Şimdi Ara

Land Rover Discovery nin aksı kırılıp takla attı! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
0
Favori
6.441
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Mühendisim anlamadım dostum..bariyere çarpsa sürtme olur araçta sürtme yok ön tampon yerinde aks kopması bana saçma geliyor ama hint mi çin malımı neyse bu araçlar olabilir de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normal araba 30 metrede zor duruyor. Bu araba takla atıp 30 metre nasıl sürüklenmiş orası garip

    Ayrıca yüksek araç takla atmaya meyilli oluyor. Alişanda takla atmaması için manevra yapmamış olabilir. Bazı kaza videoları izliyorum aracın arkadan kaymaya başladığını ben bile ön kameradan anlıyorum adam direksiyonu hiç çevirmiyor kayan yöne doğru, herkes bunu bilecek diye birşey yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İngiliz araba yapmktan ne anlar ..sadece gösterişi becerir ingiliz ... gidecen alman alacan kafan rahat olcek yaahhh

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorum olarak lastik patladiktan sonra bariyere carpinca aks kırılmis diye dusunenler vardi. Bu sekilde de olabilir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ünlü şarkıcıya bunu yapan müteahhide neler yapar artık siz düşünün

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Araç iyi mi kötü mü yorum yapamayacağım ama Alişan'ın beyanına da güvenmek için bir sebep yok bence. Doğru söylediği ne malum? Kendi beceriksizliğini ya da hatasını örtmek için bunu uydurmuş olabilir. Alişanın karakteri göz önüne alınınca, bu bana aks kırılmasından çok daha gerçekçi geliyor.
  • Video var aracın akslari yerli yerinde..aks kopsa tekerlekler çok uzaklara giderdi..sadece ön teker kopmuş oda 20metre geride kalmış, muhtemelen bariyerlere çarpınca kopmus..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim köyde de kim eşekten düşse hep eşek suçlanırdı, kimse de suç benim, sağlam durmadım demezdi, pek şeytmemek lazım mühendisler, oluyor böyle şeyler, ilahi adalet, adam düz yolda, tökezlenip kafayı kafayı vurup, ölüyor, ona ne diyeceniz!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahu el insaf... Ülkenin en pahalı yolunda giderken aks kırılıyor. Anadol pickup mı bu? Discovery... Araziye girebilecek en yetenekli araçlardan biri.
    Birileri de buna mühendislik yorumları getirmeye çalışıyor.
    Pes!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla araba kenara çarpmamış gözüküyor. Kırılıp, anlık heyecanla manevra ile denge bozulup araba devrilmesi de bence normal. Araba kasası sağlam, araba kapılarına baktım. Sürtme izi de yok. aks kırılmış ise ve servis zamanında buna genel bakımda araç sorunsuz diyerek teslim etmişse durumlar değişir.
  • Yakında sahibinden ‘de ilanını görürsek şaşırmayız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    bunu ancak tahribatsız muayene NDT (non-desructive testing) yoluyla tespit edebilirsin. meşhur Titanik yanlış malzeme seçiminden dolayı batmıştı. uygunsuz DBTT (ductile to brittle transition temperature) ye sahip malzeme kullanılmıştı. normal sıcaklıklarda sünek (ductile) olan gemi gövdesi, buzulların olduğu suya yaklaşınca kırılgan (brittle) hale dönüştü. buzula çarpınca da cam gibi kırılarak batmaya başladı.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler hocam, şaka gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    bunu ancak tahribatsız muayene NDT (non-desructive testing) yoluyla tespit edebilirsin. meşhur Titanik yanlış malzeme seçiminden dolayı batmıştı. uygunsuz DBTT (ductile to brittle transition temperature) ye sahip malzeme kullanılmıştı. normal sıcaklıklarda sünek (ductile) olan gemi gövdesi, buzulların olduğu suya yaklaşınca kırılgan (brittle) hale dönüştü. buzula çarpınca da cam gibi kırılarak batmaya başladı.

    Alıntıları Göster
    Hocam mühendismisiniz bilmiyorum da, Titanik öyle sizin anlattığınız metalin sıcak- soğuk genleşmesi, büzüşmesi meselelerinden batmadı. Mühendisler konuda çok, onlarda bilgilensin. Bir kaza öyle karuşuk, kuruşuk, atom parçalama, nano teknoloji gibi olaylarla her zaman gerçekleşmiyor! Tekirdağ tren kazası, hatırlayın, raylar, lokomotif, vagonlar hepsi görevini yapmış, rayların altındaki toprak menfezin kayması sonucu olmuştu, gayet basit bir hata sonucu bu kazalar oluyor.

