Şimdi Ara

Land Rover Discovery nin aksı kırılıp takla attı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
0
Favori
6.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Manisahaberleri.com
    ALİŞAN MANİSA'DA ÖLÜMDEN DÖNDÜ
    https://www.manisahaberleri.com/manisa/alisan-manisa-da-olumden-dondu-h116103.html



    Böyle bir aracın aksı düz yolda nasıl kırılır ?
    Kazanın nedeni gerçekten askın kırılması mı?
    Asıl neden, araç incelemesi ve belkide sonrasında yapılacak olan bir açıklama ile açıklığa kavuşacaktır.

    Not: Olay ALişan'ın arabası olması değil.


    Polis raporu açıklanmış.

    Tekeri ve aksları yerinden çıkması sonucu kaza yaptığı belirtilen cipin ağır hasarlı, kullanılamaz durumda olduğuna raporda belirtildi. Alişan'ın yapılan muayenesinde alkollü olmadığı da kaydedildi.

    Manisahaberleri.com
    ALİŞAN'IN 120 KM'LİK YOLDA 150 KM HIZ YAPTIĞI ÖĞRENİLDİ
    https://www.manisahaberleri.com/manisa/alisan-in-120-km-lik-yolda-150-km-hiz-yaptigi-ogrenildi-h116164.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sercan149 -- 28 Haziran 2020; 14:15:42 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Araç iyi mi kötü mü yorum yapamayacağım ama Alişan'ın beyanına da güvenmek için bir sebep yok bence. Doğru söylediği ne malum? Kendi beceriksizliğini ya da hatasını örtmek için bunu uydurmuş olabilir. Alişanın karakteri göz önüne alınınca, bu bana aks kırılmasından çok daha gerçekçi geliyor.
    Şaka gibi. Allah korumuş aileyi.

    Aracı sıfır km aldıysa, Land Rover’a hemen dava açmalı. Yok 2. el aldıysa da aldığı yere ve ekspertiz yapan firmaya dava açmalı.

    Bu Land Rover’ların ‘reliability’ sicillerini bir türlü düzeltemediler. Şahane arazi araçları yapıyorlar ama araçları arıza vermeye çok teşne.
  • Bizim arabanin sag on aks 210'la giderken kirildi. Sakince saga cektik bunun takla atmasi ilgincmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şaka gibi. Allah korumuş aileyi.

    Aracı sıfır km aldıysa, Land Rover’a hemen dava açmalı. Yok 2. el aldıysa da aldığı yere ve ekspertiz yapan firmaya dava açmalı.

    Bu Land Rover’ların ‘reliability’ sicillerini bir türlü düzeltemediler. Şahane arazi araçları yapıyorlar ama araçları arıza vermeye çok teşne.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aklıma gelen neden şu: bu araç daha önce derin bir çukura sert şekilde girmiştir. o hareket aksta bir yıpranmaya yol açmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 24 Haziran 2020; 16:4:55 >
  • Şu adamın range bindiginemi yanarsın haber oldugunami

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    aklıma gelen neden şu: bu araç daha önce derin bir çukura sert şekilde girmiştir. o hareket aksta bir yıpranmaya yol açmıştır.
    Hocam İstanbul - İzmir Otoyolu çukur filan zor dimi? Birde araç ne biliyim şahin brodway filan olsa anlarım da en kalitelisinden arazi aracı. Yine de herkes sağlam bir şekilde çıkmış geçmiş olsun ama gerçekten çok ilginç bu aracın bu böyle bir hale gelmesi nasıl kırılır ya?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jquidd

    Hocam İstanbul - İzmir Otoyolu çukur filan zor dimi? Birde araç ne biliyim şahin brodway filan olsa anlarım da en kalitelisinden arazi aracı. Yine de herkes sağlam bir şekilde çıkmış geçmiş olsun ama gerçekten çok ilginç bu aracın bu böyle bir hale gelmesi nasıl kırılır ya?

    Alıntıları Göster
    aynı gün içinde demiyorum. belki 4-5 ay önce çukura girdi. aksta oluşan mikron ölçülerindeki çatlak, sürekli yüke maruz kalmaktan ötürü büyüdü büyüdü ve işte bugün kırıldı. veya fabrika çıkışı kalitesiz malzeme kullandılar, yine aynı şekilde minik bir çatlak büyüye büyüye aksın kırılmasına yol açtı.

    klasik bir "fatigue failure" kazası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 24 Haziran 2020; 16:29:22 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sıkıntı yok. Cb you tube konserinde 3 tane alacak parayı kazandı. Gariban şahinle dümdüz oluyor kağıt gibi. Koysun şapkasını önüne şükür etsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    aynı gün içinde demiyorum. belki 4-5 ay önce çukura girdi. aksta oluşan mikron ölçülerindeki çatlak, sürekli yüke maruz kalmaktan ötürü büyüdü büyüdü ve işte bugün kırıldı. veya fabrika çıkışı kalitesiz malzeme kullandılar, yine aynı şekilde minik bir çatlak büyüye büyüye aksın kırılmasına yol açtı.

    klasik bir "fatigue failure" kazası.

