Şimdi Ara

Lastik ebadı üzerine basit bir soru!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
2.866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,
    Benim 307'min üzerinde 195/65/15 ebadında lastikler var. Arabamın yol tutuşunu (özellikle virajlardaki) iyileştirmek adına jantları falan değiştirmeden 205 ebadında lastikler ile değiştirmek istiyorum. Bu durumda almam gereken ebat ne olmalıdır? 205/65/15 mi?
    Yardımlarınız için teşekkürler.



  • depo kapağında , şöför kapısı altında ya da kenarında aracının kullanabileceği ölçüler yazar.

    ayrıca burdan da öğrenebilme ihitmalin var:

    http://www.michelin.com.tr/tr/front/affich.jsp?codeRubrique=20061009160830&lang=TR
  • Zaten arabamın lastiklerinin fabrika çıkışı ebadı 195/65/15, kapıda da aynısı yazıyor. Bunları 205 ebat lastikler ile değiştirsem ölçü ne olmalı? Ayrıca bu yol tutuşta belirgin bir olumlu katkı sağlar mı?
  • 205/60/15
  • 215/60/15 orjinal değerlerine daha yakın bir lastik dilerseniz alttaki linkten kendınızde bakabılırsınız

    http://www.lastik24.com/default.asp?gb=hesap
  • Cevaplar için teşekkürler Anladığım kadarıyla yanak yüksekliği bu durumda 65'den 60'a düşüyor. Peki sizce 195/65/15 ebadında bir lastiğin yol kavraması ile 205/60/15 ebadında bir lastiğin yol kavraması açısından bir fark varmıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: balkesli

    Arkadaşlar,
    Benim 307'min üzerinde 195/65/15 ebadında lastikler var. Arabamın yol tutuşunu (özellikle virajlardaki) iyileştirmek adına jantları falan değiştirmeden 205 ebadında lastikler ile değiştirmek istiyorum. Bu durumda almam gereken ebat ne olmalıdır? 205/65/15 mi?
    Yardımlarınız için teşekkürler.


    205 55 16 en mantıklı seçim zaten 307 nin xs technoplus ve 2.0 xt modelleride fabrikasyon olarak bu lastik ebadını kullanıyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 205 55 16 olması için jantlarıda değiştirmesi gerekiyor.
  • Çap 8mm kadar ufalıyor ve viraj tutuşundada fark hissediliyor ancak hız da azaldığını söylemeliyim.

    Konfor çok az azalıyor ancak eskiden yeniye geçtiğinde bunu hissedemezsin .

    Ancak tavsiyem hiç ebat değiştirme hızlanmak için zemine yaptığı direnç 65 yanağa göre çok fazla hissediliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    depo kapağında , şöför kapısı altında ya da kenarında aracının kullanabileceği ölçüler yazar.

    ayrıca burdan da öğrenebilme ihitmalin var:

    http://www.michelin.com.tr/tr/front/affich.jsp?codeRubrique=20061009160830&lang=TR


    Faydalı bir site. Benim arabanın ölçüleri 185/65/15 92T. Fabrika çıkış lastik ve jant ölçüleri de aynen böyle. Yani doğru çıkıyor. Doğru km göstergesi ve ideal yakıt tüketimi için doğru lastik boyutunun seçilmesi önemlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: balkesli

    Arkadaşlar,
    Benim 307'min üzerinde 195/65/15 ebadında lastikler var. Arabamın yol tutuşunu (özellikle virajlardaki) iyileştirmek adına jantları falan değiştirmeden 205 ebadında lastikler ile değiştirmek istiyorum. Bu durumda almam gereken ebat ne olmalıdır? 205/65/15 mi?
    Yardımlarınız için teşekkürler.

    yol tutuştan kasıt daha iyi bir aero ise 205/60/15 olur daha da yere yaklaşır araç,ve süspansiyon konforun azalır.
    205/65/15 te ise araç daha yüksek,ve şu anki lastiğe göre 1 cm daha yere basma gücü lastik başına diye biliyorum

    limitler dahilinde alt ve üst ebatlarda lastik değiştirebilirsin avantaj ve devantajları mevcut tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEPEE PREMİUM PACK -- 22 Ocak 2011; 17:00:46 >
  • öyle kafaya göre lastik değiştirilmez

    yakıt artar, km saati yanlış gösterir, teker davlumbaza sürter. arabayı yapan mühendis istediğin ölçüde lastiği tak diye yazardı o zaman.