    Titaniğe gelirsek, Gemi İrlanda da Mart 1911 de denize iniyor. Bu arada dikkat edin orası da yaz kış soğuk, bir yer. Batma nedenleri çok basit esasında, sıralayalım;

    1- It was traveling too fast. ( Yani çok hızlıymış, 22 knots süratindeymiş)
    2-The wireless radio operator dismissed a key iceberg warning. ( Kazadan 1 saat önce, yakındaki gemi Titaniğin telsizcisine, büyük bir buz tabakası var, biz durduk, dikkat edin diyor, fakat telsizci bunu acil olarak algılamadığı için Kaptan a bildirmiyor!)
    3-It may have taken a fatal wrong turn.(Gemide iki dümen var, buzul alarmı verilince ikinci dümene kumanda eden panikle yanlış yöne yani buzula doğru dümeni kırıyor, şahiti var olayın)
    4-The Titanic’s builders tried to cut costs. ( Geldik mühendislerin uzmanlık konusuna, Gemide 3 milyon perçin kullanılmış, çelik levhaları tekne gövdesinde tutmak için., kazadan sonra, incelemede bu perçinlerde cüruf oluşmuş olduğu görülmüş, yani kalitesiz maddeden ücuzuna gidilmiş, batma olayı burnun parçalanmasından değil, bu perçinlerin, darbeden sonra kopmasından ve iç levhaların şeklini koruyamamasından gerçekleşmiş.)
    5-Mirages and hazy horizons were created by weather conditions. ( Çölde nasıl ufukta su görür gibi olur insanlar, ışık ufukta kırıldığı için ve de kaza gece olduğu için buz kitlesi göze ufak gelmiş.)
    6-The lookouts had no binoculars.( En traji komik olan da bu! İkinci kaptan görevi devredip gemiden ayrılırken, dürbünlerin olduğu dolabın anahtarını vermeyi unutuyor, hadi buyur burdan yak, gözcü de dürbün de yok!)
    7- There weren’t enough lifeboats. ('20 cankurtaran botu 400 kişi kapasiteli, diğer 1500 kişi ye bir şey yok, şeklinde sefere çıkılmış, çok üzücü!)

    Kaymak;

    Mühendisler; Gelelim araba kazasına;
    Belki Şöför telefonla meşgul dü, arabayı son anda düzeltmeye çalışınca, araçta yüksek olunca geyik testinde ki Mercedes gibi takla atmıştır! Ne desin adam şimdi aks kırıldı, o oldu bu oldu, telefonla ilgileniyorum deycek hali yok. Arabadakiler biliyodur kazanın nasıl olduğunu ama tabii söylemezler!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selamivural -- 25 Haziran 2020; 4:2:0 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    Yorulma, bir malzeme sürekli yükleme ve boşaltmaya maruz kaldığında gerçekleşir. Eğer yüklemeler belirli bir düzeyin üzerindeyse, malzemenin yüzeyinde mikroskobik çatlaklar oluşmaya başlayacaktır. Zamanla bu çatlak kritik bir büyüklüğe ulaşacak ve yapıda çatlama gerçekleşecektir. Yapının şekli yorulma süresini önemli bir ölçüde etkilemektedir. Kare delikler veya keskin köşeler genellikle daha yüksek yorulmaya neden olurlar. Bu nedenle yuvarlak delikler ve yumuşak geçişler genellikle yorulmaya karşı alınan önlemlerdir.

    Özellikle metalik malzemelerin göçmesinin en önde gelen nedenlerinden biri yorulmadır. Yorulma kopmasına uğrayan parçalar olarak miller bağlantı çubukları ve dişliler gibi hareketli parçalar gösterilebilir. Makinelerdeki kopmaların yaklaşık %80'inin yorulma kopmalarından kaynaklandığı düşünülmektedir. Bu tür hasarlar polimer ve seramik malzemelerde de ortaya çıkabilmektedir.

