığı mesaisinde şii kaynaklara batılı müsteşriklerin eseerlerinden daha fazlaca önem vermeleridir...hey hattt




  • soru

    hz peygamber döneminde yazılı kitab halinde kuran yoktu ne biliyonuz değiştirilmediğini...

    cevap: sen ne biliyon ..kanıt delil kaynak varmı ?

    işte bütün mesele bu ..şüphe temelsiz kaynaksız paranoya seviyesinde şüphe..yani zan ...

    idaaa sahibi idaasını kanıtlamak zorundadır ..

    değiştirildi şüphesini akıllara ekmeye çalışan mekanizma kaynaksız delilsiz sadece zanna yani temelsiz şüpheye dayalı konuşur..

    bir insanın değiştirildi idaasını kanıtlayabilmesi için elinde ...var olan en eski mushaf nüshalarından daha eski ve tahrif edilmiş baskıya sahip olması gerekir

    böyle bir nüsha söz konusu olmadığında ...daha önce belirttiğim üzre şüphe kurtçukları ile muhattabını kemirmeye çalışır..

    bu durum ise hem tutarsız hem mantıksız hemde acınasıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stroma44

    Biri de şunu açıklasın. Ayetlerin indiği dönemde kitaplaşmamasına rağmen biz size bu kitabı indirdik tarzı ayetler var.

    indirilen yer olan noktaya nazar et kardeş..Allah indinde levhi mahfuzda kitab halinde bulunmaktaydı kuran ..Allah için zaman söz konusu değildir malumun ..kuran ise levhi mahfuzda tam manası ile bütün halde kitab olarak durmaktaydı kuran insanlar zamana mahpus ve mahkumdur dolayısı ile değerlendirmeleri zaman ölçeğinde olmaktadır..

    Allah ise parçalar halinde nazil olan ayetlerin levhi mahfuzda bulunan aslına ve süreç sonunda kitaplaşmasına işaretle bu minvalde ayetler göndermiştir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    Ayetlerin iniş sirasina göre kitaplaştirilmamasi en büyük problem bana göre, bunun sebebini de "daha iyi anlaşilsin diye" şeklinde aciklayanlar oluyor. Sen saygida kusur etmemek icin kuran i evin en yuksek yerine koyuyorsun, ama ayet sirasini kafana gore degistiriyorsun. Bana gore insan mudahalesi olmayan kutsal kitap yok.

    nuzul sırasına göre hazırlanmış piyasada satılan çokca kuran nüshası var eğer derdiniz bu ise..

    en mühim nokta ..ilgili ayetlerde Allah biz kullarından ne istediği iman ahlak tefekkür tasavvur ve amel noktasında nasıl yaşamamaız etmemiz gerektiği değil mi..

    alırsınız nüzül sırasına göre tertip edilmiş bi nüsha okursunuz..
  • quote:

    günümüz nüshaları ile karşılaştırıldığında farklılık arz eden yorum hüküm vb rastanmamakta


    Bu durum ilk kaynagin insan eliyle oynanarak yazilip yazilmadigi hakkinda bir fikir vermiyor. Ayrica herhangi bir Kuran orneginin pek cok cevirisi arasinda bile bir suru farklilik var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anarşist69

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    Ayetlerin iniş sirasina göre kitaplaştirilmamasi en büyük problem bana göre, bunun sebebini de "daha iyi anlaşilsin diye" şeklinde aciklayanlar oluyor. Sen saygida kusur etmemek icin kuran i evin en yuksek yerine koyuyorsun, ama ayet sirasini kafana gore degistiriyorsun. Bana gore insan mudahalesi olmayan kutsal kitap yok.

    nuzul sırasına göre hazırlanmış piyasada satılan çokca kuran nüshası var eğer derdiniz bu ise..

    en mühim nokta ..ilgili ayetlerde Allah biz kullarından ne istediği iman ahlak tefekkür tasavvur ve amel noktasında nasıl yaşamamaız etmemiz gerektiği değil mi..

    alırsınız nüzül sırasına göre tertip edilmiş bi nüsha okursunuz..