    orjianl ölçüsünden şaşmayınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    öyle kafaya göre lastik değiştirilmez

    yakıt artar, km saati yanlış gösterir, teker davlumbaza sürter. arabayı yapan mühendis istediğin ölçüde lastiği tak diye yazardı o zaman.

    orjianl ölçüsünden şaşmayınız


    +1000000000000000...........................n
  • Peki 175 ten 185 e çıkarmak gibi ufak değişiklerde çok büyük değişimler olur mu?
  • Ne alakası var arkadaşlar muadil lastik die bir şey var , 195 65 15 yerine 205 60 15 takarsan ve aracında güçlü ise hiç bir problem yaşamassın ben yaptım ve çok daha güsel oldu 195 65 15 lastiğe göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    öyle kafaya göre lastik değiştirilmez

    yakıt artar, km saati yanlış gösterir, teker davlumbaza sürter. arabayı yapan mühendis istediğin ölçüde lastiği tak diye yazardı o zaman.

    orjianl ölçüsünden şaşmayınız



    evet kafaya göre değiştirilmez. orjinal çapa denk veya artı eksi ona en yakın ölçü kullanılarak(%2.5 veya %3 farka kadar tolerans edilir.) değiştirilir.
    mühendisler de böyle yaparlar zaten.herşey hesap işi.

    örneğin artık bir çok firmanın sunduğu donanımlara göre aynı model araçta 16 yerine 17 inç, 17 yerine 18 inç, 18 yerine 19 inç jant seçeneği sunulmakta.
    bedelini ödeyerek 1 veya 2 inç büyük jantı orjinal ekipman olarak alabilirsiniz yani.(örneklemek gerekirse opel insignia'da 17-18-19 inç jant seçenekleri orjinal ekipman olarak sunulmakta)

    km saatinin yanlış göstermesine gelince bu fark eğer doğru ölçüleri kullandı iseniz en fazla % 1 veye % 2 olacaktır ki bununda hiç bir önemi yok.200 km hızla gittiğinizi düşünün.km farkınız artı eksi 4 km olacak.

    çok yakmaya gelice ben orjinalinde 16" olan jantlarımı 18" jantlarla değiştirdiğimde 1.6 litre dizel motorlu aracımla şehirler arası yolda biraz kastırarak tamamen ekonomi odaklı bir kullanımla 100 km'de 4.2 litre gibi bir değer elde edebilmiştim.
    hülasa orjinal çapı fazla değiştirmedikçe, hesapsız kitapsız iş yapmadıkça önemli bir sorun yaşamazsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thoca -- 22 Ocak 2011; 19:40:01 >




  • Paranızı boşuna lastik ebadına harcamayın.. Lastik değiştirmekle yol tutuşu ARTMAZ.. Yol tutuşu sürtünme kat sayısına ve aracın yay-amortisör sistemine bağlıdır.. Yol tutuşunu arttırmak amacıyla yapabiliceğiniz en iyi modifikasyonlar Spor yaylar ve ona uygun jant-lastik takımıyla birlikte Kule gergisidir..

    Boşuna lastikleri değiştirmeyin,aracın orjinal ebatlarından çıkmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Paranızı boşuna lastik ebadına harcamayın.. Lastik değiştirmekle yol tutuşu ARTMAZ.. Yol tutuşu sürtünme kat sayısına ve aracın yay-amortisör sistemine bağlıdır.. Yol tutuşunu arttırmak amacıyla yapabiliceğiniz en iyi modifikasyonlar Spor yaylar ve ona uygun jant-lastik takımıyla birlikte Kule gergisidir..

    Boşuna lastikleri değiştirmeyin,aracın orjinal ebatlarından çıkmayın.



    Katiliyorum. Tabanin 195 olmasi ile 205 olmasi arasinda pek bir fark olacagini zannetmiyorum. Artisi ve eksisi fazla olmaz. Ama yanagin biraz daralmasi ve tabanin biraz genislemesi yol tutusunu ve frenlemeyi iyilestirebilirse de aman aman bir degisiklik beklemeyin.

    Ben olsam hangi olcu fiyat olarak daha uygunsa onu alirdim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.