Şimdi Ara

laguna tıtreme sorunu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
8.432
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar 98 model lagunam var.kalkıslarda tıtreme yapıyor,debrıyajıda cok sert.sorun ne olabılır?debrıyaj baskı balatasıylamı ılgılı,yardımlarınızı beklıyorum



  • Tam adamına denk geldin arkadaşım...şimdi yazacaklarımı çok iyi okumanı tavsiye ediyorum...ama özel mesaj atacağım....
    quote:

    Orjinalden alıntı: doktorcivanım

    arkadaslar 98 model lagunam var.kalkıslarda tıtreme yapıyor,debrıyajıda cok sert.sorun ne olabılır?debrıyaj baskı balatasıylamı ılgılı,yardımlarınızı beklıyorum
  • neyse maalesef özel mesaj gönderemedim burdan yanıtlayayım...........
    Arkadaşım arızan için şimdiden geçmiş olsun diyorum........

    1) 2005 yılının aralık ayında 98 model laguna RXE 140 hp olan modelden 12,500 tl ye aldık. Araca bindiğim zaman bir gariplik hemen dikkatimi çekmiş ve debriyajın sert olmasının yanında aynı zamanda debriyaj pedalına basıp çekerken hafif bir ses geldiğinin farkına vardım.
    2) Araç 98 000 km' de idi ve 10 ay daha bu şekilde kullandıktan sonra araç 116 000 km'ye gelmişti ve debriyajını değiştirmeye karar verdik. Dediğim gibi debriyaj sertti ve kalkışlarda titreme ve sıkma yapıyordu...Derken debriyajı değiştik.
    3) Aracımızı tamirciden çıkardığımızda debriyaj pedalında hissedilir bir şekilde yumuşama olmuş, eski debriyaj balatasını gördüğümüzde tamamen bitik olduğunun farkına varmıştık.
    4) Araç 125 000 km'ye geldiğinde debriyajda yine ufaktan ufaktan titreme meydana geldi. Bu sefer geriye son çare olarak debriyaj telini değiştirmek kaldı..onu da değiştirdik. Gerçekten o da bitikti...Debriyaj pedalı yine ilk baskı - balatayı değiştirdiğimiz gibi olmuştu.
    5) Aracımız derken 2009 yılını buldu ve 166 000 km' ye dayandı. Yine debriyaj ile ilgili şüpheler içimde oluştu. Bu sefer teli söktürüp yağlattık pedal yine yumuşadı.

    Burada bi şeye dikkatini çekmek isterim. Gerek değiştirmeden önce gerekse değiştirdikten sonra her seferinde aklıma gelen düşünce şu idi : " Ya koskoca volvo motorlu laguna bunun debriya baskı-balata ve teli yeni olduğu halde neden bu kadar sert. Tamam hidrolik debriyaj değil, mekanik debriyaj fakat etrafta bi sürü mekanik debriyajlı araç var neden bu pedal onlara rağmen sert. Koskoca renault ve volvo bu sorunu çözememişler mi..çözemedilerse neden hidrolis sistem koymamışlar bu araca" diye her seferinde düşünürken benim aracımın ustası bana halen "bu araçların yapısı bu çünkü bunun baskı kısmında 16 şemsiye var, doğan şahin gibi 7 şemsiye yok bu yüzde daha yumuşak olmaz" der dururdu ama ben bi türlü inanmazdım.

    Eninde sonunda karar verdim. Aldım yeni bir debriyaj baskı - balata.....166 500 km de iken geçen hafta götürdüm ustama....Dedim ki "ustam değiş bunu"................Bu arada açar şanzımandan yağ da kaçırıyordu buna da müdahale etmelerini istedim. Bana oradaki baş usta "6 ayda bir ekleyeceğin 500 gram yağ için bize şanzıman dağıttırma, benim huyumdur eğer oradaki dişlilerden bi tanesi problemli ise ben değişime giderim ve parçaları çok pahalıdır" dedi......aracın başında değişim işlemini gerçekleştirecek usta ise "abi dişlilerde problem olsa muakkak kullanım esnasında AZAMİ derecede belli eder" dedi....bende o zaman buna da müdahale edelim dedim.

