Şimdi Ara

Kurye İçin Elektrikli Motor Önerisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
6.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, malumunuz vergi+sigorta+yakıt+araç masraflarından dolayı paket serviste kullanılacak elektrikli motorsiklet almaya karar verdim. Maksimum bütçe 3.000-3.500TL civarı.

    Hangi marka önerirsiniz ? başımı ağrıtmayacak bir model olması ana öncelik. Yokuşlardaki çekişi, düz yoldaki maksimum hızı vs 2.planda.



  • 250 watt üzeri elektrikliler de sigorta, ruhsat, plaka, ehliyet vs.. gerektirdiğinden benzinliden bir avantajı yok. 250 W sınırını aşmayan çeşitli modeller var ama genelde bunlar paket servis, kurye işinde kullanmaya yani yük taşımaya müsait alanları pek yok. Paket servisçiler genelde ST Max Kobra ve aynı kasaya sahip diğer markaları kullanırlar ancak bunlar en az 1200 watt ve üzeri motor gücünde. Ama nasılsa sıkı bir denetim yok farketmez derseniz bu modeller olabilir. Eğer çok yük taşıma alanına ihtiyaç yok derseniz Arora da modeller genelde 249 watt. Yine 250 w sınırını aşmayan ST Max Kobra 250 var, arkaya bir top case takılabilir. En azından demir kasalı, düşünce kırılıp çatlayacak grenaj az.
    Ayrıca konu servis olduğu için söyleme gereği duydum. Bu araçlarda genelde aküler 20 amperdir ve bu aküler yeni iken tam dolu şarjla aşırı dip gaz kullanmamak şartıyla 50 km gider. Akülerin ekonomik olması için şarj yarının altına düşmeden şarj edilmeleri gerekir, şarja bağlandığında da mutlaka dolması beklenmelidir. Şarj bitene kadar kulanılırsa ya da servisten gelince şarja takılıp ama dolması beklenmezse aküler 5000 km civarı ölür ve ortalama 600 lira değişim masrafı olur. Bu durumda da ekonomik bir özelliği kalmaz. Genelde bu motorları kullanan servisçiler sürekli şarjı olsun diye her servis sonrası şarja takıyor bunda bir sıkıntı yok bilakis iyi bir şey ama dolmadan yeni bir iş çıkınca şarjdan söküyor işte bu akü içinde sülfatlanma yapar, e buna rağmen akşama doğru yine de şarj bitiyor bu da aküye ayrı bir darbe . Hal böyle olunca değil 5000 bazen 2-3 binde bile aküler ölüyor. Sonrasında da elektrikli motor beş para etmez deniyor. Bu durumu da dikkate almanızı öneririm.
  • 250 watt üzeri elektrikliler de sigorta, ruhsat, plaka, ehliyet vs.. gerektirdiğinden benzinliden bir avantajı yok. 250 W sınırını aşmayan çeşitli modeller var ama genelde bunlar paket servis, kurye işinde kullanmaya yani yük taşımaya müsait alanları pek yok. Paket servisçiler genelde ST Max Kobra ve aynı kasaya sahip diğer markaları kullanırlar ancak bunlar en az 1200 watt ve üzeri motor gücünde. Ama nasılsa sıkı bir denetim yok farketmez derseniz bu modeller olabilir. Eğer çok yük taşıma alanına ihtiyaç yok derseniz Arora da modeller genelde 249 watt. Yine 250 w sınırını aşmayan ST Max Kobra 250 var, arkaya bir top case takılabilir. En azından demir kasalı, düşünce kırılıp çatlayacak grenaj az.
    Ayrıca konu servis olduğu için söyleme gereği duydum. Bu araçlarda genelde aküler 20 amperdir ve bu aküler yeni iken tam dolu şarjla aşırı dip gaz kullanmamak şartıyla 50 km gider. Akülerin ekonomik olması için şarj yarının altına düşmeden şarj edilmeleri gerekir, şarja bağlandığında da mutlaka dolması beklenmelidir. Şarj bitene kadar kulanılırsa ya da servisten gelince şarja takılıp ama dolması beklenmezse aküler 5000 km civarı ölür ve ortalama 600 lira değişim masrafı olur. Bu durumda da ekonomik bir özelliği kalmaz. Genelde bu motorları kullanan servisçiler sürekli şarjı olsun diye her servis sonrası şarja takıyor bunda bir sıkıntı yok bilakis iyi bir şey ama dolmadan yeni bir iş çıkınca şarjdan söküyor işte bu akü içinde sülfatlanma yapar, e buna rağmen akşama doğru yine de şarj bitiyor bu da aküye ayrı bir darbe . Hal böyle olunca değil 5000 bazen 2-3 binde bile aküler ölüyor. Sonrasında da elektrikli motor beş para etmez deniyor. Bu durumu da dikkate almanızı öneririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 26 Nisan 2017; 16:7:42 >




  • cevabınız için size çok teşekkür ederim, çok kaliteli bilgiler vermişsiniz sağolun.

    Peki yuki ve kral motor arasından önereceğiniz bir model var mı maksimum 3.500TL bütçeye uygun ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -s-laughter

    cevabınız için size çok teşekkür ederim, çok kaliteli bilgiler vermişsiniz sağolun.

    Peki yuki ve kral motor arasından önereceğiniz bir model var mı maksimum 3.500TL bütçeye uygun ?