    Alıntıları Göster
    Valla çukur işi bana da mantıksız geldi 16 yaşında araca biniyorum bir kere çukura öyle sert girdim ki araba takla atıyordu ama kırılma falan olmadı bence başka bişi olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yorulma, bir malzeme sürekli yükleme ve boşaltmaya maruz kaldığında gerçekleşir. Eğer yüklemeler belirli bir düzeyin üzerindeyse, malzemenin yüzeyinde mikroskobik çatlaklar oluşmaya başlayacaktır. Zamanla bu çatlak kritik bir büyüklüğe ulaşacak ve yapıda çatlama gerçekleşecektir. Yapının şekli yorulma süresini önemli bir ölçüde etkilemektedir. Kare delikler veya keskin köşeler genellikle daha yüksek yorulmaya neden olurlar. Bu nedenle yuvarlak delikler ve yumuşak geçişler genellikle yorulmaya karşı alınan önlemlerdir.

    Özellikle metalik malzemelerin göçmesinin en önde gelen nedenlerinden biri yorulmadır. Yorulma kopmasına uğrayan parçalar olarak miller bağlantı çubukları ve dişliler gibi hareketli parçalar gösterilebilir. Makinelerdeki kopmaların yaklaşık %80'inin yorulma kopmalarından kaynaklandığı düşünülmektedir. Bu tür hasarlar polimer ve seramik malzemelerde de ortaya çıkabilmektedir.

    Tehlikesi
    Yorulma olayı dışarıdan gözlemlenebilecek bir şekilde önemli bir şekil değişimi yapmadığından ve uyarı vermeden elastik limitin altındaki gerilmelerde malzemenin ani olarak göçmesi nedeniyle tehlikelidir. Bu tip gevrek kırılma olaylarına çelik köprülerde, kötü yolda giden arabalarda, uçak kanatlarında rastlanabilir. Bu nedenle çok sıkı önlem alınmalıdır.[1] 10 Ocak 1954 tarihinde De Havilland Comet model uçak Roma-Londra seferini yaparken kalkıştan 20 dakika sonra metal yorgunluğu sebebiyle gövdesi parçalanmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 24 Haziran 2020; 16:32:23 >




  • Araziye çok girdiyse kamp vb. Metal Parçalarda sıkıntı olabilir, öyle değilsede kaskoyla sorun yaşamamak için öyle denebilir,

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    aynı gün içinde demiyorum. belki 4-5 ay önce çukura girdi. aksta oluşan mikron ölçülerindeki çatlak, sürekli yüke maruz kalmaktan ötürü büyüdü büyüdü ve işte bugün kırıldı. veya fabrika çıkışı kalitesiz malzeme kullandılar, yine aynı şekilde minik bir çatlak büyüye büyüye aksın kırılmasına yol açtı.

    klasik bir "fatigue failure" kazası.

    Alıntıları Göster
    Çok fikir sahibi olmamakla beraber merak ettim, bunu rutin servis kontrolleriyle tespit edemiyorlar mı?

    Range Rover gibi bir araç düz yolda takla atıyor çok ilginç geldi bana.




  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    Material science bilen adamın hali bir başka oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker07

    Çok fikir sahibi olmamakla beraber merak ettim, bunu rutin servis kontrolleriyle tespit edemiyorlar mı?

    Range Rover gibi bir araç düz yolda takla atıyor çok ilginç geldi bana.

    Alıntıları Göster
    Metal bir parçanın üstündeki çatlağı rutin bakımda göremezsin, söküp mikroskopla teker teker incelersen bulursun hata nerede. Çatlak içten de başlamış olabilir dıştan da, normalde yük ve malzeme dayanımı oranı 1/2 olur belkide bu aracın üretildiği partide gelen malzemeler dandik çıkmıştır bilemeyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Metal bir parçanın üstündeki çatlağı rutin bakımda göremezsin, söküp mikroskopla teker teker incelersen bulursun hata nerede. Çatlak içten de başlamış olabilir dıştan da, normalde yük ve malzeme dayanımı oranı 1/2 olur belkide bu aracın üretildiği partide gelen malzemeler dandik çıkmıştır bilemeyiz.

    Alıntıları Göster
    Çok ilginç, teşekkürler hocam.
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Belli bir partide varsa geri toplatmaya kadar gidebilir. Sertlik testleri yapılmadan geçtiğini düşünmüyorum Brinell, Vickers gibi gibi..
  • Erkeklige bok surdurmemek icin aks koptu demis o aks kazadan sonra kopmustur. Uyumustur kesin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bence yeni bir disconun arka aksı kırması fabrikasyon hata kaynaklıdır.
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Bu adam aileden zengin ama. Şarkıcılıkla alakası yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.