    Derdim ayetlerin inme sirasina gore Kuran bulamamam degil. Indigi siraya insanlarin mudahale etmesi ve bunun sebebi. Zaten mesajimda da bunu yazdim. Iyi okursan, ne demek istedigimi anlarsin. Sen soyleyene kadar indigi sirada Kuran alip okuyabilecegim fikri hic aklima gelmemisti, tesekkurler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • J.Valjean kullanıcısına yanıt
    kabenin inşaası konusunda farklı görüşler var adem a.s dek uzanan bir süreç aslında ..

    gelelim kabe = put saçmalığına ...daha doğrusu cahilliğine


    inkarcı akılın en büyük sorunu temel manada dini bilgiden yoksun olmasıdır ..şirk nedir bunu iyice kavramak şart

    zira herhangi bir şeyin put-şirk olabilmesi için Allaha ait sıfat özellik güç kudret vb dair ortak paydaya sahip görülmesi gerekliliğidir...

    yani siz bir heykel yapar Allaha aid sıfatlardan herhangi birini ona vasfeder inanırsanız ..bu yasaklanmış olan putçuluğa şirke girer ..illa taştan yapılmış heykel olmasına gerek yok herhangi bir insan yada diğer varlığa dair yaklaşımda da aynı durum söz konusudur..


    ataizlerin anlamadığı nokta ..kabenin Allaha aid herhangi bir sıfata güce kontrol ve yaptırıma sahip olduğu ı düşüncesini bizlerde olmadığını kabullenmemeleridir..yani şirkin tarifinden habersizler ..pervasızlığa bakın ki müslümanları ve islamı sözüm ona yine islami kaide olan tevhid anlayışı ile suçlayıp şirkci ilan ederler çok eğelenceli insanlar vesselam çok güldürüyorlar beni

    yani ben bir müslüman olarak kabeye yönelip secde ettiğimde taşa değil Allaha secde ediyor dileğimi arzumu tüm ihtiyaçlarımı ondan talep ediyorum..kabeden değil ..kabenin .. Allaha aid herhangi bir sıfat güç kudret ve yaptırıma sahip olmadığını gayet iyi biliyorum..

    kabe birliği ve düzeni temsil eder ..yüce Allah zaman ve mekan ile kayıtlı değil malum secde ise onun emri..eee onun bu yöne yönelin emrinin tutumasının ne sakıncası olabilir insana


    haaa hac islamdan öncede vardı cahiliyye döneminde çevre coğrafyalarda hac için gelinmekteydi...çıplak tavaf eden alkış yapıp ıslık çalan tiplerde varmış ...yani haccın farziyeti hz peygamberle başlayan bir süreç değil..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabah Yıldızı -- 26 Kasım 2015; 14:08:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    quote:

    günümüz nüshaları ile karşılaştırıldığında farklılık arz eden yorum hüküm vb rastanmamakta


    Bu durum ilk kaynagin insan eliyle oynanarak yazilip yazilmadigi hakkinda bir fikir vermiyor. Ayrica herhangi bir Kuran orneginin pek cok cevirisi arasinda bile bir suru farklilik var.

    insan eliyle yazılması gayet doğal ..ama oynanma tabiri maksadı aşan bir cümle olmuş..

    çeviri yani meal...

    evvela şunu belirtmeliyim...meal kuran değildir meal ...meal yazarının kurandan anladığıdır...adı üzerinde meal deniyor dikkat edin tercüme bile denemiyor..

    kuran ise meal yazarının anlayışına indirgenemez..

