Şimdi Ara

Lastiğe yama yaptırdım,güvenlimi acaba ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
4.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • mrb petlas velox pt471 lastikleri alalı 15 bin km oldu,1 sene falan oldu 3 lastikte bir sıkıntı yok 1ine geçende büyük vida battı tabanına yama yaptırdık ama içime sinmedi açıkcası bir sıkıntı olurmu acaba,resminide atım







  • Kardeşim Hiç bir sıkıntı olmaz. Büyük bir yarık değil bir vida batmasındaki yama hiç bir sıkıntı çıkarmaz.
    En fazla yapan eğer çıraksa ve düzgün yapamazsa gene iner sende gene götürürsün. Sadece bir kaç gün Lastiğin havasını takip etseniz yeter.
  • Bende lastik patlattım,kumho solus.Yaklaşık 20 bin kmdir yamalı olarak kullanıyorum,bir sıkıntı çıkarmadı.Yüksek hızlara da çıktım(160-200) bir sorun olmadı şimdiye kadar.Düzgün yapıldığı takdirde bence de bir sıkıntı yaşamazsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yama güvenli olan otlak tamiri yöntemi zaten. Fitil atıyorlar çok daha pratik diye. O riskli işte. Bunda bi sıkıntı olacağını zannetmiyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Normal yamalarda bir süre sonra yarılma olayı yama yapılan yerden içeri su girip telleri çürütmesi ile olur genelde. Vida çivi vs batmalarında en sağlıklı yöntem mantar yamadır, lastiğin delinen yerine su girmesini önler ve daha sağlam şekilde tutar iç basıncı, tabi uygulama yapan lastikçide önemli, işini temiz yapması lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi escanor_ -- 21 Eylül 2019; 19:21:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben de yamalı olarak kullanıyorum, yamalı olduğunu bazen unutuyorum bile. 20000 yapmışımdır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: escanor_

    Normal yamalarda bir süre sonra yarılma olayı yama yapılan yerden içeri su girip telleri çürütmesi ile olur genelde. Vida çivi vs batmalarında en sağlıklı yöntem mantar yamadır, lastiğin delinen yerine su girmesini önler ve daha sağlam şekilde tutar iç basıncı, tabi uygulama yapan lastikçide önemli, işini temiz yapması lazım.
    attığım resme baktınızmı,mantar yamamı yapılmış yoksa fitil yamamı?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4ikaos

    Kardeşim Hiç bir sıkıntı olmaz. Büyük bir yarık değil bir vida batmasındaki yama hiç bir sıkıntı çıkarmaz.
    En fazla yapan eğer çıraksa ve düzgün yapamazsa gene iner sende gene götürürsün. Sadece bir kaç gün Lastiğin havasını takip etseniz yeter.
    hocam resme baktınızmı,ymanın boyutuna
  • Mantar yamaya çevirttim ben normal yamaları ve fitilleri, 190-200 km/saatle gidiyorum rutin olarak her hafta, bir kere sıkıntı çıkarmadı, hiçbir defa hava salması yapmadı. Lastiğin içi metal tellerden oluştuğu için dıştan su girmesini de önlüyor, içten de basınçla tutuyor.

    Lastikler Pirelli P7 Cinturato 215/55/r16. Zaten Pirelli gibi lastik üreticileri de mantar yamayı öneriyor, diğerlerini önermiyorlar. Özellikle fitil kötü.

    Sizin yaptırdığınız yama yine iyi tip ancak hava salarsa götürüp değiştirin derim. Zaten Petlas lastikler de ölçü çok bulunmayan bir ölçü değilse o kadar pahalı değiller.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Mantar yamaya çevirttim ben normal yamaları ve fitilleri, 190-200 km/saatle gidiyorum rutin olarak her hafta, bir kere sıkıntı çıkarmadı, hiçbir defa hava salması yapmadı. Lastiğin içi metal tellerden oluştuğu için dıştan su girmesini de önlüyor, içten de basınçla tutuyor.

    Lastikler Pirelli P7 Cinturato 215/55/r16. Zaten Pirelli gibi lastik üreticileri de mantar yamayı öneriyor, diğerlerini önermiyorlar. Özellikle fitil kötü.

    Sizin yaptırdığınız yama yine iyi tip ancak hava salarsa götürüp değiştirin derim. Zaten Petlas lastikler de ölçü çok bulunmayan bir ölçü değilse o kadar pahalı değiller.
    205 45 17 hocam tanesi 440 tl,420den aşağıda yok ara ölçü,arkada bide yama orda bırakımmı önemi alsam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lDirtyHandsl -- 22 Eylül 2019; 15:0:56 >




  • lDirtyHandsl kullanıcısına yanıt
    Hocam resmi inceledim. Yamanın boyutu önemli değil önemli olan deliğin boyutu. vida girmesinden kaynaklı bir delik sorun oluşturmaz.
    arkadaşlar fitil felan demişler ama fitil lastikçiler için daha kolay olduğu için yapılıyor. Bana kalırsa yama daha sağlam çünkü yama ile lastik yapıştırıcı ile birbirine kaynıyor. Zaten eskiler bilir kaynak derler o yama lastiğine..
    Bazı arkadaşlar delinen yerden su giriyor teller çürüyor felan demiş ama zaten lastiğe birsürü metaryel girip çıkar biz farketmeyiz bazıları üstünde kalır ama yeterince derine girmediği için lastiği patlatmaz. Yani her türlü lastik hasar alır. Fakat zaten kullanım ömrü ve kullanım km sini aşmadığınız sürece o teller sorun yaratacak derecede çürüme olmaz. 10 yıl kullanmazsınız çünkü bir lastiği..
    Ayrıca dubleks lastikler siz yüksek hızlarda giderken anında inip sizi riske atmaz. lastiğin havası indiğinde mutlaka araç sağa sola çekme ve özellikle virajlarda sanki araç sürekli yanlıyormuş hissi verir. O zaman zaten hisseder çekersiniz aracı sağa.
    Otoyolda 180 le gitmediğiniz taktirde 110 120 ile giderken anında lastik inip size takla attırmaz araç. öyle birşey olması için lastiğin yarılması lazım.
    Önerim ve uyguladığım şey şudur; (Lastiklerde sıkıntı olmasa da)
    Araca binerken olabildiğince unutmadığım sürece etrafında 1 tur atar lastiklerde bir sorun var mı diye bakarım. veya yol kenarına koyduysam bir tur atar hem lastiklere bakar hem biri sürtmüşmü diye kontrol ederim. 2 haftada veya 4 haftada bir de elimi sokarak ve gözle muayene ederek lastik balon yapmışmı diye kontrol ederim. balon tehlikelidir. otoyolda 120 ile giderken balon olan yerden patlarsa sıkıntı yaratır. o sırada birde direksiyonu rahat tutuyorsanız direksiyon hakimiyetini kaybedersiniz.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.