    Tehlikesi
    Yorulma olayı dışarıdan gözlemlenebilecek bir şekilde önemli bir şekil değişimi yapmadığından ve uyarı vermeden elastik limitin altındaki gerilmelerde malzemenin ani olarak göçmesi nedeniyle tehlikelidir. Bu tip gevrek kırılma olaylarına çelik köprülerde, kötü yolda giden arabalarda, uçak kanatlarında rastlanabilir. Bu nedenle çok sıkı önlem alınmalıdır.[1] 10 Ocak 1954 tarihinde De Havilland Comet model uçak Roma-Londra seferini yaparken kalkıştan 20 dakika sonra metal yorgunluğu sebebiyle gövdesi parçalanmıştır.
    Uçak kaza raporlarının hepsini izledim. Birçok bölümde metal yorgunluğunun ve doğru parça kullanmanın önemine dikkat çekiyorlar. Ben bu forumda araçlarla ilgili metal yorgunluğu olabilir dediğimde ‘Uçak mı bu, metal yorgunluğu nasıl olsun’ şeklinde tepkilerle karşılaşmıştım. Ama o arkadaşların kendi vücutları bile her sene yaşlanırken, doğadan çıkarılıp eritilen, evrilen, işlem gören bir maddenin metal yorgunu olabileceğine inanmıyor olmaları garip. Bu araca gelecek olursak bana kalırsa kaza esnasında kırılmıştır. Kırıldıktan sonra kaza olduğuna ben pek inanmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    arazinin kralı değil, araziye girip çıkan range rover sayısı 2000 öncesi hariç 0 gibi.
  • Aks değil de travers kırılması nedeniyle kaza olabilir(di). Eğer Eskimiş yaşlı boktan bir araç olsaydı.

    Ama 2-3 yasinda, ve orijinal jantlara sahip bir araç ise, bu ihtimal oldukça azalıyor.

    Gelelim araç hatalarına,

    Araba Gri Market olabilir(ithal) bu durumda garanti uygulanıyor mu bilmiyorum ama arac ile ilgili şu sonuca vardim.

    quote:

    Recall Number
    16V889000
    Recall Date
    12/09/2016
    Component
    SUSPENSION:FRONT:CONTROL ARM:LOWER ARM
    Summary
    Jaguar Land Rover North America, LLC (Land Rover) is recalling certain model year 2016-2017 Land Rover Discovery Sport vehicles manufactured May 30, 2016, to August 24, 2016, and 2016-2017 Range Rover Evoque vehicles manufactured June 7, 2016, to August 26, 2016. The affected vehicles have front lower control arm fasteners that may fail due to an assembly error, possibly resulting in separation of the steering knuckle.
    Hatırlama Numarası
    16V889000
    Geri Çağırma Tarihi
    2016/12/09
    Bileşen
    SÜSPANSİYON: ÖN: KONTROL KOLU: ALT KOL
    özet
    Jaguar Land Rover North America, LLC (Land Rover), 30 Mayıs 2016, 24 Ağustos 2016 ve 2016-2017 Range Rover Evoque araçlarının 7 Haziran 2016'da üretilen 2016-2017 Land Rover Discovery Sport araçlarını hatırlatıyor, Etkilenen araçlarda, bir montaj hatası nedeniyle başarısız olabilecek ve muhtemelen direksiyon mafsalının ayrılmasıyla sonuçlanan ön alt kontrol kolu bağlantı elemanları bulunur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ben Alişanın açıklamasına güvenerek yorum yaptım. ha yalan söylüyor da olabilir. belki de telefonunu karıştırırken dikkati dağıldı, arabanın hakimiyetini kaybetti, belki uyuya kaldı. ama yalan söylemiyor ise kırılan malzeme kalitesiz yani içinde impurity (yabancı madde, pislik, safsızlık) içeren yapıya sahip bir malzemedir. 4-5 ay önce derin bir çukura ilk defa girdiğinde, oluşan stresin etkisiyle malzeme içinde gözle görülmeyecek mikro çatlak oluşmuştur. bu mikro çatlak yüke maruz kalmaktan dolayı ilerleyerek malzemenin kopmasına neden olmuştur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 25 Haziran 2020; 8:35:40 >
  • Marka: Land Rover
    Model: Range Rover değil Discovery
  • Başlık mühendislik öğrencisi evi gibi.

    Fotokopiler masaya saçılmış, sigara içip tavla oynayanlar, yarım cola şişesi, çekirdek kabukları, mutfak kapısından gözüken bulaşıklar.

    Eski günleri anımsattı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAUL WALKER

    Aks kırılması tamamen alişanın sallaması. Bildiğin bariyerlere girmiş jantını dahil kırmış. Aks kırıldı baksana diyor. Ya telefona daldı ya da uyudu galiba.
    Ben de buna katılıyorum. Aks kırılması bariyere çarptıktan sonra olmuştur. Hızlı giderken direksiyon hakimiyetini kaybetmiş. Çocuğu da Allah korumuş. Hepsinin kemer takması iyi bir örnek en azından.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.