    çevirilerde ki farklılık çeviri yapanların anlayışlarına bağlı olarak gelişen bir durum ..

    arap diline hakimiyetden tutun usulu fıkıha hadise kelama vb bir çok noktaya dek meseleye direkt etki eden unsurlar var

    bu orjinal metnin muhafaza edilmişliğine halel getirmez ki..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    Çalışma grubumuz var. Bu kimselerin akli ve mantıki delillerle kuran-ı hakimi yorumlama metodolojisi mevcut. Buna göre aişe nin eş olamayacağını kabul ediyoruz.

    eş olamayacağını Kuran'dan mı çıkardınız?..o ayetleri görelim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anarşist69

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    quote:

    günümüz nüshaları ile karşılaştırıldığında farklılık arz eden yorum hüküm vb rastanmamakta


    Bu durum ilk kaynagin insan eliyle oynanarak yazilip yazilmadigi hakkinda bir fikir vermiyor. Ayrica herhangi bir Kuran orneginin pek cok cevirisi arasinda bile bir suru farklilik var.

    insan eliyle yazılması gayet doğal ..ama oynanma tabiri maksadı aşan bir cümle olmuş..

    çeviri yani meal...

    evvela şunu belirtmeliyim...meal kuran değildir meal ...meal yazarının kurandan anladığıdır...adı üzerinde meal deniyor dikkat edin tercüme bile denemiyor..

    kuran ise meal yazarının anlayışına indirgenemez..

    çevirilerde ki farklılık çeviri yapanların anlayışlarına bağlı olarak gelişen bir durum ..

    arap diline hakimiyetden tutun usulu fıkıha hadise kelama vb bir çok noktaya dek meseleye direkt etki eden unsurlar var

    bu orjinal metnin muhafaza edilmişliğine halel getirmez ki..



    Maksadini aşan bir iddia değil, iddianın maksadı bu zaten. Ayetlerin sırasını değiştirmeye cüret eden, ayetlerin içini neden değiştirmesin ? Madem bu kadar kutsal ve mükemmel, neden indiği sıra saklanmamış. Gayet açık ve net bunu soruyorum, inatla anlamamaya mı çalışıyorsun ?

    Meal kuran değil, kuran'dan anlaşılan. Eğer anlaşılan farklı ise, yani aynı metnin "uzman" tarafından yorumlanışı dahi farklı ise, eski metnin orjinali ile aynı olduğunu kimse bilemez diye iddia ediyorum.

    Bu son paragrafı yazıyorum ki, maksat şu bu halal getirmez vs minvalinde algı problemlerine son vereyim. Kuran'ın ilk halindeki ayet sırası değişikliği, birilerinin orjinal halini değiştirebildiğine bir delildir. O halde ayetlerin içeriğine de ekleme , çıkarma yapılmış olabilir.
    Herhangi bir anda Kuran çevirileri arasındaki farklılığın olması, yorumlayanlar ne kadar "uzman" da olsa algı problemi yaşadığımıza bir delildir. O halde orjinal herhangi bir değişikliğin farkına varamama ihtimalimiz de vardır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mephalay M kullanıcısına yanıt
    bakın bu konuda yeterli araştırma yapmamışsınız..hz Ali hz Abbas caferi sadık ibni mesud gibi sahabe e tabiinden olan zatların ellerinde iniş sırasına göre tertib edilmiş nüshalar vardı..yani indiği gibi saklanmıştı..hz osman farklı bir usulü tercih etti hepsi bu

    ısrarla değindiğim ve sakıncasını belirttiğim zan ile hareket etmeyin..

    metnin yorumlanış farklılığı orjinal metne nasıl zarar verebilir ki ? bunu daha derin düşün bence ..yani sivri örnek vermek gerekirse ..zekeriya beyaz yorumlayarak tavukdan kurban olur dedi...bu yorum kurban ayetinin orjinaline zarar mı verdi onun asli hükmünü ortadan mı kaldırdı ..veya orjinal metin bu yorum sonrası evrilerek metin kapsamında farklı bir hal mi aldı

    ekleme çıkarma yapılıp yapılmadığına zannınız ile değil somut kanıtla karar verin ..elimizde bulunan en eski nüshalar ile günümüzdeki nüshalar arasında fark yok....yani nasıl iman edileceğinden tutunda nasıl amel edileceğine dek tümü aynı

    yorumlalardaki farklılıklar sizin düşüncenizi haklı çıkarmaz ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabah Yıldızı -- 26 Kasım 2015; 14:27:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anarşist69

    bakın bu konuda yeterli araştırma yapmamışsınız..hz Ali hz Abbas caferi sadık ibni mesud gibi sahabe e tabiinden olan zatların ellerinde iniş sırasına göre tertib edilmiş nüshalar vardı..yani indiği gibi saklanmıştı..hz osman farklı bir usulü tercih etti hepsi bu

