Merhaba arkadaşlar! Seyir halinde giderken motorun durmasın şikayetiyle sanayiye götürdüm arabayı bogaz kelebeğini çıkarttılar bi güzel temizlediler, adaptasyon yaptılar sorun düzeldi fakat rölantıda çalışırken şimdide vuruntulu çalışmaya başladı.Gıcık olmaya başladım. Bilgisayara bağladığımızda epeydir LAMDA arızası veriyor.Usta oksijen sensörü dedi bundan kaynaklanabilrmi.Yani anlam veremiyorum.Lütfen yardım. Teşekkürler
Merhaba,
Oksijen sensörü motordaki hava yakıt karışımının dengeli olmasını sağlayan bir parçadır.bu parçada bir sorun olması halinde stop etme güçten düşme fazla yakıt tüketilmesi ve en nihayetinde de arıza lambasının yanması gerçekleşir. arıza lambası yandığında karışım oranı doğru ayarlanamayacağı için aracınız ya çok fakir karışımda çalışacak ve güçten düşecek ya da çok zengin karışımda çalışıp aşırı yakıt tüketimi %50 lere varan gerçekleşecetir. arabanız ister lpg ister benzinli olsun bu durum istenmeyen bir durumdur ve arızanın derhal giderilmesi gerekir. bu şekilde aracı uzun süre kullanırsanız silindirlerde aşırı karbon birikimi subaplarda takılma gibi sorunlarka karşılaşabilirsiniz ve bu durum motora zarar vermeye kadar gidebilir. bu yüzden arıza lambası yanan lambda sensörünün yenilenmesi gerekmekte. bu parçanın tamiri mümkün değildir.
hemen hemen her lpgli araçta lamda sensoru arızası cıkar dert etme. eger lpgli ise. iyi bir gaz ayarı yaptırın. lpg regulatoru omrunu tamamlamıs olabılır.
ilginize teşekkürler arkadaşlar. Peki motorun sarsıntılı çalışmasının sebebide bu olabilirmi?Işıkta durduğumda beşik gibi sallanıyorum.Çok kötü bişey....
evet sarsıntılı çalışmanın sebebi de bu.. neden mi çünkü hava-yakıt oranı (14/7)* olmayan herhangi bir benzinli motor karışım sağlıklı olmadığı için sarsıntılı çalışacaktır.
*Benzin motorlarında olması gereken ideal hava-yakıt karışım oranıdır.