    Yuki Dünya ve Kral Güneş (zaten aynı motor, sadece isimleri farklı) sadece bu iki marka içinde değil, Türkiye'deki tüm elektrikli modeller arasında efsane modellerdir. 1200 watt 60 volt olmalarına rağmen, güçlü motoru - kaliteli beyini, hafifliği ve aorodinamik yapısı sayesinde hız ve tork yönünden, ayrıca sağlamlık yönünden bu iki markanın şu an 3000 watt diye sattığı 72 volt modellerinden çok çok üstündür. Ancak bildiğim kadarıyla sıfırları üretilmiyor. Bence 250 watt üzeri olması önemli değil derseniz bu iki markadan ikinci el olarak alın. Aküleri ölü olsun kendiniz değiştirirsiniz. Yeter ki fiyatı ona göre olsun. Beyin arızalansa beyini 400 lira civarı, komple grenaj değiştirseniz 250-300 arası. Arka tekerlek motoru zaten kolay kolay arıza vermez. Ama sıfır modeller arasında soruyorsanız bilgim yok. Sadece Kral motordan uzak durun derim. Çinki üzerinde yazan watt değeri ve akü sayısı çok da olsa genelde tipi güzel ama hız ve torkları hiç tatminkar değil.




  • http://www.yukimotor.net/yk-05-dunya

    al diyorsanız bunu yarın alayım ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -s-laughter

    http://www.yukimotor.net/yk-05-dunya

    al diyorsanız bunu yarın alayım ?



    Evet hocam budur. Eğer firma dış görüntüyü aynı tutup asıl iş gören arka jant içindeki motor ve beyinde eskilere nazaran olumsuz yönde bir değişiklik yapmadıysa bence sıfır olarak alabileceğiniz en iyi motorlardan biri bu, fiyat da mükemmel.
  • Kurye olarak servis güzergahınız neresi, anayollara çıkıyor musunuz, günde kaç km yapacaksınız bunlar önemli. O fiyatlara 2. el sağlam benzinli scooterlar var 100cc altı vergi yok.
  • verdiğim linkteki elektrikli motorsikleti almak için telefonla aradım, ancak ellerinde olmadığını belirttiler :(.

    Kurye olarak servis güzergahım 3 kilometrekarelik bir alan. Ufak tefek yokuşlar var, Günde toplam 20-25 paketim oluyor. Ana yollar vs çıkılmıyor.
  • Mondial 100 loyal alın az yakar vergisi yoktur(99cc) akü öldü derdiniz olmaz ikinci el butcenize uygun vardir sifiri 3900 falan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPHA LION KING

    Mondial 100 loyal alın az yakar vergisi yoktur(99cc) akü öldü derdiniz olmaz ikinci el butcenize uygun vardir sifiri 3900 falan

    ehliyet gerektiriyor diye biliyorum, inanın kuryelerden (çalışma disiplini vs) bıktım, o yüzden ehliyet gerektirmemeli, bildiğim güvendiğim personeli kullanabileyim.
  • -s-laughter kullanıcısına yanıt
    Ehliyet olayını düşünmemiştim ama benim babam da kuryelik yapiyor ek iş olarak da sabah gazete kuryeligi yapiyordu, elektrikli ile dagitiyim masrafsiz olsun demisti 1 hafta sonra kenara birakti makinayi o yuzden ben pek onermem profesyonel kullanima guven vermeyen aletler gibi geliyor gozume yine de aradiginizi bulursunuz umarim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • umarım, teşekkür ederim cevabınız için.
  • -s-laughter kullanıcısına yanıt
    Hocam ticari olarak kullanacaksınız kullanan kişinin ehliyeti olması şart. polis çevirirse her türlü ceza yazar, motora bakmaz bile. elektrikli olanlar öyle yoğun kurye işlerine uygun değil, yazlıkta düz yerde kullanılan şeyler. Bataryası 6 ayda bitecek bir de masraf çıkacak başınıza. sigorta fiyatları düştü eskisi gibi değil, 2 el sağlam bir Scooter alın bence o fiyata. Ehliyet her halükarda lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukinin böyle bi kurye için bi modeli vardı sitesinde var bence onu al bendede elektrikli motor var memnunum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yuki dünya ben de 3 yıldır var ve çok memnunum

    Ammavelakin kışları uzun süre kullanmadığımdan aküleri zayıflamış şuanda pek verimli değil

    Yaşımda 18 i geçti benzinli motor alıcam

    Şarjlı yaklaşık 2000 km de brandalı falan sıfır gibi yani

    Ayrıca ruhsat ve plakası takılı



    İlgilenirseniz mesaj atabilirsiniz bana

    Bu arada 70 kilo olan beni 45km falan götürüyor ve çekiş gücü gerçekten iyi 120 kilo binmiştik aküler performanslı iken bana mısın demedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BYTEKNONECO -- 29 Nisan 2017; 21:36:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motoru kullanacak kişi kilolu mu 60-70 kg birisi için 55 km menzili vardır daha kilolu ve yokuş varsa bu düşer yani günde 20-25 servisi çıkartmayabilir birkaç ayda aküyü elinize alırsınız zırt pırt şarj ederek 15 kmde şarjı bitmeye başlayınca madur olursunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 55km menzilin bana yeticeğini düşünüyorum, 3.000TL ve aşağısı 250W olan modellerden hangisini önerirsiniz ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.