    Derken balata söküldü...bi baktıkki baskı - balata gayet iyi..yenisi ile karşılaştırdığımda sadece üçde birden daha az bi kısım gitmiş. Yani 50 000 km yol yapmışız, sorunsuz bi 90 000 daha yapacak durumda imiş...Ama dedim ne yapalım madem söküldü yenisini takalım zaten parasını vermişim...( belki şurda şunu sorabilirsin : "neden balatanın halinin görmeden yenisini bi kaç gün önceden aldın, durumu gördükten sonra alabilirdin"...eve doğru ama maalesef lagunalar hele ilk kasalar öyle vectra gibi passat gibi piyasada sirkülasyonu çok olan araçlar değil. Bu yüzden de bunların bu tür parçasını bi kaç gün önceden siphariş vermek durumundasın..piyasada yan sanayi var ama ben kullanmam. )

    Derken şanzıman ilk etapta dağıtılmadan dışı iyi bi yıkandı. ( 10 tl verdim. ) Sonra şanzıman bize geldi ve ustam dağıttı şanzımanı....bana " bak ben sana dedim vites kutusunda problem olmadığını olsa idi belli ederdi...burda sadece keçeleri değişcez yağ sızdırman bitecek" dedi....bu arada bişi daha söktü ve şunu dedi "işte senin KALKIŞTAKİ TİTREMELERİNİN VE PEDAL SERTLİĞİNİN YETERİNCE GİDERİLEMEMESİNİN SEBEBİ" dedi...( o anda ustaya "neden şimidiye kadar farkında olmadınız" diye soracaktım ama bunun nedenini sonraya bırakalım. ) Parça ne biliyormusun...Mekanik debriyaj rulmanının oturduğu bi parça var ismi "pürüz direk kapağı yada pürüz direk rulmanı diye geçer. Parçada deformasyon vardı ve değişmesi gerekiyordu....Tabi orjinalinin gelmesi için 4 gün beklemek gerekiyordu ben yan sanayisini takdırdım. Bu arada volant dişlisi de tersi takıldı çünkü hafif bi aşınma vardı...onuda tornacıda yaptırdık.( 7,5 tl ) 10 tl lik benzin alıp iyi bi dişlilerde temizlendi....Herşey takıldı ve sonuç mükemmeldi....debriyaj kuş gibi hafif ve kalkışta öndeceden çok düşük devirde kendini hissettiren titreme de ortadan kalkmıştı...Baskı - balata 400 tl, o dediğim parça ve 2 tane keçe + işcilik toplam 300 tl ödedim..masrafım 727 tl oldu....tabi bu debriyajı ilk değiştiren ustaya ben yağ sızdıran kısmada müdahale etmesini istemiştim. Ama yapmadı bu yüzdende beni zarara soktu..belki müdahale etse bu sorunu çoktan görecekti...neyse zararın neresinden dönülürse kardır....normalde bana 550 tl ye mal olacak bu masrafın ( 150 si baskı - balata değişim işciliği.) vites kutusundaki yağ kaçağınında olmasından dolayı 727 tl ye mal olması çok da koymadı..çünkü sorun çözüldü...

    Hani ustaya bi serzenişte bulunmuştum ya.....muhtemel nedenleri şu beni uyarmamalarında...
    1) Bu problem ilk olarak başlarına geldi ve ilk anda bunu göremediler..
    2) Bu problemi anladılar fakat şanzıman dağıtmak gerekiyordu..şanzıman açıldığında insaflı bi usta arızalı olan diğer kısımlarada müdahale etmelidir fakat müşterisine masraf açılacağından "müşteri kaçırırım" korkusu ile veya başka bi nedenle açmak istemediler...
    3) Ufak miktardaki yağ için müdahale etmek istemediler..Ama biliyosunuz ki herkes usta değil....birileri motor dibinde yağ gördüler mi arabayı satın almak istemezler...

    Şimdi yapman gereken şu:

    Nelere müdahale etmen gerektiğini anladın sanırım...baskı - balata, tel ve dediğim parça.......( tabi debriyajının mekanik olduğunu varsayıyorum..eğer hidrolik ise zaten bildiğim kadarı ile bunlarda rulman satılmıyo.....o zaman baskı - balatadır...debriyajın telli ise muhtemelen mekaniktir bunu bilesin...neyse debriyajın mekanik ise;

    1) Debiyajının bitik olup olmadığını sökmeden % 80 anlayacak ustalar var ilk önce bunu öğren.
    2) Durumu öğrendikten sonra eğer debriyajında bişi yoksa işe teli değiştirmekle başla...tabi muakkak değişimleri başka bi mekanik setli araçla karşılaştır....
    3) Teli değiştirdin pedal yumuşadı ama doğan, şahin gibi araçların pedalları kadar yumuşaklık alamadın ve titreme devam ediyor..o halde artık debriyajı değiştir ve dediğim parçaya da bak....