    ısrarla değindiğim ve sakıncasını belirttiğim zan ile hareket etmeyin..

    metnin yorumlanış farklılığı orjinal metne nasıl zarar verebilir ki ? bunu daha derin düşün bence ..yani sivri örnek vermek gerekirse ..zekeriya beyaz yorumlayarak tavukdan kurban olur dedi...bu yorum kurban ayetinin orjinaline zarar mı verdi onun asli hükmünü ortadan mı kaldırdı ..veya orjinal metin bu yorum sonrası evrilerek metin kapsamında farklı bir hal mi aldı

    ekleme çıkarma yapılıp yapılmadığına zannınız ile değil somut kanıtla karar verin ..elimizde bulunan en eski nüshalar ile günümüzdeki nüshalar arasında fark yok....yani nasıl iman edileceğinden tutunda nasıl amel edileceğine dek tümü aynı

    yorumlalardaki farklılıklar sizin düşüncenizi haklı çıkarmaz ..

    Ben de senin "farkli usulu tercih etti" diye gecistirdigin yere takiliyorum zaten.
    Kutsal kitap, Allah'in kelami vs seklinde nitelendirdigin bir seyin sen sirasini degistiriyorsun.
    Ayrica bugun Kuran meali alsan bir yerden, sirasi degistirilmis olani alirsin buyuk ihtimalle. O artik "norm" olmus.
    Sirasini degistirmeye curet edebilen varken, icerigini degistirebilen birinin olmadigindan nasil bu kadar eminsin ?
    Bu arada bir yanlis anlasilma hissettim, onu duzelteyim. Ben insan eliyle mudahale vardir demiyorum, olmadigindan emin degiliz cunku ayet sirasiyla oynandigini biliyoruz diyorum.
    Bu dedigimi buyuk ihtimalle cogu insan kotu niyetle anlayacak. Kuran'a , islama vs saldiri gibi dusunecek ama boyleyken boyle, sirasi degismis ve bunun mantikli bir aciklamasi yok. Insanlar anlasin, boyle daha iyi oldu vs minvalindeki aciklamalar sadece insan eliyle yazilan seyler icin tutarli. Bir seye hem Allah kelami diyip, hem de "ama siz daha iyi anlayin diye sirasini degistirdik" dersen, ben ondan suphelenirim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mephalay M kullanıcısına yanıt
    sıra değişikliği Allahın muradı olan iman tevhid amel vb ölçekteki kaidelere zarar verdi mi..? bu soruyu sor bence kendine ..

    eğer yapılan değişiklik ayetlerin içeriklerine tesir etmiş iman amel tevhid farz vacip sünnet vb alanlara zarar vermiş olsa tepkini anlarım..

    ancak böyle bir durum söz konusu değil..ki hz osman kuran aşığı bir insandı ve nitekim kuran okurken şehid edildi..islama zarar vermek gibi bir amacı asla olmadı olmazdı da zaten..hz peygamber uhud savaşı sonrası hz osmanın şehid edileceğinide haber vermişti malumun yıllar sonra gerçekleşti..

    art niyet yok usul farklılığı..haa eğer metin ve mana değiştirilmiş olsa idi..sana hak verirdim..ama bu söz konusu değil ..yani sıra değişince namaz farz olmaktan çıkmadı veya tevhid akidesi zarar görmedi

    ve sizlere tavsiyem mealden uzak durun ...eğer kuranı anlamak istiyorsanız ...mümkünse tefsirelere yönelin..zira tefsirlerde çok geniş kapsamlı izah şerh tavzih mevcuttur..meal okumakla kuran anlaşılmaz ..zira meal kuran değildir

    tabi her şeyden önce fıkıh bilgisi edinmek şart ..temel olmadan bina inşaa edilemez edilsede yıkılır ..fıkıh bilgisi olmadan islam yaşanamaz anlaşılamaz..

    günümüz hocalarından ise prf dr ebubekir sifili tavsiye ederim veya dr dilaver selvi talha hakan alp de tavsiyemdir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabah Yıldızı -- 26 Kasım 2015; 14:46:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anarşist69

    sıra değişikliği Allahın muradı olan iman tevhid amel vb ölçekteki kaidelere zarar verdi mi..? bu soruyu sor bence kendine ..

    eğer yapılan değişiklik ayetlerin içeriklerine tesir etmiş iman amel tevhid farz vacip sünnet vb alanlara zarar vermiş olsa tepkini anlarım..

    ancak böyle bir durum söz konusu değil..ki hz osman kuran aşığı bir insandı ve nitekim kuran okurken şehid edildi..islama zarar vermek gibi bir amacı asla olmadı olmazdı da zaten..hz peygamber uhud savaşı sonrası hz osmanın şehid edileceğinide haber vermişti malumun yıllar sonra gerçekleşti..

    art niyet yok usul farklılığı..haa eğer metin ve mana değiştirilmiş olsa idi..sana hak verirdim..ama bu söz konusu değil ..yani sıra değişince namaz farz olmaktan çıkmadı veya tevhid akidesi zarar görmedi

    ve sizlere tavsiyem mealden uzak durun ...eğer kuranı anlamak istiyorsanız ...mümkünse tefsirelere yönelin..zira tefsirlerde çok geniş kapsamlı izah şerh tavzih mevcuttur..meal okumakla kuran anlaşılmaz ..zira meal kuran değildir

    tabi her şeyden önce fıkıh bilgisi edinmek şart ..temel olmadan bina inşaa edilemez edilsede yıkılır ..fıkıh bilgisi olmadan islam yaşanamaz anlaşılamaz..

    günümüz hocalarından ise prf dr ebubekir sifili tavsiye ederim veya dr dilaver selvi talha hakan alp de tavsiyemdir

    Sira degisikliginin neye ne kadar etki ettigini biz nereden biliyoruz ? Hz Osman nereden biliyor ? Bak, sen bu kitabin Allah'in sozlerini icerdigine inanmiyor musun ? Nasil sira degisikligi yapmaya curet edebiliyor herhangi bir insan, ben sana bunu soruyorum. Istedigi kadar Islam ve Kuran asigi olsun. Sonucta insan akli ile, Allah'in gonderdigi seyin sirasini bozmanin nasil bir etkisi olacagina nasil saglikli karar verebiliriz ? Yani sira degisince herhangi bir seyin farz olmaktan cikmasi mesele degil. Ama her yerde demez mi insanlar "Islam'in ilk emri Oku'dur" diye. Ac bakalim Kuran'i, ilk surenin ilk ayeti Oku mu ? Degil. Cunku onu 96. ( ya da 95. yanilmiyorsam ) siraya kaydirmislar. O zaman bana gelip de ilk emir Oku demeyeceksin kardesim. Madem oyle idi, neden degistirdin ? Allah'in gonderdigi ilk emri, bir insan kendi kafasina gore degistirmis. Yillar sonra "Kuran hic degismemis" demek hal boyleyken inandirici gelmiyor bana.
    Meal diye bir seyin varligi, insanlarin anlamakta sorun yasadiklarinin 1. gostergesi. Mealler arasi cok fazla fark olmasi ise bunun 2. gostergesi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • kuranda bu konuyla ilgili bir ayet bilmiyorum.
  • J.Valjean kullanıcısına yanıt
    biraz ağdalı konuşmuşuz . dönmek tavaf etmek yörüngesel bir hareket. bu sırada dünyayı düşünürsek başımıza taş yağdırmayan bir yapıdan bahsedebiliriz. işlediğimiz günahlara başımıza taş yağdırmadın demek istenmiş olabilir.

    tavafın genel manası bu olabilir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.