    Ama bana kendi düşüncemi sorarsan bitik olsun olmasın al bi debriyaj seti...
    Sistem inmişken eğer şanzımanda yağ kaçağı varsa ( muhtemelen olacaktır. ) buna da müdahale ettir ve ayrıca dediğim o parçayı da değiştirt. Volan dişlinin de durumunu kontrol ettir...varsa problem taşlatma ters yüz ettir daha iyi bilirler onu onlar. İmkanın varsa telide değiştirt...En fazla 900 tl en gider ama 150 000 km rahat edersin.

    Artık bilemiyorum belki sorunun sadece telin değişmesi ile biter ya da baskı - balatanın değişmesi ise...ama sen hem titreme hem de sertlik var diyorsan kesinlikte sistemin inmesi gerekir. Sistem inmişken fazladan 180 tl vererek dediğim parçaya da baktırabilirsin..istersen ben sana resimleride yollarım.....

    HADİ GEÇMİŞ OLSUN...
    quote:

    Orjinalden alıntı: doktorcivanım

    arkadaslar 98 model lagunam var.kalkıslarda tıtreme yapıyor,debrıyajıda cok sert.sorun ne olabılır?debrıyaj baskı balatasıylamı ılgılı,yardımlarınızı beklıyorum




  • erman kardes verdıgın bılgıler ıcın allah razı olsun.cok acıklayıcı bılgılerdı.evet benım arabanında mekanık debrıyaj.en kısa zamanda yaptırayım o zaman.tekrar tskkrler.kolay gelsın
  • Musibet insanı usta da yapıyormuş...

    Takdir ettim erman hocam. Bize söyleyecek söz kalmamış.
  • Hocam haklısın da...yine de bilgimiz seninki kadar yeterli değil....

    Başımıza gelen bu müsibeti ancak atlattık...

    Aracımızın kataloğunda "1000 km' de 1 litrenin üstünde yağ eksilme durumunda servise gidin" der..benim burdan anladığım 1000 km de 900,800,500....vs gibi eksiltmeleri firma normal sayıyor....benim aracım 8000 km de 3 kilo yağ eksiltiyor....adamlar yağ yakan araç mavi duman atar diyorlar...bu araç 166000 km de 98 000 de iken aldık 110 000 den beri bu yağ eksiltmeyi hissediyoruz.eee maden 3 kiloluk yağ eksiltmeye rektefiye ya da sekman diyorlar neden bu araç 50 000 km den beri mavi duman atmıyor. Bunu soruyorum cevap vermiyorlar...başkasına soruyorum subab lastiklerinden kaçırıyodur, fakat subap lastiklerini yenilersen eski sekmana aşırı baskı geleceğinden araç bu sefer harbiden yağ yakacaktır diyo.....ben anlamadım valla.....bakalım bu konuda ne zaman ustalaşacaz..belki senin bi fikrin vardır....
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Musibet insanı usta da yapıyormuş...

    Takdir ettim erman hocam. Bize söyleyecek söz kalmamış.




  • Hocam aracına baktırdığın zaman benide bi haberdar et....dediğim gibi senin sorunun belki telin değişmesi ile belkide sadece baskı-balatanın değişmesi ise de halledilebilir...ama eğer aracın kilometresi yüksekse hazır sistem inmişken keçeleri ve dediğim parçayı değiştirin..gerekirse aksın şanzımana bağlantılı olan körüğüde yenileyin...allah korusun lastik yırtılırsa şanzıman yağsız kalabilir. bunları kontrol ettirin...bütün heşeyi kontrol ettirin....gevşemiş bişiler varsa halledin...
    quote:

    Orjinalden alıntı: doktorcivanım

    erman kardes verdıgın bılgıler ıcın allah razı olsun.cok acıklayıcı bılgılerdı.evet benım arabanında mekanık debrıyaj.en kısa zamanda yaptırayım o zaman.tekrar tskkrler.kolay gelsın
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    focus rolanti sorunu
    16 yıl önce açıldı
    fiat marea hareret sorunu??
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • tamam ustam yaptırınca sızı haberdar ederım.cok sagolun
  • erman52 kardeş gerçektende çok faydalı bilgiler vermişsin benim imzamdaki arabadada debriyaj çok sert ustaya gösterdim kontrol etti debriyaj kaçırmıyo dedi debriyaj telini bi yağlatayım belki debriyaj biraz yumuşar.
  • Arkadaşım bu tip durumlarda aynı aracın başka örneklerini veya tam benzerlerini kullanmak en mantıklısıdır. Böylelikle ne kadar yumuşak olması gerektiğini daha iyi anlarız. Bendeki ekstern bir durumdu...Evet firma hidrolik debriyaj yerine mekanik debriyaj koymayı tercih etmişti ama debriyaj öyle sertti ki bunca şeyi değişmeme rağmen....şahin, doğan debriyajından bile daha sertti ve o araçlar yağ gibi kalkış yapıyordu..........

    Teli yağlatman tabiki fayda sağlayacaktır. Ama benzer bir araçla karşılaştırma yapman daha mantıklı...böylelikle yeterli yumuşaklığa ulaşıp ulaşmadığını anlaman daha iyi olacaktır.
    Teli yağlattığın zaman benzer bir araçla karşılaştırmanı öneririm...
    quote:

    Orjinalden alıntı: yahyademirci

    erman52 kardeş gerçektende çok faydalı bilgiler vermişsin benim imzamdaki arabadada debriyaj çok sert ustaya gösterdim kontrol etti debriyaj kaçırmıyo dedi debriyaj telini bi yağlatayım belki debriyaj biraz yumuşar.





  • arkadaşlar merhabalar kolay gelsin bende size bir sorunumu bildirmek istiyorum

    daha dün 98 model 2.0 140hp (volvo) araba aldım eksiklerini tamamladım ama şöyle bi sorunum var
    arabayla gaza yükleniyorum 1.3 motor gibi gidiyo araba 3.5 bin devirden sonra bağırıyo yırtıyor kendini fakat gitmiyor ve son 3-4 saattir dikkatimi çekti yağ kaçırıyor araba iyice korkmaya başladım pek maddi durumumda yok ne yapıcam nasıl birşey çıkıcak bilmiyorum en azından bana ön bilgi verirseniz çok sevinirim .. şimdiden çok teşekkürler arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkanandac

    arkadaşlar merhabalar kolay gelsin bende size bir sorunumu bildirmek istiyorum

    daha dün 98 model 2.0 140hp (volvo) araba aldım eksiklerini tamamladım ama şöyle bi sorunum var
    arabayla gaza yükleniyorum 1.3 motor gibi gidiyo araba 3.5 bin devirden sonra bağırıyo yırtıyor kendini fakat gitmiyor ve son 3-4 saattir dikkatimi çekti yağ kaçırıyor araba iyice korkmaya başladım pek maddi durumumda yok ne yapıcam nasıl birşey çıkıcak bilmiyorum en azından bana ön bilgi verirseniz çok sevinirim .. şimdiden çok teşekkürler arkadaşlar.

    5 yıl önceki konuya yazı yazmışsınız. Bence ilgili bölüme sorununuzu tekrar yazın.
  • Rutan ..Laguna cılar buraya sayfasına gel sayfa benimdir. Sana yardımcı olmaya çalışacam. Map sensorunden çekiş sensönden çekiş problemi olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba arkadaşlar en yararlı bilgileri bu sitede bulduğum için ve olan bir sorunumu çözdüğüm için hemen üye oldum... ewet eski konu biliyorum ama 1 ay kadar önce bir laguna 1 2.0 rxt 16v araç aldım debriyajım çok sertti devir kendi kendine yükseliyordu ve 25000 devirden sonra angi vites olursa olsun inanılmaz bir ğultu yapıyordu ve düzensiz çalışıyordu. debriyajımı deiştim çok yumuşadı. uzun bir uğraştan sonra tabiki usta değişimiyle tek seferde sorunu anladı SORUN: sente ayarı onu hallettikten sonra arabam çok rahatladı sessizleşti ve düzen tuttu mutlaka sorunu olanlar sente ayarına baktırsın birde devir saatim sürekli yükseliyordu manifol dedi usta kaçak vardır biyerinde dedi bende öyle binmektense potansiymetre fişini sökünce düzen tutturdu ama takınca bozuluyo stop edio böyle binmekte hoşuma gitmiyo onun sorunuda çözünce yazacağım herkeze iyi günler...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.